بازدید 5370
به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال؛

اطلاعیه قدردانی ستاد بزرگداشت امام خمینی (س)

ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س) طی اطلاعیه‌ای مراتب قدردانی خود را از مردم، مسوولین و دست اندرکاران بزرگداشت امام خمینی (س) اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۲۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵ 07 June 2022

به گزارش تابناک به نقل از جماران، متن کامل اطلاعیه ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) در ادامه آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

دلمان تنگ شده بود برای امام و برای این محفل گرمی که همه‌ساله گِرد مرقد مطهّر امام تشکیل می‌شد؛ خدا را شکر می‌کنیم که امسال مجدّداً این جلسه، این محفل گرم و پُرمعنا تشکیل شد.

(مقام معظم رهبری – 14 خرداد 1401)

 

سپاس بیکران به درگاه خدای متعال که با لطف و عنایت خویش اسباب برگزاری پرشکوه سی و سومین سالگرد بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (سلام‌الله علیه) را دگرباره و پس از دو سال وقفه فراهم ساخت. به پیشگاه ملت شریف و قدرشناس ایران نیز سر تعظیم فرود می‌آوریم که پس از گذشت سی و سه سال از ارتحال امام خویش با وجود همه سختی‌ها و ناملایمات و علیرغم تبلیغات شبانه روزی دشمنان امام و ایران و انقلاب، همچنان استوارتر از پیش در میدان حمایت از آرمانهای بلند امام راحل، وفادارانه ایستاده‌اند؛ نشانه‌های روشن این حقیقت را در حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولین نظام جمهوری اسلامی در مراسم 14 خرداد در حرم مطهر حضرت امام خمینی (علیرغم محدودیتهای اعلام شده قبلی)؛ و حضور طبقات مختلف جامعه وفادار ایران در مجالس بزرگداشتی که در سراسر کشور به همین مناسبت برگزار گردید، شاهد بودیم.

شکرانه پیوند معنوی و گسست‌ناپذیر ملت ایران با نام و یاد خمینی کبیر، تأکید و مداومت در تبیین اندیشه عزت آفرین؛ و بازخوانی مداوم گفتمان دینی، عقلانی و انقلابی تمدن‌ساز اوست. و البته رضایت روح ملکوتی امام عظیم‌الشأن در تلاش خستگی‌ناپذیر مسئولین و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در حل مشکلات جاری و رفع محرومیت‌ها و خصوصا توجه ویژه به اقشار مستضعف جامعه و برنشاندن ایران عزیز در جایگاه مناسب شأن ملت بزرگ آن است و این مهم جز در پرتو وحدت و یکپارچگی آحاد مردم و پشتیبانی ملت از نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان مهمترین میراث سیاسی امام خمینی و عمل به وصایای آن پیشوای الهی امکان‌پذیر نیست.

خوشبختانه ژرف‌ترین تبیین از گذشته و حال و آینده انقلاب اسلامی و بایسته‌های آنرا جانشین شایسته امام راحل، رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدّ ظلّه العالی) در سخنرانی 14 خرداد امسال ارائه فرمودند. بازخوانی مداوم رهنمودهای روشن ایشان در این سخنرانی و عملیاتی کردن آنها، مطالبه عموم پیروان امام خمینی از نهادهای فرهنگی و آموزشی کشور و به‌ویژه توجه جدی آنها به نکته بسیار مهمی است که امسال در بیانات معظّم له نمایان‌تر از قبل، و حاکی از دغدغه ایشان بود که فرمودند:

«امام بزرگوار، روح جمهوری اسلامی است؛ اگر این روح از جمهوری اسلامی گرفته بشود و مورد بی‌توجهی قرار بگیرد؛ [فقط] نقشی بر دیوار باقی خواهد ماند»

و فرمودند:

«امام، فقط امام دیروز نیست؛ امام امروز هم هست؛ امام فردا هم هست»؛ «آن دست قدرتمند، آن شخصیت فولادین، آن دلی مطمئن، آن زبان ذوالفقارگونه که توانست میلیونها انسان را از قشرهای مختلف وارد میدان کند، اینها را در میدان نگه دارد، یأس و نومیدی را از اینها دور کند، جهت حرکت را به اینها تعلیم بدهد، عبارت بود از امام بزرگوار؛ او عبارت بود از خمینی عظیم!»

و این بیان هشدارگونه رهبر فرزانه انقلاب حجت را بر همگان، خصوصا نهادهای انقلابی، فرهنگی و آموزشی و اصحاب رسانه تمام کرده است که فرمودند:

« نگذارید یاد امام در جامعه کم‌رنگ بشود. همان طور که گفتم، امام روح این انقلاب است؛ نگذارید یاد امام را کم‌رنگ کنند، نگذارید امام را تحریف کنند. »

ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام(س) و عموم دستگاه‌های مختلف عضو این ستاد، فراخوان رهبر معظم انقلاب اسلامی را به‌عنوان وظیفه ملی و انقلابی لبّیک گفته و آمادگی بیش از پیش خود را برای تحقق منویات معظم له اعلام می‌دارند.

اما آنچه این مراسم را تحت‌الشعاع خویش قرار داد و کام دوستان انقلاب را تلخ کرد و آب به آسیاب دشمن ریخت و باعث شد که رهبر انقلاب نیز در پایان سخنان خود، نارضایتی و مخالفت صریح خود را بیان فرمایند و آن را محکوم کنند، حرکت غلط و موهن گروهی بود که خود را منافقانه در زمره نیروهای انقلاب جا زده بودند و با تلاش در مسیر به هم زدن نظم جلسه و توهین به یادگار امام خمینی، سعی داشتند تا مراسم را به اهداف پلید خود آلوده کنند. امروز که به حمدالله با عنایت رهبری و دستور صریح رئیس محترم قوه قضائیه، سعی نظام بر مقابله و شناسایی این مخربان اعتماد ملی و هتاکان به حریم امام است، امت شریف و ستاد بزرگداشت به عنوان خادم آنان در تکریم و ترویج اندیشه امام عظیم الشان منتظر اقدام و سپس اعلام نتایج آن به افکار عمومی خواهند بود.

به رسم وظیفه لازم می‌دانیم از عموم طبقات مختلف و زائران عزیزی که با حضور گرم خویش در مراسم حرم مطهر حضرت امام و همچنین مراسمی که در اقصی نقاط کشور (و در کشورهای مختلف) برگزار گردید، شکوه معنوی مراسم را رونق بخشیدند و خصوصا از مراجع عظام تقلید و روحانیت معزّز، خانواده معزز شهدا و جانبازان و ایثارگران، فرهنگیان، دانشگاهیان، هنرمندان، ورزشکاران و سفراء محترم مقیم ایران، رایزن‌های فرهنگی، کاردار نظامی و جمع کثیری از میهمانان محترم صمیمانه تشکر نماییم. بلاشک این مراسم عظیم و باشکوه ثمره همدلی و همکاری متعهدانه تمامی نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و نهادهای نظامی و انتظامی و اطلاعاتی و فرهنگی و رسانه‌هاست که بجاست از روسای محترم قوای سه‌گانه، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام و خصوصا مقام محترم ریاست جمهوری جهت حضور و سخنرانی در حرم مطهر حضرت امام و تعیین نماینده ویژه خود در ستاد، سپاسگزاری نماییم. از همراهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی مقاومت بسیج، قرارگاه شهید فهمیده، سپاه حفاظت ولی امر و سپاه حفاظت انصار که علاوه بر پشتیبانی لجستیک، برنامه‌ریزی گسترده‌ای جهت مقابله با تهدیدات و تأمین امنیت و انتظامات فراهم آورده‌اند، کمال تشکر را داریم. از دفتر مقام معظم رهبری، از وزیر محترم کشور و نماینده ایشان در ستاد بزرگداشت و پیشتیبانی وزارت‌خانه‌های نفت، وزارت امور خارجه و نیز حضور همه جانبه شهرداری محترم تهران و وزارت مسکن و راه و شهرسازی، وزارت دفاع، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بنیاد مستضعفان و جانبازان، بنیاد محترم شهید، کمیته امداد حضرت امام، وزارتخانه‌های ارشاد، علوم و تحقیقات و نیز سازمان صدا و سیما، رسانه‌های جمعی کشور و مراکز فرهنگی و تبلیغی همچون شورای محترم هماهنگی تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام و ائمه محترم جمعه سراسر کشور استانداران و فرمانداران استان‌های همجوار تهران، وزارت بهداشت و هلال احمر، مناطق آزاد و بیمه‌ها، که نقش بسیار مهمی در تولیدات فرهنگی و هنری و تبلیغی ایفا نمودند، قدردانی به‌عمل می‌آوریم.

ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (س)

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار