بازدید 44397
با هشتاد و هشتمین روز حمله روسیه به اوکراین

نابودی ۱۰۰۰ پهپاد اوکراینی توسط ارتش روسیه/ آماده شدن نیروهای اوکراین برای حمله احتمالی از مرز بلاروس /ادعای زلنسکی درباره طرح روسیه برای ایجاد بحران غذایی در جهان/آغاز عملیات های جنگنده سوخو-۵۷ روسیه در جنگ علیه اوکراین

هشتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲ 22 May 2022

واکنش اوکراین به توافق تسلیم یا آتش بس با روسیه

بین الملل تابناک: هشتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

همسر زلنسکی: جنگ خانواده ما را از هم جدا کرد
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۲:۱۶

اولنا زلنسکا، همسر رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای تلویزیونی که با حضور در کنار شوهرش انجام داد به صحبت درباره تجربه‌های این خانواده طی حمله روسیه به این کشور پرداخته و گفت: خانواده ما مانند سایر خانواده‌های اوکراینی از هم پاشیده شد.

به گزارش پایگاه هیل، اولنا زلنسکا، بانوی اول اوکراین در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی آی.سی.تی.وی درباره ولودیمیر زلنسکی که به عنوان یک رئیس جمهور زمان جنگ کشورش را رهبر کرده، بیان داشت: او در محل کارش زندگی می‌کند. ما به مدت دو ماه و نیم اصلاً او را ندیدیم.

او افزود که قدر این مصاحبه را به عنوان زمانی که میتواند کنار همسرش صرف کند، میداند.

اولنا زلنسکا در پاسخ به این سوال که آیا جنگ "اساسا شوهرش را از او گرفته است" گفت، "هیچ چیز شوهر من را از من نمیگیرد حتی جنگ."

در ابتدای این حمله، زلنسکی و خانواده‌اش به رغم اینکه می‌دانستند او و خانواده‌اش از اهداف اصلی مسکو هستند، در اوکراین ماندند.

زلنسکا اولین حضور عمومی خود را از زمان آغاز حمله روسیه به کشورش در اوایل ماه جاری در ضمن دیدار با جیل بایدن، بانوی اول آمریکا انجام داد اما قبل از آن از طریق انتشار پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی از کشورش حمایت کرده بود.

زلنسکا قبلاً در مصاحبه‌ای که از طریق ایمیل با نشریه ووگ انجام داده بود، توضیح داده بود زمان شروع حمله چه وضعیتی را تجربه کرده است.

او گفت: نمی‌گویم هراس وجود داشت. شاید سردرگمی. این که میپرسیدیم با بچه‌ها چه کنیم؟ او (زلنسکی) گفت، صبر کن، به شما اطلاع می‌دهم. در هر صورت، اقلام ضروری و اسناد را جمع کنید. و او از خانه خارج شد.

روسیه : محموله بزرگ تسلیحات غرب را در شمال غرب اوکراین نابود کردیم
۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - ۲۳:۱۸

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه از نابود شدن یک محموله بزرگ تسلیحات و تجهیزات نظامی غرب در شمال غرب اوکراین خبر داد.

بر اساس گفته کوناشنکوف،‌این محموله بزرگ تسلیحاتی با موشک‌های کالیبر هدف قرار گرفته‌اند.

این مقام نظامی روس اضافه کرد که یک انبار ذخیره سوخت برای خودروهای زرهی نظامیان اوکراینی در شهر اودسا نیز هدف حمله قرار گرفته است. 

پیش از این نیز سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از آغاز «عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین»، نیروهای روسیه تقریبا هزار پهپاد اوکراینی را نابود کرده‌اند.

این ژنرال روس همچنین خبر داد که سامانه پدافندی این کشور شب گذشته دو موشک شلیک شده ارتش اوکراین را که از «اسمرچ» شلیک شده بودند، رهگیری کرد.

نابودی ۱۰۰۰ پهپاد اوکراینی توسط ارتش روسیه
۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - ۱۸:۵۸

در شرایطی که بحران اوکراین ادامه دارد «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه (امروز) تازه‌ترین اطلاع‌رسانی این وزارتخانه درباره وضعیت میدانی درگیری‌ها را ایراد کرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از آغاز «عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین»، نیروهای روسیه تقریبا هزار پهپاد اوکراینی را نابود کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف در نشست خبری روز یکشنبه (امروز) در مسکو تصریح کرد: «در مجموع، از آغاز عملیات نظامی ویژه، نیروهای مسلح روسیه ۱۷۴ هواپیما، ۱۲۵ بالگرد، ۹۷۷ پهپاد، ۳۱۷ سامانه موشکی ضدهوایی، ۳۱۹۸ تانک و سایر خودروهای زرهی جنگی، ۴۰۸ سامانه راکت‌انداز چند منظوره، ۱۶۲۲ قبضه توپخانه و خمپاره و همچنین ۳۰۷۷ خودروی نظامی ویژه را منهدم کرده‌اند».

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، نیروی هوایی این کشور شب گذشته (شنبه شب) ۲۶ مرکز پرسنل و تجهیزات نظامی را هدف قرار داد و سه مرکز کنترل و یک انبار مهمات را از بین برد.

ایگور کوناشنکوف همچنین خبر داد، روسیه با موشک‌های هدایت‌‍شونده با دقت بالا به 13 مرکز پرسنل و تجهیزات نظامی اوکراین حمله و چهار انبار مهمات را منهدم کرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: «در نتیجه این حملات بیش از ۲۱۰ ملی‌گرای (اوکراینی) کشته و 38 واحد تجهیزات نظامی اوکراین از کار افتاده است».

این ژنرال روس همچنین خبر داد که سامانه پدافندی این کشور شب گذشته دو موشک شلیک شده ارتش اوکراین را که از «اسمرچ» شلیک شده بودند، رهگیری کرد.

روسیه: قطب شمال نباید منطقه تحرکات نظامی شود
۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - ۱۸:۵۷

یکی از مقام‌های ارشد وزارت خارجه روسیه گفت، منطقه قطب شمال در حال تبدیل شدن به یک صحنه عملیات نظامی بین‌المللی است و این روند «بسیار نگران کننده» است.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «نیکلای کورچونوف»سفیر سیار در وزارت امور خارجه روسیه و رئیس «کمیته ارشد شورای قطب شمال روسیه» روز یکشنبه گفت: «ما می‌بینیم که چگونه تحرکات نظامی بین‌المللی در این منطقه در حال افزایش است. امکان بین‌المللی شدن تحرکات نظامی وجود دارد. البته این یک روند بسیار نگران کننده است و تبدیل منطقه قطب شمال به صحنه عملیات نظامی بین‌المللی نگران کننده است.»

وی در مورد موضوع پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو گفت: «سیاست سنتی فنلاند و سوئد، سیاست عدم ائتلاف با اتحادهای نظامی، مدتهاست که پایه‌ای محکم برای حفظ صلح و ثبات بوده و به طور بالقوه،  بعید است الحاق این کشورها به ناتو به دستیابی به این هدف کمک کند.»

روسیه بارها به برگزاری رزمایش در قطب شمال مععترض شده بود . چندی قبل  رزمایش بزرگ بین‌المللی «واکنش سرد» در نروژ  آغاز شد و دو هفته به طول انجامید. وزارت خارجه این کشور گفت که این مانورها بزرگترین تمرین‌های تحت هدایت نروژ از دهه ۱۹۸۰ بوده است. در این رزمایش حدود ۳۰ هزار نیرو از ۲۷ کشور از جمله فنلاند و سوئد که کشورهای شریک ناتو هستند، شرکت داشتند.

آماده شدن نیروهای اوکراین برای حمله احتمالی از مرز بلاروس
۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - ۱۴:۳۶

نیروهای اوکراینی با ایجاد خطوط جدید دفاعی در امتداد مرز شمالی این کشور با بلاروس، برای حمله احتمالی دیگری از این مرز آماده می شوند.

به گزارش گاردین، نیروهای روسی در ماه فوریه (بهمن – اسفند ۱۴۰۰) از طریق مرز بلاروس به اوکراین حمله کردند زمانی که قصد داشتند کی یف (پایتخت) را تصاحب کنند.

۱۰ می (۲۰ اردیبهشت)، «ویکتور گولویچ» فرمانده ارتش بلاروس از استقرار نیروهای ویژه بلاروسی و تجهیزات در پاسخ به آنچه تهدید جنوبی از اوکراین و ناتو نامید، خبر داد.

بلاروس از اوایل ماه می (اردیبهشت)، رزمایش های نظامی را در مرز خود با اوکراین انجام داده است.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس نزدیکترین متحد روسیه در تهاجم به اوکراین بوده است.

آغاز عملیات های جنگنده سوخو-۵۷ روسیه در جنگ علیه اوکراین
۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - ۱۳:۱۰

منابع رسانه‌ای گزارش کردند که روسیه در جریان حملات هوایی به اوکراین از جنگنده‌های نسل پنجم «سوخو-۵۷ » استفاده کرد است.

به گزارش وبگاه تخصصی «ارو تایمز» به نقل از خبرگزاری «تاس» یک مقام ناشناس روس گفت که ارتش روسیه از این جنگنده پیشرفته در حمله به اهداف اوکراینی استفاده کرده است.

به گفته این مقام روس، استفاده ازهواپیمای سوخو-۵۷ در اوکراین دو تا سه هفته پس از شروع حملات روسیه شروع شده واین هواپیماها خارج از محدوده فعالیت پدافند هوایی دشمن مشغول به پرواز هستند. این منبع روس گفت: «این جنگنده‌ها از موشک علیه اهداف خود استفاده می‌کنند.»

این در حالی است که ارتش روسیه تاکنون در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

سوخو-۵۷ اولین جنگنده روسی با ویژگی‌های رادارگریز و تنها جنگنده نسل پنجم این کشور است. این هواپیما که با جنگنده «اف-۲۲ رپتور» آمریکایی و «چنگدو جی-۲۰» چینی رقابت دارد اولین پرواز خود را سال ۲۰۱۰ انجام داد.

به گفته وزارت دفاع روسیه تاکنون، سه فروند جنگنده سوخو-۵۷ در نیروی هوایی روسیه عملیاتی شده‌اند.گزارش‌های متعددی مبنی بر استفاده از سوخو-۵۷ در اوکراین منتشر شده است که اکثر آنها بر اساس مشاهده شاهدان ادعایی و فیلم‌های تایید نشده است.

این هواپیما برای برتری هوایی و عملیات حمله ساخته شده و می‌تواند انواع اهداف هوایی، زمینی و دریایی را مورد حمله قرار دهد. این جنگنده تک سرنشین و دو موتوره اولین هواپیمای روسی است که دارای فناوری رادار گریز است، سوخو-۵۷ سرعت مافوق صوت دارد. گفته می‌شود در مجموع ۷۶ فروند جنگنده سوخو-۵۷ تا سال ۲۰۲۸ به ارتش روسیه تحویل داده می‌شود که ۲۲ فروند از این هواپیماها تا سال ۲۰۲۴ وارد خدمت می‌شوند.

یک نشریه آمریکایی اخیرا در مطلبی به احتمال فروش جنگنده‌های نسل پنجم «سوخو-۵۷» ساخت روسیه به هند، الجزایر و ترکیه اشاره کرد.

هفته‌نامه آمریکایی «نشنال اینترست» نوشت، خریداران خارجی بالقوه این جنگنده شامل الجزایر، هند و ترکیه به ویژه با توجه به اینکه ایالات متحده این کشور را از برنامه ساخت جنگنده اف-۳۵ به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» ساخت روسیه خارج ساخت.

این نشریه نوشت، جنگنده سوخو-۵۷ ساخت روسیه به زودی می‌تواند بر فراز آسمان کشورهای خارجی عملیاتی شود زیرا آخرین گزارش‌ها حاکی از ابراز علاقه مشتریان بین‌المللی به این هواپیمای جنگی نسل پنجم است. سرویس فدرال روسیه برای همکاری‌های فنی-نظامی شماری درخواست از مشتریان خارجی برای خرید جنگنده سوخو-۵۷ دریافت کرده است.

حملات گسترده روسیه به منطقه دونباس
۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - ۱۳:۰۷

دولت روسیه روز شنبه حملات در منطقه دونباس را تشدید کرده و با قطع صادرات گاز به فنلاند، اختلافات با غرب بر سر پرداخت انرژی را افزایش داد.

عصر شنبه شرکت دولتی گازپروم اعلام کرد که صادرات گاز به فنلاند را متوقف کرده است، زیرا پس از اعمال تحریم‌های کشورهای غربی به دلیل عملیات در اوکراین، درخواست مسکو برای پرداخت هزینه گاز به روبل را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» قطع صادرات گاز روسیه به فنلاند در حالی رخ داده که این کشور و سوئد چند روز قبل برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو درخواست رسمی ارائه کردند.

شرکت دولتی تأمین‌کننده گاز فنلاند، «گازوم» و دیگر شرکت‌های مصرف‌کننده گاز در این کشور در واکنش به این اقدام روسیه گفتند که برای توقف واردات گاز این کشور آماده‌اند.

در حالی که بیشتر قراردادهای عرضه گاز به کشورهای اروپایی به یورو یا دلار است، ماه گذشته روسیه صادرات گاز به بلغارستان و لهستان را به دلیل امتناع دو کشور از پرداخت هزینه آن به روبل، قطع کرد.

پیش از این، «نیکولای کورچونوف» سفیر عالی و رئیس کمیته شورای قطب شمال در وزارت خارجه روسیه با انتقاد مجدد از عضویت فنلاند و سوئد در ناتو، گفت این امر می‌تواند شکل همکاری‌ها در قطب شمال را تغییر دهد.

رایزنی برای مبادله اسرای اوکراینی با یکی از طرفداران سیاست پوتین
۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - ۱۳:۰۶

یکی از اعضای هیات مذاکره‌کننده روسیه می‌گوید که مسکو مبادله اسرای اوکراینی عضو گردان آزوف را با ویکتور مدودچوک بررسی می‌کند.

 ویکتور مدودچوک ۶۷ ساله یک تاجر اوکراینی است که رابطه نزدیکی با ولادیمیر پوتین دارد.

او حدود یک ماه پیش در اوکراین بازداشت شد. این در حالی است که تا پیش از آن از سرنوشت او از زمان تهاجم نظامی روسیه به اوکراین اطلاعی در دست نبود.

ارتش روسیه روز جمعه اعلام کرد که آخرین گروه از مدافعان اوکراینی شهر ماریوپل که در مجتمع صنعتی «آزوف‌ستال» مستقر بودند خود را تسلیم نظامیان روس کردند.

مسکو از اعضای گردان آزوف به عنوان «نئونازی‌ها» یاد می‌کند.

مدودچوک، چهره سیاسی نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پارسال در دادگاهی به اتهام خیانت محاکمه شد؛ اتهامی که او رد می‌کند. او که در حبس خانگی بود.

به گفته زلنسکی با آغاز حمله روسیه به اوکراین او از خانه متواری شده و در تلاش برای خروج از این کشور بود که بنابر اعلام سرویس امنیتی اوکراین در لباس مبدل نظامیان اوکراین شناسایی و دستگیر شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به این سخنان گفته است که آقای مدودچوک شهروند اوکراین است و هرگونه ارتباط پنهانی بین این سیاستمدار و مسکو را رد کرد.

آقای پسکوف گفت: "در مورد مبادله‌ای که افراد مختلف در کی‌یف از آن با شور و شوق صحبت می‌کنند، مدودچوک شهروند روسیه نیست و هیچ ارتباطی با عملیات نظامی ویژه ندارد. او یک سیاستمدار خارجی است."

ویکتور مدودچوک، بازرگان ثروتمند و رهبر حزب اپوزیسیون "برای زندگی" در اوکراین است که رابطه نزدیکی با رئیس جمهور دارد. آقای پوتین پدرخوانده دختر آقای مدودچوک است و گفته می‌شود که قرار بوده او پس از کنار رفتن زلنسکی از قدرت، جانشین او در راس قدرت در اوکراین شود.

سرویس امنیتی اوکراین در بیانیه‌ای با انتشار عکسی از آقای مدودچوک با دستبند و در لباس نظامیان اوکراین نوشته است: "می‌توانید سیاستمدار طرفدار روسیه باشید و سالها برای دولت متجاوز کار کنید. ممکن است اخیراً از دست عدالت پنهان شده باشید. حتی می‌توانید برای استتار لباس نظامی اوکراینی بپوشید. اما آیا این به شما کمک می‌کند که از مجازات فرار کنید؟ نه!"

سخنگوی کرملین گفته است که روسیه آنچه را که برای آقای مدودچوک اتفاق افتاده زیر نظر خواهد داشت و کشورهای اروپایی را نیز به انجام این کار تشویق می‌کند.



ادعای زلنسکی درباره طرح روسیه برای ایجاد بحران غذایی در جهان
۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - ۱۳:۰۳

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین مدعی شد روسیه مانع صادرات ۲۲ میلیون تن محصولات غذایی از این کشور جنگ زده شده است.

تارنمای هیل نوشت: زلنسکی بعد از دیدار با آنتونیو کوستا نخست وزیر پرتغال به خبرنگاران گفت بحران جهانی انرژی با بحران غذا جایگزین خواهد شد اگر به اوکراین در رفع محاصره بنادر و صادرات دوباره کمک نشود.

براساس این گزارش، قیمت مواد غذایی تا همین حالا نیز در سراسر جهان سر به فلک گذاشته و باعث شده برخی از کشورها صادرات کالاهای اصلی کشاورزی خود را صادر نکنند و به فکر تقویت ذخایر غذایی خود باشند.

در آمریکا شاخص سالانه قیمت غذای مصرف کننده در ماه آوریل ۹.۴ درصد افزایش یافت که بالاترین میزان افزایش در ۴۰ سال گذشته بوده است.

زلنسکی هشدار داد: در جهان بحران پدید خواهد آمد. دومین بحران بعد از بحران انرژی که روسیه مسبب آن بود. اکنون اگر مسیرهای صادراتی اوکراین باز نشوند و اگر به کشورهایی در آفریقا، اروپا، آسیا که به این محصولات غذایی نیاز دارند، کمک نشود بحران غذایی بروز خواهد کرد.

وی از جامعه بین المللی خواست به اوکراین کمک کنند به ویژه خواستار کمک نظامی شد که می توان از آن برای باز کردن بنادر استفاده کرد.

رئیس جمهوری اوکراین گفت: روسیه تقریبا همه بنادر و فرصت های دریایی برای صادرات غذایی شامل غلات ما، جو، آفتابگردان و غیره را بسته است. می توان به شیوه های مختلفی این محاصره را شکست که یکی از راه ها استفاده از راه حل نظامی است. به همین دلیل است که ما از شرکای خود می خواهیم در زمینه ارسال تسلیحات مربوطه کمک کنند.

همزمان با این اظهارات زلنسکی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بسته کمک هنگفتی را که شامل کمک های امنیتی، انسانی و اقتصادی می شد امضا کرد. این بسته ۴۰ میلیارد دلاری بزرگترین بسته کمک آمریکا به اوکراین تاکنون است و مجموعه کمک های مورد تصویب کنگره را در این سال به حدود ۵۴ میلیارددلار رسانده است.

آواره و پناهنده شدن یک سوم اوکراینی ها

بیش از یک سوم جمعیت اوکراین در اثر جنگ که هشتادو هفت روز از آغاز آن می گذرد، در داخل کشور آواره و یا به دیگر کشورها پناهنده شدند.

به گزارش ایرنا، سازمان بین‌المللی مهاجرت و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کردند که ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت اوکراین در پی آغاز جنگ روسیه از خانه و کاشانه خود دور شدند و به مناطق دیگر داخل کشور و کشورهای همسایه گریختند.
از این مجموع بیش از ۸ میلیون نفر در داخل این کشور جابه جا شدند.

این امار نشان می دهد که ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز به خارج از این کشور گریخته‌اند. بیش از نیمی از این افراد در لهستان به سر می‌برند.

این آمار نشان می دهد که اروپا پس از جنگ جهانی دوم شاهد چنین سیلی از پناهجویان نبوده است.

۹۰ درصد از کسانی که از اوکراین فرار کرده اند، زن و کودک هستند.

واکنش اوکراین به توافق تسلیم یا آتش بس با روسیه

اوکراین روز شنبه آتش بس با روسیه را رد کرد و گفت کی یف هیچ توافقی با مسکو را که شامل واگذاری سرزمین باشد،نمی پذیرد.

به گزارش رویترز، میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین، با اذعان به اینکه موضع کی یف در قبال جنگ، سازش ناپذیرتر می شود، افزود که اعطای هر نوع امتیاز به روسیه نتیجه معکوس خواهد داشت، زیرا مسکو پس از هر وقفه ای در جنگ، با شدت بیشتری پاسخ خواهد داد.

او در مصاحبه با خبرنگار رویترز در دفتر ریاست جمهوری اوکراین، که این روزها بشدت محافظت می شود و برخی از پنجره ها و راهروهای آن توسط کیسه های شن پوشیده شده، گفت: "جنگ حتی با دادن امتیاز متوقف نخواهد شد. فقط برای مدتی متوقف خواهد شد. پس از مدتی، روس‌ها سلاح‌ها و نیروی انسانی خود را بازسازی می کنند، روی اشتباه های خود کار می‌کنند، کمی مدرن‌سازی می‌کنند، ژنرال‌های چندی را اخراج می‌کنند... و با شدتی بیشتر حمله جدیدی را آغاز می‌کنند، حتی خونین‌تر و گسترده‌تر.»

پودولیاک درخواست‌های غرب برای آتش‌بس فوری را که شامل باقی ماندن نیروهای روسیه در سرزمین‌هایی است که در جنوب و شرق اوکراین اشغال کرده‌اند، «بسیار عجیب» دانست و رد کرد.

وی تاکید کرد: «نیروهای روسی باید کشور را ترک کنند و پس از آن از سرگیری روند صلح امکان پذیر خواهد بود.»

بنا به گزارش رویترز، هر دو طرف می گویند که مذاکرات صلح متوقف و با رکود مواجه شده است و هر کدام دیگری را مقصر می دانند.

هشدار نخست وزیر مجارستان درباره تحریم های ضد روسی

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان نسبت به اعمال تحریم های ضد روسی غرب به سرکردگی آمریکا هشدار داد و پیامدهای آن را همچون بمب اتم تشبیه کرد که می تواند بازخورد و نتیجه ای معکوس به همراه داشته باشد.

 شبکه خبری راشاتودی با انتشار این خبر افزود: نخست وزیر مجارستان اعمال تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه را به چالش کشیده و هشدار داده است این تحریم ها به ویژه برای اتحادیه اروپا تبعات سنگین خواهد داشت و می تواند منجر به تشدید فقر غذایی و افزایش مهاجرت ها به سمت اروپا شود.

تارنمای راشاتودی نوشت: اوربان روز شنبه (روز گذشته ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ) در جریان دیدار با «الکساندر ووچیچ»، رئیس جمهور صربستان در نمایشگاه بین المللی کشاورزی در «نووی ساد» (Novi Sad) - شهری واقع در شمال صربستان - تصریح کرد بوداپست با تصمیمات اتخاذ شده از سوی بروکسل در مورد تحریم های ضد روسیه موافق نیست، وی افزود اقدامات تحریمی (غرب به سرکردگی آمریکا) می تواند به اقتصاد مجارستان آسیب وارد کرده و منجر به افزایش قیمت ها شود.

راشاتودی افزود: نخست وزیر مجارستان گفت؛ «اعمال تحریم ها علیه روسیه همتراز با یک بمب اتمی است چراکه این قضیه می تواند بطور بالقوه به وضعیتی منجر شود که مجارستان قادر نباشد به مردم خود غذا دهد و علاوه بر آن تحولات اخیر می تواند منتج به بحران مهاجرتی جدیدی شود.

تارنمای خبری راشاتودی نوشت: نخست وزیر مجارستان هشدار داد؛ «زمستان سختی در پیش است، چراکه تورم درحال جولان دادن، قیمت ها رو به فزونی ، قحطی درحال گسترش در بسیاری از نقاط جهان است و جنگ را دراوکراین داریم».

راشاتودی نوشت: اوربان افزود که مجارستان وصربستان ، یکی از این دو کشور بعنوان عضو اتحادیه اروپا و دیگری خارج از این اتحادیه قرار ؛ با این حال هردو سهمی از این مشکلات می برند.

تارنمای این رسانه روسی نوشت: مجارستان با اشاره به تحریم های ضد روسی به کرات به اتحادیه اروپا هشدارداده است که تحریم علیه نفت و گاز روسیه خط قرمز بوداپست بوده ، چراکه مجارستان به شدت به واردات انرژی از روسیه وابسته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶۰
جنگ اوکراین را بایدن زمانی آغاز کرد که علی رغم هشدارهای روسیه از عضویت اوکراین در ناتو حمایت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
روبل روسی الان چه وضعیتی داره؟!
راسته که میگن در 4 سال گذشته به این حد از رشد نبوده؟
پس اروپا شکست خورده و روسیه پیروز شده
البته پیروز دیگر میدان هم آمریکا است با افزایش شدید فروش سلاح به اروپا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
اقا گندم بكارين نه هندونه خربزه ووووووو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
14:39 ناشناس
آره راست میگن روبل هم دقیقا مثل ریال خودمون توی 4 سال گذشته هیچوقت به این اندازه رونق نداشته
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
.... شب درازه
اونایی که ساندیس میخورن و حقوق میگیرن و کامنت میزارن.
جنرال موتورز چند تا کارگر اخراج کرد گفتن آمریکا تجزیه میشه سال بعدش که رکورد تاریخیش تو تولید خودرو رو زد ساکت بودن
رکود اقتصادی اومد گفتن آمریکا نابود شد و چند ایالت جدا میشه سال بعدش که تولید سرانه رکورد زدن ساکت بودن
به عراق حمله کرد میگفتن صدام موشک داره آمریکا تو جنگ گیر کرد دوماه هم نشدصدام نابود شد اینا هم ساکت
هواپیما رو زد گفتن آدم کشن ولی ما زدیم اشتباه شد
گفتن نفتش 2021 تموم میشه 2021 رکورد تولید نفتشو زد ساکت شدن
الان هم میگن روسیه و پوتین غرب و شکست داد و میده
زمان میگذره پوتین هم نابود میشه ولی ساندیسی یادش میره و با وقاحت میاد یه چیز دیگه میگه و موضوعات و مواضع قبلیش یادش میره
اونایی که جوونتر هستند انشالا سلامت باشند و بعد از رفتن پوتین حرفای ساندیس و بشنون و یادشون باشه من کی بهشون گفتم
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
خودگویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی
هر کس جوابی برای غربگدا گفتن شما بگه سانسور میشه رسانه مال خودتونه میگید و طاقت جوابش
ندارید
اگه تابناک رسانه ی آزادی بود تمام اینایی که به کامنتاتون منفی میدن میتونستن بگن چرا مخالف طرز فکرتون هستن البته اگه فکرو اندیشه ای داشته باشید اگه سوادی داشته باشید اگه دانشگاه بدون سهمیه ای رفته باشید اگه کلاس ششم رو پاس کرده باشید اگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
اوکراین دارای نظام سیاسی آزادی بود که دوست داشتن به ناتو بپیوندند و می پیوندند.پوتین هم هیچ غلطی نمی تواند بکند .همانطورکه برای فنلاند و سوئد هیچ غلطی نمی تواند بکند.
یک کمدین رئیس جمهور اوکراین شده،نه تنها اوکراین، دنیا رو هم داغون کرد!
فقط بخاطر اینکه در زمین بازی غرب بازی کرد! اول لجاجت به خرج دادن بابت عضویت در ناتو و دوم هم ادامه دادن جنگ با روسیه! همه این اتفاقات اجتناب ناپذیر بود.
غرب هم صرفا بابت گوشمالی دادن روسیه اوکراین رو فدا کرد.

بعد از اینکه جنگ تموم شد بشینید دوباره حساب کتاب کنید ببینید اصلا این همه کشتار و بدبختی ارزششو داشت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
به لقمان گفتن از من میترسی یا از خدا؟ گفت از دلقک بی حیا. همین دلقک که خودش و مردمش رو فدای آمریکا کرد باعث و بانی جنگ جهانی سومه
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
کمدین نیست بلکه شجاع ترین فرمانده دفاع دربرابرعملیات ویژه روسیه برعلیه اوکراین است کدام غیردلقکی جرات میکرددربرابرحملات قدرت جنگی چون روسیه به ایستدبهتر نیست افرادرابااعمالشان قضاوت کنیم تا باحواشی ساخته دست خودمان
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
باید یک جراح را می گذاشتن رییس جمهور اکراین که ۶ کلاس سواد داشته باشه تا در عرض ۸ ماه مردم را به خاک سیاه می انداخت!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
مردم انتخابش کردند و دیدیم درست انتخاب کردند . فراموش نکن اونی که به اوکراین حمله کرد روسیه بود
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
همین کمدینی که شما می گی تا حالا جلوی وحشیگری روسها رو گرفته و پوزه اونا رو به خاک مالیده .
روسیه باید تنش علیه منافع امریکا در سراسر جهان را کلید بزند. وگرنه نمی توان اوضاع را مدیریت کرد.
شدت تخریب وجهه روسیه بسیار بالاست این کار از سوی رسانه از سوی امریکا مدیریت می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
از جنایتهایی که میکنه مدیریت نمیشه؟ آمریکا بده بعد روسیه جنایت میکنه؟
جهان به رهبری امریکا به این روز افتاده تا تسلیحات امریکا بفروش برود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
پدر غرب و غربگدا رو در میاریم
یک جهان سومی وقتی که به غرب می رود از یک شهروند غربی هم غربی تر می شود ولی اگر یک غربی به کشور جهان سومی بیاید ...
آی بابااا . 2 ماه شد . هنوز جایی رو تصرف نکردن !؟ با اون همه لشکر بزگ پیاده نظام نتونستین اوکراین رو فلج کنین !؟ دردسری شده براتون و کل دنیا هاااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
مگر آمرکا بعد 20 سال توانست افغانستان را تصرف کند
ضمنا اوکراین یک کشور نیست
کل ناتو و اروپا است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
نقشه اوکراین رو سرچ کن تو گوگل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
آمریکا از طالبان شکست خورد و روسیه دارد با کل ناتو می جنگد. حتی سوئد پیزوری با 9 میلیون جمعیت هم سلاح داره می ده به اکراین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
سه ماه
قرار بود سه روزه تصرف کنند
از این روسها و از این پوتین هر کاری بگی برمیاد. مگر همین روسها و انگلیسیهای خبیث نبودند که در جنگ جهانی دوم مردم مظلوم ایران را به قطحی انداختند و میلیونها نفر را قربانی گرسنگی کردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
اون انگلیس بود که ۱۰ میلیون ایرانی رو نسل کشی کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
روسها هر چه باشند در شیطنت و جنایت به گرد پای انگلیس و آمریکا نمی رسند .
شیر تو شیری بشه
دلقک اوکراینی خوب گزینه ای بود که غربی ها ازش حمایت کنن چون میدونستن این دلقک کمبود توجه داره و ناقص و العقله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
این دلقک بدجور ارباب پوتینت رو سوزونده که زیر هر خبر ده تا کامنت میزاری در موردش :))
پوتین سکته زده
غریگدا بیماره ... شبانه روز میناله
مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
بیشمار
رضا کمالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
مرگ بر روسیه
رضا کمالیی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
مرگ بر روسیه
آمریکا توانست در مدت بسیار کوتاهی عراق و افغانستان را کاملا اشغال کند و حکومتشان را سرنگون کند ولی در افغانستان با توجه به اینکه بودجه ۴۵ میلیارد دلاری افغانستان امریکا تقبل میکرد و ارزش اقتصادی نداشت افغانستان را ترک کرد و با این کار میلیونها مهاجر را روانه ایران کرد ومیلیارد ها دلار خسارت به ایران زد چون مصرف مواد غذایی که یا وارداتی هستند یا به نهاده های وارداتی وابسته هستند ۱۳ درصد افزایش یافته است و بسیاری از مشاغل ایرانی ها اشغال شده و دلار را به بالای ۳۰ هزارتومن رساند وبیشتر هم خواهد شد در واقع بزرگترین خسارت ترک افغانستان که برنامه ترامپ هم بود به ایران وارد شده که ادامه هم دارد و بدتر هم خواهد شد چون قیمت مواد غذایی که ایران باید وارد کند در جهان دائما افزایش میابد.
مرگ بر روسیه
دقت کردید از وقتی روسیه به اکراین حمله کرده روز به روز آمار کرونا داره کمتر می شه هیچ خبری هم از سویه جدید نیست... ظاهرن کارخونه های واکسن سازی سیر شدن نوبت اسلحه سازی رسیده.
همیشه برای اینکه ببینید چه کسی آغازگر جنگ بوده نگاه کنید چه کشوری از راه انداختن این جنگ منفعت می برد. در این جنگ اکراین ضرر کرد زیرساختهاش نابود شد جان مردمش گرفته شد و میلیونها نفر آواره شدند. روسیه متحمل هزینه سنگین شد بابت جنگ و تحریم همچنین سربازهای روسی کشته شدند. اروپا مجبور به لغو پروژه گاز استریم شد که میلیاردها دلار برایش هزینه کرده بود. همچنین مجبور است به جای نفت وگاز ارزان روسی نفت و گاز بسیار گران آمریکایی بخرد و پذیرای میلیونها پناهنده اکراینی باشد.
در عوض آمریکا میلیاردها دلار از فروش نفت و گاز و تصاحب بازارهای روسیه و فروش سلاح به کشورهای عضو ناتو و اکراین سود کرد.
تکدست چگونه میتواند با پوتین اینگونه رفتار کند...... شرم آور است
روسیه پوزه آمریکا در اوکراین به خاک مالیده است و ابهت دروغین آن را شکسته است روسیه یک تنه با کل جهان فاسد غرب در حال مبارزه است
درصد خاکی که دست روسیه هست تو اوکراین از درصد خاکی که عربستان و امارات تو یمن دارند خیلی کمتر هست. ولی طبق صدا و سیما اوکراین شکست خورده!
یعنی اتاق عملیات و رسانه های روسیه هم اینجوری تیتر نمی زنه که شما بعنوان مدافع کاخ کرملین تیتر می زنید.
تابناك سانسورچى
غربیها زلنسکی رو شیر کردن که به روسیه ضربه بزنه. البته این وسط اوکراین هم قربانی میشه و زلنسکی نادان نمیفهمه.
با افتضاحی که پوتین به بار آورد روسیه را از ابهت و ابر قدرتی به یک کشور معمولی تقلیل داد در آینده هم با توجه به قصد اروپا وآمریکا در دخالت آشکار و حمایت بی پرده از اوکراین با افتضاح تمام تر چکمه از کرده خود پشیمان خواهد شدد
جرا مرگ بر روسیه چکار کرده تو فکر آینده مردم و کشورش هست الکی که نیامده جنگ به راه بیندازه
کاملا” روشن است که بزودی غرب از عهده هزینه های جنگ بر نخواهد آمد و با روسیه خواهند بست و اوکراین را دور خواهند زد
ما تا حالا فکر می کردیم سیاست ها و برنامه ریزی های این غربی ها خیلی هوشمندانه و روی حساب و کتاب است اما جریان اوکراین و عملکرد آنها در خصوص این قضیه نشان داد که از درک بدیهی ترین چیز ها هم عاجز هستند ظاهرا الکل کله آنها را پوک کرده است .
مرگ بر روسوفیل ها
لعنت به آمریکا وغرب که برای منافع خودشون جون انسانهای بی گناه میگیرن قدرت طلبای نازی
پوتین با اینهمه ادعا تو تله آمریکا انداخت روسیه رو ...
روسیه به پنجاه سال قبلش برمیگرده
نابودی ۱۰۰۰ پهپاد اوکراینی توسط ارتش روسیه
دوباره چاخان پاخان سایت های روسی را اینجا درج گردید
با سلام
جوصله امریکایها و هم پیمانانش زیاد است به تدریج روسیه را نابود کشور جهان سوی اش می کنند چون همیشه به اصلحه خود فکر می کنند ولی غربیها به خصوص انگلیس با تفکر خود و به تدریج روسیه را از پا در می اورند
من هرکی رومی بینم دوست داره روسیه نابود بشه
هزار پهپاد تو دو ماه. نشون میده واقعا باید چند هزار پهپاد آماده و چندین کارخونه تولید پهپاد داشته باشیم تا تو جنگ کم نیاریم. البته معلوم نیست اکراین از چه نوع پهپادهای استفاده کرده ولی با اینحال اجتیاط واجبه.
طرفداران روسیه دنبال ویرانی ایران هستند ولی نمی فهمند کشکر پویتن هستند که هیچ چیز گیرشان نمیاید ولی ایران فدا میکنند تاریخ را بخوانند
فقط اعدام...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل