بازدید 17946

سفر امیرقطر به امارات پس از ۵ سال

امیر قطر برای شرکت در مراسم ختم رییس امارات به این کشور حاشیه خلیج فارس سفر کرد، سفری که پس از ۵ سال سردی روابط صورت می گیرد.
کد خبر: ۱۱۱۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳ 16 May 2022

به گزارش تابناک، شیخ "تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر دیروز به دنبال فوت شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس امارات، پس از پنج سال به این کشور سفر کرد.

دیوان امیری قطر اعلام کرد که امیر قطر در جریان سفرش به ابوظبی، فوت شیخ خلیفه را به محمد بن زاید رئیس جدید امارات متحده تسلیت گفت.

این اولین سفر امیر قطر به امارات پس از قطع روبط دو کشور از سال ۲۰۱۷ به دلیل بحران شورای همکاری خلیج فارس محسوب می‌شود.

در پی نشست العلا (۱۳۹۹)، عربستان، امارات، بحرین و مصر توافق آشتی با قطر امضا کردند و به دنبال آن تاکنون عربستان و امارات از بازگشایی گذرگاه‌های مرزی و پروازها با قطر خبر داده‌اند.

چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر پس از این که امیر قطر در یک مراسم صبحگاه نظامی در سال ۲۰۱۷ از ایران به عنوان هژمونی منطقه (قدرت برتر) و از دو جنبش حزب الله و حماس به عنوان مقاومت اسلامی ضد صهیونیستی یاد کرد، کشورهای یاد شده از ژوئن ۲۰۱۷ به مدت سه سال روابط دیپلماتیک خود با قطر قطع و این کشور را محاصره همه جانبه کردند تا اینکه نشست «العُلا» با هدف رفع اختلافات در دی‌ماه ۱۳۹۹ در عربستان برگزار شد و روابط بین دوحه با این چهار کشور عربی از سر گرفته شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار