بازدید 6457

فواید و مضرات رژیم لاغری شیر و موز

کد خبر: ۱۱۲۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸ 24 May 2022

فواید و مضرات رژیم لاغری شیر و موز

اگر ورزشکار هستید و باید حدود 3 تا 4 کیلوگرم در یک هفته وزن کم کنید، ما رژیم شیر و موز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به طور کلی هر رژیم لاغری مزایا و معایبی دارد که قبل از پیروی آن باید به آن‌ها آگاه باشید. در این مقاله، سایت mediso به فواید و مضرات رژیم شیر و موز پرداخته است.

رژیم شیر موز چیست؟

در ابتدا بگوییم که اگر به لاکتوز موجود در شیر حساسیت دارید یا از نظر گوارشی، موز برایتان مناسب نیست این رژیم را انجام ندهید. برای لاغری با رژیم شیر و موز باید برای 4 روز فقط از این دو ماده غذایی، تغذیه کنید.

این رژیم در سال 1943 توسط دکترجورج هاروپ از دانشگاه جانز هاپکینز ابداع شد. اوایل این رژیم را برای بیماران دیابتی برنامه‌ریزی کرده بودند اما اکنون، بهترین روش برای لاغری در طول یک هفته است. منطق اصلی که برای رژیم شیر و موز در نظر داشتند وارد کردن کالری کمتر به نسبت معمول، اما سالم ماندن بود.

میزان کالری که برای این رژیم در نظر گرفته شده حدود 1000 کالری است تا کم کردن وزن به راحتی اتفاق بیافتد. به طور معمول یک موز حدود 100 کالری و یک لیوان حدود 80 کالری دارد. بنابراین با خوردن 6 موز و 3 لیوان شیر در روز، بیش از 900 کالری دریافت خواهید کرد.

 

برنامه رژیم لاغری شیر و موز

  • صبحانه: 2 عدد موز و 1 فنجان شیر گرم
  • میان وعده: 3 لیوان آب بنوشید
  • ناهار: 2 عدد موز و 1 فنجان شیر
  • میان وعده: 3 لیوان آب بنوشید
  • شام: 250 میلی لیتر شیر + 2 عدد موز

البته این فقط یک نمونه منو است و می‌توانید این ترکیب را به صورت جداگانه یا مخلوط میلک شیک میل کنید.

فواید میوه موز

به طور متوسط یک موز با اندازه متوسط، حاوی 422 میلی گرم پتاسیم است و برای افراد ورزشکار بسیار ضروری است. همچنین این میوه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که در طول رژیم می‌تواند به شما کمک کند. به علاوه فیبر موجود در این میوه به هضم راحت و دفع سموم از بدن کمک می‌کند. در نظر داشته باشید که میوه موز برای مدت زمان طولانی می‌تواند شما را سیر نگه دارد؛ بنابراین در مدت زمان بین وعده‌ها احساس گشنگی کاذب نخواهید داشت.

فواید شیر

شیر سرشار از کلسیم و پروتئین است. با این حال، توصیه می‌کنیم برای این رژیم از شیر کم چرب یا بدون چربی استفاده کنید. شیر کم چرب اولین و مهم‌ترین مزیتی که دارد، بدون چربی بودن است. پروتئین موجود در شیر، به داشتن ماهیچه‌های قوی و رشد آن‌ها کمک می‌کند. به علاوه، برای عملکرد صحیح هورمون‌ها نیز مفید است.

در یک جمع‌بندی کلی از ترکیب این دو مواد می‌بینیم که کلسیم برای استخوان‌ها و پروتئین برای رشد عضلات مناسب است. بنابراین، ترکیب شیر و موز برای رفع نیازهای بدن کافی است.

فواید و مضرات رژیم لاغری شیر و موز

کاهش وزن با رژیم شیر موز، بدون آسیب

واکنش هر تیپ بدنی ممکن است متفاوت باشد، بنابراین تعجبی ندارد اگر در طول دوره رژیم احساس ضعف و کمبود داشته باشید. اگر احساس می‌کنید شیر و موز به تنهایی برای شما مناسب نخواهد بود، یک روش اصلاحی به شما معرفی می‌کنیم.

در این روش شما می‌توانید با افزودن غلات کامل، مانند جو دو سر آماده یا غلات گندم کامل به ترکیب شیر و موز کمتر احساس ضعف داشته باشید. به علاوه می‌توانید یک پیاله کوچک سوپ با نمک مصرف کنید. اضافه کردن نمک می‌تواند احساس ضعف را تا حدی برطرف کند.

نکات مهم برای رژیم شیر موز

در صورتی که تمایل دارید با استفاده از این رژیم به لاغری سریع برسید، برخی نکات را باید رعایت کنید:

  • خانم‌ها در دوران قاعدگی این رژیم غذایی را پیروی نکنند و اگر در طول این دوران انجام دادند، حتما از مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی استفاده کنند.
  • بیشتر از 4 روز از این رژیم پیروی نکنید. در صورتی که تمایل به کاهش وزن بیشتر دارید، یک هفته فاصله انداخته و دوباره انجام دهید.
  • ممکن است در روز اول کمی حالت تهوع داشته باشید؛ بنابراین بعد از ناهار یک کاسه سوپ میل کنید تا تحمل رژیم راحت‌تر شود. البته در صورتی که قادر به ادامه رژیم نیستید، آن را رها کنید و یک رژیم دیگر را انتخاب کنید.

در آخر باید در نظر داشته باشید که برای لاغر شدن و از دست دادن وزن اضافی، نباید سلامت خود را به خطر بیاندازید. همچنین در حین انجام رژیم لاغری، هیچ‌گونه استرسی نباید داشته باشید. استرس یکی از عواملی است که در چاقی و اضافه وزن نقش موثری دارد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل