بازدید 20377
احسان خاندوزی در دانشگاه تهران مطرح کرد

برخی‌ با «دلار جهانگیری» چاق و فربه شدند/ دلالی دلار و مسکن نتیجه ۶۰ سال عقب ماندگی مالیاتی است/ نظارت بر بانک‌های خصوصی وظیفه بانک مرکزی است نه وزارت اقتصاد

وزیر اقتصاد گفت: برخی از افرادی که در سال‌های ارز ترجیحی، خیلی چاق و فربه شده بودند، به یکی از وزرا گفته بودند: محال است که بتوانید این ارز ترجیحی را بردارید. مگر به این راحتی است که ما سال‌ها تلاش کردیم و حالا شما می خواهید ارز ترجیحی را از واردات کالا‌های اساسی بردارید؟
کد خبر: ۱۱۲۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴ 20 June 2022

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، امروز در همایش حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت با اشاره به اینکه مفهوم اقتصاد مردمی به شدت مستعد مصادره مطلوب است، اظهار داشت: ما هرچقدر به سمتِ دسترسی بیشتر طبقات مردمی به منابع و سرمایه ها، امکان نقش‌آفرینی در تولید و دادوستد‌ها و بهره‌مندی طبقات بیشتری از مردم از منافع تولیدشان و درآمد و رفاهیات کشور حرکت کنیم و بستر این سه مولفه را فراهم کنیم، آنگاه می‌توان ادعا کرد که اقتصاد ما مردمی است. با این نگاه اگر مروری بر سده گذشته داشته باشیم، به نظر می‌رسد، در دوره پهلوی اول و دوم که اساسا نوع رویکرد و نگاه ها، حرکت به سمت دولت مدرن شبه صنعتی نفتی و تمرکزگرا بوده است، این الگو چندان استعداد زیادی برای اینکه سه مولفه مذکور را در دل خودش بپروراند، نداشت.

وی ادامه داد: در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، شاهد دوره‌هایی هستیم که این مجال بیشتر فراهم شده؛ هم در مساله دسترسی به منابع و سرمایه‌ها و هم در نقش آفرینی در حوزه تولید و دادوستد و هم در برخورداری از مواهب درآمد و رفاه اقتصادی به معنای همگانی.

خاندوزی افزود: ما در دوره‌هایی توانستیم به آن الگو نزدیک‌تر شویم؛ اما یک اجماع یا ادراک عمومی وجود دارد مبنی بر اینکه به طور خاص در دهه هفتاد و بعد از آن، قدری از این الگو فاصله گرفتیم و از اقتصاد مردمی دور‌تر شدیم. ما در پایان دهه ۱۳۹۰ به موقعیتی در اقتصاد ایران رسیده بودیم که در این موقعیت بسیاری مناسبات دولتی و عمومی ما که گمان می‌کردند می‌توانند گره گشای مسائل اقتصادی کشور باشند، به دلایل مختلف داخلی و خارجی، امکان نقش آفرینی ویژه‌ای نداشتند و عملکرد آن ها، قابل دفاع نبود.


خاندوزی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران وارث مجموعه ای کاملاً پیچیده از لحاظ مالکیتی و مدیریتی است، اظهار داشت: دولت سیزدهم در شرایطی بر سر کار آمد تا با تغییر در نوع نگاه و انتخاب مدیرانش، خارج از قواعد گذشته اقدام کند تا چاره و تدابیری نو برای اقتصاد کشور رقم بخورد و همچنین کشور دوباره گرفتار مسیر‌های گذشته نشود و مجدداً یک اقتصاد نفتی تمرکزگرا و آسیب پذیر را شاهد نباشیم. بیش از اینکه مسیر نو نیازمند آدم‌های جدیدی باشد، آن آدم‌ها به نظامات اندیشه‌ای و پیراستگی از منفعت‌های فردی باید مجهز باشند، چون اگر می‌خواستند همچنان درگیر جریان اقتصادی پیشین باشند و همان‌ها را تولید کنند، مجددا با یک اقتصاد نفتی تمرگزا و آسیب پذیر غیرمقاوم مواجه بودیم.

وی در ادامه با اشاره به شروع به کار دولت سیزدهم در سال گذشته اظهار داشت: در شش ماهه ابتدایی فعالیت دولت سیزدهم، نیازمند ثبات در اقتصاد کلان به صورت فوری بودیم تا به سرعت نوسانات تورمی و بی ثباتی‌ها در تابستان سال گذشته را در آن شش ماه ابتدایی کنترل کنیم که الحمدالله این مساله محقق شد. همچنین در سال ۱۴۰۱ سیاست حذف ارز ترجیحی به عنوان یکی از اقدامات ابتدایی در نظر گرفته شد. تا به طور مشخص به سمت مردمی کردن اقتصاد حرکت کنیم و در نهایت عامه جامعه و نه عده‌ای خاص، به منفعت برسند.

برخی از افرادی که در سال‌های ارز ترجیحی به تعبیر دوستان خیلی چاق و فربه شده بودند، به یکی از وزرا مراجعه کرده و گفته بودند: محال است شما بتوانید این ارز ترجیحی را بردارید؛ مگر به این راحتی است که ما سال‌ها تلاش کردیم و حالا شما می خواهید ارز ترجیحی را از واردات کالا‌های اساسی بردارید؟ شعارش را می دهید، ولی اگر عمل هم بکنید، ما تلاش می کنیم به سبک و سیاق قبلی برگردد.

وی افزود: لزومی به بیان و اظهار نیست. ما نگفته هم می‌دانیم این جریان‌ها در مقابل اینکه نظام منافعشان را تغییر دهیم، مقاومت کردند.

خاندوزی با بیان اینکه مهم این است که فضای نخبگان کشورمان به این آگاهی و بلوغ برسد که اتفاق کنونی به سمتی است تا اقتصاد ایران از شیوه غلط گذشته رها شود، تاکید کرد: مهمترین مصداق دور شدن از اقتصاد مردمی، همان شیوه گذشته ارز ترجیحی بود که در مقابل حذف این ارز، مقاومت داشتند.

وزیر اقتصاد با طرح این سوال که آیا در اجرای این سیاست عیب و ایراد و نقص و کاستی وجود نداشت، اظهار داشت: بله حتما به لحاظ مدیریتی و اطلاع رسانی، ایراداتی وارد است و همه این‌ها قبول است. اما اصل جهت گیری، رویکرد مثبت است.

ما در حال حرکت به سمتی هستیم تا آنجا‌هایی که برای اقتصاد کشور آسیب پذیر بوده و اقتصاد را زمین کرده است، آن آسیب پذیری‌ها را کم کنیم؛ مثلا سفره مردم آسیب پذیر و وابسته به واردات بوده، در نتیجه باید این وابستگی را کم می‌کردیم. بودجه دولت آسیب پذیر و وابسته به نفت بوده، در نتیجه باید این وابستگی را کم می‌کردیم.

وزیر اقتصاد در ادامه در خصوص طرح مالیات بر عایدی سرمایه و تصویب آن در مجلس اظهار داشت: در مورد مالیات بر عایدی سرمایه و مجموع درآمد، طبق قانون اساسی نمی‌توانیم در دولت، مالیاتی را مصوب کنیم، بلکه باید در مجلس شورای اسلامی مصوب شود. وی افزود: در دوره قبل دولت با طرح  «CGT» (به انگلیسی: capital gains tax) که در مجلس وجود داشت، مخالف بود. وزیر اقتصاد وقت با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد با طرحی که در مجلس پیش می‌رود، هیچ موافقت نداریم.

خاندوزی افزود: الان ما در دولت پیگیر هستیم تا هرچه سریع‌تر این اتفاق بیفتد. جلسه‌ای که با کمیسیون اقتصادی مجلس داشتیم، رسما خواستم که هرچه سریع‌تر این طرح در صحن بیاید تا زودتر به ما تکلیف شود تا بتوانیم طبق قانون، مقدمات مالیات بر عایدی سرمایه را فراهم کنیم. وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: فشار امروز دلالی‌ها روی قیمت مسکن، بازار ارز و ... ناشی از این است که ۶۰ سال عقب تر از این هستیم که باید پیش از این به فکر این پایه مالیات بر سوداگری و دلالی می‌بودیم.

وی با اشاره به جلسه رئیس مجلس در راستای کمک به تسریع در تصویب قانون در صحن مجلس اظهار داشت: به محض اینکه قانون مصوب شود، حداکثر تلاش خود را خواهیم کرد تا انشاءالله این دو پایه مالیاتی محقق شود.

وزیر اقتصاد در پایان گفت: در موضوع بانک‌ها گفته بودم که از منظر وزارت اقتصاد، نظارت بر بانک‌های خصوصی بر عهده بانک مرکزی است و ما فقط در حوزه بانک‌های دولتی همچون ملی و سپه، مسئولیت مستقیم نظارتی داریم، اما در مورد بانک‌های خصوصی، بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار هستند که تنظیم و نظارت می‌کنند؛ بنابراین، اگر تخلفی شود، باید جریمه شوند. این در حالی است که در سال‌های قبل، به شدت کوتاهی کردیم و موجب شده است که بسیاری از بی قانونی‌ها صورت گیرد. امیدوارم با افزایش اقتدار نظارتی بانک مرکزی، بتوانیم در مورد قانون مداری بانک‌های خصوصی هم انشاءالله وضعیت بهتری نسبت به گذشته داشته باشیم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰۱
بخدا نفهمیدم چی گفت
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
گفت جهانگیری خیلی خنگه که قبول کرد مصوبه یک گروه 30 نفره بنام هیات دولت را اون اعلام کنه واسم اون دلاربشه دلارجهانگیری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
خب خودت مشکلی داری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
اینطور که تیتر زدید یعنی همه مشکلات با گرفتن مالیات درست حل میشه؟.....!...
تو میدانی اقتصاد چیست؟ باور کن یک قنادی را نمی توانی بچرخانی.منتظر مهاجرت بیشتر مردم از جنوب و مرکز کشور به شمال کشور باش.اب نیست.در سیل مردم غرق خواهی شد.
شبیه عبدالملکی و همتی هیجانی نشوید. منطقی تشخیص بدهید و با اهل علم و تجربه مشورت کنید. کارمندان شما تجربه کافی ندارند.نمی توانند مالیات ستانی بجا انجام بدهند. با زورگیری از قشری و لابیگری با اقشاری که نمی شود عدالت و تنظیمات انجام داد
احسان خان خبرداری کپی وزیرمعزول(البته رسمیشوگفتنداستعفا) هستی؟.اگر آقای رئیس جمهور تو و اون فاطمی امین وزیر4وزارت ادغامی ویکی دونفر دیگروهم عزل کنه تحول بزرگی درکابینه وطبیعتا رفع بسیاری ازمشکلات مردم حل خواهدشد.
مالیات بگیری که تو بی همه جیز ثروت این مملکت رو بدی به یمن و سوریه و فلسطین ،از قدرت هم استفاده کنی برای سرکوب مردم کور خوندین ،میدونم نمیزارین این پیام رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
کشوری که رونفت وگاز ومعدن واثار باستانی و....داره واقعا رشته ازیه دست فروش بخاطر داشتن کارت خوان مالیات بگیرند.
خاندوزی
خاندوزی
استعفا
استعفا
آقای خاندوزی ، نتیجه برداشتن ارز ترجیحی وضعیت فعلی مردم است . شما عرضه نگهداری قیمت ارز را نداشتید و مردم باید تاوان آن را بدهند . حقوق کلیه مردم به ریال است ولی فروش شما به پای مردم به دلار حساب میشود . افراد هالویی مثل جنابعالی به نخست وزیر محترم آقا هویدا میخندیدید که چرا میگوید دلار را نگذاشته گران شود .
خیر ، گرانی دلار و مخصوصا مسکن کار حکومت عقب مانده هست
چطور کشورهای نفت خیز مثل عربستان،کویت نه مالیات پرداخت می کنند و حتی پول و تمام بهداشت و درمان مجانی هست ش
خاندوزی از اون جمله افردادی است که پست و مقامش را به سبب مواضع اش و رفتار و گفتار خاص اش که مورد رضایت گروهی خاص است ، تصاحب کرده و نه بخاطر مدارج و
مدارک علمی معتبر و بر اساس شایسته سالاری
استعفای خاندوزی از وزیر صمت هم واجب تر و ضروری تره
برخی نیز با پاچه خواری در حال فربه شدن هستند
دانشمند مسكن گران نشده
ارزش پول ملي سقوط كرده
احسان جان کاش 60 پیش بودی ومردم برای تحول مالیاتی اینهمه منتظر نمیشدند.
دلار حج و زیارت چقدر با دلار آزاد اختلاف قیمت دارد؟
چرا برخی نهادهای قدرتمند که کار اقتصادی می کنند مالیات نمی دهند؟ زورشان زیاد است؟
با نام مبارزه با دلالی و قاچاق و رانت هر بالایی سر مردم می آورید تا کاهش درآمد دولت بابت تحریم ها را جبران کنید و افزایش چند برابری قیمت کالاها و افزایش مالیات ها را هم شجاعت می دانید این مردم عادی هستند که با تصمیمات شما مجازات و نقره داغ می شوند
ببینیم شما چطور بلدی دوستانت را فربه کنی
بس است دیگر این نمایش‌های بی خاصیت
موقع رفتنه! یکی باید گند آقا را گردن بگیره!! دیوار کوتاه دولت های قبل!!!
میدونید برای چی از دست جهانگیری عصبانی هستید و کینه دارید ؟ اگر جهانگیری دلار را آزاد میکرد همه این تورم ها در آن مقطع اتفاق می افتاد و امروز همه لعن و نفرین ها و بد و بیراه ها نصیب شما نمیشد. حال دانشتید ؟
با حذف به قول شما دلار جهانگیری شاهد رشد شدید قیمتهای کالاهای متعددی در سفره مردم بودیم که اتفاقا نشانه آنست که این دلار به درد سفره مردم خورده است هر چند که شاید اشخاصی را چاق و فربه کرده است. حالا شما با حذف آن کمر 80 میلیون مردم را زیر بار گرانی و تورم و فقر خرد کردید و در عوضش از چاقی آن چند نفر جلوگیری کرده اید...
حالا هی قمپز در کنید و از خودتان تعریف کنید و دلار جهانگیری را غیر موثر بنامید ولی نمی توانید جلوی قضاوت مردم و تاریخ را از بی کفایتی ها و شوکی که به مردم دادید بگیرید...
حالا مردم باید رژیم بگیرند تا آنهایی که فربه و چاق شدند لاغر شوند
در همه جای دنیا مالیات بر عایدی سرمایه وجود دارد ولی شما مگر میتوانید قانونی را اجرا کنید که قانون گذار در ان متضرر شود.مالیات بر عایدی سرمایه اول گریبان خود دولتیها ومجلسیها واطرافیان حکومت را میگیرد.فکر میکنید به سرانجام میرسد؟ مگر مالیات بر خانه های خالی به سرنجام رسید؟
تمام اشتباهات و کوتاهی ها را با کلماتی مثل دلالی توجیه میکنند
بانک های خصوصی عامل اصلی نابودی اقتصاد ایران هستند به دلیل خلق پول بی ضابطه و بدون پشتوانه که همین عامل اصلی بی ارزش شدن ریال در مقابل دلار است. اگر می خواهید جراحی اقتصادی کنید این غده های بد خیم سرطانی اقتصاد کشور(بانک های خصوصی) را باید به طور کامل تعطیل کرد و دیگر چیزی به نام بانک خصوصی وجود نداشته باشد و با ایجاد قوانین سخت جلوی خلق پول بدون پشتوانه توسط بانک های دولتی هم گرفته شود اگر غده های سرطانی کامل نابود نشوند هر کاری که برای درست شدن اقتصاد کشور انجام دهیم انگار هیچ کاری انجام نداده ایم انگار آب در هاون کوبیدن است.
اگر میدانی که فربه شدند چرا به قوه قضاییه معرفی نکردید نگید فساد کل کشور را بر داشته؟
بی مدریتی دولت که زورش به کسانی که ارز دولتی گرفته اند نمیرسد چون همگی خود دولتی ها هستند .
حالا شما بیفتین به جون هم که کی لاغر شده...کی فربه شده....کی چاق شده....کی ترکیده از خوردن.....مردم هم که موش آزمایشگاهی له و نابود بشن از سیاستهای بی سر و ته شما دانشمندان و دولتمردان فرهیخته!!!!!
زد و خوردها، بحث و جدالها و اختلاف عقاید و سلیقه شماها به خودتون ربط داره................مردم نتیجه میخوان.....میفهمین نتیجه................نتیجه چی شده؟؟؟!!!!
فقرای دیروز ثروتمندان امروز شده اند ولی مردم هر روز فقیرتر می شوند؟؟ حالا فهمیدم چرا اسلام با ان قدرتش درصدر اسلام رو به افول گذاشت و مردم کشورهای اسلامی اینقدر فقیر دارد......
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
خوبی؟!!
الن تفاوت دلار نیمایی و ازاد 7 هزار تومان است یک و نیم برابر دلار جهانگیری . الان فربه شدگان سیاست دولت کنونی فاجعه بارتر است. ای کاش ادمهای شایسته روی کار بودند و و متوجه گفته های خودشان بودند
حاجی جان ، تو با بعضی‌ها کار داشتی ولی مردم رو داری می‌کشی
حداقل از اون بعضی‌ها گرفتی حقوق کارمندان رو زیاد میکردی
نه اینکه کلی از حقوق‌ها کم کنی
قسمت گرفتن مالیات خوب کار می کند، شما با احتساب تورم سالانه حدود80% از مردم مالیات می گیرید،‌پول مردم با چاپ پول بی ارزش می شود مالیات نیست؟ رفاه چه؟
یک موی گندیده جهانگیری را شماها عوض نمیکنیم در زمان جهانگیری همه چیز ارزانتر بود
به داد بورس برس!
همه بانکهی خصوصی مال نهادهای نظامی وانتظامی است که باید دست خود را از اقتصاد کوتاه کنند هر چه سریعتر بهتر.........................
برخی با دلار 4200 تومانی چاق و فربه شدند شما هم با افزایش چند برابری قیمت ها 85 میلیون نفر را به جای برخی مجازات کردید شجاعت در تصمیمات شما موج می زند
از این نرخ دلار هر دوجناح وجناح های دیگر بهره بردند وبرخی نیز با سیاست های اقتصادی غلط که نه اسلامی بودنش مشخص بودنه غربی بودنش ونه شرقی که در کشور توسط دولتها از آقای رئیسی گرفته ،تا دوران قبل چاق و فربه شدند . نمونه اش دولت آقای سیزدهم ، قیمت ماکارانی ، روغن وغیره سر به فلک کشید پس چرا جلوی فربه گرفته نشد
بجای حرف زدن با تریبونی که در دستتان است تنه به یکدیگر نزنید اگر این تریبون دست مردم بود حرف میزند چه بر سرش می آوردید .ضمنا،اگر ناتوانی در کارتان میبینید ناکار آمدی خودتان را بر گردن دیگران نه یندازید .
با دلار 26 هزار تومنی شما هم خیلی ها فربه و فربه تر می شوند، که البته با مکیدن شیره جان اکثریت ملت است.
شما اقتصاد دان نیستید شما به فکر جیب دولت از سفره مردم هستید به مدل روسها در اسلام مالیات نه در قران ونه در کتاب حدیث تعریف نشده اسلام فقط زکات داردنه مالیات که ان هم داوطلبانی است ان هم برای کسب درجه بهشت برای بعد از مرگ
وقتی حساب کتاب دولت و مملکت روشن و شفاف نیست هیچ کس از دادن مالیات راضی نیست
عامل گرانی مسکن دلالها نیستند
عامل گرانی مسکن دولتها هستند ظاهراً نمی‌دانند وقتی که تندتند مبلغ وام مسکن را بالا می بردند قیمت مسکن هم بالا میرود مبلغ اجاره هم با قیمت مسکن و هزینه تعمیرات و نگهداری خانه بالا میرود
۶۰ سال کمه یه چهل سال دیگه هم عقبتر برو برسی به دوران رضاخان !!!
شما هم اگر میتونستین با دلار جهانگیری مدیریت میکردین که حالا روی مردم فشار نیاد اگر فساد بود مردم هم آرامش داشتن
جناب دکتر اون سیستمی که بر مبنای مالیات اداره میشه،برا کشوری است که همه اقتصاد و صنعت و تجارتش ...شفاف و در معرض دید جامعه است نه اینجا که هر قسمتش دست یک نهاد ،سازمان اطلاعاتی،نظامی،امنیتیه
این حرفهای مسخره چیه ؟مالیات بر عایدی سرمایه در واقع تایید سرمایه داری وحشی در ایران . ایشون وزارت اقتصاد رو با دانشگاه اشتباه گرفته . برای پاسخگویی به گند هایی که طی یکسال به اقتصاد زده داره اراجیف به خورد مامیده.مالیات بر عایدی سرمایه در اقتصاد فشل ایران باید جنبه بازدارندگی داشته باشه نه جنبه تثبیت رفتار در دلالی.
دلال براش فرقی نداره مالیات تئ چقدره از این دست میگیره و... فقط هزینه مصرف کننده اصلی بالا میره . خیلی ساله خرید ئ فروش مسکن مالیات داره 5سالی هست
نسخه ثانی عبدالملکی
اونایی که فربه شدند از خودتون هستند غریبه تو دایره شما راه نداره
این بعضی ها وابستگان مسیولین، وزرا،معاونین، نهادها و کلا هر کسی به سیستم متصل بوده و هست
ایشان صریح و شفاف بگوید چه کسانی به کدام وزیر مراجعه کرده و گفته اند اجازه نمیدهیم ارز ۴۲۰۰. تومانی را بردارید هر حرفی که شفاف نباشد دروغ محض است .
جهانگیری و رییسش روحانی باید بخاطر حیف ومیل میلیاردها ذلار ارز ۴۲۰۰ تومانی محاکمه شوند
یعنی میفرمائیدبرای خریدوفروش دلارشصت سال است که عقبیم جون مالیات نکرفته ایم یعنی برای خریدوفروش ارزخارجی باید مالیات‌میگرفتید ؟ کدام کشوری برای تبدیل پولش مالیات میگیرد فکرکنید خیلی ازپدران ومادرها که فرزندی درخارج دارند هرچندوقت یکبارفرزندانشان برایشان پول حواله میکنندکه کمک خرجشان باشد شماازاین پول میخواهیدمالیات بگیرید ایا اگر احیاناًسرمابه گذارخارجی یاایرانی مقیم خارج بخواهد درایران سرمایه گذاری کند ازانتقال پولش به کشور مالیات میکیرید واما درمورد مالیات برمسکن درطی این شصت سال چه موقعی نقل وانتقال مسکن بدون اخذمالیات بوده ودرمورد مالیات برسود سرمایه زمانی میتوانیدمالیات بگیرید که واقعاًسرمایه سودی کرده باشد نه اینکه تورم باعث گرانترشدنش شده باشد ودولت ازگرانی کاذب بخواهدمالیات بگیرید درهرحال کاری نشودکه کارهابخوابدوبیکاری همه گیرشود
هر جور دلتان می خواهد مالیات و عوارض و ارزش افزوده و حق العمل و غیره از مردم بد بخت میگیرید می بخشید به از ما بهترون هنوز هم کمه .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
واقعا چرا رییسی که خودش تحصیلات دانشگاهی و تجربه لازم برای ریاست جمهوری و حتی بخشداری یک بخش را هم نداشته و ندارد

چرا از یک کسی چون خاندوزی که معارف اسلامی خوانده است ، بعنوان وزیر اقتصاد استفاده کرده ؟؟؟؟؟؟
خودش خبر نداره گند زد در عرض هشت ماه به اقتصاد مملکت
لطفا نظام بانکی را هم جراحی کنید. ۷۰ درصد تورم حاصل فعالیت همین بانکها بخصوص خصوصیاشونه. فقط بانکداری اسلامی بدون ربا راه برون رفت از مشکلاته.
جهانگیری را اعدام کنید
جناب آقای وزیر اقتصاد ایران یک اقتصاد کاملا دلالی است
نظام توزیعی مالیاتی نیز تا کنون کارایی نداشته
کشوری که اقتصاد آزاد ندارد و نظام تولیدی حرف آخر را می زند عاقبتی ندارد
اگر آن بعضی را می دانید و می شناسید خیلی غلط می کنید به مردم و مراجع قضایی و عمومی معرفی نمی کنید و اگر چنین نیست دوباره خیلی غلط زیادی می کنید که تشویش اذهان عمومی می نمایید جهت سر پوش گذاشتن به خیانت اقتصادی این دولت!!!
از زمان کوپن زمان جنگ تا الان این سوءاستفاده ها بوده و علت اصلی آن هم ناتوانی و نادانی دولتها بوده و مردم بیچاره فقط تاوان این آزمون و خطاها راداده اند.اگر ارز 4200تومانی اثر نداشت که مردم این همه اعتراض نمی کرند و همین یک دلیل کافی است که بدانی این اقدامتان چقدر غیر حرفه ای بوده است و برای یک دستمال ،قیصریه را آتش نمی زنند.ان شاءالله بزودی زود استعفاو یا برکناری شمارا نظاره گر باشیم.
شما هم که ماشا؟الله تپل و مپل هستید؟!
شما چاق شدن برخی را کنترل می‌کردید نماینده ملت را نابود کنید.فکر میکنید با یارانه ای که پرداخت میکنید می‌شود زندگی کرد؟
دلار نیما هم همان اتفاق برایش خواهد افتاد دلار جهانگیری هم در عرض دو سال به این وضع افتاد. دلار باید شناور و تک نرخی باشد
ضعف مالیات ستانی کشوررا به کارگاه دلالی وحشتناک تبدیل کرده وتورم شدید داره به وجود میاره
مالیات در ازای خدمات باید گرفته شود . نه آنکه با سیاست های اشتباه خودرو های معمولی را به قیمت یک میلیارد برسانید و سپس به عنوان خودروی لوکس مالیات بگیرید
آقای خاندوزی شما و همفکرانتان این ارز رو برداشتید ولی هم تولیدکننده و هم مصرف کننده رو بیچاره کردید. به قول ان پیرمرد روشن ضمیر طبسی خود دانید و مملکتتان
آقای خاندوزی شما آن زمان مگر نبودید. مرد آن است که بتواند کاستی های دولت های گذشته را بهبود بخشد . شما چه کار کردید . تنها کاری که کردید تورم را به 600 در صد رساندید. مرد به عمل است . شما اگر مسئولیت در برابر این ملت داشته باشید میبایستی آن چاق شده هارا که از ارز 4200 تومانی شکل گرفته است نحیف و لاغر تحویل این مردم بدهید. اگر قدرت اش را داری بفرما.این گوی و این میدان؟
تا زمانی که بانک اطلاعاتی املاک و مستغلات و زمین و .. متمرکز و کاملی نداشته باشید هرگز نمی توانید اقدام اثر بخشی داشته باشید هنوز قبض برق یا اب به نام کسی است که 20 سال قبل فوت کرده است
پس تا این 43سال کلا ملت را فریب دادید چون در این مملکت هیچیز ارزان نشد وهمش گرانی وتورم بود یکبار از اون رییس بالایی تا پایینی بیایید مرد مردانه بگویید واعتراف کنید بابا ما نمی تونیم وتا الان هم ملت را سر کار گذاشتیم ؟..
از این حرفهای بی منطق و شعاری زیاد شنیدیم دلار جهانگیری محاسنش بیش از معایبش بود
آنهای که بخواهند چاق بشوند بلد هستند دلار جهانگیری تاثیری ندارد راهش را بلد هستند هنوز یک نفر را در تلوزیون معرفی نکرده اید که با دلار 4200 چاق شده باشد فقط حرف لجبازی با رزق روزی مرد خط خط بازی می کنید و مردم را دارید فقیر بدبخت می کنید یک سال دیگر می بینید چه روزی بر سر مردماورده اید اگر در کشور ما لجبازی نبود همه چیز سر جای خود بود
بابا فقط شما خوب هستی، که با دهک بندی مسخره ات کشور را به آشوب و بدبختی کشاندی؟؟
برخی چاق و فربه شدند چند سال بعد چاق و فربه شدگان وابسته به شما هم لو خواهند رفت کلا همه شما سر و ته یه کرباسید
بیسواد و کارنابلد
چرا اشخاصی که با ارز 4200 تومنی فربه شدند رو معرفی و محاکمه نمیکنید

فقط حرف میزنید
حرفهای صد من یه غاز،این برخی ها کی هستند؟ چرا باهاشون برخورد نمیشه؟ الآن که دولت و مجلس و قوه قضاییه و بخشی از نیروهای مسلح،همه ازخودتونه!!!
نه شما خوب ارز ترجیهی را می تونید بردارید چون شما که نمی فهمید گرانی وتورم وبدبختی مردم چیه البته خوب می فهمید
الان اقای همه چیز دان اختلاف ارز رسمی با قیمت روز که اختلاف زیادی هم دارند چی میشه شما قرار گردن کیا را کلفت کنید
بوی الرحمان میاد این ها را بزار کنار کی می خوای استعفا بدی
به نظرم کسی که رییس جمهور میشه هیچ کار نکنه فقط روزی یکی دو ساعت وقت بزاره به جای سفرهای استانی کامنت های زیر فرمایشای هیات دولتش را بخونه تا بفهمه فاجعه مدیریتی رابرای ملتش رقم زده
حرفهایى که زیادى قشنگن، واقعى نیستن
به نظرم انچه یک سایت را پر بار وغنی میکنه علاوه بر خبر وگزارش های تحلیلی ،تحلیل محتوای سخنان مسولین است که درج نظرات خوانندگان ،یک بخش مهم در تحلیل محتوا می تواند باشد ضمن اینکه به مخاطب خود نیز احترام می گذارد
تا کی بی مدیریتیها را گردن قبلی ها بندازیم کی باید دولتها پاسخگوی اعمالشان باشند مفاخر جهان ایرانیان بودند حالا چی حالاچی دستتون رو از جیب مردم در بیاورید اوضاع درست می شود تا کی خون در جگر رهبری می کنید به فرمایشات پیر فرزانه عمل کنید نه فقط داد و قال کنید
آقای خاندوزی وزیر اقتصاد،چطور نمیدونستی که گرونی چهارقلم جنس حیاطی و دلار باعث چندین برابر شدن قیمت همه چیز میشه؟!هیچ راه حلی جز شعار دادن هم بلد نیستی فقط میندازید تقصیر دولتهای گذشته!مگه نیومدین جراحی اقتصادی کنید؟شما که بیمار رو رو به قبله کردید اگر بلد نیستی برادر برو بزار شاید آقای رییس جهمور دانشگاه امام صادق رو ول کرد و از یه دانشگاه معتبر وزیر اقتصاد کاربلد استخدام کرد
خدا از جهانگیری گذشت نکنند انشااا
سلام
موضوع : انتقاد برای تبدیل تهدیدات به فرصت های خدمتی برای مردم
دولت حاضر با رای ما به ریاست جمهوری رسیدند.ایشان انسان با تقواست. ما به ایشان دوباره رای میدهیم ما نمایندگان مجلس را انتخاب کردیم تا برای مردم خدمت کنند اما در راستای خدمات مشترک دولت و مجلس تهدید های خدمتی برای مردم و بازنشستگان وجود دارد که باید تبدیل به فرصت های خدمتی خداپسدانه تبدیل شود:
1- حکم حقوقی قانونی سال گذشته 1400 بازنشستگان کشوری که با تایید قانونی در سایت صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارد پرداخت نشده است. ودیوان عدالت اداری رای قانونی به پرداخت دارند ولی تا کنون پرداخت نشده است.
2- افزایش حقوق سال 1400 را 10 درصد است در صورتی که سایرین افزایش حقوق 57 درصد یا بالا دارند مثل اساتید پزشکان و..... وباتورم سالانه هم اختلاف دارد. که با احقاق عدالت فاصله فاحش دارد. و هیچ فرد مسئول دولتی و مجلس علیرغم پیگیری مستمر در قبال مردم وهمه مردم و همه بازنشستگان یا همه صندوق بازنشستگی لشکری, ,کشوری ، و...... مسئول نمی دانند ودباره افزایش حقوق همه گروه بازنشستگان برای افزایش حقوق صحبت نمی کنند و در هر زمان به یک گروه خاص یا طبقه خاص برای افزایش حقوق صحبت می کنند و یک گروه افزایش حقوق سالانه 10 درصدی اصرار دارند که باید بگیرند و به گروه خاصی دز طی جلسات متعدد می فرمایند که باید 60 درصد یا 70 درصد سبد معیشت و... بگیرند این تفکر واین اقدام بدون مشورت با مدیران یا نمایندگان صندوق های بازنشستگی مصداق تبعیض است و باعث تحریک و تشنج افراد بازنشستگان و مردم می شود و چون نان زن و بچه شان است کوتاه در این تبعیض آشکار که تهدید آرامش جامعه است نمی آیند پاسخگو نیستند. وخود تا این لحظه را در قبال مردم پاسخگو نمی بینند. و وظیفه جهت اطلاع رسانی در حیطه شرح وظایف خود و طرح تکریم ارباب رجوع نمی دانند. با توجه به اینکه بازنشستگان ومردم فرزند مجرد وبیکار دارند پس از 30 سال خدمت و دادن کسورات قانونی باید مشمول حقوق با توجه به تورم شوند متاسفانه به قانون برای همه اعمال نشده است.خواهشمند است برابر قانون اقدام نمایند تا ظلمی در حق مردم صورت نگیرد.
لطفا به عنوان خبرگزاری پس از بررسی در صندوق بازنشستگی کشوری خواهشمند است پیگیری و اطلاع رسانی بفرمایید تا در پاسخگویی به جای بکار گیری روش بی احترامی و عدم پاسخگویی به موازین قانونی و تحریک پذیری روش احترام به قانون و تکریم مردم و روش پاسخگویی و اقناع سازی را در پیش گیرند تا تهدید ها به فرصت خدمتی ماندگارشان تبدیل شود.
تابی جون بعضی وقتا کامنتهارو موقعی منتشرمیکنیکه دیگه مطلب رفته پایین وکسی نیگاش نمیکنه. یک پیشنهادهم به عنوان یه دوست قدیمی دارم که مطالبی که بهردلیل نمیخواهیدراجع بهش کامنت بذارین همون اولش بنویسین یا جای کامنتو حذف کنین مردم بیخودعلاف تایپ نشن. قربونت
همه اینها میگن دولت قبلی . تو چقدر نفهم بودی که با این وضع اومدی و کاندید شدی و قبول کردی . وقتی مسئولیت قبول میکنی با مشکلاتش قبول می کنی . می خواستی بگی که من می تونم ولی زیرش زاییدی .و حالا میگی کار دولت قبلی بوده .
خاندوزی و میرکاظمی ظالم در حق و حقوق کارمندان که حق الناس ها گردن شماهاست ، استعفا و از خدواند طلب مغفرت برای عملکرد خود کنید که عین صواب است. آمین
با حذف ارز ترجیحی روی آن وزیر را کم کردید یا روی ملت را؟؟
اقا پسر لباس وزارت برات خيلي گشاده ، برو تو يك دانشگاه حسابي چند واحد اقتصاد پاس كن ، حالا جهانگيري يا هر كس ديگه اي با قصد يا بدون غرض يك تصميمي گرفت بقيه اركان كجا بودن ؟ چرا هيچكس صداش در نيومد و اعتراضي نكرد ؟فرافكني هم حدي داره !
رانند تریلی گفت پشت فرمان بنشین و ماشین را حرکت بده گفتم من بلد نیستم گفت کشور هم باید کسی مدیرت بلد باشد تا بتواند مدیریت کند نکه ظرف چند ما کشور را به لبه پرتگاه بردند یارانه بی یارانه شد و فقط تورم تورم و گرنه می شد تازه بهتر از دولت قبل هم بدون تورم کشور را اداره کرد و یک عده بیچاره هم یارانه شان را قطع کردند مرغ فروشی با مغازه اجاره گفت چند سال دویدم تا یارانه ام را برقرار کردم باز یارانه ام قطع شد در این برنامه دهک بندی
مشکلات اقتصادی ناشی از حضور مدیران بیسواد و بی تجربه در سمتهای وزارت اقتصادی است که کشور اینگونه شده
با گران کردن مشکلات اقتصادی رفع نمی شوند مشکلات شخصی برخی رفع می شود
ما که حرف اینها را نمی فهمیم دلار همچنان چند نرخیست می توان در بازار متشکل (چه فرقی با بازار ازاد دارد ) ارز را توافقی فروخت یعنی چه
توافقی هم می توان خرید ؟
یعنی باید چک و چاپه زد ؟ ما را شیر فهم کنید
تمام این فروش اموال دولتی و عمومی (ثروتهای ملی متعلق به همه ملت است که فروش نفت و سایر انفال ایجاد شده)، مانند سهام خودروسازها و غیره، باید به صورت سهام رایگان به همه مردم ارائه شود، به ویژه افرادی تا کنون به بهانه های مختلف از مرفه بودن تا کسانی از اقشار متوسط و پایین بودند و نتوانستند سهام عدالت بگیرند.
اقدام دولتها در فروش این اموال به اشخاص حقیقی و حقوقی از خصولتی یتا خصوصی، در حقیقت مغاریت با عدالت توزیعی ثروت ملی دارد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار