بازدید 20090
۲

ممانعت ۳ کشور اروپایی از عبور هواپیمای لاوروف

سه کشور بلغارستان، مقدونیه شمالی و مونته نگرو با بستن حریم هوایی خود به روی هواپیمای حامل وزیر خارجه روسیه مانع سفر وی به بلگراد پایتخت صربستان شدند.
کد خبر: ۱۱۲۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳ 06 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از اقدام سه کشور اروپایی در جلوگیری از عبور هواپیمای سرگی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور از حریم هوایی آنها خبر داد.

بر اساس این گزارش، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که سه کشور همسایه صربستان شامل بلغارستان، مقدونیه شمالی و مونته نگرو حریم هوایی خود را به روی هواپیمای حامل سرگی لاوروف بستند و مانع سفر وی به بلگراد پایتخت صربستان شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اقدام این سه کشور در بستن حریم هوایی خود به روی هواپیمای حامل لاوروف را قطع یک کانال ارتباطی دیگر با روسیه برشمرد.

زاخارووا افزود: هیأت روسی قرار بود به بلگراد سفر کند اما کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ناتو حریم هوایی خود را بستند و یک کانال ارتباطی دیگر با روسیه را مسدود کردند.

این در حالی است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از مدتها کش و قوس، اخیراً بر سر وضع بسته ششم تحریمی روسیه که به طور خاص درآمد صادراتی نفت مسکو را هدف قرار می‌دهد، به اجماع نظر رسیدند. آمریکا و متحدان اروپایی آن بر این باورند می‌توانند از کانال تحریم، روسیه را وادار به توقف جنگ در اوکراین کنند.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین روابط روسیه و کشورهای اروپایی به پرتنش ترین وضعیت و دوران خود رسیده است و اتحادیه اروپا تا کنون شش دور تحریم‌های سخت را علیه روسیه اعمال کرده است.

لازم به ذکر است که روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

مقامات روسیه بارها اعلام کرده اند که اگر اوکراین تمایل خود را برای بازگشت به میز مذاکره اعلام کند، مسکو نیز به این مسئله پاسخی مثبت خواهد داد و این فقدان اراده اوکراین است که مذاکرات را به بن بست کشانده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۲
چرا اینقدر تابلو از روسیه دفاع میکنید .
فکر کنم متن انتهای خبر را سفارت روسیه تهیه کرده
جناب ارباب ولادیمیر پوتین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان