بازدید 18648
با تحولات منطقه و جهان

درخواست آمریکا از ایران برای آزادی دو جاسوس فرانسوی/ رأی ۳۳۵ نفری لبنانی‌ها به نمایندگان حزب‌الله و مقاومت/ دستگیری نماینده مجلس انگلیس به اتهام تجاوز/ سفر اردوغان به امارات برای دومین بار ظرف سه ماه

درخواست آمریکا از ایران برای آزادی دو جاسوس فرانسوی، رأی ۳۳۵ نفری لبنانی‌ها به نمایندگان حزب‌الله و مقاومت، دستگیری نماینده مجلس انگلیس به اتهام تجاوز، سفر اردوغان به امارات برای دومین بار ظرف سه ماه و درخواست سولانا از بایدن برای بازگشت به بایدن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲ 18 May 2022

درخواست آمریکا از ایران برای آزادی دو جاسوس فرانسوی/ رأی ۳۳۵ نفری لبنانی‌ها به نمایندگان حزب‌الله و مقاومت/ دستگیری نماینده مجلس انگلیس به اتهام تجاوز/ سفر اردوغان به امارات برای دومین بار ظرف ۳ ماه

بین الملل تابناک: درخواست آمریکا از ایران برای آزادی دو جاسوس فرانسوی، رأی ۳۳۵ نفری لبنانی‌ها به نمایندگان حزب‌الله و مقاومت، دستگیری نماینده مجلس انگلیس به اتهام تجاوز، سفر اردوغان به امارات برای دومین بار ظرف سه ماه و درخواست سولانا از بایدن برای بازگشت به بایدن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

درخواست آمریکا از ایران برای آزادی دو جاسوس فرانسوی

رویترز گزارش داد، وزارت امور خارجه آمریکا از ایران خواسته است تا دو شهروند فرانسوی (جاسوس) بازداشت شده در این کشور را آزاد کند.

به گزارش رویترز، بعد از آنکه تلویزیون ایران جزئیات دستگیری دو شهروند فرانسوی متهم به جاسوسی را به تصویر کشاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز سه شنبه از ایران خواست فوری آنان را آزاد کند.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به تازگی جزئیاتی جدید از دستگیری دو جاسوس فرانسوی که با منحرف کردن اعتراضات صنفی، قصد ایجاد ناامنی و آشوب در کشور را داشتند، منتشر کرد.

درخواست آمریکا از ایران برای آزادی دو جاسوس فرانسوی/ رأی ۳۳۵ نفری لبنانی‌ها به نمایندگان حزب‌الله و مقاومت/ دستگیری نماینده مجلس انگلیس به اتهام تجاوز/ سفر اردوغان به امارات برای دومین بار ظرف ۳ ماه

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نیز هفته پیش اعلام کرد، دو فرد اروپایی که با هدف سوءاستفاده از مطالبات بحق برخی از صنوف و اقشار کشور و تغییر جهت مطالبات عادی به آشوب، بی‌نظمی اجتماعی و بی‌ثبات سازی جامعه وارد کشور شده بودند، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و بازداشت شدند.

رأی ۳۳۵ نفری لبنانی‌ها به نمایندگان حزب‌الله و مقاومت

آمار نهایی انتخابات لبنان که یکشنبه هفته جاری برگزار شده بود، روز سه شنبه اعلام شد.

بر اساس گزارش وبگاه لبنانی «العهد»، آمار منتشره نشان می‌دهد نمایندگان فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان «الوفاء للمقاومه» ۳۳۵.۴۶۶ رأی را از آن خود کرده‌اند.

آرای کسب شده توسط این نمایندگان به شرح زیر است:

«امین شری»: ۲۶۳۶۳، «حسن عز الدین»: ۲۷۹۲۷، «حسین جشی»: ۲۷۴۱۶، «محمد رعد»: ۴۸۵۴۳، «علی فیاض»: ۳۷۰۴۷، «حسن فضل‌الله»: ۴۳۳۲۴، «رامی ابو حمدان»: ۱۶۵۳۹، «حسین الحاج‌حسن»: ۲۳۱۲۰، «علی المقداد»: ۲۰۳۵۶، «ابراهیم الموسوی»: ۱۹۶۲۷، «ایهاب حماده»: ۲۰۸۴۴، «رائد برو»: ۹۵۰۸ و «علی عمار»: ۱۴۸۵۲

در همین ارتباط، «حسین رحال» مسئول بخش رسانه‌های الکترونیک در جنبش حزب‌الله گفت، نتایج اعلام شده، ادعاهای دشمنان مبنی بر اینکه حزب‌الله و حزب «التیار الوطنی الحر» (جریان آزاد ملی) در انتخابات اخیر عقبگرد داشته‌اند و دیگر مشروعیتی ندارند را رد کرد.

وی در گفت‌وگو با شبکه «المنار» تصریح کرد، ائتلاف حزب الله و جریان آزاد ملی ثابت کرد که علیرغم همه مشکلات و مسائلی که به آن روبه رو شده، قوی است.

رحال در ادامه گفت، اهالی بیروت در رأی‌ به یاری حزب‌الله آمدند و بسیاری از نامزدهای مستقل که در لیست‌های «التغییریه» پیروز شده‌اند با مقاومت دشمنی ندارند.

وی تصریح کرد، نجات کشور، حل و فصل سیاسی و نه درگیری را می‌طلبد، تغییر در طبقه سیاسی به معنای تغییر در نظام سیاسی نیست.

دستگیری نماینده مجلس انگلیس به اتهام تجاوز

حزب بوریس جانسون با رسوایی تازه ای‌ مواجه شده و رسانه ها از دستگیری یک نماینده محافظه کار مجلس انگلیس به ظن جرایم جدی از جمله تجاوز جنسی خبر داده‌اند.

به گزارش تارنمای نشریه گاردین، پلیس شهر لندن اعلام کرده به دنبال یک سلسله تحقیقات دو ساله مربوط به جرایمی که ادعا می شود بین سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۹ رخ داده، یک نماینده مجلس انگلیس که نامش ذکر نشده، دستگیر شده است.

در بیانیه ای، رئیس پلیس این شهر گفت: «مردی ۵۰ ساله به ظن تجاوز جنسی، سوء استفاده از موقعیت کاری و سوء رفتار در مناصب دولتی دستگیر شده است. او همچنان در بازداشت است.»

وی ادامه داد: «ادعا می‌شود که این جنایات در لندن رخ داده است. تحقیقات به رهبری افسران جنایی ادامه دارد.»

دستگیری این نماینده مجلس در حالی صورت گرفت که با استعفای نمایندگان محافظه کار زمان برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس هم اعلام شده. پیشتر عمران احمد خان، نماینده سابق پارلمان از شهر ویکفیلد، به اتهام تجاوز جنسی به یک پسر ۱۵ ساله محکوم شد. در حالی که نیل پریش، نماینده سابق تیورتون هم اعتراف کرد که در مجلس عوام فیلم های مستهجن تماشا کرده است.

درخواست آمریکا از ایران برای آزادی دو جاسوس فرانسوی/ رأی ۳۳۵ نفری لبنانی‌ها به نمایندگان حزب‌الله و مقاومت/ دستگیری نماینده مجلس انگلیس به اتهام تجاوز/ سفر اردوغان به امارات برای دومین بار ظرف ۳ ماه

بنا به گزارش گاردین، انتخاب جایگزین برای این دو نماینده سابق در روز دوم تیر صورت می گیرد و حزب کارگر برای گرفتن کرسی شهر ویکفیلد امیدوار است. از سوی دیگر، لیبرال دموکرات‌ها خود را بخت اول شهر تیورتون می دانند.

از سوی دیگر، اعلام شد یکی دیگر از نمایندگان محافظه‌کار مجلس عوام انگلیس، دیوید واربرتون، که نماینده منطقه سامرتون و فروم است، در اثنای تحت تحقیق در خصوص آزار جنسی در پی طرح شکایات در مجلس عوام به حالت تعلیق درآمده است.

سخنگوی دفتر وی گفت که از این نماینده خواسته شده تا اطلاع ثانوی به پارلمان نیاید. رئیس مجلس خواسته است تا زمانی که تحقیقات در حال انجام است، نماینده مربوطه در مجلس نمایندگان شرکت نکند. وی گفت: «تا زمانی که تحقیقات به پایان برسد، اظهار نظر بیشتری نخواهیم کرد.»

ماه پیش، نخست وزیر انگلیس، جانسون به همراه همسرش کری جانسون و صدراعظم ریشی سوناک به خاطر حضور جشن تولدی که در سال ۲۰۲۰ برگزار شد، مورد سرزنش شدید رسانه ها قرار گرفتند و جریمه شدند.

بسیاری از حامیان وی در حزب محافظه‌کار انگلیس نگران تأثیر اقدامات جانسون بر شهرت این حزب به‌عنوان حزب قانون و نظم هستند؛ اما تاکنون از اقدام علیه نخست‌وزیر با درخواست رای عدم اعتماد خودداری کرده‌اند.

سفر اردوغان به امارات برای دومین بار ظرف سه ماه

رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه برای دومین بار طی چند ماه گذشته به امارات رفت.

به گزارش عربی۲۱،‌ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه به همراه خلوصی آکار، وزیر دفاع، نومان کورتولموش، معاون دبیرکل حزب عدالت و توسعه(حزب حاکم) و فخرالدین آلتون،  رئیس اداره ارتباطات ترکیه به امارات سفر کرد.

پیشتر اردوغان اعلام کرده بود که برای تسلیت به محمد بن زاید آل نهیان، رئیس جدید امارات، به این کشور سفر خواهد کرد.

با بهبود روابط دو کشور پس از سال‌ها روابط متزلزل، اردوغان در اواسط فوریه پس از سفر محمد بن زاید به ترکیه در نوامبر گذشته و امضای چندین قرارداد بین دو کشور، از امارات دیدن کرد.

امارات شنبه اعلام کرد که شورای عالی فدرال این کشور که متشکل از هفت عضو است، محمد بن زاید را به اتفاق آرا به عنوان رئیس این کشور انتخاب کرد.

رئیس متوفی امارات جمعه پس از درگذشت در ۷۴ سالگی در قبرستان "البطین" در ابوظبی پایتخت این کشور به خاک سپرده شد.

درخواست سولانا از بایدن برای بازگشت به بایدن

«خاویر سولانا»، سیاستمدار سرشناس اروپایی که قبلاً سمت‌هایی مانند دبیر کل ائتلاف ناتو، نماینده عالی سیاست امنیتی و خارجی مشترک اتحادیه اروپا و دبیرکل شورای اتحادیه اروپا را به عهده داشته در مقاله‌ای مشترک با «کارل بیلد»، نخست‌وزیر اسبق سوئد در روزنامه واشنگتن‌پست بر ضرورت بازگشت آمریکا به برجام تأکید کرده‌اند.

سولانا و بیلد در این مقاله هشدار داده‌اند، چنانچه آمریکا و کشورهای غربی نتوانند برجام را به مسیر اصلی خود برگردانند تنش‌ها با تهران افزایش خواهد یافت.

درخواست آمریکا از ایران برای آزادی دو جاسوس فرانسوی/ رأی ۳۳۵ نفری لبنانی‌ها به نمایندگان حزب‌الله و مقاومت/ دستگیری نماینده مجلس انگلیس به اتهام تجاوز/ سفر اردوغان به امارات برای دومین بار ظرف ۳ ماه

نگارندگان مقاله با اشاره‌ به تصویب طرحی در مجلس سنا درباره ایران نوشته‌اند سناتورها در این مصوبه از دولت بایدن خواسته‌اند به توافقی با ایران دست پیدا کند که در آن مسائل غیرهسته‌ای هم پوشش داده شده است. آنها چنین پیشنهادی را عاملی دانسته‌اند که تقریباً به طور قطع به شکست در حصول توافق منجر خواهد شد.

نگارندگان خاطرنشان کرده‌اند: «همزمان در تهران، اشتها برای توافق رو به کاهش است، زیرا رئیس‌جمهور ابراهیم رئیسی درباره دو برابر شدن فروش نفت ایران از زمان روی کار آمدن او در آگوست گذشته، علی‌رغم تحریم‌ها فخرفروشی می‌کند.»

دو مقام سابق اروپایی در ادامه به موضوع اختلافات بر سر خروج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی وزارت خارجه آمریکا پرداخته‌ و از واشنگتن و تهران خواسته‌اند اجازه ندهند این موضوع از شکل‌گیری توافقی که در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» هم زنده ماند، جلوگیری کند.

سولانا و بیلد به رویکرد محافظه‌کارانه دولت بایدن و تلاش‌های او برای آهسته پیش بردن مسیر مذاکرات با ایران به دلیل پیش رو بودن انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در ماه نوامبر هم اشاره کرده‌اند.

آنها می‌نویسند: «عجیب است، بایدن که روی بازگشت به توافق هسته‌ای مانور داد و این وعده را مطرح کرد که "آمریکا بازگشته است" اکنون دیپلماسی‌ را که متحدان آمریکا به شدت از آن حمایت می‌کنند به کندی پیش می‌برد. نقل مشهور این است که او با توجه به در پیش بودن انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، جانب احتیاط را در خصوص ایران رعایت می‌کند.»

آنها خاطرنشان کرده‌اند: «اما اگر بخواهیم صادقانه سخن بگوییم، تبدیل شدن به رئیس‌جمهوری که مقابل دیدگان او تلاش‌ها برای مهار کردن اقدمات هسته‌ای ایران به ثمر نشست، امتیازهای بیشتری برای بایدن و دموکرات‌ها قبل از انتخابات ۲۰۲۴ به ارمغان خواهد آورد.»

در پایان این مقاله آمده است: «بایدن باید جدی هزینه‌های انفعالش در برابر ایران را بررسی و راهی رو به جلو پیدا کند، وگرنه ممکن است خودمان را وسط درگیری‌ ببینیم که هیچ‌کس خواهان آن نبوده است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۵
واقعا ما در وضعیت فعلی کاری به کشوری دیگری نداریم
قرار بود صدا سیما کمتر دروغ بگه
خبرهای انتخابات لبنان 180 درجه فرق داره با اینهایی که در صدا سیما گفته میشه
حزب الله لبنان اکثریت کرسی ها را از دست داده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
تو چرا خوشحالی؟ تحریم ها فقط شدیدتر میشه و اسراییل هاتر
درخواست سولانا از بایدن برای بازگشت به بایدن!!!!!
اخبار لبنانتون به ما هیچ ربطی ندارد شما مختارید هر فرد خارجی چون به وطن خودش وفادار است را جاسوس بنامید ولی مردم فکر دیگری دارند
معلومه حزب الله بد باخته که به جای تعداد کرسی، جمع رای اعلام میکنه!
روسیه با شعله ور کردن تنش علیه اسراییل امریکا را در تنگنا قرار خواهد داد.
درخواست سولانا از بایدن برای بازگشت به بایدن ؟!
جاسوس؟؟؟
درخواست سولانا از بایدن برای بازگشت به بایدن

خودتون معنی تیتر بالاتون رو میفمید که به خورد ما میدید
البته حزب الله اکثریت را از دست داد. لطفا با کلمات بازی نکنید. رای ۳۳۵ نفری ؟؟؟
شیطنت تابناک
وقتی تابناک رأی ۳۳۵.۴۶۶ را چند صد نفر می گوید:
رای ۳۳۵ نفری لبنانی‌ها به نمایندگان حزب‌الله و مقاومت
از این دست خبرها ا کم نداشتید.
355 هزار نه 355
تعداد رای های جمع شده نامزدهای انتخابات مجلس لبنان که تنها ۵ میلیون جمعیت دارند

از تعداد رای های جمع شده خیلی از نامزدهای مجلس کشور ما با ۸۴ میلیون نفر جمعیت هم حتی بیشتر است !!!!!!!؟؟؟؟؟؟

خخخخخخخخخخههههههههاهههههها خخخخخخ هاهاهاهاهاهاها هاهاهاهاهاهاها هاهاهاهاهاهاها هاهاهاهاهاهاها هاهاهاهاهاهاها هاهاهاهاهاهاها
درخواست سولانا از بایدن برای بازگشت به بایدن؟!!!
بازگشت بایدن به بایدن یعنی چی؟
بـــــــــــعـــــــــــــــله... جــــــــاســــــــوس بودن خودم دیدم داشتن با موبایل حرف می زدن!!
درخواست سولانا از بایدن برای بازگشت به بایدن!! تیتر خبر؟
من از بیگانه هرگز ننالم که هرچه با ما کرد غرب گیدا کرد
این که ایران با سیاست صبر و حوصله به تدریج اشتهایش برای توافق را از دست می دهد کاملاً درست است . اگر سیاست اقتصادی که دولت در پیش گرفته است موفق باشد احتمالاً نیازایران به برجام به شدت کاسته خواهد شد و در این شرایط ایران می تواند شروع به غنی سازی 90% نماید . البته نه برای بمب اتم . برای پیشران هسته ای . سولانا از اینجاش میترسه
هرکی با امارات دوست باشه به سرعت پیشرفت میکنه
حزب الله لبنان رسما و عملا 36 کرسی از مجلس را نسبت به دوره قبل از دست داده است

و الان باید با احزاب دیگر ائتلاف کند و این نشان دهنده ناامیدی و خستگی مردم لبنان از ادامه حرکات نطامی و مشی مسلحانه حزب الله است
برای بازگشت بایدن به بایدن؟؟؟؟؟
برای بازگشت بایدن به برجام
آمریکا غلط کرد با هرچی غربگداست
درخواست سولانا از بایدن برای بازگشت به« بایدن »!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی