بازدید 9551
۲

لوکاشنکو: لهستان و ناتو نقشه تجزیه اوکراین را می‌کشند

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در نشستی ویدیویی با ولادیمیر پوتین نسبت به نقشه تجزیه اوکراین توسط ناتو و لهستان هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۲۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲ 23 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس روز دوشنبه گفت که نگران اقدامات غرب برای تجزیه اوکراین است. وی در اظهاراتی بدون اینکه مدرک خاصی ارائه کند، لهستان را متهم کرد که به دنبال تصرف بخش غربی اوکراین است.

لوکاشنکو طی نشستی مجازی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: آنچه ما را نگران می کند این است که لهستان و ناتو مشابه اتفاقات قبل از سال ۱۹۳۹ درصدد تصرف و اشغال بخش غربی اوکراین هستند.

رئیس جمهور بلاروس در این کنفرانس ویدیویی افزود: در نهایت اینکه کی‌یف بالاخره مجبور خواهد شد تا برای بیرون راندن اشغالگران از بخش‌های غربی کشورش از کمک‌های خارجی بهره بگیرد.

روسیه پیش از این نسبت به اشغال اوکراین از سوی لهستان هشدار داده بود. ادعایی که ورشو آن را نادرست و بر اساس اطلاعات بی‌اساس عنوان کرده بود.

از زمان شروع جنگ روسیه و اوکراین بیش از ۳ میلیون پناهنده اوکراینی در لهستان اقامت کرده و این کشور اصلی‌ترین حامی اوکراین در جنگ با روسیه محسوب می‌شود.

بلاروس از زمان درگیری‌های اوکراین اعلام کرده در عملیات ویژه نظامی روسیه شرکت نمی‌کند ولی امکانات استقرار و عملیات نیروهای مسلح روسیه را در خاکش فراهم خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲
دلقک دیکتاتور
بلاروس هم باید بخاطر حمله به اوکراین و تجزیه این کشور مثل روسیه تحریم بشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل