بازدید 17063
۴

تداوم بهبود اوضاع کرونایی کشور با بروزرسانی نقشه رنگ بندی کرونایی؛ شمار شهرهای «قرمز» صفر ماند، اما بر تعداد شهرهای «آبی» افزوده شد

نقشه رنگ‌بندی کرونایی به فاصله یک هفته، بار دیگر بروز شد و به مانند هفته قبل، شمار شهر‌های قرمز صفر ماند، اما بر شمار شهر‌های آبی افزوده شد تا مشخص شود که وضعیت کرونایی کشورمان بهبود یافته است؛ اتفاقی خوشایند که با توجه به تعطیلات اخیر، دلچسب‌تر به نظر می‌رسد و نویدبخش روز‌های خوش بهاری برای هم میهنانمان است.
کد خبر: ۱۱۱۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱ 07 May 2022

تابناک اجتماعی

نقشه رنگ‌بندی کرونایی به فاصله یک هفته، بار دیگر بروز شد و به مانند هفته قبل، شمار شهر‌های قرمز صفر ماند، اما بر شمار شهر‌های آبی افزوده شد.

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، شمار شهر‌های قرمز که هفته گذشته به «صفر» رسیده بود، کماکان در این وضعیت ماند تا مشخص شود که روز‌های خوبی در انتظارمان است. اتفاقی که رقم خوردن آن بعد از تعطیلات نسبتا طولانی مدت عید فطر، بسیار دلچسب است و به تداوم مسافرت‌های بهاری و کم خطر در کشور امیدوارمان می‌کند.

 روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید


البته بهبود اوضاع منحصر به شهر‌های قرمز نیست و در شهر‌های نارنجی هم دیده می‌شود، به این صورت که شمار شهر‌های نارنجی از ۳۳ به ۴ شهرستان کاهش یافته و کاهشی چشمگیر نشان می‌دهد. وضعیتی که امیدواریم به زودی در ۴ شهرستان آشتیان، سیرجان، فیروزکوه و کوهبنان هم تغییر کرده و شمار شهر‌های نارنجی کشورمان به صفر برسد.

بر اساس نقشه جدید که از فردا، ۱۷ اردیبهشت ماه اعمال خواهد شد، تعداد شهر‌های زرد تقریبا ثابت مانده (از ۳۲۱ به ۳۱۹ شهرستان رسیده) و شاهد افزایش قابل توجه شهر‌های آبی هستیم که از ۹۴ به ۱۲۵ شهرستان رسیده و موجب شده که رنگ غالب در این نقشه، آبی باشد.

بدین ترتیب مشخص می‌شود که اوضاع در ۴۴۴ شهرستان کشورمان خوب و عادی است و تنها ۴ شهر در وضعیت ناخوب قرار دارند؛ وضعیتی که بی شک مرهون واکسیناسیون گسترده در کشورمان است و حفظ آن ممکن نیست جز با تداوم این روند، تکمیل واکسیناسیون، تزریق دوز اضافه سوم و حتی استقبال از برنامه تزریق دوز چهارم که از هفته قبل و برای گروه سنی بالای ۷۰ سال آغاز شده است.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
متاسفانه در شهرهای شمالی چه مسافران و چه افراد ساکن کمتر از ماسک استفاده می کنند. خطر در کمین هست.
اقای وزیر بهداشت این بیماری تب و لرز و گوارشی که باعث افزایش مراجعات بیمارستانها خصوصا ع
غرب کشور شده چیست ؟ شما تو این کشور زندگی نمی کنید ؟شاید وزیر مساجد هستید
متاسفانه واکسن برکت در هیچ کشوری مورد تائید نیست و کسانی که به این واکسن داخلی اعتماد کردند و تزریق کردن الآن برای مسافرت به کشورهای دیگر به مشکل خوردن و راه حلی هم براش نیست و واقعا گرفتاری بزرگی برای بعضیها درست شده..
حداقل دولت می تونه برای کمک به این افراد که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارن مجددا واکسن مورد تائید بهداشت جهانی را تزریق کنه و حتی اگر لازمه هزینه اش را هم بگیره تا درس عبرتی بشه که دیگه کسی به تولید داخل اعتماد نکنه. واقعا جای تاسف
خدا رو 1000 مرتبه شکر. ولی هنوز کرونا کاملا تمام نشده که اکثر مردم ماسک را کنار گذاشته اند. همین ممکن است به پیدایش سویه های جدید و شاید خطرناک در اثر افزایش شانس جهش منجر شود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر