بازدید 29338
۶

اشکالات احداث بی‌رویه برج در غرب تهران نمایان شد

توسعه بی رویه و احداث برج‌های مسکونی فراوان و بی برنامه در غرب تهران در دوره قالیباف، اکنون صدای شهردار منطقه ۲۲ را در آورده است.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳ 08 June 2022

به گزارش «تابناک»، شهردار این منطقه در روزنامه همشهری نوشت:

*طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود تا چند سال دیگر این منطقه ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در خود جای دهد، اما هم‌اکنون این جمعیت محقق شده و با حجم بالای ساخت‌وساز‌ها تا چند سال دیگر جمعیت این منطقه به بیش از نیم‌میلیون نفر خواهد رسید. این در حالی است که بسیاری از زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، تاسیسات شهری، حمل‌ونقل و... فراهم نشده است.

* عقب‌ماندگی زیرساخت‌های شهری ازجمله نبود شبکه فاضلاب شهری به یکی از چالش‌های این محدوده تبدیل شده است؛ به شکلی که ۲۶۰ کیلومتر این محدوده از تهران نیازمند شبکه فاضلاب شهری است و تنها ۳۰ درصد آن حدود ۶۰ کیلومتر به اجرا رسیده است.

* یکی از مشکلات اکثر خانواده‌های ساکن در این محدوده مربوط به کمبود فضای آموزشی است؛ چراکه زمانی که منطقه ۲۲ احداث شد عزمی برای فراهم‌شدن آموزش و پرورش جدید برای این منطقه به‌وجود نیامد و شاهد آن هستیم که منطقه ۲۲ و ۵ تهران زیرنظر یک آموزش و پرورش اداره می‌شود و شاید این امر موجب شده تا سرانه آموزش در این منطقه بسیار کمتر از مناطق دیگر باشد.

*از دیگر معضلات شهروندان این منطقه این است که محلات و شهرک‌های مسکونی در این منطقه به شکل پراکنده ساخته شده و نیازمند حمل‌ونقل عمومی مانند مترو است که در این دوره از مدیریت شهری در حال اجراست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۶
خخخخخخخ سردار خلبان شهرک ساز
از آن مهمتر موجب بسته شدن ورودی باد تهران بخصوص در فصول سرد شده که افزایش شدید آلودگی در پاییز و زمستان سالهای اخیر از نتایج آن است.
خوبست تا زمان باقیست مسیرهایی امن برای امد و شد با دوچرخه ایجاد و این فرهنگ در منطقه ایجاد شود
سردار دکتر خلبان !!!
عجیبه که این مشکل رو گردن دولت روحانی نمی اندازند!!!!!!
یه زمانی در طرح جامع تهران قرار بود منطقه 22 نهایتا تا 4 طبقه اجازه ساخت داشته باشه، کی بود کی بود؟ من نبودم!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس