بازدید 7717

حضور ۹۷ درصدی دانش‌آموزان متوسطه تهران در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: پس از بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین ماه زمینه حضور ۹۷ درصدی دانش‌آموزان دوره متوسطه تهران در مدارس را شاهد بودیم که این رقم بسیار قابل توجه بود.
کد خبر: ۱۱۱۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰ 14 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پس از گذشت ۲ سال از تعطیلی مدارس، با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد تا دانش‌آموزان از ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ آموزش حضوری را آغاز کنند که با تصمیم قاطع ستاد ملی مقابله با کرونا و تاکید بر آموزش حضوری عملا تکلیف دانش‌آموزان، والدین، معلمان و دست‌اندرکاران مدارس روشن و مدارس در همه مقاطع حضوری شد.

آموزش غیرحضوری در بستر شبکه شاد شاید مورد توجه بسیاری از دانش‌آموزان و معلمان نبود اما دیگر شرایط کرونایی همه را خسته کرده بود و شاید منتظر جرقه‌ای برای بازگشایی مدارس بودند که در نهایت پس از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ مدارس به صورت جدی حضوری شد و دانش‌آموزان بار دیگر در فضای کلاس درس، آموزش را از سر گرفتند.

حضور ۹۷ درصدی دانش آموزان دوره‌های متوسطه

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهارداشت: پس از مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا که بنا شد بازگشایی و یا از سرگیری آموزش حضوری در مدارس را داشته باشیم، مدارس شهر تهران بالاتر از تصور ما با حضور دانش‌آموزان مواجه شد.

وی تصریح کرد: از روز ۱۴ فروردین ماه این موضوع رصد می‌شود که در این زمینه باید از معلمان، کادر آموزشی و اداری تشکر کرد چرا که حضور ۱۰۰ درصدی در مدارس داشتند و دانش آموزان در مقطع متوسطه اول و دوم بالای ۹۰ درصد حضور داشتند که اکنون به ۹۷ یا ۹۸ درصد رسیده است.

۹۰ درصد دانش‌آموزان ابتدایی در کلاس حضور دارند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: اما در دوره ابتدایی بخاطر نگرانی اولیای دانش‌آموزان شاهد حضور کمتر آنها در کلاس های درس بودیم به طوری که روزهای اول ۶۵ تا ۷۰ درصد حضور دانش‌آموزان دوره ابتدایی را در مدارس شاهد بودیم اما با توجه به تدابیری که اندیشیده شد و اقناع سازی صورت گرفته، در مجموع وضعیت بهتر شده است.

وی از رسانه های گروهی برای اقناع سازی والدین دانش آموزان نیز تقدیر کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش شرایط حضور دانش آموزان به مدارس را به صورت ویژه فراهم کرد و ضدعفونی شدن همه کلاس های درس، استفاده از ماسک برای دانش آموزانی که ماسک به همراه نداشتند و آموزش استفاده از ماسک از جمله این برنامه ها بوده است.

کریمیان ادامه داد: زمانی که همه این اقدامات را کنار هم بگذاریم اما شرایط به گونه ای پیش رفت که اکنون حدود ۹۰ درصد دانش آموزان ابتدایی نیز در کلاس های درس حضور دارند و در مجموع شرایط مطلوب است.

شرایط خوب حضور دانش آموزان تهرانی در مدارس

وی با بیان اینکه قبل از دوران کرونا به صورت معلوم در کلاس های درس یک تا دو غایب در فصول مختلف وجود داشت، اظهار داشت: اکنون شرایط کلاس های درس نیز به همین منوال است و شرایط عادی است و شاید در شهر تهران یک تا دو مورد غیبت وجود داشته باشد که همکاران به این موضوع ورود کرده و مشکل را حل می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان کرد: می توان به جرات اعلام کرد که شرایط حضور دانش آموزان در کلاس های درس پس از اعلام بازگشایی و از سرگیری کلاس های درس بسیار خوب است.

حضور دانش آموزان در مدارس با علائمی از کرونا اجباری نیست

کریمیان درباره رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس وضعیت مطلوب آن در مدارس نیز گفت: در حال حاضر وضعیت استفاده از ماسک در مدارس مطلوب است به طوری که همه دانش آموزان ماسک می زنند و تهویه طبیعی در مدارس هم به دلیل قرار گرفتن در فصل بهار به خوبی صورت می گیرد.

وی در عین حال تصریح کرد: سعی شده است زمان آموزش در مدارس را به گونه ای تنظیم کنیم که دانش آموزان به یکباره دچار دلزدگی نشوند و حتی به گونه ای عمل شود که محیط کلاس درس را تغییر دهند تا دانش آموزان با اشتیاق بیشتری درس خود را ادامه دهند و این دلزدگی را از دانش آموزان دور کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: به همین منظور برای بهتر شدن وضعیت تدریس در مدارس، از فضای اردوگاهها و حیاط مدارس برای تشکیل کلاس درس نیز استفاده خواهد شد و اعلام کردیم تا پایان سال تحصیلی در اردیبهشت ماه، همه اردوگاه‌های فرهنگی و تربیتی تهران رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد تا در محیط های شاد دانش آموزان حضور پیدا کنند و با شور و نشاط فرایند یادگیری را دنبال کنند.

کریمیان درباره اینکه حضور دانش آموزان با داشتن مشکلات و علائمی از کرونا اجباری نیست، اظهار داشت: آموزش ما صرفا حضوری است و در شبکه شاد تدریس نداریم؛ اما برای دانش آموزانی که مشکل دارند معلمان تنها برای آن دانش آموزان محتوای آموزشی را در شبکه شاد بارگزاری می کنند تا دچار عقب ماندگی درسی نشوند و در فضای شاد پاسخ آنها داده شود.

براساس اعلام آموزش و پرورش شهر تهران، یک میلیون و ۱۶۰ هزار دانش‌آموز در مدارس تهران مشغول تحصیل هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر