بازدید 4841

محتکران و گرانفروشان باید در خیابان گردانده شوند

خطیب جمعه اهواز گفت: کسانی که معیشت مردم را هدف قرار داده‌اند باید مانند اراذل و اوباش در خیابان‌ها گردانده شوند
کد خبر: ۱۱۲۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳ 10 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با انتقاد از نبود برخی نظارت‌های قوی و مستمر در بازار و لزوم برخورد با مفاسد اقتصادی از جمله احتکار و گران فروشی به عنوان یک مطالبه عمومی بیان کرد: گرانی هست ولی آنچه نباید باشد و آن را قبول نداریم گران فروشی است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد نبی موسوی فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر افزود:باید با کسانی که معیشت مردم را هدف قرار داده رسوا شوند و مثل عناصر اراذل و اوباش در خیابان‌ها گردانده شوند تا مفسدان جرات نکننده مفسده در جامعه ایجاد کنند.

ولی برخورد قاطع، سریع ، بدون ملاحظه و منطبق بر قانون با مفسدان اقتصادی از سوی دستگاه قضایی را خواستار شد و از مسوولان خواست بازار را رصد کرده و به مفسدان اقتصادی فرصت جولان دادن در جامعه را ندهند.

خطیب جمعه اهواز به کشف احتکار اخیر پنج هزار تن شلتوک در شوشتر که به گفته وی در فضای مجازی و رسانه‌ای خوزستان بازتاب داشت اشاره کرد و گفت: باید کالاهای اساسی احتکار شده با قیمت ارزان بین مردم توزیع شوند تا محتکران جرات مال اندوزی و احتکار کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را نداشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد تاکید کرد: مسوولان باید فکری برای این بی خداخبران و کسانی که سرمایه مردم را در این شرایط سخت اقتصادی به غارت می برند بکنند تا آرامش در بازار حاکم و قدری از التهابات بازار کاسته شود.

هدف متعرضان به مقدسات، دین زدایی و تضعیف اعتقادات و باورهای دینی مردم است

امام جمعه اهواز با اشاره به هجمه‌ ناجوانمردانه و توهین آمیز اخیر به مقدسات اسلامی، پیامبر اکرم(ص) ، قرآن کریم و امام رضا(ع) اشاره، و هدف متعرضان به مقدسات اسلامی را دین زدایی و تضعیف اعتقادات و باورهای اصیل مردم بیان کرد.

وی با بیان اینکه توهین به مقدسات اسلامی نتیجه عکس داشته و گرایش جهانیان حتی مردم اروپا به اسلام بیشتر شده است افزود:با وجود این هجمه های ناروا و دروغ به مقدسات ، تیراژ قرآن بیشتر شده و نامگذاری "محمد" افزون تر شده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، دین اسلام را به درخت تناور و مثمری که همه از آن استفاده می‌کنند تشبیه کرد و گفت: درخت بی ثمر را که سنگ نمی‌زنند. دشمن فهمیده که گرایش مردم به دین و دینداری بیشتر شده از این رو با توهین به مقدسات و ساخت فیلم های موهن و ضداسلامی تلاش می‌کند پایه و اساس اعتقادات و باورهای دینی مردم را سست کند تا آنان از دین فاصله بگیرند.

وی صهیونیست ها را عامل اصلی توهین به مقدسات و باورهای دینی معرفی و ابراز امیدواری کرد با ظهور حضرت حجت (عج) ریشه فتنه گران صهونیستی در جهان کنده شود.

امام جمعه اهواز همچنین سالروز ولادت باسعادت امام رئوف حضرت امام رضا (ع) و هفته کرامت را به عموم مسلمانان تبریک و تهنیت گفت و مطالبی پیرامون فضیلت زیارت بارگاه امام رضا(ع) بیان کرد.

امام جمعه اهواز با اشاره به تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس انرژی اتمی که با حمایت آمریکا و سه کشور اروپایی فرانسه ، آلمان و انگلیس انجام شد افزود: شما ملت ایران را آزموده اید؛ هشت سال جنگ را بر ملت ایران تحمیل کردید، فشارهای اقتصادی اعمال کردید ولی نتیجه‌ای نگرفتنید بنابراین ما را از جنگ و تحریم اقتصادی نترسانید؛ ما فرزندان عاشورا و دوستدار شهادت در راه خدا هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با حمایت از سخنان اخیر رییس جمهور کشورمان در سفر به شهرکرد در محکومیت تصویب قطعنامه اخیر در شورای حکام گفت: ما تا آخر ایستاده ایم و یک قدم از اهداف و مواضع منطقی خود عقب نشینی نمی‌کنیم.

در برابر منکرات و گناه بی‌تفاوت نباشید

امام جمعه اهواز با تاکید بر عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در زندگی اجتماعی و فردی و فاصله گرفتن از گناه و نافرمانی خداوند بیان کرد:ما نباید در برابر منکرات ، گناه و بی عفتی بی تفاوت باشیم.

وی تذکر لسانی را بهترین عمل به امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و افزود: امام حسین(ع) با خون خود و اصحاب بزرگوارش امر به معروف و نهی از منکر کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به آثار و برکات استغفار و توبه بر اساس روایات رسیده از امامان معصوم(ع) اشاره کرد و گفت: خداوند با استغفار و توبه بندگانش، باران رحمت نازل می کند و برکات و عنایاتش را بر اهل زمین افزون خواهد کرد و مشکلات را برطرف می‌کند.

امام جمعه اهواز در خطبه نخست نماز جمعه ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوا و دوری از گناه افزود: شیطان لحظه به لحظه ما را رصد می کند بنابراین باید از خداوند کمک و استمداد طلبید تا ما را از انحرافات و گناه مصون بردارد و ما را در صراط مستقیم ثابت قدم نگه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار