بازدید 7049

سرلشکر باقری با رئیس جمهور تاجیکستان دیدار کرد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور در کاخ ریاست جمهوری تاجیکستان با امامعلی رحمان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۱۱۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷ 17 May 2022

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس جمهور تاجیکستان در این دیدار با تاکید بر اینکه مشترکات فرهنگی هنوز هم به عنوان اساسی ترین زمینه تحکیم پیوندها میان مردم دو کشور محسوب می شود، گفت: ریشه های تاریخی یکسان و زبان مشترک، شرایط بی بدیلی را برای توسعه بیش از پیش مناسبات اعم از دفاعی، نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی میان دو کشور فراهم آورده است

امامعلی رحمان در ادامه ضمن خرسندی از حضور هیئت بلند پایه نظامی ایران به جمهوری تاجیکستان، گفت: نیروهای مسلح تاجیکستان از هرگونه همکاری‌های دوجانبه دفاعی، نظامی با نیروهای مسلح ایران استقبال میکنند که نمونه بارز آن افتتاح کارخانه پهپاد می‌باشد و باید این همکاری‌ها در تمام حوزه‌های نظامی به بالاترین سطح خود برسد.

کارخانه تو‌لید پهپاد ایرانی ابابیل ۲ امروز با حضور رئیس ستادکل نیروهای ایران و وزیر دفاع تاجیکستان در دوشنبه پایتخت این کشور افتتاح شد.

پهپاد ابابیل ۲ یکی از اعضای خانواده پهپاد‌های ابابیل است که توانایی بالایی در عملیات‌های انهدامی دارد.

این پهپاد می‌تواند ماموریت‌های مختلفی مانند شناسایی و تصویربرداری هوایی را به خوبی انجام دهد. ابابیل ۲ از سکو‌های پرتاب زمینی که روی خودور قرار دارند قابل پرواز و از طریق چتر بازیابی می‌شود. عدم نیاز این پهپاد به باند پرواز برای نشست و برخاست، موجب شده تا ابابیل ۲ از قابلیت تحرک و جابجایی بالایی برای پرواز برخوردار باشد.

گفتنی است، سال ۹۹ محدودیت تسلیحاتی ایران پایان یافت و صادرات و واردات اقلام تسلیحاتی از مبدا و به مقصد ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بلامانع شد.

اما سرلشکر باقری نیز در این دیدار با اشاره به موقعیت استراتژیک دو کشور در منطقه، خاطر نشان کرد: تقویت، ارتقاء و توسعه سطح تعاملات و مناسبات مشترک نظامی بین دو کشور و افزایش همکاری در زمینه های مختلف نظامی از اولویت‌های مهم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با جمهوری تاجیکستان می‌باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، صلح و ثبات در افغانستان را به عنوان یک کشور همسایه و دوست مورد تأکید قرار داد و افزود: نیروهای مسلح دو کشور با توسعه همکاری‌های نظامی و منطقه‌ای می توانند برای برقراری امنیت و صلح در افغانستان به این کشور یاری دهند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد رشد و سرعت گرفتن همکاری های نظامی دفاعی فیمابین باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر