بازدید 37887
نسلی که در میدان عمل به ادعاها جا زد!

به بلغارستان بدون برد هم نه نگفتیم/ والیبال ایران زنگ تفریح لیگ ملت‌ها

جوانگرایی در والیبال ایران بیشتر از آن چیزی که تصور می‌شد، هزینه داشت و شاگردان بهروز عطایی با شکست دیگر مقابل تیم بدون برد بلغارستان، زنگ تفریح لیگ ملت‌های والیبال شدند. اختلاف زیاد دو نسل تیم ملی حالا نمایان شده است.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۱ 22 June 2022

تیم ملی والیبال ایران به زنگ تفریح حریفان تبدیل شده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ جوانگرایی در والیبال ایران بیشتر از آن چیزی که تصور می‌شد، هزینه داشت و شاگردان بهروز عطایی، امشب یک شکست دیگر بدون پیروزی در حتی یک ست مقابل بلغارستان تجربه کردند. 

حالا اختلاف عجیب و طولانی نسل قبلی والیبال ایران با جوان های مدعی و پشت خط مانده، بیش از پیش نمایان می‌شود. نسلی که باید در میدان عمل ادعاها و شایستگی خود را در غیاب معروف‌ها و موسوی‌ها و بقیه ستاره‌ها ثابت می‌کردند اما در میدان چیز زیادی برای عرصه نداشتند تا حالا والیبال ایران از قدرت اول آسیا نیز سقوط کرده و به رده‌های سوم و چهارم قاره نزول داشته باشد.

ایران به بلغارستان هم نه نگفت/ تقدیم اولین برد به ضعیف‌ترین تیم لیگ ملت‌ها

ترکیب اولیه ایران: امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، مهدی جلوه، امیرحسین توخته، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور 

تیم ملی والیبال مردان ایران از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه سه‌شنبه شب، ۳۱ خرداد مقابل بلغارستان به میدان رفت و در پایان این دیدار با حساب سه بر صفر (۲۵بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۶ بر۲۴) شکست خورد.  

تیم ملی ایران در پایان این بازی ۳۹ امتیاز از حمله، ۵ امتیاز از دفاع، یک پوئن سرویس و ۲۱ امتیاز از اشتباه‌های حریف کسب کرد. تیم ملی بلغارستان نیز ۴۴ امتیاز از حمله، ۸ امتیاز از دفاع، ۶ امتیاز مستقیم سرویس و ۱۸ امتیاز از اشتباه‌های تیم ایران به دست آورد.

بلغارستان که میزبان گروه چهارم در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال است، تا قبل از این دیدار بدون برد در جایگاه ۱۵ رنکینگ مسابقات قرار داشت و اولین پیروزی خود را مقابل ایران به دست آورد. این در حالی است که ملی‌پوشان ایران با دو برد در جایگاه ۱۱ قرار داشته و انتظار این بود که در این دیدار برنده شوند.  

ملی‌پوشان ایران در ست اول پراشتباه ظاهر شدند و در دریافت، دفاع و سرویس ضعیف بودند و این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ واگذار کردند. والیبالیست‌ها در ست دوم عملکرد بهتری داشتند و هماهنگ‌تر کار کردند اما امتیازهای حساسی را به حریف دادند. آنان در حالی که ۲۳ بر ۲۱ پیش بودند، کنترل بازی را از دست دادند و با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ شکست خوردند. 

ست سوم پایاپای پیش رفت و در حالی که دو تیم در امتیاز ۱۴ برابر بودند، رالی زیبایی شکل گرفت که شریفی توپ را در زمین حریف جای داد؛ اما داور خطای حمل توپ این بازیکن را گرفت و امتیاز را به بلغارستان داد.

عملکرد ضعیف شاگردان عطایی در ادامه این ست هم ادامه داشت و در نهایت ست را با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ واگذار کرد. 

برنامه تیم ایران در هفته دوم مسابقات:

پنج‌شنبه، دوم تیر: آمریکا _ ایران، ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه

جمعه، سوم تیر: ایران _ برزیل، ساعت ۱۸

شنبه، چهارم تیر: کانادا _ ایران، ساعت ۱۵

 

هفته سوم: گروه ششم، شهر گدانسک

سه‌شنبه ۱۴ تیرماه؛ ایران ـ لهستان، ساعت ۲۲:۳۰
پنجشنبه ۱۶ تیرماه؛ ایران ـ ایتالیا، ساعت ۱۶:۳۰
جمعه ۱۷ تیرماه؛ ایران ـ اسلوونی، ساعت ۱۹:۳۰
شنبه ۱۸ تیرماه؛ ایران ـ صربستان، ساعت ۱۹:۳۰

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۵۰
دیگه در هیچ زمینه ای هیچ حرفی برای گفتن نداریم

مملکت در بن بست کامله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
لطفا بذر نا امیدی نپاشید.
هنوز در خیلی زمینه ها از همه جلوتر یا در حال سبقتیم
یک ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
اگرسوادواطلاعات کافی داشتی میفهمیدی خیلی از موضوعات ازبیستای اول دنیاییم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
همینکه از خبر والیبال به این نتیجه رسیدید نشان می دهید چقدر صلاحیت اظهار نظر در خصوص مسائل کلان را ندارید. بهتره مشغول سرگرمی هاتون باشید.
مربیان تیم ملی در حد جایگاه تیم ملی والیبال نیستندواقعا که گند زدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
از حالا به بعد همش برای کسب تجربه است . جالبه سه ماه دیگه جام جهانی والیبال که مهمترین رویداد بعد المپیک است و با این تیم می خوان برن به مصاف رقبا . سرمربی واقعا تعطیل تشریف دارن .
تیم پوست اندازی کرده و این نتایج طبیعی است! بهتر است فرصت دهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
والیبال سیاسی
جمع کنین ازاین بیشترآبروی چندساله والیبال روهم بااین بازیهای محله ایی که بنمایش گذاشتید حیف نیست درجواربزرگان والیبال سکه ی ی پول کردید وآبروی والیبال ایران روهم بردیدواقعا جای بسی تعصب داره بااین بازیکنان
پاسخ ها
غلامرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
منظورت از : تعصب داره با این بازیکنان چیه؟
ما با یک شیب قابل توجه در حال سقوط هستیم ولی مسئولین ورزش ما در آسمانها سیر می کنند.
دفاعی که چشت بسته میره رو تور همینه دیگه؟! ریست شدیم به 30 سال قبل.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
وقتی که بخاطر یک بازی با زنهای ترکیه تیم ملی نابود میکنن و ترس دارند اسلام ضربه نخوره و بازیکنان خوب دعوت نمی‌کنند میشه همین
نمی دانم وقتیکه مربی داخلی دانش و توانش را ندارد چه اصراری به استفاده از مربی داخلی است. باور کنید با این بازیکنان و مربی به رده های پایینتر لیگ سقوط خواهیم کرد.بدترین مربی خارجی نتایج بهتری داشته است.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
مگه با همین مربی اخیرا قهرمان آسیا نشدیم ؟
به علت بی مدیریتی و دلال بازی و به بهانه جوانگرایی! آیا جوانگرایی تمام تیم های دنیا هم مثل ایران است؟!!!
در این بازی مقصر اصلی مربی بود واقعا ضعف دانش و هوشمندی مربیان داخلی کاملا واضح است. نمونه اش ست دوم که حریف سه پوئن از سرویس های پشت سر هم در آخر ست می گیرد و ایران دو فرصت چالش داشت می توانست با چالش لمس خط عرضی توسط پای سرویس زن وقفه در امتیاز گیری حریف نماید.
بهتره زود تیشه دست نگیرید و بر ریشه این تیم جوان نزنید . معروف‌ها و موسوی‌ها هم ابتدا همین مسیر را طی کردند که بعد چندین سال حرفی برای گفتن داشتن . مشکل این جوانان نیستن مشکل اینه که جونسازی تیم باید به مرور انجام میشد و در کنار معروف‌ها و موسوی‌ها جوانترها وارد بازی میشدند نه یکباره آنها میرفتند و اینها میامدند. سو, مدیریت ریشه همه مشکلات در ایران است .
این دهه هفتاد هشتادیا جز ادعا هیچی نیسن
سلام. بلغارستان اساساً طوری برنامه ریزی کرده بود که اول مسابقه را برنده شود. ما باختیم بلغارستان نبرد.
تورو خدا تا دیر نشده اینها رو برگردونین تا آبروی ایران به کل نرفته
کار خوبی می کنن مگه حتما باید ببرن
خیلی عالی ، الان وقت داریم بازی زیبای حریفا رو ببینیم ودرس بگیریم ، البته میتونیم مربی خوب هم واسه آینده پرورش بدیم ، یه دلخوشی داشتیم اونم ازمون گرفتی آقای مربی!!!!
خیلی بی انصافید !! اختلاف امتیاز بسیار کم بود و ایران می توانست برنده باشد ایران حریف قدرتمندی برای همه بود فقط نتیجه نگرفت
افول والیبال ایران با رفتن اسلوبودان کواچ شروع شد.
تعویض های نابجا ! نگرفتن تایم اوت بموقع ! این مربی بود یا عامل اعصاب خرد کنی ؟
از بس ک بی تعصب و بی تجربه بازی میکنند یی پاس سرعتی پاسور نداد
این رو هم بعد از ولاسکو فکر کردین بوی سازیش کردین مثل پراید
مربی در والیبال به چه دردی می خوره وقتی یک تیم با بازیکنان تراز اول نتیجه خوبی می گیرد و با دیگر بازیکنان نمی تواند نتیجه بگیرد یعنی این بازیکنان هستند که نتیجه خوب یا بد می گیرند و بیخود به این افراد بنام مربی این همه هزینه نکنیدزیرا یک فرد کاملا معمولی هم می تواند در حین بازی یک وقت استراحت بگیرد و یا یک بازیکن را تعویض بکندغیراز این که کار دیگری بلد نیستند.؟
فرق مربی خارجی و مربی ایرانی همین جا مشخص میشود
خوبه همه بازی ها رو 3بر صفر می‌بازیم
بعد از این همه سال تمرین هنوز یک سرویس خوب وپرشی نمی‌زنند .نمی‌دونم مربی ازشون نمیخواهد همه پرشی بزنند.
سلام ما این بازی رو فقط به تفکر و کینه ورزی مربی مان باختیم بازیکن حریف با ۱۸ سال همه جور توپ هارو خوابوند ماهم آنقدر نیمکت نشین میکنیم که سنش بگیره و وقتی هم بازی میاد دستاش بلرزه برای چی آبروی والیبال و عواطف مردم رو دادند دست یکی که بازی بگیره
سلام .قبول کنیم تعویض نسل دارای تبعاتی هست هرچند توقع داریم جوانهای جایگزین حداقل درحد قبلیها باشند برای اینکار نیاز بود این افراد درکنار باتجربه ها چند سالی سپری کنند و بعدا بکار گرفته شوند بنظر من نسل جوان والیبال نیاز به مربی سطح اول جهانی دارند
افتضاح بازی کردند. دیگه علاقه ای به دیدن والیبال نیست. عطایی بسیار ضعیف هست و هر چه زودتر باید عوض بشه
کلاً ایران زنگ تفریح بقیه دنیاست. روزی نیست که مایه تحقیر و تمسخر دیگر کشور ها قرار نگیریم.
آخه بهروز عطایی به درد تیم ملی و این سطح میخوره ؟!!!
توی سال های اخیر کلاس تیم ملی والیبال ایران جهانی شده ، عطایی در حد لیگ ایران خوبه و پیکان و مهرام و خونه به خونه و مسابقات لیک آسیایی !
چه دانشی از والیبال روز دنیا داره آخه که بخواد این جوون های آینده والیبال ایران رو تربیت کنه ؟؟؟
یه سرمربی کاربلد و با کیفیت بیارین این نسل والیبال و جوون های باکیفیت زیر دست عطایی حیف نشن !!!!!!
ترابخدا با این مربی ها بیشتر از این آبروی والیبال ایران را نبرید.
به نظر من بازیها خوب نبود و اصلا خوب بازی نکردیم. ولی باید زمان داد. عطایی بار اول است اومده لیگ جهانی. مثلا کولاکوویج یا لوزانو بهتر بودند تازه با معروف و موسوی و ... . جند تا بازیکن مثل مجرد و صالحی و یلی و پاسوری که جای معروف اومده بود (اسمش رو یادم نیست) در این مسابقات نبودند. کمی فرصت بدهیم. بهتر است اگر اسحاسیس عمل میکنید بازیها را نبینید چون تا آخر همین است و منتظر باشیم تا ببینیم برای بعد. بهتر از این بازیکنها که نداریم.
شاید بهتر بود با یه کادر فنی ای که تجربه ی بالای در لیگ ملتها داشت ، جوانگرایی صورت میگرفت
همه چیزمون به همه چیزمون میاد
نمیشه که مملکت وزراش این آقایون باشند و وضع اقتصادش این باشه اونوقت تیم ملی والیبالش و مطمئنن در ادامه تیم ملی فوتبال و بعد کشتی و غیره بشن قهرمان جهان...
آقا تا دير نشده لطفا نرمش نشون بدين و بعد مملكت رو بديد دست آدماي كاربلد و اجرايي
مديران فعلي در حد اسلايد و شعار و تريبون هستند
داداش گلم مگه همینا نبودن قهرمان آسیا شدن مکه ژاپن توو اوون بازیها نبود پس چه شد یهوو تا این حد افت کردن؟
تیم جوان ایران در این مسابقات از داشتن کوچینگ در کنار زمین بی بهره بود.مربیان نتوانستند جوانان کم تجربه را درست هدایت و حمایت کنند
وقتی یه فدراسیون، یه مربی میاد بازیکنای قدیمی رو با ویلچر و عصا میاره تو زمین هم تون بهش ایراد میگیرین که چرا جسارت جوونگرایی ندارین

با این ادبیاتی که شما نقد میکنین (اونم در زمانی که بهترین زمان واسه جوونگرایی هست یعنی سال بعد المپیک که 4 سال زمان تا المپیک بعدی فرصت هست و هر خطایی رو میشه اصلاح کرد) واقعا فکر میکنین دیگه کدوم مربی جرات و جسارت براش باقی میمونه که بخواد جوونگرایی و تعویض نسل انجام بده.

یه کم منصفانه به حرفای خودمون، به نقدای خودمون زمانی که مربیای قبلی با همون بازیکنای قدیمی میرفتن فکر کنیم لطفا . . .
دراین روزگار غریب که هیچ چیز وکس سرجای خودش نیست جز ناراحتی وافسوس کاری نمی شود انجام داد کجایی کار درسته که ورزش، بازی را دیدم اگر یکم غیرت بيشتری می‌گذاشتند می‌شد حداقل امتیازی گرفت فوتبال هم همینه در جام جهانی مشخص می‌شود وبعد آقایان می آیند ووعده دوره بعد می دهند واین بازی ادامه دارد
به نظر بنده باید در این بازیها از دو نسل به صورت ترکیبی استفاده میشد. حداقل میتوانستند پنج بازیکن از قبل را دعوت میکردند تا در صورت لزوم به صورت ترکیبی در زمین استفاده میکرد. معروف ؛ موسوی؛ غفور اگر بودند حتی یک نفرشان در جمع افراد جدید باعث دلگرمی و بازی بهتر میشد. جالبه که از اقای صابر کاظمی هم استفاده نشد . این حس به ادم دست میده که اقای عطایی فکر میکرده با افراد کاملا جدید میترکونه و اسمش میره اون بالا بالا ها .
هر تیمی که قراره نسل جدید جایگزینش بشه افولی داره. مثلا ایتالیا رو در فوتبال و والیبال ببینید نسل جدیدیشون زود حذف میشن. ما هم اگه قراره حرفی برای گفتن داشته باشیم نباید فقط تکیه به معروف و موسوی و غفور کنیم این تیم نقاط ضعف در دریافت داره که حل خواهد شد. ماها بهتر میدونیم یا سرمربری؟ ما مردم همیشه انتظار داریم بالاتر همه باشیم در حالی که زحمات و تلاش حریف رو نمی بینیم
سیس مربی ایران تو بازی دیدنی بود مثل اینکه اومده بود پارک . بازیکن ها هم تو هپروت بودند . تیم ملی برزیل که برزیله وقتی در هفته اول دید نتیجه نگرفته لوکارنو با تجربه رو مجددا دعوت کرد اون وقت ما غفور و موسوی و تشکری و پوریا فیاضی و چند بازیکن دیگه رو که سی سالشون است می گیم پیرن و بدرد نمی خورن جالب اینکه وادی و عابدینی رو که ۳۲ و ۳۳ سالشونه تحت نام جوان گرایی دعوت می کنن .
ما تو همه حیطه های ورزشی علمی اقتصادی فرهنگی و غیره قهرمان جهان و المپیک می شیم
وصف العیش نصف العیش
فقط مشگل مربی هست وقتی که دست دوم ۲۳به۲۰ جلو بودیم اونا ۵ امتیاز گرفتند ومربی ما فقط ریشش را میخارند میتوانست با یک وقفه بازی را برگردونه اینجور مربیگری را هر ننه قمری بلده
اثرات ولاسکو تمام شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان