بازدید 9027

صرفه جویی ۵ میلیارد دلاری با تولید تجهیزات پزشکی در کشور

کد خبر: ۱۱۲۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶ 22 May 2022
رئیس انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات پزشکی به سوالات خبرنگاران درباره تجهیزات پزشکی و نمایشگاه ایران هلث پاسخ داد.

به گزارش تابناک، مجید روحی رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرات کنندگان تجهیزات و ملزمات پزشکی در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ایران هلث با اشاره به اینکه این نمایشگاه بزرگترین رویداد در حوزه تجهیزات پزشکی است، گفت: به دلیل بحران کرونا در کشور این نمایشگاه در دوسال گذشته برگزار نشده است.
 
صرفه جویی ۵ میلیارد دلاری با تولید تجهیزات پزشکی در کشور

وی افزود: در دوسال گذشته در تامین نیاز کشور به خصوص در زمینه تامین نیاز مراکز درمانی در مبارزه با بحران کرونا شرکت های تولید کننده ، وارد کننده، توزیع کننده و زنجیره تامین نقش بسیار مهمی داشتند و با بسیج همگانی توانستند نیاز های کل کشور را تامین و کمترین چالش را در منطقه داشتیم.

رونمایی از 10 محصول جدید پزشکی در نمایشگاه ایران هلث

روحی با تاکید براینکه با توجه به پتانسیل بالای ما در حوزه صادرات تجهیزات پزشکی یکی از اهداف این نمایشگاه توسعه صادرات است، گفت: در این نمایشگاه از 10 محصول جدید حوزه پزشکی رونمایی خواهد شد.

رئیس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و صادرات کنندگان تجهیزات و ملزمات پزشکی با اشاره به فعالیت 300 شرکت دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی ، اظهار داشت: امیدوارم شرکت های دانش بنیان در راه توسعه صادرات و تامین نیاز کشور بخصوص در تکنولوژی های روز دنیا دستاوردهای مهمی را داشته باشند.

وی گفت: حوزه سلامت قابلیت اشتغالزایی در رشته های مختلف دانشگاهی را دارد.

رئیس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و صادرات کنندگان تجهیزات و ملزمات پزشکی در ادامه با بیان اینکه این نمایشگاه از 3 تا 6 خردادماه در نمایشگاه بین المللی برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به مشکلات تحریم امسال شرکت های از کشورهای روسیه، چین، کره، امارات و ایتالیا در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

برای تامین نیاز داخلی نیازمند تبادل و انتقال تکنولوزی حوزه سلامت هستیم

وی در ادامه با اشاره به اینکه در زنجیره تامین برای ایجاد رقابت و ارتباط و انتقال تکنولوزی، حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه را غنیمت می‌دانیم و این نمایشگاه بعد از نمایشگاه عرب هلث دبی بزرگترین نمایشگاه است که باید عنوان یک رویداد ملی آن را توسعه دهیم، گفت: توسعه تنها توسعه داخلی نیست بنابراین یکی از اهداف ما همکاری بین تولیدکنندگان و تامین کنندگان داخلی با شرکت‌های خارجی است تا نیاز کشور را تامین کنیم.

روحی درپاسخ به سوال عصرپرس در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و افزایش توان تولیدات داخلی تجهیزات پزشکی، گفت: از نظر قوانین چیزی در کشور کم نداریم و بخش خصوصی و نقش آن در قانون مشخص هست، اما آن چیزی که مهم است اجرای قوانین است که در این راستا نیز در ده آیتم بیانیه انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات پزشکی اعلام و راهکار‌های لازم ارائه شده است.

بزرگترین معظل ما بحث رگولاتوری و دخالت‌های دولت است

وی افزود: بزرگترین معظل ما بحث رگولاتوری و دخالت‌های دولت است که خود به عنوان تحریم داخلی مطرح شده است وخیلی از کار‌های ما کارشناس محور شده و مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

روحی در ادامه با تاکید براینکه باید در این حوزه اولویت بندی در دولت و بخش خصوصی صورت گیرد، گفت:در حوزه نقدینگی باید با کمترین بهره بانکی تسهیلات عرضه شود در حالی که حتی در حوزه دانش بنیان نیز تا ۱۲ درصد بهره بانکی دریافت می‌شود.

برای توسعه در صنعت پزشکی باید تزریق مالی واقتصادی برای تامین نقدینگی انجام شود

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرات کنندگان تجهیزات و ملزمات پزشکی، گفت:، اما برای توسعه در این صنعت باید تزریق مالی واقتصادی برای تامین نقدینگی انجام شود و از دولت انتظار کاهش رگولاتوری ونظارت بیشتر را داریم.

روحی در ادامه با تاکید براینکه در حوزه آموزش باید دولت نقش داشته باشد چرا که در منابع انسانی در کشور مشکل داریم، گفت: بنابراین برای صنعت و کسب و کار دولت در حوزه وزارت علوم باید آموزش را انجام دهد، همچنین در بخش کار گروهی نیز باید اقدامات و زیر ساخت‌های لازم برای آینده انجام شود.

وی با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی دستمزد بخش خصوصی، گفت: این یک معظل است چرا که این مشکل مشکل نیروی کار نیست بلکه مشکل گذران معیشت است و اگراین روند ادامه داشته باشد بعضی از شرکت‌ها مجبور به قطع همکاری با نیرو‌های کار خود خواهند بود که دراین خصوص دولت باید برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

صرفه جویی ۵ میلیارد دلاری با تولید تجهیزات پزشکی در کشور

روحی ادامه داد: بازار تجهیزات پزشکی ۷.۲ میلیارد دلار است که بخشی با واردات تامین می‌شود. اگر تولیدکنندگان نبودند، دولت باید ۵ میلیارد دلار ارز برای تامین نیاز کشور تخصیص می‌داد.

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرات کنندگان تجهیزات و ملزمات پزشکی درادامه با اشاره به بدهی مراکز درمانی به شرکت‌های تجهیزات پزشکی، تصریح کرد:٣ هزار میلیارد تومان مطالبات شرکت‌های تجهیزات پزشکی از مراکز درمانی است و مراکز درمانی به شکل نسیه تجهیزات پزشکی را خریداری می‌کنند. این قبیل اقدامات به تولید ضربه می‌زنند.

تنها ۵ درصد ارز تجهیزات پزشکی به تولید اختصاص یافته است

وی گفت: ۵ درصد ارز تجهیزات پزشکی به تولید داده شده و مابقی به واردات داده شده است. متاسفانه از دیگر مشکلات تامین کنندگان این است که تجهیزات پزشکی تا ۶ ماه در گمرک در صف ترخیص می‌مانند.

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ایران هلث در فضای ۴٧ هزار متر مربعاز تاریخ ۳ الی ۶ خردادماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار