بازدید 9321

چین و روسیه قطعنامه آمریکا علیه کره شمالی را وتو کردند

روسیه و چین پیش نویس قطعنامه آمریکا را که خواستار گسترش دامنه تحریم ها علیه کره شمالی بود، وتو کردند.
کد خبر: ۱۱۲۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵ 27 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از روسیا الیوم، روسیه و چین پیش نویس قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا علیه کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل متحد را وتو کردند.

بر اساس این گزارش، قطعنامه پیشنهادی آمریکا که خواستار گسترش دامنه تحریم ها علیه پیونگ یانگ بود با وتوی آمریکا و روسیه در شورای امنیت مواجه شد.

۱۳ عضو دیگر شورای امنیت سازمان ملل متحد به پیش نویس این قطعنامه رای مثبت دادند. این قطعنامه شلیک موشک قاره پیما از سوی کره شمالی در ۲۴ مارس گذشته و دیگر آزمایش های موشکی را که اخیراً توسط کره شمالی انجام گرفت، محکوم می کرد.

در پیش نویس این قطعنامه به کاهش حجم واردات نفت خام کره شمالی طبق قطعنامه های سابق سازمان ملل از ۴ میلیون بشکه در سال به ۳ میلیون بشکه اشاره شده بود. این قطعنامه در صورت تصویب واردات فرآورده های نفتی از سوی کره شمالی را هم کاهش می داد.

لازم به ذکر است که پیش از این اعلام شده بود که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه و به درخواست آمریکا قطعنامه اعمال تحریم های بیشتر برضد کره شمالی به بهانه آزمایش موشکی اخیر این کشوررا به رای خواهد گذاشت.

یک مقام آمریکایی در این رابطه مدعی شد که قطعنامه پیشنهادی «توانایی کره شمالی را برای پیشبرد برنامه‌های موشک‌های بالستیک و سلاح‌های کشتار جمعی غیرقانونی خود محدودتر می‌کند، اجرای تحریم‌ها را ساده‌تر و ارسال کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان را تسهیل می‌کند.

این در حالی است که پکن اعلام کرده است این قبیل اقدامات کمکی به حل هیچ مشکلی نخواهد کرد.

کره شمالی بتازگی و در پی سلسله آزمایش های موشکی متعدد اخیر خود از آغاز سال جاری میلادی، سه موشک بالستیک شلیک کرد که گفته می شود یکی از آنها موشک بالستیک قاره پیما بوده است.

آمریکا همزمان با محکوم کردن این اقدام و تاکید بر تعهد واشنگتن در حمایت و حفاظت از سئول و توکیو، به همراه کره جنوبی در به رخ کشیدن قدرت نظامی خود و هم پیمانش، اقدام به شلیک موشک نمود.

کره شمالی بارها بر حق خود در آزمایش موشک در داخل مرزهای خود تاکید کرده است.

آزمایش موشکی پیونگ یانگ در حالی صورت گرفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا طی روزهای اخیر در تور آسیاگردی خود از کشورهای منطقه شرق این قاره از جمله کره جنوبی و ژاپن بازدید کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان