بازدید 11931

اپل قطعا ضرر خواهد کرد

شرکت اپل احتمالا در جدول زمانی تولید و در حجم اولیه گوشی‌های جدید خود دچار زیان خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶ 25 May 2022


به گزارش تابناک و به نقل از روزنامه نیهون کیزای، شرکت اپل از فاکس‌کان و پگاترون، تامین‌کنندگان ساخت گوشی‌ها درخواست کرده که توسعه آیفون را سرعت ببخشند. این درخواست بعد از اعمال قرنطینه‌ سخت و سراسری چین به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ اعلام می‌شود.

وضعیت قرنطینه و تعطیلی شرکت‌ و کارخانه‌ها در چین، برنامه زمانی شرکت را در خصوص دست‌کم یک مدل از گوشی‌ها عقب انداخته است. قطعات گوشی‌های آیفون در کارخانه‌های مستقر در چین با یکدیگر سوار و تولید می‌شوند.

قرنطینه اعمالی چین که موجب توقف فعالیت کارخانه آیفون در شانگهای و کانشان شده بود، ناشی از سیاست کلی «کووید صفر» در چین است. به‌واسطه این سیاست مهار کرونا در چین تنها زمانی اتفاق می‌افتد که نزدیک به یک ماه مورد جدیدی ثبت نشود. این هدف به‌واسطه اعمال قرنطینه‌های بسیار شدید و آزمایش‌های کرونا از همه شهروندان محقق می‌شود.

مرکز مالی شانگهای به دلیل قرنطینه طولانی‌مدت در طی هفته‌های جاری کاملا فلج شده و پکن هم اقدامات قرنطینه‌ای را افزایش می‌دهد.


علاوه بر اختلال تولید و تقاضا در چین در پی قرنطینه‌های سراسری، جنگ اوکراین نیز بر مشکلات تولید آیفون اضافه کرده است.

روزنامه تجاری نیهون کیزای در گزارشی بدترین شرایط برای اپل را تشریح کرده و احتمال می‌دهد که اپل در جدول زمانی تولید و در حجم اولیه گوشی‌های جدید خود دچار زیان می‌شود.

 

همشهری آنلاین

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها