یک نماینده مجلس در گفتگو با «تابناک» اعلام کرد:

ورود هیات تفحص از نهاد ریاست جمهوری دولت‌ روحانی به تخلفات ارز ۴۲۰۰ تومانی

هیات تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری در دوره‌های یازدهم و دوازدهم مشغول رسیدگی، ارزیابی و بازرسی از موضوعات محورهای تفحص است و در این راستا از کارمندان و مدیران مطلع و کسانی که از مجموعه خارج هستند اما اطلاع دارند، جمع آوری اطلاعات می کنند.
کد خبر: ۱۱۱۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ 13 May 2022

تابناک : با استقرار هیات تحقیق و تفحص از عملکرد نهاد ریاست جمهوری دولت یازدهم و دوازدهم در نهاد ریاست جمهوری، این هیات قصد دارد به تخلفات دولت روحانی در موضوع سواستفاده ها از ارز ۴۲۰۰ تومانی ورود کند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز ۲۱ دی سال ۱۴۰۰ با تحقیق و تفحص از «عملکرد نهاد ریاست جمهوری دولت یازدهم و دوازدهم» موافقت کردند.

این تفحصی ۴ محور دارد اینکه «معاونین و مدیران نهاد ریاست جمهوری در تخلفات این نهاد به ویژه عملکرد مالی و مداخله در مذاکرات هسته ای و سلطه بر گلوگاههای تولید رانت چه نقشی داشته اند.»همچنین «نقش حسین فریدون مشاور رئیس جمهور در مذاکرات هسته ای و پیامدهای نامطلوب مداخلات ایشان چه بوده است.»

محور دیگر تفحص پیرامون «نقش رئیس دفتر روحانی در انتصاب مدیران موسسات اقتصادی، کارخانجات، بانکها و مراکز حساس و درآمدزاد» بوده و آخرین محور نیز «بررسی نقش تیم اقتصادی دولت روحانی به ویژه معاون امور اقتصادی اش، نهاوندیان در تزریق 18 میلیارد دلار به بازار ارز و هدر دادن ذخایر ارزی کشور و همچنین توزیع 60 تن طلاست که در راستای کنترل قیمت طلا صورت گرفت اما هیچگونه نتیجه مثبتی نداشته و باعث هدر رفتن منابع بیت المال گردید.»

بعد از موافقت مجلس با این درخواست تفحص، موضوع به کمیسیون شوراها ارجاع شد و در جلسه ۵ بهمن سال گذشته این کمیسیون ۱۵ نفر به عنوان اعضای تفحص انتخاب شدند که شامل محمدحسن آصفری، محمدصالح جوکار، فاطمه مقصودی، احسان ارکانی، علیرضا سلیمی، روح الله نجابت، رسول فرخی میکال، علی اصغر عنابستانی، مجید نصیرائی، سیدناصر موسوی لارگانی، اقبال شاکری، حسین امامی راد، علیرضا پاک فطرت، سید جواد حسینی کیا، سید محمد مولوی هستند.

چند روز بعد نیز هیات رییسه تفحص از نهاد ریاست جمهوری دولت‌ روحانی تعیین شد که به موجب آن آصفری به عنوان رئیس و فرخی میکال و مقصودی به عنوان نواب رییس و ارکانی به عنوان دبیر هیات تحقیق و تفحص انتخاب شدند.

با تعیین هیات رییسه تفحص از نهاد ریاست جمهوری دولت‌ روحانی، این هیات در ساختمان کوثر مستقر شد؛ احسان ارکانی دبیر هیات تحقیق و تفحص در گفت و گو با تابناک در توضیح اقدامات این هیات گفت: از یک ماه و نیم پیش کار هیات تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری در دوره‌های یازدهم و دوازدهم شروع شده و دفتر هیات در طبقه ۶ ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری مستقر است.

وی ادامه داد: هیات تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری در دوره‌های یازدهم و دوازدهم مشغول رسیدگی، ارزیابی و بازرسی از موضوعات محورهای تفحص است و در این راستا از کارمندان و مدیران مطلع و کسانی که از مجموعه خارج هستند اما اطلاع دارند، جمع آوری اطلاعات می کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تفحص دارای موضوعات متنوع و مختلفی است تاکید کرد: طبق آیین نامه داخلی مجلس تا زمانی که گزارش تفحص نهایی نشود ، نمی توان درباره جزییات آن اطلاع رسانی کرد چون محرمانه است اما به صورت کلی کلیت محورهای تحقیق و تفحص بررسی دخالت های غیرمسوولانه برخی افراد در تصمیم گیرها مصوبات و سواستفاده هایی است که از ارز ۴۲۰۰ تومانی یا موضوعات دیگر شده است.

ارکانی اضافه کرد: بعد از اتمام رسیدگی ها، اگر اقدامی خلاف قانون رخ داده و سواستفاده و دخالت شخصی و سیستماتیک انجام شده باشد، بررسی و اطلاع رسانی می شود ، از طرف دیگر در گزارش اقدامات قانونی صورت گرفته هم قید خواهد شد.

دبیر هیات تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با بیان اینکه کار هیات معطوف به عملکرد دولت سابق در حوزه مالی و حتی مصوباتش است، افزود: اگر هیات تفحص به این جمع بندی برسد که تراکنش های مالی اعم از پرداخت ها، تبادلات مالی و سند و هزینه ای خارج از قانون بوده آن را به عنوان تخلف ثبت کرده و مورد رسیدگی قرار می دهد.

وی اضافه کرد: در موضوع استخدام ها هم اگر استخدامی خارج از مجوزهای قانونی بوده یا مصوبات فراقانونی وجود داشته باشد، هیات تفحص آن را رسیدگی خواهد کرد. تمامی این بررسی ها با همکاری دیوان محاسبات و سایر دستگاه های نظارتی انجام می شود. همچنین این پیگیری ها بر اساس یکسری شکایات و تخلفات ذکر شده و گزارش ها بر اساس راستی آزمایی است تا تخلفات مشخص شود.

ارکانی در پایان درباره اینکه چرا به این تخلفات در زمان استقرار دولت قبل رسیدگی نشده است ، گفت: علت اصلی این است که دیوان محاسبات و سایر دستگاه های نظارتی تا زمانی که دولت مستقر است خیلی امکان ورود و رسیدگی در حوزه نهاد ریاست جمهوری ندارند و معمولا پس از پایان دروه چنین فضایی فراهم می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۱
چیزی از مملکت باقی نمانده زود ورود کردید .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
تفحص ؛ عنابستانی؛ چه شود
ناشناس
| Canada |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
روحانی و جهانگیری باید بخاطر حیف ومیل میلیاردها دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی محاکمه شوند
به این بخش توجه کنید
"ارکانی در پایان درباره اینکه چرا به این تخلفات در زمان استقرار دولت قبل رسیدگی نشده است ، گفت: علت اصلی این است که دیوان محاسبات و سایر دستگاه های نظارتی تا زمانی که دولت مستقر است خیلی امکان ورود و رسیدگی در حوزه نهاد ریاست جمهوری ندارند و معمولا پس از پایان دروه چنین فضایی فراهم می شود."
همیشه پیشگیری قبل از درمان بهتر است وقتی سیستم نظارتی موثری وجود ندارد چوبش را مردم باید بخورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
واقعا مسخره هست
سر مردم گرم نکنید تا الان هیچی توی این تفحص ها نبوده بجز اتلاف وقت و هزینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
از چی ترسیدی؟؟؟ این که منجلاب دولت قبل بزنه بیرون؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
حالا که سرتون به تفحص بنده،لطفا از ۸۰۰ میلیارد دلار هشت سال دوران محمود هاله ی نوردیده هم،یه گزارشی بدید!!!
به هر حال قیمت های را چند برابر شده را دوباره چند برابر کردند و به زودی هم جیره بندی می شود
از شهرداری زاکانی تفحص کنید که چرا عوارض سالیانه املاک رو ۵ برابر کرده !
ببنید پولش کجا داره میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
از زاکانی تحقیق کنید که چرا عملکرد پله های برقی رو گره زده به تحریم ها و مذاکرات برجام
از عملکرد قالیباف و اطرافیانش طی ۲۰ سال گذشته تحقیق و تفحص کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
عملکرد ایشان از گازانبر و لوله آغاز شده و به خرید سیسمونی از ترکیه به رغم ممنوعیت خرید کالای خارجی برای سایر هموطنان ادامه یافته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
خخخخ مغلطه ی پهلوان پنبه این جا جواب نمیده
از دوران ریاست حداد عادل بر مجلس و ساختن مدرسه اختصاصی برا پسرش و ملک میلیاردی بنیاد مستضعفان که هنوز در دستشه و اجاره هم نمیده تحقیق و تفحص کنید
بگیر و ببند و کی خورد و برد و میبرد؟
عجب با شعور مردم بازی میکنید

بجای این بازی‌ها ، برجام را امضا و تحریم‌ها را بردارید. شما تا جان مردم را نگیرید دست از سرشان برنمیدارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
نمیدونم چه انفعالاتی در ذهن و مغز بعضی ها صورت می گیره که فکر می کنند با امضای برجام تحریم ها برداشته میشه؟!!؟!؟!؟ خدایا عقل همه ی ما رو زیاد کن
محمدایوب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
با شعور مردم بازی میکنند تو به خودت نگیر نداری ولش کنه باتو نمی تونن بازی کنند
از جاهایی تحقیق و تفحص کنید که تا حالا تحقبق و تفحص نشده ازش .
ریشه بدبختی های کشور و مردم همونجا هاست
از سیسمونی ( این گناه نابخشودنی ) تحقیق و تفحص کنید
خجالت بکشید.اگه راست میگید چرا دولت رو استیضاح نکردید.
اگر قضیه سیسمونی گیت وگرانی های اخیر دردولت روحانی اتفاق افتاده بود این حضرات تندرو اقتدار گرا بغیر از اعدام روحانی و اعضای دولتش رضایت نمی‌دادند. در کیش اینها مرگ خوبه اونم فقط برای همسایه. راستی تفحص از بنیاد شهید دوران احمدی‌نژاد شهرداری دوران احمدی‌نژاد شهرداری دوران قالیباف و بابک زنجانی واکبر طبری و......به کجا رسید
این تحقیق و تفحصات خوب است ولی نباید محدود به دولت روحانی شود.متاسفانه اینگونه تخلفات بصورت سازمان یافته در اکثر سازمانها و نهادهای دولتی وجود دارد که یکی از کوچکترین انها شهرداریها و شورای شهریها هستند که اگر قوه قضاییه ورود کند تخلفات بسیار گسترده در شوراهای شهر صورت گرفته.
حالا بگذار این بچه تازه بدنیا آمده بزرگ شود بعد برو دنبال قبلی ها گند زدید با این طرح یارانه حق و نا حق کردید
40 سال رییسی مدیر بوده تو قوه قضائیه خاصیت و فایده اش چی بوده وآیا به مسایل دهه 60 هم پاسخ داد!!!!
ازوزارت بهداشت دوران سعیدنمکی هم بررسی به عمل آید. ارتباط دوسویه وظاهرا متضاد این فرد هم با تعدادی ازکارخانه های داروسازی داخلی هم با واردکنندگان غیررسمی دارو (درحالیکه خودش دستورمنع واردات داده بود) دلارهای 4200 بسیار درموارددیگرمثل اختراع چندنوع واکسن توسط سازمانهای غیرمرتبط ازجمله مواردی هستندکه درصورتیکه رسیدگی واقعی (نه نمایشی وسرگرم کردن مردم) صورت گیرد مجازاتهای بسیارسنگینی درانتظار این تاجرقدیمی دارو خواهدبود.
بزودی تحقیق و‌تفحص از پروژه افزایش همزمان دستمزدها و یارانه ها و وامها و ... که تورم بی سابقه ای را رقم خواهد زد ، انجام خواهد شد . آنوقت معلوم میشود چه افرادی و با جه نیت هائی دولت آقای رئبسی را در مقابل مردم قرار دادند تا هم اقشار کم درامد را بدبخت تر کنند و از محبوبیت رئیسی را از بین ببرند .
هیچی از این تفحس در نمی یاد
بعد از چند سال یک سری اسم می گن
این تحقیق و تفحصها بسیار خوب اما چرا از خرابکاریهای باند احمدی نژاد به عمل نمیاد؟ از جاهای دیگر چرا؟
تابناک دمت گرم نظرات واقعی مردم را چاپ میکنی .ممنون
پاسخ ها
ج س
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
البته با سانسور70-80 درصدی وبرخی مواقع تغییر عبارات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
تعارف میکنی .صبح تخلفات اشکار عضو شورمزه کابینه روحانی رونوشتم غیرقابل انتشارشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
نظرلت یانکی گداهارو فقط منتشر میکنه
1-دلایل شما خام ومردود است چرا؟
2-محیط رانمبینید
از زمان اعلام یارانه قیمت همه وسایل بالارفت
واثرات یارانه خنثی شد
ولی شماها مثل راننده ای که دوچرخ جلوش باد ندارد در همراهی صدا وسیما می گویید چهار چرخ شما سالم است وتبلیغ می کنید شما داخل ماشین نشستید ولی مردم این فاجعه را مبینند
جلوتر از شما.
3- شما بزرگترین ضربه را اول به قشر متوسط حقوق بگیر وفقرا می زنید اولی را یانه نمی دهید می گویید شما 300 دلار حقوق می گیری.دومی را 10 دلار میدهی می گویی که همه وسایل را گران بخر.
برو قیمت ها را نگاه کنید خودتان را گول نزنید
4- به نفع نجومی بگیران دولتی وسرمایه داران شد
.5-قشر فقرا را ناتوان کردید وقشر متوسط 300-400 دلاری در ماه را مایوس از بلوغ فکری شما.
پویش وپایش کنید
امثال مثل شما عاقلان یک روز در کشور می گفتند فرزند کمتر
مثل مرندی ها وریس جمهور وقتش
چه خبر از شرکت لبنیاتی متخلف که قرار بود با ارز 4200 تومانی کره وارد کنه ؟؟؟؟
دزدی تا کی ؟
چرا به کسانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی دادید اسامیشان رو اعلام نمی کنید ومحاکمه اشان نمیکنید
من به روحانی رای دادم و واقعا فکر میکردم دولت روحانی حداقل اهل اینجور دستکاری قیمت نیست. ارز 4200 تومنی شاید بدترین تصمیم اقتصادی چنددهه اخیر ایران بوده. به نظر من این ارز اثر تحریمها رو تا اندازه قابل توجهی افزایش داد.
با این حرفها نمیتونید سرِ مردم رو کلاه بذارید ..... از حسن روحانی اصلا خوشم نمیاد ولی علت فاجعه فعلی، فقط ابراهیم رییسی است که به مردم تحمیل شد
ارز 4200 همه اش تبلیقاط علیه دولت روحانی است همین 4200 به دست مردم می رسید مانند نانوای که ارد دولتی می گیرند مردم را راضی ممکن است یک نانوایی تخلف کند و ارد را ازاد بفروشد روی هم رفته خوب بود کالا ارزان بود ولی کالاها چند برابر و یک عده بیچاره به انها یارانه تعلق نگرفته اکثر ادمهای بیچاره اکثر ثروتمدان از این یارانه برخوردار شده اند واقعا یک بی عدالتی مطلق در کشور صورت گرفت باید دولت انهای که یارانه معیشتی می گرفتند پرداخت کند یک کاسب مرغ فروش گفت بنده نان شب ندارم کرایه مغازه هزینه زندگی چون گردش مالی برای خرید مرغ بوده قطع یارانه شده ام دولت امده کسی که دو اتومبیل یا پلاک به نام اواست ملاک شده و کسانی که چند مغازه خانه دارند امار انرا دولت ندارد تعلق گرفته است یارانه حالا نمی دانیم با اعتراض و سه ماه صبر کنیم ینی باید در دهانمان را بدوزیم یا معده نداریم یا روزه شویم این چه وقتی است تعین شده است
اول به گرانیهای غیر کارشناسی و تخلفات جاری رسیدگی کنید تا دیر نشده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار