بازدید 6223

فضاپیمای استارلاینر ‌ با موفقیت فرود آمد

فضاپیمای "استارلاینر"‌ شرکت "بوئینگ" پس از پایان ماموریت خود، با موفقیت روی زمین فرود آمد.
کد خبر: ۱۱۲۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰ 26 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از نیو اطلس، فضاپیمای "استارلاینر"‌ (Starliner) شرکت "بوئینگ" (Boeing) با موفقیت به زمین بازگشت. این کپسول بدون سرنشین در پایان یک ماموریت ۶ روزه به "ایستگاه فضایی بین‌المللی" (ISS)، در محدوده موسوم به "WSMR" ارتش آمریکا در نیومکزیکو فرود آمد.

این فرود با چتر نجات، یک خوش‌شانسی برای برنامه استارلاینر به شمار می‌رود که پیشتر با تاخیر، نقص در عملکرد تجهیزات و مشکلات نرم‌افزاری همراه بود که به فرود اضطراری و توقف پرتاب منجر شدند. از آنجا که این مشکلات می‌توانستند فضاپیما را در هر مرحله از پرواز آزمایشی تحت تأثیر قرار دهند، در مورد فرود آمدن در صحرای نیومکزیکو نیز تردیدهایی وجود داشت.

به گفته بوئینگ، پرواز استارلاینر نه تنها توانایی این شرکت را در انجام دادن یک ماموریت کامل از پرتاب گرفته تا بازیابی نشان داد، بلکه سیستم‌های اویونیک فضاپیما، سیستم جهت‌یابی، سیستم‌های ارتباطی و تله‌متری، سیستم‌های کنترل محیطی و آرایه‌های خورشیدی آن را نیز آزمایش کرد. استارلاینر، موقعیت خود را حفظ کرد و به دستورات ایستگاه پاسخ داد. علاوه بر این، توانایی شارژ باتری‌های خود با استفاده از پنل‌های خورشیدی، انتقال فایل‌های دیجیتال و ارتباط با ایستگاه فضایی بین‌المللی را نشان داد.

پرتاب بعدی، به صورت یک پرتاب همراه با سرنشین برنامه‌ریزی شده است.

"مارک نپی" (Mark Nappi)، مدیر پروژه استارلاینر گفت: ما یک آزمایش پرتاب عالی برای سیستم پیچیده‌ای داشتیم که انتظار می‌رفت همین طور باشد. از همکاران خود در ناسا و بوئینگ تشکر می‌کنم که توانایی خود را در پروژه استارلاینر به کار گرفته‌اند. ما با تکمیل "آزمایش پرواز مداری ۲" (OFT-2)، درس‌های آموخته‌شده را با هم ترکیب خواهیم کرد و به آماده شدن برای آزمایش پرتاب سرنشین‌دار ادامه خواهیم داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر