بازدید 29260
با تحولات منطقه و جهان

سوء قصد به بشار اسد پیش از حضورش در نماز عید فطر/ احضار سفیر سوئد در تهران به وزارت خارجه/ نشست اضطراری مقامات چین‌ با بانک‌های بزرگ دنیا/ اصابت شش راکت به منطقه خبات در اربیل عراق

سوء قصد به بشار اسد پیش از حضورش در نماز عید فطر، احضار سفیر سوئد در تهران به وزارت خارجه، نشست اضطراری مقامات چین با بانک‌های بزرگ دنیا، اصابت ۶ راکت به منطقه خبات در اربیل عراق و قدردانی کرزی از کمک‌های ایران به مردم افغانستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۱۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵ 02 May 2022

سوء قصد به بشار اسد پیش از حضورش در نماز عید فطر/ احضار سفیر سوئد در تهران به وزارت خارجه/ نشست اضطراری مقامات چین‌ با بانک‌های بزرگ دنیا/ اصابت ۶ راکت به منطقه خبات در اربیل عراق

بین الملل تابناک: سوء قصد به بشار اسد پیش از حضورش در نماز عید فطر، احضار سفیر سوئد در تهران به وزارت خارجه، نشست اضطراری مقامات چین با بانک‌های بزرگ دنیا، اصابت ۶ راکت به منطقه خبات در اربیل عراق و قدردانی کرزی از کمک‌های ایران به مردم افغانستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.


سوء قصد به بشار اسد پیش از حضورش در نماز عید فطر

شبکه المنار لبنان صبح امروز (دوشنبه) در خبری فوری از تلاش برای ترور بشار اسد در حالی که قصد حضور در مسجد جامع الحسن برای اقامه نماز عید فطر را داشت، خبر داد.

شبکه المنار با اعلام این خبر گفت، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه با این حال در سلامت کامل مورد استقبال شهروندان حاضر در مسجد جامع الحسن واقع در منطقه المیدان دمشق قرار گرفت.

سوء قصد به بشار اسد پیش از حضورش در نماز عید فطر/ احضار سفیر سوئد در تهران به وزارت خارجه/ نشست اضطراری مقامات چین‌ با بانک‌های بزرگ دنیا/ اصابت ۶ راکت به منطقه خبات در اربیل عراق

در همین زمینه، منابع امنیتی سوری به جزئیات ترور نافرجام اسد اشاره‌ای نکردند؛ اما از فیلم‌های منتشره از لحظه قبل از ورودش به مسجد و استقبالش از سوی شهروندان و در حین اقامه نماز عید سعید فطر در میان نمازگزاران مشخص می‌شود که وی در سلامت کامل به سر می‌برد.

همچنین اسماء اسد، همسر رئیس جمهور سوریه اظهار داشت: نیروهای ما عاملان حمله ناجوانمردانه را در تمام مناطق سوریه تحت پیگرد قرار خواهند داد.

احضار سفیر سوئد در تهران به وزارت خارجه

در پی ادامه بازداشت سیاسی «حمید نوری» توسط سوئد و قرائت خلاصه‌ای از کیفرخواست دادستان آن کشور در جلسات اخیر دادگاه وی در استکهلم، «ماتیاس لنتز» سفیر سوئد در تهران، امروز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط دستیار وزیر و مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه احضار شد.

در احضار سفیر سوئد به وزارت امور خارجه، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به اتهامات بی پایه و ساختگی که دادستان سوئد در زمان اظهاراتش متوجه کشورمان کرد، به وی ابلاغ شد.

دستیار وزیر و مدیرکل غرب اروپای وزارت خارجه کشورمان، فرآیند دادگاه و بازداشت حمید نوری را کاملا غیرقانونی و تحت تاثیر اقدامات و القائات کذب و جعلی گروهک تروریستی منافقین قلمداد و فضاسازی معاندانه علیه جمهوری اسلامی ایران را قویا محکوم کرد.

سوء قصد به بشار اسد پیش از حضورش در نماز عید فطر/ احضار سفیر سوئد در تهران به وزارت خارجه/ نشست اضطراری مقامات چین‌ با بانک‌های بزرگ دنیا/ اصابت ۶ راکت به منطقه خبات در اربیل عراق

وی همچنین خواستار پایان دادن به نمایش سیاسی دادگاه سوئد و آزادی حمید نوری، شهروند ایرانی زندانی در این کشور شد.
سفیر سوئد در پاسخ اظهار داشت، مراتب را به مقامات وزارت خارجه این کشور گزارش می‌کند.

گفتنی است، خانواده «حمید نوری» شهروند ایرانی زندانی در سوئد و کارمند سابق قوه قضائیه با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تشریح آخرین وضعیت این شهروند ایرانی، نسبت به دستگیری غیرقانونی و روند محاکمه وی در کشور سوئد اعتراض کردند.

در این بیانیه آمده است: «در نهم نوامبر ۲۰۱۹، پلیس سوئد بر مبنای توطئه و فریب، تبعه ایرانی را به اتهامات واهی دستگیر کرده است. به عنوان خانواده تا مدت‌ها هیچ اطلاعی از عنوان اتهامی و وضعیت وی نداشتیم. حتی با پیگیری‌هایی که داشتیم تا مدت‌ها نتوانستیم خبری از وضعیت ایشان بگیریم. این در حالی است که بر اساس موازین حقوق بشری، دولت بازداشت کننده مکلف است بلافاصله خانواده فرد بازداشت شده را مطلع و محل بازداشت وی را اعلام کند.»

نشست اضطراری مقامات چین‌ با بانک‌های بزرگ دنیا

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت، مقامات چینی یک نشست اضطراری با بانک های داخلی و خارجی برگزار کردند تا در مورد چگونگی حفظ دارایی های خارجی این کشور از تحریم های آمریکا، مشابه به آنچه علیه روسیه اعمال شد، بحث و گفت‌‌و‌گو کنند.

سوء قصد به بشار اسد پیش از حضورش در نماز عید فطر/ احضار سفیر سوئد در تهران به وزارت خارجه/ نشست اضطراری مقامات چین‌ با بانک‌های بزرگ دنیا/ اصابت ۶ راکت به منطقه خبات در اربیل عراق

بر اساس این گزارش، در این کنفرانس داخلی که در 22 آوریل برگزار شده است، مقامات بانک مرکزی چین و وزارت دارایی و مدیران بانک های داخلی و بین‌المللی از جمله بانک HSBC حضور داشتند.
مقامات چین نگران هستند که اقدامات مشابهی علیه پکن نیز صورت گیرد.

با توجه به تهدیداتی که واشنگتن خطاب به پکن داشته است، به نظر می‌رسد، سیاست فعلی آمریکا در قبال چین، فشار اقتصادی است و احتمال آن می رود که هدف تحریم های آمریکا و هم پیمانانش قرار بگیرد.

اصابت شش راکت به منطقه خبات در اربیل عراق

منابع خبری عراقی از از حمله راکتی به منطقه خبات در استان اربیل در شمال عراق خبر دادند.

به گزارش منابع خبری عراقی، شش فروند راکت به منطقه خبات در استان اربیل در شمال عراق اصابت کرده است.

کانال تلگرامی صابرین نیوز عراق در گزارشی با بیان اینکه هشت راکت از روستای مسیحی نشین کرملیس در استان موصل شلیک شده است، اعلام کرد تعدادی موشک هم در منطقه خبات در استان اربیل در شمال عراق سقوط کرد.

این کانال خبری فیلم لحظه پرتاب این موشک ها و عکس هایی از محل پرتاب موشک را هم منتشر کرد.

سوء قصد به بشار اسد پیش از حضورش در نماز عید فطر/ احضار سفیر سوئد در تهران به وزارت خارجه/ نشست اضطراری مقامات چین‌ با بانک‌های بزرگ دنیا/ اصابت ۶ راکت به منطقه خبات در اربیل عراق

صابرین نیوز به نقل از سازمان مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان عراق، اصابت شش موشک به ناحیه خبات در استان اربیل را تایید کرد.

بر اساس این گزارش هدف موشک‌ها، پالایشگاه وابسته به هدلینگ "کار" در منطقه خبات، استان اربیل بوده است.

این پالایشگاه اواسط فروردین ماه هم هدف حمله موشکی قرار گرفت. مالک هولدینگ کار، شیخ باز کریم است؛ همان کسی که مالک ویلایی بود که به پایگاه موساد بدل شده بود.

این پالایشگاه، بخشی از فرآیند قاچاق نفت از اقلیم کردستان عراق به ترکیه است. پیشتر منابع خبری از حمله موشکی به پایگاه نظامی زلیکان ترکیه در جنوب موصل خبر داده بودند.

آخرین باری که به این پایگاه نظامی حمله شد، چهارم اردیبهشت ماه بود.

پایگاه نظامی ارتش ترکیه با نام زلیکان در «بعشیقه» واقع در جنوب موصل واقع شده است. ترکیه هر از گاه مناطقی را در شمال عراق به بهانه حضور گروه‌های تروریستی بمباران می‌کند.

دولت عراق بارها به علت نقض حاکمیت سرزمینی خود به ترکیه اعتراض کرده است، اما با وجود این، عملیات نظامی آنکارا همچنان در شمال عراق به بهانه مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک ) ادامه دارد.

گروه‌های مقاومت عراقی بارها درباره حضور غیرقانونی ارتش ترکیه در عراق هشدار داده‌اند.

منابع نزدیک به مقاومت: این پالایشگاه برای همان کسی است که ویلایش مقر جاسوسان موساد شده بود و توسط موشک‌های سپاه نابود شد.

قدردانی کرزی از کمک‌های ایران به مردم افغانستان

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان عصر روز (یکشنبه) ۱۱ اردیبهشت ماه در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، عید سعید فطر را به ملت و دولت ایران و وی تبریک گفت.

در این تماس تلفنی حامد کرزی با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در افغانستان ضمن محکوم کردن تروریسم کور که مردم بیگناه را هدف قرار داده، آینده افغانستان را در همکاری و همراهی تمام اقوام و اقشار مختلف مردم افغانستان با یکدیگر دانسته، از همکاری‌ها و مساعدت‌های کشورهای همسایه افغانستان و جمهوری اسلامی ایران با مردم افغانستان جهت عبور از مشکلات کنونی تشکر کرد.

در این تماس تلفنی، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک متقابل عید سعید فطر به حامد کرزی، مسئولان و تمام مردم افغانستان، از درگاه خداوند متعال خواهان سربلندی، رفاه و شادی مردم افغانستان شد.

سوء قصد به بشار اسد پیش از حضورش در نماز عید فطر/ احضار سفیر سوئد در تهران به وزارت خارجه/ نشست اضطراری مقامات چین‌ با بانک‌های بزرگ دنیا/ اصابت ۶ راکت به منطقه خبات در اربیل عراق

در این تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد با تسریع در روند تشکیل دولت فراگیر و مبارزه با تروریسم، زمینه‌های همکاری افغانستان با همسایگان و دیگر کشورهای منطقه گسترش یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۸
بشار اسد ارزش ترور نداره .
بشاری !
پوتین دیگه خودش گرفتاره .
دیگه حواس اش به تو نیست .
خودت حواس ات به خودت باشه . ترور نشی . حیفی !
مگر اسد نماز هم می خونه؟؟؟؟
با ترور مخالفم ولی این مورد حیف شد کاش......
دادگاه سوئد یک ارگان کاملا مستقل بوده وتابع دولت سوئد نمیباشد . مثل همه دادگاههای اروپا .
یکبار جستی ملخک ، دوبار جستی ملخک . سرانجام به دام میفتی ملخک . خون کشته شدگان سوریه برای همیشه روی زمین نمیماند .
چرا باید یک مقام قضایی ایران برای تفریح به سوئد می رفت ؟ رفتن مقامات امنیتی نظامی ایران به سفرهای غیر ضروری در وضعیت فعلی غلط است
بشار دیگه یه روز خوش نداره .
هر روز توی ترس و وحشت به سر میبره و آب خوش از گلوش پائین نمیره .
آخه موندن توی قدرت به چه قیمت ؟
وقتی آسایش نداری چه فایده ؟
حمله ناجوانمردانه؟
بشار اسد هم دلش خوشه که داره در قدرت زندگی میکنه ! :-)
پوتین و بشار اسد ؛
یک روح در ۲ جسم
کاش این آدم کش ترور شده بود
ترکیه نیاز به یک سیلی آبدار دارد. از اشغال گری فلسطین سیر نشده علنا سعی در اشغال گری عراق را نیز دارد.
اصولا زنده و مرده ایشان تفاوتی ندارد
چطور خانواده‌ش اطلاع نداشتن وقتی تو شبکه‌های اجتماعی پخش شده بود؟ نکنه فقط سروش چک می‌کنن، اخبار تلگرام بهشون نمی‌رسه؟
هدف اسد کشتار مخالفین و دستگیری و بازداشت آنهاست والا تروری در کار نیست .
چقدر خوب میشه چین هم تحریم اقتصادی همچون روسیه بشود
دادگاههای اروپا مستقل هستند و تحت تاثیر القایات سیاسی قرار نمی گیرند و تا مدرک معتبر نداشته باشند کسی را محکوم نمی کنند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر