بازدید 5287
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در جمع دست‌اندرکاران غلات کشور خواستار شد:

اصناف و صنایع آرد و نان به اصلاح الگوی مصرف کمک کنند/ رشد 47 درصدی جابه‌جایی کالاهای اساسی از ابتدای امسال

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود با حذف ارز ترجیحی از یارانه آرد صنف و صنعت، شاهد کاهش ۳۰ درصدی مصرف گندم در این بخش باشیم، گفت: این صرفه‌جویی، از مصادیق اصلاح الگوی مصرف و از جمله آثار و نتایج واقعی‌سازی نرخ آرد است.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱ 10 May 2022

اصناف و صنایع آرد و نان به اصلاح الگوی مصرف کمک کنند/ رشد 47 درصدی جابه‌جایی کالاهای اساسی از ابتدای امسال

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ دکتر سید سعید راد در کنفرانس بین‌المللی ایران گرین که پیش از ظهر امروز برگزار شد، با اعلام اینکه این شرکت ۹۸ درصد گندم کشور را تأمین می‌کند، افزود: در سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۱ و نیم میلیون تن گندم برای تولید انواع نان و سایر محصولات این صنعت، تأمین و در سراسر کشور توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه از زمان آغاز بحران اوکراین به دلیل عدم صادرات و افزایش قیمت‌های جهانی محصولات اساسی، مسئولیت شرکت بازرگانی دولتی ایران نسبت به گذشته مضاعف شده است، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون یک میلیون و ۸۷۰ هزار تن کالا در کشور جابه‌جا شده است که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته است.

راد با بیان اینکه برای اینکه کارخانجات آرد دچار مشکل نشوند، فرصت 89 روزه‌ای برای خرید اعتباری گندم‌‌ در قبال ضمانت‌نامه تعهد پرداخت برای این کارخانجات در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این فرجه در قالب سرمایه در گردش به کارخانجات آرد کمک می‌کند تا بلافاصله بعد از خرید گندم، مجبور به پرداخت هزینه آن نباشند.

وی با تأکید بر اینکه کشورمان از نظر کالاهای اساسی و محصولات استراتژیک از وضعیت مطلوبی برخوردار است، گفت: با این وجود، اصلاح الگوی مصرف برای واقعی کردن میزان مصرف در کشور از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه خواستار کمک همه‌جانبه دست‌اندرکاران اصناف و صنایع آرد و نان از تصمیم دولت برای اصلاح الگوی مصرف در این بخش شد و خاطرنشان کرد: با اصلاح قیمت آرد و گندم بخش صنف و صنعت، انتظار می‌رود شاهد رقابت تولیدکنندگان برای تولید محصولات باکیفیت‌تر باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر