بازدید 6259

رگبار پراکنده باران و وزش باد در برخی نقاط کشور

کد خبر: ۱۱۲۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ 19 June 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای دامنه‌های شمالی البرز در استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به ویژه در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی می‌‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا دوشنبه هم در دامنه‌های استان مازندران، شرق تهران، غرب سمنان و خراسان رضوی انتظار تداوم رگبار و رعد و برق را داریم که گاهی همراه با وزش باد شدید است، ادامه داد: این رگبارهای موقتی روز سه‌شنبه هم در ارتفاعات مازندران و شرق تهران و همچنین ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و شمال هرمزگان رخ می‌دهند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل شاهد وزش باد شدید هستیم که در مناطق مستعد گرد و خاک و طوفان شن را به همراه دارد و در این رابطه هشدار نارنجی هم منتشر شده است، اظهار کرد: برای نوار شرقی خراسان جنوبی و جنوب این استان هم این شرایط جوی پیش‌بینی می‌شود و هموطنان باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند چرا که سبب مخاطراتی از جمله کاهش دید و اختلال در تردد می‌شود و احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به صنایع کشاورزی هم وجود دارد.

در نیمه شرقی کشورمان همچنان وزش باد شدید ادامه دارد

رفیعی افزود: فردا دوشنبه در نیمه شرقی کشورمان همچنان وزش باد شدید ادامه دارد و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هم در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر سرعت وزش باد افزایش پیدا می‌کند و احتمال خیزش گرد و خاک هم برای این استان‌ها وجود دارد. طی این مدت در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل هم شاهد افزایش نسبی دما هستیم.

آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران

وی در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران اظهار کرد: تهران هم امروز آسمانی صاف و گاهی وزش باد را دارد و بیشینه دمای آن به ۳۷ درجه بالای صفر می‌رسد که نسبت به دیروز با۲ درجه افزایش همراه است و کمینه دما هم امروز به ۲۵ درجه رسید و پیش‌بینی می‌کنیم فردا هم همین حداقل دما را در پایتخت تجربه کنیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: گرم‌ترین مرکز استان طی روز گذشته اهواز با ۵۰ درجه بالای صفر و پس از آن خرم‌آباد با ۴۴ و قم با ۴۱ درجه بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار