بازدید 11156
۲

ورود دادستانی تهران به ساماندهی پاساژ علاءالدین

ساماندهی وضعیت پاساژ علاءالدین، رفع مشکلات ترافیکی اطراف آن و پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات مرتبط با فعالیت این مکان تجاری در دستور کار دادستانی تهران قرار گرفت و براساس گفته معاون دادستان« دست‌فروشان اطراف پاساژ علاءالدین مورد سوءاستفاده قاچاقچیان و باندهای فروش کالاهای تقلبی قرار می‌گیرند.»
کد خبر: ۱۱۱۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹ 18 May 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، محمد خلیل زاده معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۱۱ گفت: با توجه به شکایات مکرر مردم به دادستانی کل کشور، حوزه ریاست قوه قضاییه و دادستانی عمومی و انقلاب تهران درباره معضل ترافیک در اطراف پاساژ علاءالدین و مشکلات ناشی از فعالیت دست فروشان برای عبورو مرور مردم، ساماندهی وضعیت این پاساژ و رسیدگی به معضلات پیرامونی آن به طور جدی در دستور کار این دادسرا قرار گرفته است.

معاون دادستان تهران آمار بالای پرونده‌های قضایی مرتبط با پاساژ علاءالدین را یکی دیگر از علل ورود دادستانی به موضوع عنوان کرد و افزود: دست‌فروشان اطراف پاساژ علاءالدین علاوه بر سد معبر و ایجاد مانع در زمینه تردد مردم، مورد سوءاستفاده قاچاقچیان و باندهای فروش کالاهای تقلبی قرار می‌گیرند و برخی با هدایت عواملی از داخل پاساژ موجب مغبون شدن خریداران می‌شوند و در همین رابطه پرونده‌های بسیاری در دادسرای ناحیه ۱۱ تشکیل شده است.

بخشی از صحبت‌های معاون دادستان را به نقل از ایرنا بخوانید:

*سال گذشته حدود ۳۰۰ فقره پرونده قضایی در رابطه با فروش گوشی‌های تقلبی در دادسرا تشکیل شده است. ورود اقلام قاچاق یکی دیگر از مشکلات مرتبط با این مرکز عمده عرضه گوشی تلفن همراه است. اکنون با اجرای طرح رجیستری گوشی و تبلت امکان فروش اقلام قاچاق برای این کالاها وجود ندارد اما در مورد ملزومات وابسته به آنها قاچاق در سطح گسترده‌ای است و پرونده‌های کلانی در مراجع قضایی مفتوح است.

*ساماندهی کسبه و کنترل مجوزهای قانونی کسب و پیشگیری از فرار مالیاتی یکی دیگر از اهداف ورود دادستانی به موضوع است. اکنون هیچ مرجع نظارتی بر فعالیت کسبه این پاساژ نظارت نمی کند.

*( با اشاره به مشکلات ترافیکی ایجاد شده در محل) با توجه به اینکه پارکینگ‌های پاساژ علاءالدین در سال‌های قبل و با موافقت شهرداری به انباری تغییر کاربری داده بودند، مقرر شد تا مالکان این مجموعه در شعاع ۲۰۰ تا ۲۵۰ متری آن، به احداث پارکینگ اقدام کنند.

*ساماندهی پاساژ علاءالدین تا رفع کامل معضلات با حضور نمایندگان سازمان‌های متولی به طور مستمر در دادسرای ناحیه ۱۱ پیگیری خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲
پاساژ را تعطیل کنید و کلیه کسبه اش را تبعید کنید با کار اجباری تا بفهمند مردم برای اینکه گوشی بخرند چقدر زحمت می کشند و نباید با هزار دوز و کلک گوشی را به مردم قالب کنند !!!
بدترین پاساژ ایرانه من یک بار رفتم یک گوشی دست دوم را جای گوشی نو به من انداختن مغازه دار داخل پاساژ علادین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان