بازدید 31326
با هفتاد و نهمین روز حمله روسیه به اوکراین

حمله اوکراین به یک کشتی لجستیک نیروی دریایی روسیه/ اعلام قطع عرضه گاز به اروپا از طریق لهستان توسط گازپروم روسیه/تهدید روسیه به اقدام تلافی جویانه در صورت عضویت فنلاند در ناتو

هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۸۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸ 13 May 2022

حمله اوکراین به یک کشتی لجستیک نیروی دریایی روسیه/ اعلام قطع عرضه گاز به اروپا از طریق لهستان توسط گازپروم روسیه/تهدید روسیه به اقدام تلافی جویانه در صورت عضویت فنلاند در ناتو

 

بین الملل تابناک: هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه چند دیپلمات رومانی و بلغارستان را اخراج می‌کند
۱۴۰۱/۰۲/۲۳ - ۱۹:۲۳

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد شماری از دیپلمات‌های بلغارستان و رومانی را اخراج می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» این وزارتخانه در بیانیه‌ای نوشت، یک دیپلمات بلغارستان و ده دیپلمات رومانی را عنصر نامطلوب اعلام کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه نوشت: «طرف روس تلاش‌های بی‌اساس رومانی در متهم کردن روسیه به جنایت جنگی در اوکراین را قاطعانه رد می‌کند و اقدام بخارست در سفیدشویی جنایات ملی‌گرایان [در اوکراین] علیه جمعیت غیرنظامی را محکوم می‌کند».

در این بیانیه آمده است، یک دیپلمات بلغارستان نیز در پاسخ به تصمیم این کشور گرفته شده که یک دیپلمات روس را عنصر نامطلوب اعلام کرد.

وزارت امور خارجه روسیه ماه گذشته نیز از اخراج تعدادی از دیپلمات‌های بلغاستانی از این کشور خبر داد. این وزارتخانه اعلام کرد که «عنصر نامطلوب» توصیف شدن تعدادی از دیپلمات‌های بلغارستانی در واکنش به تصمیم این کشور برای اخراج ۱۰ دیپلمات روس در ماه مارس گذشته بوده است.

حمله اوکراین به یک کشتی لجستیک نیروی دریایی روسیه
۱۴۰۱/۰۲/۲۳ - ۱۲:۴۶

یک سخنگوی ارتش اوکراین در شهر بندری «اودسا» شب گذشته مدعی شد که نیروی دریایی اوکراین به یک کشتی لجستیک نیروی دریایی روسیه حمله و به آن آسیب وارد کرده است.

رادیو آزاد اروپا با گزارش این خبر توضیح داده که نمی‌تواند به طور مستقل این ادعا را تایید کند و ارتش روسیه نیز تا کنون اظهار نظری درباره این ادعا نکرده است.

خبرگزاری رسمی اوکراین به نقل از «سریهی براتچوک» سخنگوی منطقه‌ای ارتش اوکراین گفته که در این حمله کشتی روسی آتش گرفته است.

خبرگزاری اوکراین همچنین گزارش داده است که ناو «وسولود» که از کشتیهای حمل و نقل ناوگان دریای سیاه ارتش روسیه است دارای 95 متر طول دارد.

در ماه آوریل نیز ارتش اوکراین از انهدام یک ناو بزرگ نیروی دریایی روسیه خبر داده بود که وزارت دفاع روسیه آن را رد و اعلام کرد که برای این ناو جنگی حادثه پیش آمده و برا اثر طوفان ابتدا دچار آتش سوزی و سپس غرق شده است.

انگلیس: روس‌ها در تلاش برای تسلط بر شرق اوکراین هستند
۱۴۰۱/۰۲/۲۳ - ۱۲:۴۵

در ادامه حملات روسیه در منطقه دونباس و درگیری نیروهای اوکراینی و روسی در هفتادوهشتمین روز جنگ، انگلیس مدعی تلاش روس‌ها برای تسلط بر شرق اوکراین شد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (جمعه) ادعا کرد: «روسیه تلاش‌های زیادی در مجاورت شهرهای ایزیوم و سورودونتسک انجام می‌دهد تا به سمت مناطق اسلوویانسک و کراماتورسک [در شرق اوکراین] پیشروی کند».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: «هدف اصلی روس‌ها در این محور، محاصره کردن نیروهای اوکراینی در منطقه عملیاتی مشترک، منزوی کردن آنها از نظر پشتیبانی و تدارکات، و جلوگیری از تقویت آنها توسط واحدهای اوکراینی در غرب کشور است».

وزارت دفاع انگلیس در گزارش خود مدعی شد: «نیروهای اوکراینی با موفقیت از تلاش روسیه برای عبور از رودخانه در دونباس جلوگیری کردند».

این نهاد اطلاعاتی نظامی همچنین ارزیابی کرد: «تصاویر نشان می‌دهد که روسیه در هنگام عبور از رودخانه سیوِرسکی دونتس در غرب سوِرودونتسک، تجهیزات زرهی متحرک قابل توجهی از حداقل یک گردان رزمی تاکتیکی و همچنین تجهیزات پل پانتون مستقر را از دست داده است».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در ادامه این بیانیه آمده است: «انجام گذر از رودخانه در یک محیط درگیری، حرکتی بسیار خطرناک است و نشان‌دهنده فشاری است که فرماندهان روسی برای پیشرفت در عملیات خود در شرق اوکراین تحت آن قرار دارند».

ارتش انگلیس در پایان افزود: «نیروهای روسی علی‌رغم تمرکز در این منطقه، پس از عقب نشینی و تقویت مجدد واحدها از استان‌های کی‌یف و چرنیهوف، نتوانسته‌اند پیشرفت چشمگیری داشته باشند».

تهدید روسیه به اقدام تلافی جویانه در صورت عضویت فنلاند در ناتو
۱۴۰۱/۰۲/۲۳ - ۱۲:۴۲

وزارت خارجه روسیه در واکنش به احتمال پیوستن فنلاند به ناتو، اعلام کرد مسکو در این زمینه ناگزیر به اقدامات تلافی جویانه خواهد شد.

 تار نمای شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر نوشت: وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد؛ «فنلاند باید از مسئولیت و عواقب پیوستن به ناتو آگاه باشد، چراکه روسیه ناگزیر به اقدامات و برداشتن گام های تلافی جویانه در صورت پیوستن آن کشور به این اتحاد (نظامی) خواهد شد ».

بنابراین گزارش در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «اظهارات «سائولی نینیسته» رئیس جمهوری و «سانا مارین» نخست وزیر فنلاند که امروز در خصوص تمایل پیوستن آن کشور به ناتو بیان شد، یک تغییر اساسی در سیاست خارجی فنلاند است؛ هلسینکی باید نسبت به مسئولیت و عواقب چنین حرکتی آگاه باشد ».

سی ان ان درادامه گزارش داد: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که پیوستن احتمالی فنلاند به ناتو منجر به لطمه دیدن جدی در روابط دوجانبه میان دو کشور روسیه و فنلاند که حافظ ثبات و امنیت در منطقه اروپای شمالی است، خواهد شد.

بنابراین گزارش در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: مسکو ناگزیر است به منظور جلوگیری از تهدید های امنیت ملی (روسیه) که دراین زمینه بوجود می آید، اقدامات تلافی جویانه، چه از لحاظ ماهیت نظامی – فنی و چه در سایر موارد انجام دهد.

این بیانیه می افزاید: پیوستن فنلاند به ناتو همچنین نقض مستقیم تعهدات حقوقی بین المللی فنلاند، در درجه اول پیمان صلح پاریس در سال ۱۹۴۷ و معاهده ۱۹۹۲ بین روسیه و فنلاند در مورد اصول روابط خواهد بود.

سی ان ان گزارش داد: فنلاند با روسیه ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند.

سازمان ملل: وضعیت استان لوهانسک اوکراین نگران کننده است
۱۴۰۱/۰۲/۲۳ - ۱۲:۴۱

دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه وضعیت استان لوهانسک اوکراین را نگران کننده دانست و اعلام کرد حدود ۴ هزار نفر از دسترسی به برق، آب، گاز و تلفن همراه در این منطقه محروم شده‌اند.

خانم جویس مسویا دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و معاون هماهنگ کننده امداد اضطراری در گزارشی به شورای امنیت درباره اوکراین، حملات و درگیری‌های اخیر در اوکراین را محکوم کرد و گفت این حملات باعث درد و رنج عظیم انسانی، عمدتاً در مناطق شرقی و جنوبی اوکراین شده است.

دستیار دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه بر تعهد این سازمان به بررسی همه گزینه‌ها از آتش بس های محلی گرفته تا آتش‌بس‌های گسترده‌تر، برای دسترسی به تعداد بیشتری از افراد نیازمند و نجات جان آنها تاکید کرد.

مسویا از طرف‌های درگیر خواست موانع موجود در مقابل جابجایی فعالان امور بشردوستانه را مرتفع کنند تا از ادامه ارسال کمک‌های ضروری در سراسر اوکراین اطمینان حاصل شود.

او بار دیگر تاکید کرد که غیرنظامیان در اوکراین بهای بسیار گزافی را برای جنگ می‌پردازند و طرف‌های درگیر طبق قوانین بشردوستانه بین‌المللی موظف هستند از همه غیرنظامیان، خانه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و سایر زیرساخت‌های ضروری محافظت کنند.

مسویا ادامه داد که وضعیت به ویژه در استان لوهانسک نگران کننده است و طبق گفته مقامات محلی، حدود ۴ هزار نفر از دسترسی به برق، آب و گاز و شبکه های تلفن همراه در مناطق تحت کنترل دولت در این منطقه محروم شده اند.

این مقام سازمان ملل خاطرنشان کرد که در اودسا، در جنوب اوکراین، چندین حمله هوایی در چند روز گذشته خسارات سنگینی به خانه‌ها، فرودگاه و دیگر زیرساخت‌های مهم غیرنظامی وارد کرده است و بر اساس گزارش ها همچنین در این حملات چندین غیرنظامی کشته شده اند.

"عمر عبدی" معاون رئیس صندوق کودکان سازمان ملل نیز با بیان اینکه تنها در یک ماه گذشته، نزدیک به ۱۰۰ کودک در اوکراین کشته شده اند، افزود که معتقدیم ارقام واقعی بسیار بالاتر است.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد از آغاز جنگ اوکراین تا اواخر فوریه، بیش از ۶ میلیون نفر اوکراین را ترک کرده‌اند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در اواخر آوریل پیش بینی کرده بود که ۸.۳ میلیون نفر از اوکراین فرار کنند.

بر اساس آخرین گزارش سازمان بین المللی مهاجرت نیز، علاوه بر این، بیش از ۸ میلیون نفر، تقریباً از هر پنج نفر، یک نفر از جمعیت قبل از جنگ اوکراین، در داخل این کشور آواره شده اند.

اعلام قطع عرضه گاز به اروپا از طریق لهستان توسط گازپروم روسیه
۱۴۰۱/۰۲/۲۳ - ۱۲:۴۰

شرکت گازپروم، غول گازی روسیه در بیانیه‌ای از قطع عرضه گاز به اروپا از طریق خط لوله یامال که از خاک لهستان می‌گذرد و به آلمان متصل می‌شود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری افه، تصمیم گازپروم برای توقف صادرات گاز از مسیر لهستان پس از اعلام تحریم‌های روسیه علیه ۳۰ شرکت اروپایی، از جمله «ایروپول گاز» لهستان اعلام شده است. این شرکت مالک بخش لهستانی خط لوله یامال است.

خط لوله گاز فراملی یامال- اروپا از قلمرو چهار کشور روسیه، بلاروس، لهستان و آلمان عبور می‌کند و ظرفیت آن ۳۲.۹ میلیارد متر مکعب گاز در سال است.

سرگئی کوپریانوف سخنگوی گازپروم اعلام کرد تحریم‌های روسیه به معنی ممنوعیت استفاده از خط لوله شرکت ایروپول گاز برای انتقال گاز این کشور است.

این قطع گاز روسیه در همان روزی اتفاق می‌افتد که فنلاند اعلام کرد کشوری بی‌طرف برای درخواست عضویت در ناتو نخواهد بود. «سائولی نینیسته» رئیس جمهوری و «سانا مارین» نخست وزیر فنلاند در بیانیه ای اعلام کردند فنلاند باید برای پیوستن به این سازمان «بدون تاخیر» درخواست دهد. مقام‌های این کشور اطمینان داده‌اند که امیدوارند اقدامات مقتضی در این راستا در روزهای آینده «به سرعت» برداشته شوند.

گازپروم پیش از این تحویل گاز به لهستان و بلغارستان را به دلیل امتناع از پرداخت هزینه عرضه به روبل متوقف کرد. بر اساس بیانیه این شرکت، تا زمانی که صوفیه و ورشو شرایط جدید را رعایت نکنند، عرضه گاز از سر گرفته نخواهد شد.

شرکت دولتی گاز اوکراین نیز در روزهای اخیر از تعلیق جریان انتقال بخشی از گاز صادراتی روسیه به اروپا خبر داد.

«سون استن» اقتصاددان ارشد اروپا در گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کند که «تحریم کامل» خطوط لوله گازی که از روسیه وارد خاک اروپا می‌شوند، افزایش تولید ناخالص داخلی منطقه یورو را تا ۲.۲ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش می‌دهد.

کشورهای اروپایی درحال مذاکره و تلاش برای قطع واردات انرژی از روسیه و تحریم کامل بخش انرژی این کشور هستند اما تحلیلگران، قطع کامل وابستگی قاره سبز به گاز کرملین را زمانبر اعلام کرده و احتمال داده اند حداقل تا سال ۲۰۲۴، این وابستگی ادامه داشته باشد.

اعلام حمایت ناتو و آمریکا از عضویت فوری سوئد و فنلاند در سازمان ناتو 

در پی تهدید روسیه علیه روسیه و فنلاند در صورت عضویت در ناتو، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که ایالات متحده از درخواست فنلاند و سوئد برای عضویت در ناتو در صورت طرح این خواسته از سوی آن‌ها، حمایت خواهد کرد.

به گزارش صدی البلد، ساکی در یک نشست خبری گفت: «ایالات متحده از تلاش‌های فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو در صورت تمایل حمایت خواهد کرد».

وی افزود که ایالات متحده آماده است تا حمایت‌های لازم را برای ورود به آنها ارائه دهد.

فنلاند و سوئد به تازگی در مورد امکان دست کشیدن از موضع بی طرفی طولانی مدت خود درباره عملیات نظامی روسیه در اوکراین صحبت هایی مطرح کرده و نشان داده‌اند که در آستانه تصمیم گیری برای پیوستن به ناتو هستند.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، پیشتر اعلام کرد که فنلاند و سوئد در صورت عضویت در ناتو، به هدف بالقوه نیروهای مسلح روسیه تبدیل خواهند شد.

پولیانسکی خاطرنشان کرد زمانی که این دو کشور به عضویت ناتو درآیند، سرزمین آنها ممکن است هدف بالقوه نیروهای مسلح روسیه باشد.

همزمان ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از تصمیم رهبران فنلاند برای پیوستن به این ائتلاف استقبال کرد و گفت که روند الحاق به سرعت انجام خواهد شد.

دبیرکل ناتو خاطرنشان کرد که "فرآیند روان و سریع خواهد بود."

اعلام مخالفت چین با تحریم ها علیه روسیه 

یک دیپلمات ارشد چین در سازمان ملل گفت که تحریم‌های غرب علیه روسیه بیش از آن که باعث ایجاد صلح در اوکراین شود، بحران جهانی غذا و انرژی را بدتر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی تله سور، دای بینگ، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت که در سناریوی کنونی جنگ در اوکراین، تلاش‌های مشترک مسکو و کی یف برای کاهش تبعات انسانی ضروری است.

دای بینگ اظهار کرد: ما امیدواریم که روسیه و اوکراین به افزایش هماهنگی در مورد مسائل انسانی ادامه دهند و هر کاری که ممکن است برای کاهش پیامدهای انسانی درگیری انجام دهند.

این مقام چینی همچنین در این نشست بیان کرد،" تحریم‌ها صلح را تضمین نمی‌کنند، تنها گسترش بحران غذا و سوخت را تسریع می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: در نتیجه، کودکان در سراسر جهان بیشترین هزینه را برای این مورد خواهند پرداخت.

این دیپلمات چینی ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که روسیه و اوکراین برای کاهش اثرات مخرب درگیری بر امنیت و ثبات جهان، تلاش‌هایشان را مضاعف کنند خاطر نشان کرد: ما از روسیه و اوکراین می‌خواهیم که به مسیر مذاکرات بازگردند و به تلاش برای ایجاد شرایط سیاسی مناسب برای بازیابی صلح ادامه دهند.

دای بینگ در سازمان ملل گفت: تحریم‌ها علیه روسیه به سبب عملیات نظامی این کشور در اوکراین صلح را به ارمغان نمی‌آورد، اما منجر به بحران انرژی، غذایی و مالی در جهان می‌شود.

در ۲۴ فوریه گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پاسخ به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های جدایی طلب خلق دونتسک و لوهانسک در اوکراین، عملیاتی با را با هدف اعلام شده "غیرنظامی سازی و نازی زدایی" را در اوکراین آغاز کرد.

وزیر اقتصاد آلمان: فعلا آماده تحریم گاز روسیه نیستیم

وزیر اقتصاد آلمان و معاون صدراعظم این کشور گفت، برلین در حال حاضر برای تحریم گاز طبیعی روسیه آماده نیست.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «رابرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان و معاون صدراعظم این کشور گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم بر گاز (روسیه) تحریم وضع کنیم. چندین بار در این مورد صحبت کرده‌ام. اگر مخالف آن اتفاق بیفتد و گاز روسیه قطع شود، ذخایر گازی ما ۴۰ درصد گاز دارند.

او با این حال گفت، آلمان آماده است تا تحریم نفت روسیه را در نظر بگیرد، اما آن‌ هم بی سروصدا نخواهد بود و عواقب خود را دارد.

هابک گفت: اقتصاد (آلمان) سقوط نمی‌کند، اما قیمت‌ها افزایش یافته و زنجیره‌های تجارت مختل می‌شود.

او تصریح کرد: در رابطه با گاز، باید شفاف و قاطعانه بگویم که هنوز خیلی از تحریم‌ها دور هستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۶۸
نابود بشه روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
خیلی از دیپلماتهای اروپایی در کشورهای اسیایی وافریقایی خیلی درگیر قاچاق اشیا باستانی و پول و طلا و.... هستند. مهم هم نیست در چه سطحی. این مورا اسپانیایی حداکثر صد هزار یورو حقوق سالانه میگیرد. ولی می تواند با استفاده از مصونیت دیپلماتیک با قاچاق اثار باستانی در چمدانهایشان چند میلیون دلار در امد داشته باشد. اروپاییها شمالی حواسشون هست که از دست این دیپلماتهای اروپاییهای چنوبی رودست نخورند. حداقل باید سهمشون را بدهند..شاید هم ریال ارزشمند را به اروپا قاچاق میکرده... به هر حال اروپا که شهر هرت نیست !
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
فعلا روسیه داره جاهای دیگر رو نابود میکنه و بعید است خودش نابود شود
رضا
| Turkey |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
نابود بشه غرب و غربزده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
زنده با ارتش شجاع و وطن

پرست و مردمی اوکراین

و فرمانه شجاع شان زلنسکی
کشتی لجستیک پوتین پاره پوره هم سوراخه :-)
تا ۳ ماه دیگه روسیه هم میشه یه کشور تو مایه ای ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
آرزو بر جوانان عیب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
یورو به پایینترین سطح ارزش خود طی 10 سال گذشته رسیده ولی ارزش پول روسیه به بالاترین میزان برابری در برابر دلار طی 10 سال گذشته نزدیک شده. بازنده مطلق این جنگ اروپا بوده
پوتین باید هر چه سریعتر به فکر توزیع کالا برگ الکترونیکی در روسیه باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
فعلا که وضع اروپا خراب شده وقربانی سیاستهای آمریکا سده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
فعلا که رشد روبل و تورمش از آمریکا اومده پایینتر. بسوزید.
تحت فشار قراردادن هرچه بیشتر روسیه با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو فقط جهان را به یک درگیری هسته ای نزدیکتر میکند وقتی جنگ از نوع هسته ای آن رخ دهد دیگر مهم نیست ۳۰ تا کشور عضو ناتو هستند یا ۵۰ تا کشور یا ۱۰۰ کشور ، همه از بین می روند
چند ماه پیش رئیس ستاد ارتش آمریکا ابراز نگرانی کرد از اینکه ما برای موشک های مافوق صوت چین و روسیه پدافندی نداریم
پاسخ ها
مفتش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
منم همینو میگم عمرا پوتین عقب نشینی کنه چون دیگه آبرو اعتبار برای خودش و روسیه نمی مونه پس اگه شده جنگ جهانی و هسته ای راه بندازه اینکارو میکنه،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
روسیه زیر اوکراین‌ راست می زایده‌ اونوقت دنیا را تهدید میکنه‌ !!!
اولا این تهدید توخالی و روسیه تو تا موشک زنگزده شوروی کار نمی کنه ثانیا این تهدید نشون میده که پوتین بشدت‌ دچار استیصال و درماندگیست‌ !
پوتین باید تنبیه بشود‌ روسیه باید تجزیه بشود چون همواره تاریخ خوی تجاوز به همسایگان را داشته و دارد
بیانیه ها و رفتار روسیه نشان دهنده غرق شدن در باتلاق اوکراین هست.انگلیس و آمریکا بد جوری پوتین رو گیر انداختن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
تقصیر امریکا و انگلیس ننداز چون خودِ پوتین احمق بود و خیال کرد که میتونه اوکراین رو شکست بده
رضا
| Turkey |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
پوتین اراده کنه نیم ساعت بعد امریکا و انگلیس از وی زمین محو میشن
فنلاند و سوئد و اوکراین باید گازانبری حمله کنن و روسیه رو لوله کنن
اروپا به غلط کردن داره می افته ، یکی می بایست اینها را ادب میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
معلومه . فعلا که ناتو داره گسترده تر میشه و روسیه از ترس مدام تهدید هسته ای میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
فاز امثال شما چیه خدابی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
آره جون خودت
قرار بود روسبه در عرض چند روز اوکراین رو بگیره، حالا به نظر تو روسیه به غلط کردن افتاده یا اروپا؟
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
نخوای خودتو گول بزنی توهمین اخبارا میبینی که اونیکه به غلط کردن افتاده یارو چکمه پاره است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
فعلا که روسیه داره ادب میشه
یعنی آلمان منافع آمریکا که تحریم روسیه است را انتخاب خواهد کرد یا به فکر اقتصاد خود خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
یکی از اهداف آمریکا وانگلیس تضعیف اقتصاد آلمان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
آلمان عاقل است، ضمنا ساندیس در آلمان وجود نداره
عرفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
عاقل باشه و به فکر مردمش قطعا منافع خودش،آمریکا ۳ هزار کیلومتر دورتر داره فقط ازین آب گلالود ماهی میگیره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
فعلا که این ماجرا نشون داد رهبران اروپا بیشتر مامور روزمزد آمریکا هستند تا به فکر منافع خود.
مادر پوتین به عزاش نشسته علی برکت الله
کسی نیست به لاتهای حاکم درمسکو بگه آخه به شما چه مربوطه یک کشوربه کدام پیمان ملحق میشود؟ ترکیه همسایه ما هم عضو ناتو است حالا ماباید با ترکیه اعلام جنگ کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
همینو بگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
یه چیزی تو مایه فعالیتهای هسته ای ایران و حساسیت امریکا به آن است.
عرفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
وقتی سواد تاریخی ندارین واس چی علمی اظهار نظر میکنین،برین تخم مرغتون و بگیرید بابا.
وقتی انتهای جنگ جهانی دوم و انتهای سده ۹۰ معاهده امضا کرده که بشرط ملحق نشدن به ناتو می‌تونه اعلام استقلال کنه بیجا می‌کنه یادش می‌ره چی و امضا کرده.
مگه شهر هرت که راحت بشه عضو ناتو و امریکا به همین بهونه دیوار به دیوار روسیه پایگاه بزنه.
اگه نمیدونی لاقل بپرس پسر جان،ما هم بهمین دلیل پایگاه های اسراییل و تو خاک عراق زدیم،چرا؟
چون عراق که یک کشور مستقل واضح و آشکار به شقژ ترین دشمن ما پایگاه داده،پس ایران هم زدش،مثل روسیه که داره اکراین و میزنه،چرا؟ چون میخاد به آمریکا پایگاه بده،متوجه شدی پسرجان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
جوک نگو بابا
تا ۲ ماه دیگه فلفل دلمه ای های سمی ما سبز میشه .
همه رو باید کارتت کنیم بفرستیم برا پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
عزیزم ناتو صرفا برا مقابله با شوروی سابق یا همین روسیه ساخته شده ...حالا ترکیه عضو ناتو باشه چه ربطی به ما داره
پوتین سوراخه
پوتین را باید به گاری بست
دست و پا زدن انتهایی پوتین رو شاهدیم
پوتین گند زد با اون محاسبات نظامیش.

جنگ طولانی تر بشه هر دو کشور بیشتر ضرر میکنن ولی روسیه به سرنوشت عراق دچار خواهد شد

تجزیه روسیه نقشه غرب برای آینده است.
جنگهای جهانی اول و دوم همینطوری شروع شدند.

این جنگ داره به سمت جهانی شدن میره.

پوتین همان هیتلر و جنایتکار بدنام تاریخ است .
ظاهرا فعلا اول کار یا اول شروع جنگ جهانی سوم است.کمربندها را محکم کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
پوتین داره وصیتش رو مینویسه، اونوقت یک مشت ساندیسی اومدن میگن میخاد جنگ سوم جهانی شروع بشه
ظاهر قضیه اینه که زلنسکی رو اکثریت رای دهندگان اوکراینی انتخاب کردند، اما واقعیت اینه که رسانه ها و ثروتمندان اوکراینی و غیر اوکراین هم در جهت دهی به افکار عمومی نقش داشتند. در واقع دمکراسیهای غربی فعلی، تا حدی تحت کنترل مردم و تا حدی هم تحت کنترل قدرتمندان هستند.
اگر فنلاند عضو ناتو نشود چند سال دیگر روسیه به ان حمله خواهد کرد. قبلا حمله کرده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
از این بلشویک های وحشی هیچ چیز بعید نیست
رفیق پوتین برو به کل اروپا حمله کن
این که روسیه نمی خواهد ناتو پشت مرزهایش بیاید خود یک بلوف آشکار است. ناتو از دهه ها پیش پشت مرزهای روسیه است. کیست که نداند اراضی عریض و طویل روسیه با امریکا به عنوان قدرتمندترین عضو و ستون فقرات ناتو هم مرز است. از سویی، از زمان تشکیل ناتو تاکنون، روسیه، از طریق دریای سیاه، با ترکیه هم مرز بوده و هست. از طرف دیگر، کشورهای بلوک شرق، که هم پیمان روسیه بودند (پیمان ورشو) همیشه با کشورهای عضو اصلی ناتو هم مرز بوده اند. روسیه به دنبال آن بود که با تهدید بمب اتم این کشورها را از عضویت ناتو برحذر دارد تا سر بزنگاه و پس از قدرت گرفتن به تک تک آنها حمله کرده و خاک آنها را ضمیمه ی خاک خود کند و یا رژی دست نشانده اش را در آنجا سر کار بگذارد. روسیه گمان می کرد به حدی از قدرت تاکتیکی و بازدارندگی رسیده که اگر به اوکراین حمله کند ظرف چند ساعت پایتخت اوکراین را تصاحب کرده و رژیم دست نشانده ی خود را آنجا بنشاند و بعد با همدستی بلاروس به کشورهای دیگر اروپایی حمله کند. روسیه از آن جهت از ناتو می ترسد که تنها قدرت اتمی است که می تواند با روسیه هماوردی کند. ولی اقدام خیره سرانه ی آقای پوتین تمامی رؤیاهای شوونیستی روسها را به باد داده و خسارتی را برای ملت روسیه به بار آورد که قرن ها هم بگذرد روسیه دیگر نخواهد توانست کمر راست کند. آقای پوتین، خواسته یا ناخواسته، در راستای منافع امریکا گام برداشت. بسیاری از کشورهای دیگری که ظاهراً با امریکا دشمنی می کنند در اصل در زمین امریکا بازی می کنند. یکی از آنها ونزوئلا است. ونزوئلا با داشتن بزرگترین ذخایر نفت جهان، کاسه ی گداییش را پیش همه ی انگشت شمار کشورهایی، که حال و آنها نیز خیلی بهتر از خودش نیست، دراز است.
قیافه اروپاییا در زمستان دیدنیه. همین الان آلمان اعلام کرده که تمام استخرها باید با آب سرد پر بشن چون گاز ندارن واسه گرم کردن آب.
درود
پوتین دیگه عددی نیست...اگر به اکراین حمله نمی کرد
مگه پوتین هنوز زنده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
الان دیگه زنده و مرده او یکی است
اوکراین پیروز است
روسیه نابود است
ای پوتین کمونیست و کثافت، دیگه همه فهمیدن که جنگ رو باختی ، پس برو خود کشی کن تا روس ها و دنیا رو از وجود نحست رها کنی
بنظر من جنگ روسیه و اکراین جدای از ناتو ریشه در آینده اقتصادی جهان دارد که بر پایه دلار بنا شده است
ما در داخل کشور با موضوع تورم بر اثر افزایش نقدینگی ریال مواجه هستیم اما نکته مهم این است که این افزایش نقدینگی منحصر به ریال فقط در داخل کشور بوده و شبیه یک اسخر آبی است که در داخل کشور پر شده و با پر شدن آن با موج تورم مواجه هستیم و هیچگاه به خارج از کشور منتقل نمی شود
اما همین موضوع در خصوص دلار هم صدق دارد و افزایش نقدینگی دلار بدون پشتوانه که توسط آمریکا انجام می شود و باعث کسری بودجه تریلیون دلاری آمریکا شده است اما باعث تورم در آمریکا نمی شود چرا ؟
چون آمریکا یک استخر دلار در داخل کشور خودش دارد و صدها استخر هم در دیگر کشور ها دارد که سیاستی بکار برده است که موج نقدینگی استخر در کشور خودش از یک حدی بیشتر پر نشود و افزایش آنرا به استخرهای دیگر کشور ها منتقل می کند
و چون استخرهای در دیگر کشورها بطور کامل پر نیست و یا مثل کشور ما با استخرهای نقدینگی پول خودشان آغشته است بنابراین تورم دلار آمریکا بطور موزیانه به دیگر کشورها منتقل می شود
بعبارتی دلار آینده خوبی ندارد و در یک زمانی یا به اشباع در دیگر کشورها می رسد و یا دیگر کشورها متوجه و خود را از این سلطه دلار نجات می دهند
اما این موضوع چه هنگام اتفاق می افتد نا مشخص است ۵ سال یا ۱۰ سال و یا ۲۰ سال دیگر و ...
گمان من این است که روسیه و چین متوجه چنین موضوعی هستند و بطور آهسته و مخفیانه در حال نجات خود از آینده دلار هستند و شاید گرایش اروپا به سمت یورو هم نشات گرفته از چنین موضوعی باشد و شاید یکی از علت های نفوذ آمریکا در دیگر کشورها و ایجاد پایگاه نظامی هم در رابطه با این موضوع باشد
بهر حال در کشور ما هم باید نسبت به دلار بررسی های محطاطانه و آینده نگرانه ای انجام شود و سعی شود و با گره خوردن اقتصاد کشور به دلار موجب انتقال تورم ناشی از دلار وارد کشور نشویم
و البته این موضوعی است که نه تنها کشور ما بلکه باید دنیا و دیگر کشورهای جهان بجز آمریکا متوجه آن باشند و بسمت یک نظام پولی پایدار و درست بین المللی باشند
مقامات جیبوتی دو ماه پیش اهداف روسیه رو حدث زده بودند اما مقامات انگلیس خیلی باهوش هستند بعد از دو ماه تازه از اهداف روسیه با خبر شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
روسیه هنوز حمله نکرده بود انگلیس گفت روسیه قصد حمله داره . پوتین تکذیب کرد اما اتفاق افتاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
سوادتم که آب کشیده
متاسفانه روسیه تبدیل شده به آلمان نازی که همه همسایه ها رو تحدید میکرد و ...
متاسفانه روسیه تبدیل شده به آلمان نازی که همه همسایه ها رو تحدید میکرد و ...
گرجستان و اوکراین میخواستن به ناتو بیپوندند و هردو قبل از پیوستن بخشهایی از کشورشون توسط روسیه اشغال شد. حالا هم فنلاند و سوئد میخوان بیپوندند اما ترکیه که مخالفت کرده و احتمال وتوش کم نیست! ممکنه اینها هم قبل از پیوستن به ناتو دچار مشکل بشن! اگر عاقل باشند مثل دو کشور قبلی با طناب آمریکا توی چاه نمیرن!
اقدام تلافی‌جویانه؟ بلاروس رو به زور عضو ناتو می‌کنه یعنی؟
اوکرایین ترانزیت گاز رو از امروز متوقف کرد. قیمت گاز افزایش یافت. تحریم اقتصادی روسیه باعث افزایش شدید قیمت‌ها و هرج مرج اقتصادی در اروپا شده. فرق روسیه با ایران اینه. تحریم ایران یعنی بدبختی مردم ایران ،تحریم روسیه یعنی بدبختی خود اروپایی ها.. زور داره اره؟ خخ. عادت کنین.
پوتین سوراخه
روسیه دیگر توانایی حمله به سوید وفنلاند را نخواهد داشت.
اگر در حمل به اوکراین پیروز نشود ارتش روسه سر پوتین رو زیر آب میکند.
جنگ هسته ای نخواهد شد چون ارتش روسیه میداند روسیه ۱۰۰ درصد نابود خواهد شد وغرب ۶۰ الی ۷۰ درصد.
انگلستان از حمله روسیه به اوکراین سود میبرد چون از شینگن خارج شده ودر این جنگ رشد اقتصادی آلمان کاسته خواهد شد.
یه مدته از عاشقان روسیه خبری نیست‌‌...چرا؟ سکوت چرا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر