بازدید 12286

جزئیات بازداشت و اتهامات «۲ جاسوس فرانسوی» به روایت وزیر اطلاعات / به‌زودی اطلاعات بیشتری از احمدرضا جلالی منتشر می‌کنیم

دو فرد فرانسوی بازداشت شده توریست نبودند، ما از قبل به اطلاعاتی پیرامون آن‌ها دست یافته بودیم و از لحظه ورود به کشور آن‌ها دقیقا تحت نظر بودند. این افراد به محض ورود، قرارهای تشکیلاتی با چند کانون و محفل غیرقانونی و سابقه دار برگزار کردند.
کد خبر: ۱۱۱۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹ 19 May 2022

تابناک : حجت الاسلام خطیب اعلام کرد که وزارت اطلاعات ، به‌زودی اطلاعات بیشتری از احمدرضا جلالی جاسوس بازداشت شده، منتشر می‌کند.

حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات روز چهارشنبه در بیست و یکمین همایش سراسری دادستان‌های مراکز استان‌ها گفت: هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های قضایی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی باعث ایجاد امنیت، آسایش و رفاه برای مردم می‌شود و امروز با انتخاب مردم، دولتی مردمی مستقر است که در شرایط خاص مشغول فعالیت شده و تصمیم دارد اقداماتی شجاعانه و مدبرانه انجام دهد تا منافع ملی و مردمی را تامین کند و همانطور که این دولت انقلابی در بحث سلامت توفیقات بزرگی داشته و انتظارات و امید را در بطن جامعه مضاعف کرده است، طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها را براساس مصوبات مجلس شورای اسلامی اجرا می‌کند.

وزیر اطلاعات با اشاره به فضاسازی رسانه‌های معاند در پی اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، اظهار داشت: دشمنان با استفاده از فضای رسانه‌ای به دنبال ایجاد ناآرامی و خدشه به امنیت کشور بودند که با هوشیاری، همکاری و همراهی تحسین برانگیز مردم و هشدارها و اقدامات به موقع دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و هماهنگی دستگاه قضایی، توطئه‌های آنان خنثی شد، اما ایجاد ناآرامی و ضربه به امنیت کشور همچنان جزو برنامه‌های جنگ ترکیبی دشمن است.

خطیب با اشاره به دستگیری دو فرانسوی که اخیرا توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده‌اند، گفت: دو فرد فرانسوی بازداشت شده توریست نبودند، ما از قبل به اطلاعاتی پیرامون آن‌ها دست یافته بودیم و از لحظه ورود به کشور آن‌ها دقیقا تحت نظر بودند. این افراد به محض ورود، قرارهای تشکیلاتی با چند کانون و محفل غیرقانونی و سابقه دار برگزار کردند. طبق مستندات موجود، این دو فرانسوی به دنبال ایجاد ارتباط تشکیلاتی بین کانون‌های غیرقانونی و آشوبگر بودند که با اتخاذ پوشش‌های صنفی، اهداف گروهک‌ها و سرویس‌های جاسوسی را دنبال می‌کردند.

وی ادامه داد: براساس اطلاعات موثق برخی از عناصر کانون‌های غیرقانونی مورد نظر با گروهک‌های تروریستی شناخته شده و برخی جواسیس شناسایی شده خارج نشین متصل بودند که به زودی اطلاعات بیشتری درخصوص این پرونده منتشر خواهد شد.

وزیر اطلاعات همچنین درخصوص احمدرضا جلالی گفت: جاسوسی جلالی برای رژیم صهیونیستی موضوعی اثبات شده و حکم اعدام او کلیه مراحل قضایی را طی کرده است. دولت سوئد به نیابت از رژیم صهیونیستی و آمریکا، مدتی پس از بازداشت و محاکمه جلالی به صورت غیرقانونی آقای حمید نوری هموطن ما را در سوئد بازداشت، بلکه به نوعی گروگان گرفت.

وی افزود: از اتفاقات عجیب این بود که دولت سوئد پس از بازداشت این جاسوس در ایران به او اقامت دائم داد و پس از محاکمه و صدور حکم اعدامش به وی تابعیت سوئدی داد و از آن پس به عنوان شهروند این کشور از او حمایت کرد و اطلاع داریم که سوئدی‌ها با طراحی رژیم صهیونیستی و آمریکا موضوع جلالی را پیگیری می‌کنند و حمید نوری را با توطئه و سناریوی گروهک تروریستی منافقین به گروگان گرفته اند. در مورد جلالی نیز به زودی اطلاعات بیشتری منتشر خواهیم کرد.

خطیب با بیان اینکه دادستان‌ها متصدی حقوق عامه و حقوق شهروندی هستند، گفت: قاعدتاً با اخلالگران نظم و امنیت کشور و محرکین و کسانی که به نوعی برای تجمعات و اعتراضات غیرقانونی و تخریب‌ها برنامه ریزی می‌کنند برخورد قانونی را اعمال می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان