بازدید 17093

کارآفرینی با دستگاه برش لیزر و cnc چوب

در این مطلب می خواهیم به شما پیشنهاد راه اندازی یک کارگاه تولیدی کوچک با دستگاه برش لیزر و یک دستگاه cnc چوب را آموزش بدهیم تا بتوانید در خانه کسب درآمد کنید.
کد خبر: ۱۱۱۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹ 11 May 2022

لوازم چوبی تزئینی همیشه بخشی از دکوراسیون خانه ها بوده و متقاضیان زیادی داشته و دارد.

ساخت لوازم چوبی با تلفیفی از چوب ، شیشه و فلز یک کار خلاقانه و یک شغل پر درآمد است که می خواهیم  در این مطلب به شما پیشنهاد دهیم.

کارآفرینی با دستگاه برش لیزر و cnc چوب

چه مقدار سرمایه نیاز داریم ؟

برای این کار بهتر است هر دو دستگاه یعنی دستگاه سی ان سی چوب و برش و حکاکی لیزری را با هم داشته باشید . هر چند با هر کدام از این دستگاه ها نیز می توانید سازه هایی از چوب ، پلکسی گلاس ، سنگ و شیشه بسازید ولی دارا بودن هر دو دستگاه قدرت عمل شما را بسیار بالا می برد.

در زمان نگارش این مطلب با سرمایه حدود 140 میلیون تومان می توان یک دستگاه سی ان سی چوب دو کاره 60 در 90 سانتی متر و  یک دستگاه برش لیزر 60 در 90 سانتی متر با تیوب 100 وات خریداری نمود.

چه مقدار فضا نیاز داریم ؟

برای داشتن یک کارگاه کوچک در منزل و داشتن هر دو دستگاه نیاز به 15 الی 20 متر مربع فضا است .نکته مهم وجود تهویه مناسب برای کارگاه است تا بتوان بو و دود حاصل از برش دستگاه لیزر را به بیرون هدایت کرد.

چه بسازیم ؟

ساخت انواع تابلو و لوازم دکوری چوبی

ترکیب دستگاه برش لیزری و دستگاه سی ان سی چوب می تواند قدرت فوق العاده ای در خلق آثار هنری به شما بدهد .

دستگاه برش و حکاکی لیزری غیر فلزات قابلیت برش و حکاکی انواع چوب ، چرم ، شیشه ، پلاستیک و .. را با ظرافت و دقت بسیار بالا را دارد و دستگاه سی ان سی چوب نیز می توانند برای برشکاری و حکاکی برجسته 3 بعدی بر روی چوب استفاده گردند  .

1 – مجسمه های چوبی

دستگاه های سی ان سی چوب قابلیت حکاکی به صورت برجسته یا گود برداری بر روی چوب را دارند .

دستگاه های سی ان سی چوب 3 دسته هستند که هر یک برای کار خاصی مورد استفاده هستند:

  • دستگاه سی ان سی با میز تخت
  • دستگاه سی ان سی روتاری
  • دستگاه روتاری خراطی

دستگاه سی ان سی تخت برای برش و حکاکی ورق های چوب استفاده می شود.

برای ساخت سازه های گرد و  اشکال 3 بعدی از دستگاه روتاری 360 درجه استفاده می گردد

و همچنین برای ساخت قطعات چوبی تمام گرد از دستگاه خراطی استفاده می گردد.

برخی شرکت های تولیدی با ابتکار اقدام به ساخت دستگاه های دو یا 3 کاره نموده اند که تمام قابلیت های دستگاه های گوناگون سی ان سی چوب را در یک دستگاه قرار داده اند. با استفاده از دستگاه های چند کاره قابلیت تولید انواع لوازم دکوری چند برابر می گردد.

2 – ساخت انواع تابلوهای ترکیبی از فلز، چوب و شیشه

با دستگاه برش لیزر می توان  حکاکی بسیار دقیق و با کیفیت را بر روی شیشه انجام داد و با دستگاه های سی ان سی چوب می توان قاب های برجسته زیبایی ساخت و ترکیب این محصول با هم ساخت تابلو های زیبایی از تلفیق چوب و شیشه یا آینه است.

دستگاه های برش لیزری در توان ها و اندازه های گوناگونی برای مواد فلزی و غیر فلزی تولید می گردند ولی برای داشتن یک کارگاه کوچک تولید لوازم چوبی پیشنهاد می گردد از دستگاه برش لیزر غیر فلزات با  ابعاد حداقل 60 در 90 سانتی متر با توان 100 وات استفاده گردد.

دستگاه برش لیزر فلزات را می توان جهت برش و حکاکی ورق های استیل ، مس و .. استفاده نمود که در صورت توسعه کارگاه می توان این دستگاه را نیز به مجموعه دستگاه های خود اضافه نمایید.

کارآفرینی با دستگاه برش لیزر و cnc چوب

برنامه های طراحی

برنامه های مختلفی جهت طراحی اشکال مختلف وجود دارد که امکان طراحی های 2 و 3 بعدی را می دهند .

مانند 3ds Max – Rhino – Artcam و .. که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

کار با این برنامه ها خیلی سخت نیست و می توان با دوره های آموزشی کوتاه مدت اصول اولیه را یاد گرفت و الباقی به همت و تلاش شخص جهت پیشرفت و فراگیری آموزه های بیشتر بستگی دارد .

در اینترنت هم فیلم های آموزشی زیادی است که کاربر می تواند 1 تا 100 را در منزل آموزش ببیند.

چه مقدار درآمد خواهیم داشت ؟

مقدار درآمد وابسته به خلاقیت شما در خلق آثار زیبا با قیمت مناسب است . بازاریابی درست نیز در جذب مشتری تاثیر بسزایی دارد. با توجه به تجربه کسانی که در این راه قدم برداشتند ، میتوان در شروع کار ماهانه حدود  7 تا 10 میلیون تومان درآمد کسب کرد و با گذشت زمان می توان این درآمد را افزایش داد.

پیشنهاد می گردد قبل از شروع کار ابتدا بازاریابی نمایید و مشتریان بالقوه خود را شناسایی کنید و حتی قبل از شروع ، سفارش ساخت بگیرید تا با خیال راحت وارد این رسته کاری شوید.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد انواع دستگاه های برش لیزر و سی ان سی چوب و اطلاع از قیمت روز آنها به وبسایت های زیر مراجعه نمایید.

معرفی انواع دستگاه های برش لیزری:  www.printcnc.com

معرفی انواع دستگاه های سی ان سی چوب:  www.choobcnc.ir

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری