بازدید 20119
تحولات منطقه و جهان

اعلام نیاز ۵ تا ۱۰ ساله عراق به گاز ایران/ واکنش آمریکا و اتحادیه اروپا به شهادت خبرنگار الجزیره/ گزارشی تکان‌دهنده از گرسنگی کودکان در افغانستان/ چراغ سبز بایدن برای فروش تسلیحات به ترکیه

اعلام نیاز ۵ تا ۱۰ ساله عراق به گاز ایران، واکنش آمریکا و اتحادیه اروپا به شهادت خبرنگار الجزیره، گزارشی تکان‌دهنده از گرسنگی کودکان در افغانستان، چراغ سبز بایدن برای فروش تسلیحات به ترکیه و درخواست کره جنوبی برای پاسخ فوری به تحرکات نظامی کره شمالی از جمله مهمترین خبرها، رویدادها و تحولات خاورمیانه در ۲۴ساعت گذشته بوده اند. 
کد خبر: ۱۱۱۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶ 12 May 2022

اعلام نیاز ۵ تا ۱۰ ساله عراق به گاز ایران/ واکنش آمریکا و اتحادیه اروپا به شهادت خبرنگار الجزیره/ گزارشی تکان‌دهنده از گرسنگی کودکان در افغانستان/ چراغ سبز بایدن برای فروش تسلیحات به ترکیه

آخرین تحولات خاورمیانه: اعلام نیاز ۵ تا ۱۰ ساله عراق به گاز ایران، واکنش آمریکا و اتحادیه اروپا به شهادت خبرنگار الجزیره، گزارشی تکان‌دهنده از گرسنگی کودکان در افغانستان، چراغ سبز بایدن برای فروش تسلیحات به ترکیه و درخواست کره جنوبی برای پاسخ فوری به تحرکات نظامی کره شمالی از جمله مهمترین خبرها، رویدادها و تحولات خاورمیانه در ۲۴ساعت گذشته بوده اند. 

اعلام نیاز ۵ تا ۱۰ ساله عراق به گاز ایران

«عادل کریم» وزیر برق عراق، شامگاه روز چهارشنبه، در برنامه‌ای تلویزیونی از نیاز مبرم عراق به گاز ایران خبر داد.

اعلام نیاز ۵ تا ۱۰ ساله عراق به گاز ایران/ واکنش آمریکا و اتحادیه اروپا به شهادت خبرنگار الجزیره/ گزارشی تکان‌دهنده از گرسنگی کودکان در افغانستان/ چراغ سبز بایدن برای فروش تسلیحات به ترکیه

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عادل کریم در این خصوص اظهار داشت که بغداد با ایران توافق کرده است ۵۰ میلیون متر مکعب روزانه گاز دریافت کند.

وزیر برق عراق اضافه کرد که این کشور بین پنج تا ده سال به گاز ایران نیازمند است و تصویب قانون حمایت‌های فوق‌العاده در این کشور بغداد را قادر خواهد ساخت تا بدهی‌های خود را از ابتدای ژوئن پرداخت کند.

وی همچنین خبر داد که ایران در حال حاضر بین ۳۵ تا ۳۸ میلیون متر مکعب در روز به عراق گاز صادر می‌کند و بغداد امیدوار است پس از دریافت گاز موردنیاز خود از ایران، میزان تولیدات برق را به ۲۵ هزار مگاوات در روز برساند.

این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که عادل کریم وزیر برق عراق ابتدای اردیبهشت‌ ماه جاری به منظور گفت‌و‌گو با مقامات ایرانی درباره خرید گاز بیشتر وارد تهران شد.

خبرگزاری رسمی عراق در ارتباط با این سفر گزارش داده بود عادل کریم به منظور توسعه و تحکیم روابط در زمینه انرژی و تجهیز وزارت برق عراق به گاز مورد نیاز برای راه‌اندازی نیروگاه‌های تولید برق در این کشور با هدف آمادگی برای فصل تابستان  با وزیر نفت ایران در تهران دیدار کرده است.

در بیانیه صادره از وزارت برق عراق، دیدار دو طرف مثبت و تا حد زیادی ثمربخش خوانده شده بود و همچنین در بخش پایانی این گزارش اشاره شده بود: «دو طرف بر سر دست‌یابی به راه‌حلی رضایت‌بخش برای هر دو کشور در خصوص تعهدات قانونی، قیمت‌ها و پرداخت بهای سوخت وارداتی بر مبنای یک سازوکار که تداوم انرژی‌رسانی در سال ۲۰۲۲ را تضمین کند، به توافق رسیده‌اند.»

چند روز پیش از انتشار این گزارش، خبرگزاری رسمی دولت عراق (واع) به نقل از «احمد موسی» سخنگوی وزارت برق این کشور خبر داده بود: «مصطفی الکاظمی، نخست وزیر، دستورالعمل هایی برای رسیدگی به پرونده برق صادر کرده و به این وزارتخانه و شورای انرژی وزیران دستور داده است تا پرونده گاز مربوط به طرف ایرانی را حل کند.»

سخنگوی وزارت برق عراق با اشاره به اینکه صادرات گاز ایران به مناطق مرکزی این کشور به ۱۳۳ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد و این رقم پاسخگوی نیاز زمان‌های اوج مصرف در عراق نیست، اضافه کرده بود: «نشست‌های دوره‌ای با طرف ایرانی برای حل موضوع گاز پس از پرداخت هزینه (آن) انجام می شود.»

احمد موسی همچنین بر لزوم پایبندی طرف‌های عراقی و ایرانی به مفاد قرارداد امضاء شده به‌ویژه پس از تصمیم هیأت وزیران مبنی بر پرداخت کامل بدهی گازی از طریق صندوق اعتباری در بانک تجارت عراق (TBI) تاکید کرده بود.

وی با اشاره به اینکه تولید ۷۵۰۰ مگاوات برق (تولیدی) به عرضه گاز وابسته است، توضیح داد: « سامانه واردات گاز به دلیل معتدل بودن دما در حال حاضر با ظرفیت کامل کار نمی کند و در صورت ورود به زمان اوج مصرف، برای تجهیز ایستگاه ها نیاز مبرمی به گازرسانی وجود خواهد داشت.»

وی همچنین افزوده بود: «این وزارتخانه با هماهنگی وزارت نفت، یک برنامه راهبردی منطبق با حجم عرضه گاز به همراه یک طرح اضطراری برای مواقع کاهش و یا قطع شدن گاز تهیه کرده است و نیاز به گاز ایران در حال حاضر ضروری است زیرا ارزش فنی بالایی دارد و هیچ مشکلی ندارد.»

وی در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرده بود: «وزارت نفت در تلاش است تا از طریق احیای میادین گازی و ایجاد پالایشگاه ها و اتصال شبکه خطوط لوله به نیروگاه ها، طرح سوخت را تضمین کند، اما این پروژه ها نیاز به سقف زمانی دارند.»

واکنش آمریکا و اتحادیه اروپا به شهادت خبرنگار الجزیره

وزارت خارجه آمریکا و سخنگوی اتحادیه اروپا به شهادت «شیرین ابوعاقله» خبرنگار ارشد شبکه خبری «الجزیره قطر» حین تهیه گزارش از شهر «جنین» در فلسطین اشغالی، واکنش نشان دادند.

اعلام نیاز ۵ تا ۱۰ ساله عراق به گاز ایران/ واکنش آمریکا و اتحادیه اروپا به شهادت خبرنگار الجزیره/ گزارشی تکان‌دهنده از گرسنگی کودکان در افغانستان/ چراغ سبز بایدن برای فروش تسلیحات به ترکیه

به گزارش منابع خبری، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا غروب چهارشنبه به وقت تهران گفت، ایالات متحده خواستار تحقیقات شفاف درباره قتل خبرنگار الجزیره است.

«پیتر استانو» سخنگوی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در توییتی نوشت: « اتحادیه اروپا این قتل را به شدت محکوم می‌کند. یک تحقیق مستقل و کامل برای روشن شدن آنچه اتفاق افتاده و به محاکمه کشاندن افراد مسئول مورد نیاز است. هدف قرار دادن خبرنگاران غیرقابل قبول است.»

نظامیان رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در یورش به جنین در کرانه باختری ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه «الجزیره» را در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت، به شهادت رساندند و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه را زخمی کردند.

شبکه «الجزیره» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در یک جنایت فجیع که نقض قوانین و عرف بین‌الملل است، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی با خونسردی خبرنگار الجزیره را ترور کردند. 

از سوی دیگر «تور وِنِسلند» نماینده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه روز چهارشنبه در پیامی توئیتری نوشت:‌ «کشته شدن شیرین ابوعاقله با گلوله سلاح گرم که امروز صبح و حین پوشش دادن اخبار عملیات نیروهای امنیتی اسرائیل در جنین واقع در کرانه باختری اشغالی رخ داد، قویاً محکوم می‌کنم.»

«باراک راوید» خبرنگار رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه مدعی شد ارتش این رژیم از ادعای خود درباره به شهادت رسیدن «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی عقب‌نشینی کرده است.

راوید در پیامی توئیتری نوشت:‌ «ارتش اسرائیل از ادعای اولیه خود در این زمینه که ابو عاقله ممکن است توسط افراد مسلح فلسطینی کشته شده باشد عقب نشینی کرد».

او در ادامه نوشت: «[آویو] کوخاوی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که  در حال حاضر ممکن نیست که تعیین کنیم گشوده شدن آتش از سوی کدام طرف درگیری موجب کشته شدن ابو عاقله شد».

این خبرنگار رژیم صهیونیستی افزود:‌ «کوخاوی گفت که بابت مرگ او تأسف می‌خورد و اعلام کرد که تیم ویژه‌ای برای تحقیقات میدانی درباره این حادثه تشکیل داده است».

پیش‌تر «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی اکاذیبی مدعی شد، احتمال دارد که فلسطینی‌های مسلح که به صورت بی هدف اقدام به تیراندازی کرده اند، باعث شهادت ابوعاقله شده باشند.

گزارشی تکان‌دهنده از گرسنگی کودکان در افغانستان

یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در انگلیس می‌گوید نزدیک به ۱۰ میلیون کودک در افغانستان با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

اعلام نیاز ۵ تا ۱۰ ساله عراق به گاز ایران/ واکنش آمریکا و اتحادیه اروپا به شهادت خبرنگار الجزیره/ گزارشی تکان‌دهنده از گرسنگی کودکان در افغانستان/ چراغ سبز بایدن برای فروش تسلیحات به ترکیه

سازمان «Save the Children» در گزارشی اعلام کرده حدود ۹.۶ میلیون کودک در افغانستان در نتیجه جنگ اوکراین و ادامه خشکسالی قادر به تأمین پایدار غذا به صورت روزانه نیستند.

در این گزارش که روز سه‌شنبه (۱۰ مه/۲۰ اردیبهشت) منتشر شده این سازمان خواستار ارائه کمک‌های فوری غذایی برای نجات جان کودکان افغانستان شده، اما اضافه کرده که کمک‌رسانی به تنهایی برای مهار «وخیم‌ترین بحران گرسنگی در این کشور» چاره‌ساز نیست.

در بخشی از این گزارش آمده است: «علی‌رغم آنکه در ماه‌های گذشته مقادیر قابل توجهی غذا به دست خانه‌ها رسیده است، ۱۹.۷ میلیون کودک و بزرگسال که نزدیک به ۵۰ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند هنوز گرسنه و برای زنده ماندن نیازمند کمک‌های فوری هستند.»

سازمان Save the Children گفت تنها در دو تا سه ماه گذشته ۲۰ هزار نفر در این کشور به قحطی کشانده شده‌اند. در این گزارش، از قول یک زن ۲۶ ساله افغانستانی به نام مریم که مادر ۵ فرزند است نوشته شده است: «فقط با قرض کردن پول می‌توانم برای بچه‌هایم غذا بخریم، اما غالب اوقات برای آنها غذای کافی نیست. بعضی روزها غذا داریم بخوریم و بعضی روزها نه.»

مریم گفته اخیراً مجبور شده برای بردن کودکش به بیمارستان که به بیماری سوءتغذیه مبتلا است پول قرض کند.

بعد از آنکه طالبان تابستان سال گذشته افغانستان را تصرف کرد ارتباط این کشور با نهادهای بین‌المللی قطع شد. از طرف دیگر، آمریکا نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های این کشور را مسدود کرده و یک بحران بانکی را در آنجا رقم زده است.

جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا سال گذشته دستور بلوکه شدن دارایی‌های افغانستان را صادر کرد و دستور داد که این اموال بلوکه شده میان قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر توزیع شده و بخشی از آن برای کمک‌های بشردوستانه به افغانستان هزینه شود. سخنگوی طالبان امروز گفته آمریکا باید مسئولیت خود را در لغو تحریم‌ها و آزادی سازی منابع ارزی مردم افغانستان انجام دهد. 

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان بهمن‌ماه سال گذشته در کنفرانس خبری در کابل در واکنش به این تصمیم رئیس جمهور آمریکا گفته بود: «ذخایر ارزی افغانستان متعلق به مردم این کشور بوده و باید به صورت کامل به کشور بازگردد.»

وی از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواسته بود که در تصمیم اخیر خود مبنی بر واگذاری بخشی از ذخایر ارزی مسدود شده افغانستان به قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر هزینه کند. آمریکا تا کنون توجهی به چنین درخواست‌هایی نکرده است.

کرزی همچنین درباره حملات یازدهم سپتامبر و ارتباط آن با افغانستان نیز گفت: «اسامه بن لادن از سوی خارجی‌ها به افغانستان آورده شده و این در حالی است که مردم افغانستان سالهاست قربانی تروریسم هستند و  هیچ کس برای این موضوع پرداخت نکرده است.»

مدیر سازمان Save the Children گفت: «هر روز کارکنان ما با کودکانی مواجه هستند که چون فقط یک نان می‌خورند مقابل چشمانمان تلف می‌شوند. کودکان افغانستان، هیچ‌گاه زندگی بدون درگیری را درک نکرده‌اند و اگر به سرعت اقدامی انجام نشود، آنها درکی از دنیای بدون گرسنگی و شکم‌های خالی هم نخواهند داشت.»

مدیر این سازمان گفته با آنکه ۱۸.۹ میلیون کودک و بزرگسال در نیمه دوم سال جاری میلادی نیازمند کمک‌های غذایی خواهند بود، کمک‌های ارائه‌شده برای تهیه غذا تنها برای حمایت از ۳.۲ میلیون نفر کافی خواهد بود.

چراغ سبز بایدن برای فروش تسلیحات به ترکیه

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» روز چهارشنبه نوشت، «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور از کنگره درخواست کرده مجوز فروش تسلیحات به ترکیه را تأیید کند.

اعلام نیاز ۵ تا ۱۰ ساله عراق به گاز ایران/ واکنش آمریکا و اتحادیه اروپا به شهادت خبرنگار الجزیره/ گزارشی تکان‌دهنده از گرسنگی کودکان در افغانستان/ چراغ سبز بایدن برای فروش تسلیحات به ترکیه

به نوشته این روزنامه آمریکایی، این تسلیحات شامل موشک، رادار و تجهیزات الکترونیکی برای تجهیز جنگنده‌های اف-۱۶ ترکیه هستند که توان نیروی هوایی این کشور را به میزان قابل توجهی تقویت می‌کنند.

وال استریت ژورنال نوشت، بایدن این درخواست را ماه گذشته میلادی برای رهبران کنگره ارسال کرده است و مبلغ آن به نظر می‌رسد حدود چهارصد میلیون دلار باشد.

به نوشته این روزنامه، میانجی‌گری‌های ترکیه میان روسیه و اوکراین با توجه به درگیری‌های جاری به ترمیم روابط آنکارا و واشنگتن کمک کرده است و ممکن است زمینه را برای فروش جنگنده اف-۱۶ به ترکیه فراهم کند.

پس از آنکه ترکیه سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه را خریداری کرد، آمریکایی ها این کشور را از برنامه ساخت جنگنده اف-۳۵ خارج کردند. علاوه بر این، صنایع دفاعی ترکیه تحت تحریم‌های کنگره موسوم به کاتسا درآمد.

گرازش وال استریت ژورنال در حالی منتشر شده است که «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز سه‌شنبه گفته است آنکارا امیدوار است که واشنگتن مجوز فروش جنگنده‌های اف-۱۶ را صادر کند.

آکار گفت: «این یک روند طولانی است و امیدوار هستیم که به نتایج مثبتی منتهی شود. آیا این امکان وجود دارد که موضوع اف-۱۶ خروجی مثبتی داشته باشد؟ این امکان پذیر است. اما آیا این موضوع قطعی است؟ خیر. ما تحولات را از نزدیک زیر نظر داریم. اگر ما اف-۱۶ های جدید را بخریم این موضوع از نیروی هوایی ما تا زمانی که جنگنده ملی‌مان را تولید کنیم، حمایت خواهد کرد».

این در حالی است که رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا چندی پیش  در مصاحبه‌ای مخالفت خود را با فروش جنگنده‌های اف-۱۶ به ترکیه ابراز کرد.

«باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی به مجله نیروی هوایی گفت: «من شخصاً از فروش جنگنده اف-۱۶ به ترکیه حمایت نمی‌کنم».

درخواست کره جنوبی برای پاسخ فوری به تحرکات نظامی کره شمالی

وزیر دفاع جدید کره جنوبی درخواست کرد تا در برابر تحریکات مستقیم کره شمالی، "پاسخی فوری و قاطعانه" داده شود.

اعلام نیاز ۵ تا ۱۰ ساله عراق به گاز ایران/ واکنش آمریکا و اتحادیه اروپا به شهادت خبرنگار الجزیره/ گزارشی تکان‌دهنده از گرسنگی کودکان در افغانستان/ چراغ سبز بایدن برای فروش تسلیحات به ترکیه

به گزارش تی آرتی، لی جونگ، وزیر دفاع جدید کره طی نشستی ویدیویی با مقامات نظامی گفت: ما باید برای پاسخ فعالانه به تهدیدات امنیتی، از همه جهات و در همه زمینه‌ها از جمله زمینی، دریایی و هوایی موضع دفاعی قوی داشته باشیم.

لی در ادامه به مقامات ارشد نظامی گفت که پاسخ "فوری و قاطعانه" در برابر تحریکات "مستقیم" کره شمالی ارائه دهند.

وی با تکرار هشدار خود در مورد واکنش شدید به تحریکات "تاکتیکی" احتمالی توسط کره شمالی، عزم خود را برای تقویت اتحاد نظامی خود با ایالات متحده ابراز کرد.

لی همچنین تاکید کرد که همکاری های دفاعی را با کشورهای دوست افزایش خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۳۰
خبرنگار الجزیره به ما چه ربطی داره .شهید شده دیگه .
خوب الان جاش خوبه دیگه . و مشکلی هم نداره .
اون چیزی که به ما مربوط میشه قیمت جدید روغن و لبنیات و مرغ و تخم مرغه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
همه اونایی که نگران نان ملت هستند اول هدف شان رسیدن به صندلی قدرت است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
تمام سعی و تلاشم رو میکنم تا برم بهشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
شیر مادرت حلالت که حرف دل ما رو زدی
مگه بی حجاب ها هم شهید میشن ؟!!!
چ خوب .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
اون موقع که خاشقچی را در اسید انداختن هم همین جور حرفارو می زدی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
اگه فلسطینی و لبنانی و سوری و یمنی باشه اشکال نداره توی دنیا بی حجاب بوده باشه . میره بهشت
فقط بی حجابی توی ایران ایراد داره ؟
توی فلسطین میشه بی حجاب بود و به درجه رفیع شهادت رسید ؟!!!!
شما اخبار رو بگید ما خودمون میفهمیم اکاذیب بوده یا چیز دیگه. نمیخواد برامون تحلیل کنی
خوشبحال خبرنگار الجزیره الان پیش سایر شهداست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
البته قسمت خانم هاست .
توی بهشت قسمت خانوم ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
البته اونجا باید چادر سرش کنه چون اونجا آقای شهید هم زیاد داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
الان پیش شهید خاشقچیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
بی حجاب ها نمیتونن شربت شهادت بنوشن
ناعدالتی اینه که آدمی مثل من که با هزار خون دل و زدن از زندگی مقداری پس انداز داره یارانش قطع بشه و از طرفی با گرون کردن دلار در واقع از پس انداز من به یک سری معتاد و تریاکی که پولشون رو خرج عملشون کردن یارانه داده بشه ...
آخه پول گاز رو میده ؟ چون برق رو 15 ساله داره میبره تمومش شده بدهی دریغ از یک دونه یک دیناری پرداخت ( دلار پیشکشش )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
غرامت جنگ را که خورد حالا گاز و برق مفتی هم میخواد
عراق اگر ریگ بیابانش هم گاز شود، از گاز ایران دست نمی کشد چون قرار نیست پولش را بدهد. در حقیقت دادن گاز مجانی به عراق بخشی از تاوان تجاوز هشت ساله ایران به این کشور است!!!!!!
خوش به حال یمن. خوش به حال لبنان و خوش به حال ده ها گروه مسلح دیگر.
گاز مفت؟
فرض کنید جنین کاری را ما انجام داده بودیم الان رییس جمهور آمریکا گریه کنان ظاهر میشد. چرا هیچکس نیمتونه به اسراییل چیزی بگه
امیدواریم که از دنیای اسلام هم کشور ابرقدرتی پدید آید تا از حق و حقوق مسلمانان دفاع کند. تورکیه این پتانسیل ار داراست
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
خخخ تورکیه خودش خنجر نفاق در قلب تمدن منطقه و مسلمانان است. کشور جعلی وارث دهها نسل کشی و همدست همیشگی یهود در جعل تاریخ. آنچه برای ترکیه مهم هست فقط نژادپرستی برای سرپا نگه داشتن یک دولت-ملت جعلی و غارتگر هست.
حجاب نداره
حجاب نداره
جالبه که آمریکا فقط درخواست تحقیقات مستقل داده. حالا اگه یه کشور دیگه نیت چنین جنایتی در ذهن یکی از اتباعش و نه حتی مسئولینش بگذره، قبل از هر اقدامی، آمریکا اوت رو بشدت محکوم می‌کنه و حتی ممکنه اقدام به عمل پیش‌دستانه کنه.
شیرین جان شهادتت شیرین :)
تیتر فردای کیهان
قطر دورو ترین کشور جهان هست. به طالبان پول داد و ان را بر افغانستان حاکم کرد و از طرفی ادای دمکرات ها را در می اورد. چرا قطر تحریم نمیشه؟
لعنت خدا بر طالبان و حامیانشان. همین دیروز دوباره چندین نفر دیگه رو کشتند. این طوری تغییر کردند؟؟؟
دوستان عزیزی که به بی حجاب خبرنگار الجزیره علاقه مند شده‌اند توجه داشته باشند ایشان عرب بوده اما دلیل نمیشه که مسلمان بوده باشه، شاید مسیحی یا حتی یهودی بوده. شاید از اعراب اسرایل بوده. فعلا هم مشخش نیست توسط صهونیستها به «شهادت» رسیده یا توسط فلسطینی‌ها به «هلاکت»
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار