بازدید 14167
۱
بسته ویدیویی «تابناک»

سفر در ایران با قطار؛ سال ۱۹۵۰ / خاکسپاری امیلیانو زاپاتا قهرمان مکزیک / یازده ابر خودرویی که هرگز نخواهید راند / زمستان در جزیره لانگبارن / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳ 17 June 2022

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


خاکسپاری امیلیانو زاپاتا قهرمان مکزیک

امیلیانو زاپاتا سالازار معروف به امیلیانو زاپاتا رهبر و موسس ارتش آزادی بخش جنوب بود. او به خاطر نقش موثر خود در جریان انقلاب به یکی از قهرمانان ملی مکزیک تبدیل شده است. یک انتخابات مساله دار در سال ۱۹۱۰ دلیل اصلی شروع انقلاب مکزیک بود. پیش از آن در دوران حکومت پورفیریو دیاس، مردم از جمله زاپاتا از فساد و زمین خواری او ناراضی بودند. اختلاف در انتخابات باعث شد زاپاتا با رقیب دیاس یک سیاستمدار به نام فرانسیسکو مادرو همکاری کرده و دولت دیاس را سرنگون کند، اما بعد‌ها به دلیل ناتوانی مادرو در اداره دولت روابط آن دو به تیرگی گرایید و زاپاتا از او جدا شده و حرکت خود را برای اصلاحات ارضی از سر گرفت و تا آخر عمر دست از مبارزه برنداشت. نهایتا بعد از سال‌ها فرار از دست دشمنان و مخالفان خود در سال ۱۹۱۶ در یک نقشه پلید بعد از تظاهر به این که می‌خواهند در حرکت او با همراه شوند، او را به شهر چینامکا دعوت و ترورش کردند. بدن بیجان زاپاتا به شهر کواوتلا برده شد تا مرگ زاپاتا ثابت شود. گفته می‌شود به مردانی که زاپاتا را کشتند، تنها نیمی از آنچه به آن‌ها وعده داده شده بود پرداخت شد. فیلم زنده باد زاپاتا بر اساس سرگذشت وی ساخته شده است.

 


سفر در ایران با قطار در ۱۹۵۰

سفر به ایران برای غربی ها حتی اکنون نیز یک اتفاق تازه است و غربی ها به دنبال کشف ایران به اینجا می آیند. حال تصور کنید یک غربی در دهه پنجاه میلادی به ایران آمده و با قطار در ایران سفر کرده است. این ویدیوی رنگی که در واقع یک فیلم شخصی است، از این سفر ثبت شده و نماهایی از طبیعت، کوه ها، رودخانه ها، تونل ها و ایستگاه های قطار را در خود جای داده است. این ویدیوی تاریخی را در «تابناک» می‌بینید.

 


تصاویر شش گانگستر معروف تاریخ

ویدیویی جذاب از گانگسترهای معروف از جمله آل کاپون و جان دلینجر که فیلم دشمن ملت از زندگی او ساخته شده است.

 


یازده ابر خودرویی که هرگز نخواهید راند

در این ویدیو شاهد یازده خودرو خواهید بود که توسط اکثر مجلات معتبر خودرو به عنوان یازده خودوری برتر ابر خودروها انتخاب شده‌اند، که به دست آوردن آنها بسیار دشوار است؛ نه فقط چون هزینه بالایی دارند، بلکه چون به تعداد بسیار محدودی تولید و عرضه شده‌اند. از تماشای این خودروهای دست نیافتنی لذت ببرید.

 


فضای شخصی چیست و چه میزان است؟

گاهی پیش می‌آید با کسی برای اولین بار صحبت می‌کنید و آن شخص مرتب بیش از حد به شما نزدیک می‌شود، یا اینکه می‌خواهید از دستگاه خودپرداز استفاده کنید و شخصی که پشت سر شماست، بیش از حد به شما نزدیک می‌شود، یا مثلا در آسانسور هستید و شخصی که کنار شماست بیش از حد نزدیک شما می‌ایستد، یا به شما خیره می‌شود، یا بوی بدنش شما را آزار می‌دهد، تمام این ها مثال هایی از نقض فضای شخصی هستند که می‌توانند به شما حس ناخوشایندی را بدهند. فضای شخصی، فاصله فیزیکی بین دو انسان در محیط روزمره اجتماعی است. بدون شک این فاصله با توجه به نسبتی که با افراد مختلف دارید و اینکه چقدر او را می‌شناسید، متفاوت خواهد بود. اما اینکه این فضا برای اولین بار چطور تعریف شد و اینکه این فضا در موقعیت های مختلف اجتماعی چقدر باید باشد، خود داستان جالبی دارد که می‌توانید آن را در این ویدیو ببینید.

 

 

زمستان در جزیره لانگبارن

«لانگبارن / Langbaren» یک جزیره در نروژ است که به عنوان یکی از مقصدهای توریستی مورد توجه است. تصاویری زیبا از این جزیره را در زمستان در قاب 4K می‌بینید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فکر کنم تا حالا 250 بار خاکسپاری زاپاتا رو بارگذاری کردید!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان