بازدید 5659
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مصوبه مجلس عملکرد بانک‌ها را شفاف می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید با تصویب کلیات «طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها» در نشست امروز پارلمان، علاوه بر اینکه عملکرد بانک‎‌ها شفاف می‌شود، کارآیی شرکت‌های دولتی نیز ارتقا می‌یابد.
کد خبر: ۱۱۱۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳ 02 May 2022

به گزارش تابناک اقتصادی؛ مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به تصویب کلیات «طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها» گفت: در حال حاضر براساس قوانین بازار سرمایه، شرکت‌های بورسی باید اطلاعات را شفاف و روشن به سهامداران اطلاع دهند در واقع شرکت‌هایی که دارای سهامداران عام هستند علاوه بر درج اطلاعات در سامانه بورس، این داده‌ها را در سایت شرکت نیز بارگذاری می‌کنند که این رویه موجب شفافیت شده است در واقع با این روش افراد از عملکرد شرکت‌ها اطلاع پیدا می‌کنند و نظارت بیشتری بر عملکرد هیات مدیره و مدیرعامل اتفاق می‌افتد.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: شرکت‌های دولتی که به نوعی متعلق به تمامی مردم ایران هستند، شفافیت شرکت‌های بورسی را ندارند و در این شرکت‌ها اطلاع‌رسانی‌ها دقیقی صورت نمی‌گیرد و صورت‌های مالی روشن و شفاف نیست.


طغیانی تصریح کرد: هرچند دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی، اقداماتی برای اطلاع‌رسانی و انتشار صورت‌های مالی انجام داده‌اند اما این امر به معنای شفافیت تمامی اطلاعات نیست و موضوعاتی مانند اینکه چه کسانی اعضای هیات مدیره هستند، این اعضا چگونه انتخاب می‌شوند و... جزو مواردی است که همچنان در شرکت‌های دولتی روشن نیست در حالیکه با مصوبه امروز مجلس درباره شفافیت، همه آنچه درباره شرکت‌های دولتی است، شفاف می‌شود و مردم از آنچه در این شرکت‌ها اتفاق می‌افتد، آگاه خواهند شد.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه این مصوبه به نظارت بیشتر مردم بر عملکرد شرکت‌های دولتی کمک کرده و منجر به کارآیی بهتر این شرکت‌ها خواهد شد، ادامه داد: متاسفانه وضعیت موجود نتوانسته حداقل‌ انتظارات درباره کارآمدی در شرکت‌های دولتی را برآورده کند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: همه شرکت‌های دولتی از جمله شرکت‌های گاز، آب، برق و بانک‌های دولتی مشمول این قانون می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل