بازدید 6202

دولت آمریکا: مردم از افزایش قیمت بنزین در عذابند

وزیر انرژی آمریکا طی حضور در دانشگاه نورث تگزاس از شرکت‌های نفتی و گازی خواست تا کمک کنند، قیمت بنزین در این کشور کاهش یابد.
کد خبر: ۱۱۲۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱ 18 June 2022

به گزارش فارس به نقل از دالاس مورنینگ نیوز، جنیفر گرن هولم، وزیر انرژی آمریکا طی حضور خود در دانشگاه نورث تگزاس واقع در شهر دنتون ایالت تگزاس آمریکا از شرکت‌های نفتی خواست تا کمک کنند قیمت بنزین در این کشور که به یک سطح ناراحت‌کننده و رنج‌آور رسیده، در پمپ بنزین‌ها پایین آمده و به یک سطح منطقی برسد.

گرن هولم گفت: در حوزه همکاری با صنعت نفت و گاز در راستای یافتن راه‌حلی برای پایین آوردن قیمت بنزین که حالا به 5 دلار به ازای هر گالن رسیده، هیچ گزینه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از روی میز حذف نکرده است.

وزیر انرژی آمریکا گفت: ما از شرکت‌های نفتی و گازی می‌خواهیم تا بخشی از این رویکرد باشند. روی افزایش تولید، متمرکز شوند تا درد و رنجی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که مردم در پمپ بنزین‌ها  متحمل می‌شوند، تسکین دهند.

روز چهارشنبه جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از پالایشگاه‌های بزرگ این کشور خواست تا تولید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش داده و به کاهش قیمت بنزین کمک کنند. علیرغم این تقاضاها اما مدیران شرکت‌های نفتی در آمریکا در واکنش به این درخواست اعلام کردند که پالایشگاه‌ها در این کشور تقریبا با تمام ظرفیت خود در حال تولید هستند و هیچ راه سریع و ساده‌ای برای افزایش ظرفیت تبدیل نفت خام به بنزین و گازوئیل وجود ندارد.

هر گالن برابر با 3.7 لیتر است و قیمت 5 دلار به ازای هر گالن بنزین معادل 1.35 دلار به ازای هر لیتر برابر با حدود 40 هزار تومان به ازای هر لیتر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار