بازدید 5073

توقیف دومین کشتی نفتی یمن از سوی ائتلاف عربی

پیشتر کشتی سوخت "پرنسس حلیمه" را که حامل بیش از ۲۳ هزار و ۹۲۰ تن بنزین بود، با وجود بازرسی‌ها و دریافت مجوزهای ورود از سازمان ملل، توقیف کرد.
کد خبر: ۱۱۲۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱ 16 June 2022

به گزارش تابناک به نقل از العهد، ، شرکت نفت یمن اعلام کرد، ائتلاف متجاوز عربی یک کشتی جدید حامل مشتقات نفتی را توقیف کرد؛ این دومین کشتی توقیف شده در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته به شمار می‌آید.


عصام المتوکل، سخنگوی شرکت نفت یمن اعلام کرد، ائتلاف متجاوز عربی در ادامه نقض آتش بس، کشتی حامل سوخت "فوس انرژی" که حامل ۳۰ هزار و ۱۴۸ تن بنزین است را توقیف کرد.

المتوکل در ادامه افزود، به رغم تفتیش و بازرسی این کشتی و در اختیار داشتن مجوز ورود از سازمان ملل، ائتلاف عربی مانع ورود این کشتی به بندر الحدیده شد.

پیشتر ائتلاف دشمن به رهبری واشنگتن کشتی سوخت "پرنسس حلیمه" را که حامل بیش از ۲۳ هزار و ۹۲۰ تن بنزین بود، با وجود بازرسی‌ها و دریافت مجوزهای ورود از سازمان ملل، توقیف کرد.

نیروهای ائتلاف سعودی در طول دوره آتش‌بس انسانی در یمن نیز چندین کشتی از جمله آنها کشتی دیزلی "دیتونا" و کشتی "قیصر" حامل بنزین را که از سازمان ملل نیز مجوز دریافت کرده بود و کشتی دیزلی"سیبلاندر سافیر" را توقیف کرده بودند.

شورای عالی سیاسی یمن در طول دوره آتش‌بس بر لزوم پایبندی طرف مقابل به شروط آتش‌بس تاکید کرده و از آنها خواسته بود طبق توافق اجازه دهد در راستای رفع نیازهای مردم یمن، کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی وارد بنادر این کشور شوند.

هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن دوم ژوئن جاری از موافقت دولت صنعاء و ائتلاف سعودی با پیشنهاد این سازمان برای تمدید دوباره آتش‌بس انسانی در یمن به مدت دو ماه دیگر خبر داده بود.

گروندبرگ در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: به محض پایان مدت آتش‌بس انسانی در یمن در ساعت هفت عصر دوم ژوئن، این آتش‌بس برای دو ماه دیگر تمدید می‌شود و من با همه طرف‌ها برای اجرای تمامی بندهای توافق آتش‌بس و تقویت آن و در ادامه دستیابی به یک راه‌حل سیاسی پایدار که خواسته‌های یمنی‌ها را محقق کند، تلاش و همکاری خواهم کرد.

آتش‌بس انسانی میان ائتلاف سعودی و دولت صنعاء دوم آوریل گذشته با نظارت سازمان ملل برقرار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی