بازدید 369630

نامه شدیداللحن استاندار سابق خوزستان به رئیسی

غلامرضا شریعتی استاندار اسبق خوزستان در نامه ای شدیداللحن خطاب به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، از اظهارات اخیر مقامات دولت سیزدهم به شدت انتقاد کرده است.
کد خبر: ۱۱۲۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴ 02 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از دنیای اقتصاد، در این نامه آمده است:

فاجعه دردناک و مصیبت بار متروپل داغی سنگین و غیرقابل تحمل را برای مردم آبادان بویژه خانواده های داغدار قربانیان این حادثه تاسف آور رقم زد و همه ی ایرانیان را عزادار ساخت. در این بین و در شرایطی که باید همه توان و ظرفیت دولت معطوف به پایان عملیات آواربرداری و یافتن مفقودین باشد، برخی مسئولین دولت سیزدهم، مصیبت و عزای مردم را فرصتی مناسب برای تسویه حساب سیاسی یافته اند تا با فرافکنی و فرار رو به جلو و تحریف، ناکارامدی و مسئولیت های قانونی خود را پوشش بدهند.

معاون اجرایی رئیس جمهور به جای آنکه پاسخ بدهد چرا به هشدارهای مکرر اعلام شده در ۹ماه گذشته توسط مسئولان امر توجه نگردیده است، افتتاح ساختمان فروریخته که نیمه کاره و بدون پایان کار بوده را به اینجانب نسبت می دهد درحالی که نیک می داند آن ساختمان افتتاح شده، ساختمان دیگری است که در سال ۹۸ (یعنی حدودا دوسال و نیم قبل) به بهره برداری رسید و هم اینک سالم و در حال استفاده می باشد. همچنین مدیریت خبرگزاری ایرنا که با انتشار خبر بازداشت مالک متروپل بنیان ابهام، اعتمادزدایی و تشدید خشم و ناراحتی مردم را بنا نهاد و «فرماندار»ی که فردای فروریختن ساختمان، در مصاحبه ای شتابزده از بیرون آوردن تمامی مفقودین از زیر آوار خبر داد و بر داغ و زخم مردم نمک پاشید، امروز بجای آنکه مواخذه بشوند و پاسخگوی عملکرد و مسئولیت های قانونی خود باشند به بیان یا انتشار مطالبی کذب مبادرت می ورزند.

اینک مطالبه اینجانب همانند تک تک مردم عزیز کشورمان، شناسایی و برخورد قاطع با تمامی عوامل و مقصران این حادثه تلخ و تاسف آور می باشد و البته خواست عمومی ملت شریف ایران بویژه مردم آبادان اینست که مشخص شود چرا با وجود عیان شدن مشکلات و ایرادات ساختمان در چند ماه گذشته (حتی برای عموم) و علیرغم اخطارها و هشدارهای مراجع ذیصلاح بویژه سازمان نظام مهندسی، تمهیدات لازم برای پیشگیری از این حادثه تلخ فراهم نگردید؟

مردم می خواهند بدانند چگونه و با مجوز چه فرد یا مقامی، در چندماه اخیر اجازه بهره برداری واحدهای کسب و کار همچون کافی شاپ، آبمیوه فروشی، داروخانه و… در این ساختمان نیمه کاره صادر گردید (که متاسفانه بسیاری از قربانیان در همین واحدها مستقر بوده و مظلومانه جان خود را از دست دادند)، آنهم درحالی که هنوز پایان کار ساختمان صادر نشده و به تایید ناظران نرسیده بود و به مثابه یک کارگاه ساختمانی ناایمن همچنان مشغول کار بود؟

این مطالبه عمومی مردم است که بدانند کدام مسئولان و مقامات بویژه پس از هشدار ۶ /۲/ ۱۴۰۱ سازمان نظام مهندسی، تکالیف خود را انجام نداده و از ظرفیت های قانونی برای تعطیلی کارگاه و تخلیه واحدهایی که بدون رعایت ضوابط قانونی و اصول ایمنی مورد بهره برداری قرار گرفته بودند استفاده ننمودند و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از فروریختن آن را بکار نگرفتند و چرا؟ مردم پرسش های بسیار دارند و انشاءالله پاسخ های خود را با برگزاری دادگاه رسیدگی به این حادثه خواهند یافت، همچنانکه ریاست محترم قوه قضائیه اراده و عزم راسخ دستگاه قضایی برای برخورد قاطع با مقصران این واقعه تلخ را اعلام نموده است. بر همین اساس از حضرتعالی درخواست می نمایم به همکاران خود تذکر فرمائید که آوار جنگ روانی را بر سر مردم مظلوم و مصیبت زده آبادان فرو نریزند و با حفظ و رعایت اصل تفکیک قوا، اجازه دهند که پیگیری و پیگرد مقصران و به تعبیر رهبر معظم انقلاب مجازات عبرت آموز آنها توسط قوه قضائیه با دقت و سرعت انجام شود که این امر مطالبه ی همه مردم ایران از جمله اینجانب می باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۶۳
انتشار یافته: ۲۲
فقط افتتاح نیست. فساد گسترده پشت را به یک قیچی کردن ساده روبان فرو نکاهید.
فرار به جلو.
این آقا خودش در مظنه اتهام هست!
شهرداری و شورای شهر پاشون گیره. نظام مهندسی پاش گیره
شريعتي معلوم الحال است!
مترو پل از سال ۹۵ شروع به ساخت وساز شده ، نه در سال۱۴۰۰ قابل توجه مسئولین سال‌های قبل
بیچاره مردم که گرفتار بازی های سیاسی همه شماها شده اند شماها فقط به فکر منافع شخصی خودتان هستید
سجاده آب نکش
با هیاهو و هوچیگری حقیقت پنهان نمیشه
جان مادرت شریعتی کاسه داغ تر از آش
تو برو تسبیحت را بنداز و موقع گوش دادن به حرف دیگران صلوات بفرست
فقط یاد یه چیز می افتم " کی بود کی بود من نبودم"
ساختمان مترو پل در سال ۱۳۹۵ شروع به احداث کرده نه در سال ۱۴۰۰ ،قابل توجه کسانی که آن زمان مسئولیت داشته اند.۹
افرین جناب شریعتی.خوب بلدی دست پیش بگیری پس نیفتی
واقعا باعث تاسف هست که ظاهرا تا انتهای این دولت هر اتفاقی بیوفته قراره تقصیر دولت قبل بندازن!!
همه مسئولین یک چیز راخوب یادگرفته اند :مسئولیت گریزی و فرافکنی .انگار اصلا وجود نداشته اند و مرده بودند
تابی جان وسوالی که پیش میاد اینه که این چند روز گذشته اعضای شورای شهر آبادان کجا هستند همونها که با شش تا چهار هزار رای از شهر چند صدهزار نفری در راس کار اومدن؟ مردن یا زنده هستن؟
نمایندگان مجلس آبادان کجا هستن اینها هم توی سوراخ موش قائم شدن؟؟
خوب انتخابات حداقلی همین میشه که روز واقعه معاون اول رئیس جمهور بره رتق فتق کنه؟؟؟
امام جمعه آبادان کجاست چرا یک کلمه از او شنیده نمیشود؟؟؟
اینهمه سازمان زنگ و وارنگ شورای فلان و بیسار که در هر شهر بزرگی هستن و بودجه های بی‌حساب میگیرن امروز کجا هستن؟؟
این واقعه باید درس عبرت بشه که ظواهر بدرد هیچکس نمیخوره و همه اینها یه عده مفت خور هستن.
عجب ادم پررویی
حالا همه آقایون طلبکار شدن. همیشه همین بوده و هست و فقط مردم بدبخت تاوان بیسوادی و رانتخوری مسوولین رو میدن. آخرش هم هیچی به هیچی. مثل پلاسکو، مثل سانچی، مثل هواپیمای اوکراینی
برخی چقدر وقیحانه پر رو هستند.
"کی بود, کی بود, من نبودم " ها شروع شد.
آقای شریعتی فرافکنی مکن، دولت قبل مقصر است شما هم مقصرید، اول اینکه هی چند ماهه گذشته.... چند ماهه گذشته نکن چون نیک می دانی و همه می دانند که هر دولتی تا چند ماهه بعد از سر کار آمدن هنوز با بسیاری از مسولان و مدیران قبلی ناچارا باید کار کند دوم یعنی می فرمایید رییس جمهور محترم و وزیر مربوطه می بایست طی چند هفته یا ماهه اول شروع به کار ابتدا می بایست نا ایمن بودن یک ساختمان در شهری در استان خوزستان را شناسایی می کرد و و قبل از هر فعالیتی رسیدگی به آن را در دستور کار قرار می داد فورا وارد عمل می شد؟ شما که راط کار بودید و در جریان صفر تا صد ساخت متروپل بودید بی خبر بودید اونوقت آقای رییسی باید این ماجرا را می دانست؟ هر دولتی که بر سر کار می آید که تازه چند ماه به دنبال انتخاب وزیر و .... هست وزیر هم که دنبال انتخاب استاندار و استاندار هم دنبال انتخاب شهردار و فرماندار است از کجا باید آقای رییسی قبل از هر کاری اول باید سراغ شل بودن پایه های یک ساختمان می رفت؟ آقای استاندار سابق شما و مدیرانت در استانداری توزستان مقصرید و لذا باید پاسخ گو باشید، لطفا فرار به جلو نکنید چون ممنوع است.
احسنت صد ماشاالله.
یکی از یکی بهتر. خدا به داد مردم برسه که هر روز خبرای جدید به گوش می رسه. مسئولان اعلام می کنند مردم ولی نعمتان ما هستند. چه خبره که مردم نباید از هیچ چیزی خبر داشته باشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این کجاش شدیداللحن بود؟
فقط صریح اللحن و بدون تعارف و چاپلوسی های مرسوم بود.
آقای شریعتی ترحم بر پلنگ تیزدندان ستمکاری بود بر گوسفندان انشاالله به زودی زود دست خیانتکاران برای مردم رو می شود
این نمونه یک فساد سیستماتیک است
حالا چه کسانی در امتحان الهی مردود شدند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی