بازدید 4295
۱

افزایش شمار کشورهای اروپایی مبتلا به آبله میمون

تعداد کشورهای اروپایی که موارد تایید شده آبله میمون را گزارش کرده‌اند رو به افزایش است و نشانه‌ها حاکی از آن است که مقامات بهداشت و درمان در این کشورها با این بیماری با جدیت بیشتری برخورد می‌کنند، مخصوصا با تجربه همه‌گیری کرونا که همچنان نمی‌توان آن را پشت سر گذاشته قلمداد کرد.
کد خبر: ۱۱۲۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰ 24 May 2022

به گزارش «تابناگ» به نقل از ایرنا، رسانه ها اعلام کردند که بنا بر گزارش ای. سی. دی. سی، مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری بیماری، کشورهای پرتغال، اسپانیا و بریتانیا تاکنون بیشترین میزان مبتلایان به آبله میمون را گزارش کرده‌اند. هرچند تعداد مبتلایان هنوز بسیار اندک است اما انتظار می‌رود کشورهای بیشتری در هفته‌های پیش رو موارد ابتلا به آبله میمون را گزارش کنند.

گزارش ها حاکیست که ۹ کشوراروپایی تا کنون درگیر این این بیماری شده اند از جمله در وی پایتخت اتریش که یک مرد ۳۵ ساله شنبه شب با علائم معمول این بیماری راهی بیمارستان شد.

برخی گزارش ها حاکیست که نگرانی ها در این کشورها روبه افزایش است و به رغم این که مراکز بهداشتی و درمانی کشورهای اروپایی از جمله آژانس بهداشت اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند، بیماری آبله میمون به راحتی بین انسان‌ها منتشر نمی‌شود و سرایت آن از فردی به فرد دیگر تحت شرایط خاصی صورت می‌گیرد اما این سازمان ها بهمردم هشدار دادند که مراقبتهای بهداشتی داشته رعایت کنند.

مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری (ECDC) گفت: سرایت این ویروس بین انسان‌ها از طریق تماس نزدیک با مواد عفونی ناشی از ضایعات پوستی یک فرد آلوده یا قطرات تنفسی در تماس چهره به چهره طولانی مدت می‌افتد.

این گزارش اشاره می‌کند که اکثر بیماران مبتلا به آبله میمون در اروپا مردان همجنس‌گرا بودند و ماهیت ضایعات ارائه‌شده در برخی موارد نشان می‌دهد که انتقال در طول رابطه جنسی رخ داده است.

آژانس بهداشت اتحادیه اروپا هشدار داد افرادی که شرکای جنسی متعددی دارند بیشتر در معرض خطر عفونت هستند.

این آژانس به کشورهای عضو اتحادیه اروپا توصیه می‌کند که بیماران آبله میمون را ایزوله کنند و مانع تماس فیزیکی مبتلایان با دیگران شوند تا بثورات به طور کامل بهبودی یابند.

در بلژیک مبتلایان احتمالی به آبله میمون موظف به قرنطینه ۲۱ روزه هستند اما افرادی که با این مبتلایان در تماس بوده‌اند نیازی به قرنطینه ندارند و تنها باید با زیر نظر گرفتن شرایط جسمی خود مراقب بروز نشانه‌های احتمالی بیماری باشند و تنها در صورت بروز این نشانه‌ها به قرنطینه بروند.

در بریتانیا نیز از مبتلایان درخواست شده تا ۲۱ روز خود را قرنطینه کنند و به این مبتلایان واکسن آبله تجویز شده است. گزارش‌ها حاکی از غافلگیری مراکز درمانی بریتانیا در پی شیوع این بیماری است.

با توجه به ادامه همه‌گیری کرونا و آثار به جا مانده از دوران اوج این همه‌گیری، ابتلا به آبله میمون فشار مضاعفی را بر شبکه درمان کشورها وارد می‌کند.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت می‌گویند، سرایت ویروس آبله میمون از انسان به انسان سخت و شیوع این بیماری در سطح گسترده بعید است.

طبق آمارهای منتشر شده سازمان جهانی بهداشت، ویروس آبله میمون تا کنون در ۱۶ کشور خارج از آفریقا شناسایی شده است. به گفته کارشناسان سرایت این ویروس از انسان به انسان به سختی صورت می‌گیرد و خطر شیوع آن با پاندمی کرونا قابل مقایسه نیست.

ون کرخوف گفت: سرایت ویروس آبله میمون از طریق تماس پوستی بیشتر شایع است و به خاطر همین می‌توان در سطح اولیه بیماری را مهار کرد.

روزاموند لوئیس رئیس بخش بیماری‌ آبله سازمان جهانی بهداشت نیز گفته است هیچ مدرکی مبنی بر جهش ویروس آبله میمون وجود ندارد. ویروس‌های گروه آبله معمولاً پایدار بوده و تمایل به جهش ندارند.

مقامات سازمان جهانی بهداشت می‌گویند به هر حال خطر این ویروس برای بعضی از مردم با بیماری‌های زمینه‌ای بیشتر از سایرین است.

به اعتقاد دکتر آندره آمون از مرکز پیشگیری از بیماری‌های اتحادیه اروپا شیوع ویروس آبله میمون در سطح گسترده بسیار پایین است چون سرایت از طریق تماس پوستی و رابطه جنسی انجام می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
فریبهای رنگا رنگ قرن بعد از کرونا همچنان ادامه دارد اصلا استرس نداشته باشید همش تبلیغات رسانه هاست و نقشه شوم مدیران نظم نوین جهانی بیدار و هوشیار باشید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل