بازدید 4195
دستاوردی دیگر از بانک ایران زمین؛

نئوبانک"هوشمند فردا" بر بستر هوش مصنوعی راه‌اندازی شد

بانک ایران زمین در صدد است که نئوبانک"هوشمند فردا" را به کمک زیرساخت‌های های‌وب نه تنها در تهران بلکه در اکثر شهر‌ها و روستا‌های کشور در دسترس کاربران قرار دهد.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶ 18 May 2022

نئوبانک

به گزارش خبرنگار «تابناک» بکارگیری فناوری هوش مصنوعی یکی از مقوله‌های اساسی در جوامع امروزی است که اکثر دولت‌ها سعی می‌کنند این تکنولوژی نوین را در فعالیت مهم خود پیاده کنند. باید به این نکته کلیدی اذعان کرد و گفت که هوش مصنوعی در آینده نه چندان در تمام فعالیت‌های اساسی کاربردی خواهد شد. برهمین اساس رهبری انقلاب در سال گذشته در دیدار با نخبگان و استعداد‌های برتر علمی از «هوش مصنوعی» به‌عنوان یک مسئله مهم و آینده‌ساز نام بردند و با اشاره به تجربیات کشور‌های مختلف دنیا در توسعه هوش مصنوعی تأکید کردند: این مسئله در اداره آینده دنیا نقش دارد و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که ایران جزو ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد.
همچنین بسیاری از کارشناسان هوش مصنوعی را عامل انقلاب صنعتی پنجم می‌داند و معتقدند از آنجایی که هوش مصنوعی ماهیتی فراگیر دارد، به‌سرعت پیشرفت خواهد کرد.
براساس این گزارش هوش مصنوعی در عملیات‌های بانکی مؤثر است چرا که امکاناتی مانند اعتبارسنجی مشتریان حقیقی و حقوقی، پردازش اطلاعات و داده‌کاوی، تشخیص ترکیب بهینه تضامین برای مشتریان، مدیریت بهینه منابع و مصارف، پیش‌بینی جریان وجوه، مدیریت، نقدینگی، احراز هویت غیرحضوری و کاهش هزینه‌ها از طریق جایگزینی هوش مصنوعی به جای فرایند‌های سنتی را در اختیار شبکه بانکی قرار می‌دهد.
هنگامی که از هوش مصنوعی در اکوسیستم بانکداری الکترونیکی و فین‌تک استفاده شود، ارزش‌افزوده هوش مصنوعی در صنعت بانکی درآمد‌های کشور‌ها چندین‌برابر خواهد شد.
براساس این گزارش بانک ایران زمین در راستای ارائه خدمات بهینه بانکی با همکاری هلدینگ‌های های‌وب نئوبانک را با تفکر دیجیتال و برنامه‌نویسی باز طراحی و راه‌اندازی کرد.
نوید رجایی‌پور مدیرعامل نئوبانک فردا، معتقد است که به یقین حتم هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بر اساس داده‌هایی که در طی سال‌ها فعالیت "های وب" و "بانک ایران زمین" کسب کرده‌اند، به خدمات بهتر در این نئوبانک کمک قابل توجهی خواهد کرد. همچنین به عنوان یک اپراتور در کنار یک بانک سرویس‌های متمایزی را برای ارائه به کاربران، دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان