بازدید 4305

تذکر روح الامینی به موازی کاری کمیسیون‌های مجلس

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در تذکری از برخی موازی کاری‌های کمیسیون‌های مجلس انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۱۱۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ 30 April 2022


به گزارش تابناک به نقل از خانه ملت، عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در نشست علنی امروز (شنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکر شجاعی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: براساس ماده ۷۵ آیین نامه داخلی؛ نماینده‌تر از نماینده نداریم و کمیسیون‌تر از کمیسیون هم نداریم. ماده ۷۵ می‌گوید اگر در جلسه رسمی ضمن نطق و مذاکره تلویحاً یا صریحاً نسبت سوء به یکی از نمایندگان داده شود، باید با آن برخورد شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: من در جلسه قبل به ارکان مجلس، هیات رئیسه و رئیس وقت جلسه تذکر در رابطه با نحوه کار کمیسیون‌های مجلس دادم و اسمی از کسی نبردم. کمیسیون‌تر از کمیسیون نداریم و نماینده‌تر از نماینده هم نداریم و در رابطه با روال کار مجلس تذکر دادم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: کمیسیون اصل ۹۰ در حیطه وظایف خود که رسیدگی به شکایات از طرز اجراست، روی سر ما جا دارد، اما در مثالی که بنده در جلسه قبل عرض کردم، در موضوع ارز دارو دقیقا موازی با کار کمیسیون بهداشت مجلس بوده و با یک هفته تاخیر این کار انجام شده است. ما این کار را انجام دادیم و دولت هم مجاب شد. تذکر ایشان به عنوان اصل ۷۵ وارد نیست.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این نماینده گفت: به این نکته اشاره می‌کنم که در قانون اساسی وظایف کمیسیون اصل ۹۰ را متمرکز طرز کار سازمان‌ها و قوا کرده است و طبیعتاً به طرز کار و آن هم براساس شکایات وارده توجه می‌شود. کمیسیون‌های تخصصی هم حتما باید به وظایف خود در حیطه تخصصی عمل کنند. البته طبیعتاً در برخی موارد ممکن است جنبه‌های مشترکی پیدا کند که روسای کمیسیون‌ها می‌توانند هماهنگی‌ها را انجام دهند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار