بازدید 3117

پمپئو: مشکلات انرژی آمریکا سیاسی است

مایک پمپئو وزیرامور خارجه دولت ترامپ گفت: مشکلات انرژی ایالات متحده نه به دلیل کمبود نفت یا منابع دیگر بلکه سیاسی است.
کد خبر: ۱۱۱۹۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶ 16 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از دیلی وایر، پمپئو در مصاحبه با برنامه رادیویی گفت: جو بایدن رهبری آمریکا زمانی که ما تقریباً مستقل از انرژی بودیم، تصمیم سیاسی گرفت که انرژی ما را تعطیل کند.

به گفته پمپئو، بایدن همه آنها را بست، انگار دیگر نیازی به ذخیره داخلی نبود.

وزیر سابق امور خارجه آمریکا همچنین هشدار داد که کمبودهایی که آمریکایی‌ها در حال حاضر با آن مواجه هستند می‌تواند بسیار فراتر از کمبود فعلی شیرخشک باشد که بر بسیاری از بخش‌های کشور تأثیر می‌گذارد.

وی در ادامه افزود: این یک تراژدی واقعی است و ما به احتمال زیاد با کمبودهایی روبرو هستیم که بسیار فراتر از چیزی است که امروز در شیرخشک می بینیم.

همزمان با افزایش تورم و قیمت ها در آمریکا که در طول ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده، به تازگی کمبود شیرخشک نیز بر دیگر معضلات آمریکایی ها افزوده شده و دولت دموکرات جو بایدن را با معضل روبرو کرده است.

کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد در مورد چهار تولیدکننده بزرگ شیرخشک در این کشور تحقیق کند و راه حل های چگونگی افزایش تولید این محصول را بررسی نماید.

این کمیته در یک پیام توییتری نوشت: کمبود شیر خشک برای خانواده‌های آمریکایی یک بحران است.

بر اساس داده های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا، کمتر از نیمی از نوزادان در این کشور در سه ماه اول از تولدشان به صورت طبیعی شیر می خورند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل