بازدید 12899

کلاهبرداری ۵۰ میلیارد تومانی در فضای مجازی

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا انتظامی کشور از انهدام باند کلاهبرداری در فضای مجازی با ترفند دعانویسی و رمالی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴ 19 May 2022

به گزارش تابناک، سرهنگ مصطفی نوروزی گفت: در پی وصول پرونده‌ها و گزارشات متعدد به یکی از واحد‌های پلیس فتا پیرامون کلاهبرداری در قالب دعا نویسی، رمالی، سحر و جادو در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارشناسان خبره پلیس فتا قرار گرفت.

او می گوید: متهمان پرونده با شگرد بارگذاری پست‌ها و مطالبی با مضمون فالگیری، دعانویسی، فروش مهره مار و ... اقدام به فریب شهروندان و کلاهبرداری از آن‌ها می‌کردند و به منظور جلب اعتماد کاربران اقدام به تبلیغ صفحات مجرمانه خود در صفحات اینستاگرامی افراد پرمخاطب و سلبریتی‌های ساکن خارج از کشور می‌کردند.

به گفته رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا انتظامی کشور با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا در نهایت ۲ نفر از عوامل و متهمان اصلی پرونده با هویت معلوم شناسایی و دستگیر شدند و در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهمان در مدت حدود ۲ سال بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان با شیوه مذکور از کاربران کلاهبرداری کرده اند.

او گفت: مجرمان از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی خارجی در راستای جلب اعتماد شهروندان و کلاهبرداری استفاده می کردند، مردم به هیچ عنوان به تبلیغات فریبنده با مضمون دعا نویسی، رمالی، سحر و جادو توجه نکنند؛ چرا که تمامی این فعالیت‌های مجرمانه صرفاً با انگیزه کسب مال نامشروع و کلاهبرداری از هموطنان صورت می‌پذیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر