بازدید 5330

رشد ۲۰۰ درصدی قاچاق آرد از کشور در سال ۱۴۰۰

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی قاچاق آرد در سال ۱۴۰۰ گفت: در فرایند هوشمندسازی یارانه‌ها وزارت جهاد کشاورزی طبق روال گذشته با همان فرایند شفاف، ساده و روان، آرد نانوایی‌ها را تامین خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۱۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 07 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محمد قربانی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری 21 سیما گفت: در فرایند هوشمندسازی یارانه‌ها وزارت جهاد کشاورزی طبق روال گذشته با همان فرایند شفاف، ساده و روان، آرد نانوایی‌ها را تامین خواهد کرد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: وزارت جهاد کشاورزی همراه این طرح، اقدامات تأمین آرد را بر عهده خواهد داشت و به عملیاتی کردن نظام هوشمند سازی توزیع یارانه‌ها کمک خواهد کرد تا چرخه فساد را انشاء الله کاهش دهد و به حداقل مقدار خود برساند.

وی با بیان اینکه بر اساس ارقامی موجود، هم اکنون تقریباً ۲۵۰ هزار تن قاچاق آرد انجام می‌شود، گفت: بر اساس گزارش نیروی انتظامی، قاچاق آرد در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹ رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.

قربانی افزود: با اجرای این طرح و ارتقاء بهره وری در واحد‌های نانوایی، جلوی ضایعات حدود ۳۰ درصدی نان گرفته می‌شود و نانوایی‌ها هم با توجه به شرایط جدید تلاش می‌کنند که جلب مشتری داشته باشند.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: روال همان روال سابق است، چون اختلالی در تأمین وجود ندارد و فرایند تخصیص آرد کاملاً روان و مورد رضایت نانوایان است.

قربانی با بیان این که تاکنون هیچ گونه نارضایتی از تامین نشدن آرد ثبت نشده، گفت: در صورت وجود هر گونه نارضایتی، از طریق اتحادیه‌ها و واحد‌های استانی بلافاصله به ما انتقال داده می‌شود.

وی افزود: تغییر بزرگی است، اما چون زیرساخت‌های اطلاعاتی آن فراهم شده و اقناع سازی اطلاعاتی مردم هم توسط دست اندرکاران به ویژه وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام شده و پیوست اجتماعی تدبیر شده و مباحث فنی و توجیه نانوا‌ها و اتحادیه‌ها صورت گرفته، عملاً با اجرای طرح و آسیب شناسی که از نقاط قوت و ضعف انجام خواهد شد ما امید به موفقیت صد درصدی طرح داریم.

قربانی درباره اجرای این طرح در استان زنجان گفت: استانداری زنجان مجری این طرح در استان است و کل مدیریت و توجیه و اطلاع رسانی‌ها بر عهده استانداری است، ولی با توجه به زمانی که در اختیار بوده به نظرم توجیه کامل انجام شده و ان شاء الله با این اتفاقی که رقم خواهد خورد بتوانیم هدفمندسازی یا هوشمندسازی نظام توزیع یارانه را در نقطه یا حلقه آخر داشته باشیم که تغییری به نفع مردم باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۲
مردم توان و امکان قاچاق را دارند؟؟؟؟ قطعا پای مسئولان در میان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
البته در مرزهای شرقی کار بعضی از مردم همین هست تقریبا شبیه مبادله کالا به کالا ارد می برند چای میارند وخیلی کالاهای دیگر.. اگر جلوی این کار گرفته بشه به مردم از لحاظ اقتصادی فشار میاد. دولت باید کار ایجاد کنه تا مردم مجبور به قاچاق نشوند
بیکاری بیکاری بیکاری. اگر شغلی باشد مطمئن باشید قاچاق آرد و سوخت و روغن و ... به صفر می رسد.
کلمه قاچاق ودلال نقل دهان مسولین شده وابزاری برای سرکیسه کردن ومحدویت برای مردم
کی میتونه اینقدر آرد قاچاق کند؟
اگر فرد جابجا بخواهد کند چند نفر ؟؟؟ در چه مدت لازم است؟
هرچی قاچاق میشه دوای دردش گران کردنه؟!!!!
مرزهای این کشور چرا سوراخ سوراخه . آیا همه ی کشورها اینطورییند؟ چند تا آدم سالم و توانا پیدا نمیشه این مرزهارا برای قاچاق ببنده؟
اول ارزش پول کم می شود بعد هم قاچاق که در هر دو دولت مقصر است اما تا زمانی که به جای مسئولان مقصر مردم تاوان می دهند این وضعیت ادامه خواهد داشت
پاسخ ها
رضا مدیاتک
| United States of America |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
اگر ارزش پول ملی کاهش نیابد قاچاق صرف نمی کند تا زمانیکه ارزش پولمان در برابر همسایه های کشور اینقدر پایین باشد مطمئنا قاچاق افزایش می یابد
هروقت صحبت از گران کردن یا اصلاح قیمتها میشود صحبت از قاچاق را پیش می کشید بنزین هم همین ببود
تابی جان تو هم برای توجیه عملکرد این دولت شروع به انتشار گزارش های نامعقول کردی
لابد فردا هم می خواهی گزارش بنویسی ماکارونی و نان باگت دلیل اصلی سرطان هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
بعد هم نوبت مرغ و
گوشت و تخم مرغ و بقیه اقلام میشه که قاچاق شده و.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
من حاضر هستم امکان مهاجرت شما را به امریکا فراهم کنم تا مشخص شود یک فردی مانند شما خروجیش در کشور آزاد آمریکا چیست و چقدر بابت کار شما دلار تحویل شما میدهند و چقدر هزینه زندگی شما خواهد بود
همش دروغ این همه آرد قاچاق بشه مرز سوراخ سوراخه مگر آقازاده ها زحمت کشیده باشن
جلوی قاچاق رو بگیرید خب . از تنور داغ جنگ اوکراین چه استفاده هایی دارن میکنن/ یارانه نقدی برابر است با افزایش تورم.
250 هزار تن ارد میشه حدود 5 میلیون گونی ارد 50 کیلویی این 5 میلیون گونی را چجوری با کوله بری یا ماشین وانت و شخصی می توان قاچاق کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برای این مقدار نیاز به 25 هزار کامیون 10 تن نیاز داریم یعنی روزی باید 68 کامیون مشغول حمل ارد باشند
آخه این چه امار دروغ و عجیب و غریبی است که ارایه می کنید؟!!!!!!!!!
وقتی این اقتدار وجود نداره که مرزهای کشور کنترل شود برای خارج از مرزها دم از کدام اقتدار میزنید؟ آرد هم چیزی نیست که مسافر بخواهد در حد مصارف شخصی خودش خارج کنه گمرکات و مرزها حفره ائی دارند که ...
۲۵۰ هزار تن یعنی ۱۲۵۰۰ تریلی بیست تن را تو جیبشان قایم می‌کنند و دولت و مسئولان نمی‌توانند کاری بکنند.
حکومت بجای تنبیه قاچاقچی مردم را تحت فشار میگذارد ایا همه مردم قاچاقچی هستند؟
من موندم چرا همه فقط از ایران به خارج قاچاق میشه؟ چرا مثلا ماشین که یک چهارم ایران قیمتش توی خارج هست از اونجا به ایران قاچاق نمیشه؟ خوب اگه شما بفکر مردم هستید اجازه بدبد هر چیزی هم که در خارج ارزان هست وارد و یا به ایران قاچاق بشه. البته همه خوب میدانیم که هدف شما معیشت و راحتی مردم نیست بلکه گرفتار کردن مردم برای هدفی هست که خودتون بهتر میدونید علتش را.
این قاچاق نشانه بی لیاقتی و بی عرضگی شما مسوولان و نیروهای انتظامی می باشد البته می دانید قاچاق کار مردم عادی نیست
دروغ 200 درصدی
شما ریگی را توی هوا زدید حالا نمی تونید جلوی قاچاق را بگیرید ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار