بازدید 3096
رئیس اسکودا در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت در کرمانشاه:

استیفای حقوق مردم در گرو استقلال وکالت است

مراسم تحلیف کارآموزان وکالت در کانون وکلای دادگستری کرمانشاه با حضور رئیس و نایب‌رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 17 May 2022

به گزارش «تابناک» دکتر کوشا در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع وکلا و حقوقدانان استان کرمانشاه، به تاریخ طولانی سلحشوری و شجاعت مردم این استان اشاره کرد و گفت: خوشحالم در خطه‌ای هستم که مردم آن همواره مرزدارانی امین، غیور و شجاعی برای ایران عزیز بوده‌اند.

رئیس اسکودا ضمن قدردانی از تلاش‌ها و ممارست کارآموزانی که به مرحله تحلیف وکالت رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: از اینکه در جمع وکلای جوان هستم و این شور و شوق را در جمع شما عزیزان برای خدمت به مردم و دفاع از حق آنان می‌بینم، بسیار خرسندم. به یکایک شما عزیزان که امروز زحمات‌تان به بار نشسته و پس از عبور از مراحل گوناگون، به کسوت وکالت درآمده‌اید تبریک عرض می‌کنم.

این استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی، در ادامه به مرور اقتضائات و الزامات منصب وکالت برای کارآموزان پرداخت و اذعان داشت: ردایی که امروز به تن می‌کنید، مسیر جدیدی در زندگی شما خواهد گشود. مسیری که ویژگی اصلی از آن دفاع از حق و دفاع از مردم است و به همین سبب امری به مقدس به شمار می‌آید.

دکتر کوشا با تاکید بر اینکه وکالت نه صرفا یک شغل، بلکه یک منصب است، افزود: این منصب به دلیل درهم پیوستگی عمیق با حقوق عامه، از اهمیتی بنیادین در تحقق حاکمیت قانون و مردم‌سالاری برخوردار است و این مسئولیت یکایک شما عزیزان را سنگین‌تر می‌کند.

رئیس اسکودا در ادامه به نقش‌آفرینی وکلا در جامعه و اهمیت این نقش در استیفای حقوق مردم اشاره کرد و گفت: در جامعه اسلامی به تعبیر امیرالمومنین (ع)، مردم باید باید بدون لکنت از اصحاب قدرت مطالبه‌گری و از حقوق خود دفاع نمایند. امروز بخش قابل از توجه از فرایند استیفای حقوق مردم چه در محاکم قضایی و چه حتی فراتر از آن در مواجهه با اصحاب قدرت، با نقش‌آفرینی وکلا انجام شدنی است.

دکتر کوشا ایفای نقش مسئولانه وکلا در جامعه را ضامن تحقق حق دفاع ملت خواند و گفت: من از شما وکلای جوان می‌خواهم این مسئولیت بزرگ را پاس بدارید و این را بدانید از امروز در چه جایگاه مهمی قرار گرفته‌اید.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در ادامه سخنان خود، دفاع از کیان منصب وکالت و فعالیت‌های صنفی را یک وظیفه همگانی دانست و خاطرنشان کرد: تحقق مسئولیت‌های بنیادی وکالت، جز با حراست مسئولانه و فعالانه از خانه صنفی مقدور نیست. میراث گرانبهایی که پس از سالها مجاهدت و تلاش پیشینیان‌مان امروز به دست ما رسیده، نیازمند حراست است و ما باید مسئولیتی که روی دوش‌مان قرار گرفته را به خوبی ایفا کنیم.

این حقوقدان، همچنین به اهمیت فعالیت‌های اجتماعی وکلا در کنار فعالیت‌های صنفی اشاره کرد و گفت: ما نباید صرفا به فعالیت‌های صنفی بسنده کنیم و باید با ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، بیش از گذشته در کنار مردم باشیم. در روزگار فضاسازی یک‌طرفه و دروغین بدخواهان علیه صنف وکالت، این وظیفه همه ماست که با احساس مسئولیت، تقویت کنشگری در حوزه عمومی و گفت‌وگو و مفاهمه مستمر با مردم، تخریب‌ها را خنثی کنیم.

برنامه‌ها و چالش‌های پیش روی نهاد وکالت در سال جاری، دیگر محور سخنرانی رئیس اسکودا در کرمانشاه بود. دکتر کوشا با مرور چالش‌های پیش روی کانون‌های وکلا، از رفع موانع موجود در مسیر برگزاری آزمون پذیرش کارآموز وکالت ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: خوشبختانه امروز مشکلات موجود بر سر برگزاری آزمون برطرف شده و آزمون را 30 تیرماه برگزار خواهیم کرد. اما مشکلات متعدد دیگری همچنان باقی است و غلبه بر این مشکلات نقش‌آفرینی جدی، وحدت، هم‌افزایی و همبستگی همه وکلا و حقوقدانان را می‌طلبد.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا با قدردانی از حساسیت و غیرت عموم وکلا و فعالان صنفی نسبت به استقلال وکالت، گفت: امروز غیرت بدنه وکلا، خصوصاً وکلای جوان به حفظ کیان کانون‌های وکلا مایه فخر و مباهات است. این انرژی و اهتمام در بدنه مسئولیت مدیران را سنگین‌تر می‌‌کند.

دکتر کوشا با تاکید بر اینکه فعالیت‌های صنفی باید مایه وحدت و همبستگی در صنف شود، خاطرنشان کرد: امروز هر اقدام یا کنشی که منجر به ایجاد انشقاق و تفرقه در صنف شود، امری مذموم است و باید از آن جلوگیری شود.

رئیس اسکودا در پایان با بیان اینکه نهاد وکالت نیازمند یاری همه وکلا و حقوقدانان دغدغه‌مند است، گفت: غلبه بر چالش‌های متعدد پیش روی نهاد وکالت، جز با احساس مسئولیت، ارائه مشورت و فعالیت همه وکلا و حقوقدانان ممکن نیست و نباید تصور کنیم که مدیران نهاد وکالت به تنهایی می‌توانند از پس از این همه مشکل و چالش بر آیند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر