بازدید 10772

متاورس چیست؟ سه روش کسب درآمد از متاورس

کد خبر: ۱۱۱۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳ 26 April 2022

متاورس چیست؟ سه روش کسب درآمد از متاورس

مدتی قبل مارک زاکربرگ نام فیسبوک را به متا تغییر داد که به نام متاورس اشاره دارد.

با انتشار این خبر این سوال مطرح می‌شود که متاورس دقیقا چیست؟ متاورس درواقع پیوند جهان فیزیکی با زندگی دیجیتال است.

متاورس چیست؟

ایده متاورس برای اولین بار در رمان Snow crash در سال 1992 مطرح شد. در این رمان، متاورس یک فضای مشترک مجازی است؛ درواقع واقعیت مجازی و اینترنت را در خود جای داده است.

متاورس مد نظر فیسبوک و دیگر شرکت‌های فناوری نیز شباهت زیادی دارد. می‌توان گفت که نسخه جدیدی از اینترنت است که تاکید زیادی بر دنیای مجازی دارد. به عبارت دیگز، متاورس شبکه‌ای گسترده از محیط‌های مجازی همیشه فعال است که در آن افراد می‌توانند به کمک عینک‌های واقعیت افزوده به یکدیگر و اشیا اطراف خود تعامل داشته باشند.

متاورس و واقعیت مجازی

تعریف این دو کاملا از یکدیگر مجزا است. در حال حاضر ماهیت واقعیت مجازی نیز به طور کامل مشخص است؛ اما برای ماهیت متاورس همچنان نیز ابهاماتی وجود دارد. مارک زاکربرگ می‌گوید: به کمک این فناوری شما تنها محتوا را تماشا نمی‌کنید؛ بلکه می‌توانید درون آن قرار بگیرید.

تحقق متاورس

از نظر برخی افراد ما هم اکنون نیز به نوعی در متاورس زندگی می‌کنیم؛ چرا که بخش عمده‌ای از زندگی ما کاملا دیجیتال شده است. احتمالا زمان زیادی مانده تا در دنیای واقعی، از این فناری در حد و اندازه فسلم یازیکن شماره 1 آماده بیینیم. بر سر راه تحقق این فناوری محدودیت‌های زیادی وجود دارد. بزرگترین مانع، محدودیت‌های سخت افزاری است.

آیا متاورس جایگزین اینترنت می‌شود؟

واقعیت مجازی قرار بود که جهان را متحول کند؛ اما چنین اتفاقی رخ نداد. استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی محدودیت زیادی دارد. همچنین برای مدت طولانی نیز نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. بدون استفاده از هدست‌ها امکان دسترسی به این دنیای هیجان انگیز وجود ندارد. از این فناوری می‌توان به عنوان یک جایگزین قابل توجه برای اینترنت مطرح شود. ماهیت هر کدام از این دو به گونه‌ای نیست که بتوانند به طور کامل جای یکدیگر را پر کنند.

کسب درآمد

مدتی است در خصوص کسب درآمد از متاورس زمزمه‌های مختلفی به گوش می‌رسد.

صحبت‌های زیادی درخصوص کسب درآمد از متاورس وجود دارد.

درواقع متاورس به معنای ایجاد تغییراتی عمیق در دنیای کار ظاهر خواهد شد.

در ادامه به بررسی چند ایده درمورد کسب درآمد از متاورس می‌پردازیم.

ساخت NFT

ساخت NFT و خرید و فروش آن بیش‌تر مورد توجه هنردوستان قرار گرفته است. شما با ساخته‌های دیجیتالی و تبدیل به توکن‌های غیرقابل تعویض و فروش مالکیت آن می‌توانید در بازارهای مالی آزاد نیز کسب درآمد کنید.

آموزش‌های آنلاین زیادی در مورد نحوه ایجاد NFT وجود دارد. اما برای کسانی که علاقه خاصی به این کار ندارند، گزینه های دیگری وجود دارد.

از جمله آن‌ها باز کردن گالری هنری NFT و فروش آثار شخص دیگری در ازای کاهش سود و یا تبدیل شدن به یک کارگزار هنری، مشاوره به مشتریان متاورس تا به بهترین شکل در دنیای NFT ، ورود کنند.

املاک و مستغلات

املاک و مستغلات مجازی اخیرا رونق گسترده‌ای را تجربه کرده است. به همین جهت شما می‌توانید در بازی‌هایی مانند: Decentraland، Axie Infinity، The Sandbox به خرید و فروش املاک و زمین‌های مجازی بپردازید.

همچنین با استفاده از تخصص خود در املاک متاورس می‌توانید مدیر دارایی‌های دیگر کاربران شوید. نظارت بر نحوه استفاده از مکان های مجازی مانند سالن های کنسرت و قطعات زمین.

تبلیغات

بسیاری از شرکت‌ها برای تنظیم حضور خود در فضای مجازی و همچنین استفاده از آن تبلیغات زیادی انجام می‌دهد.

درست مانند دنیای واقعی، برندها می‌توانند فروشگاه‌هایی را در مراکز خرید مجازی باز کنند و محصولات و خدمات خود را در تعدادی از پلتفرم‌های مجازی، از جمله اجاره و فروش واقعیت مجازی، تبلیغ کنند. در عین حال که کاربران بیشتری به متاورس ملحق می‌شوند؛ قابل انتظار است که به یک پلتفرم بازاریابی و تبلیغات گسترده تبدیل شود.

یکی دیگر از راه‌های فعالیت در متاورس این است که می توانید از ملک خود برای تبلیغات استفاده کنید؛ به خصوص اگر ملک شما در مناطق پر رفت و آمد واقع شده باشد.

اگر به دنیای ارز دیجیتال، متاورس و NFT علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم به وبسایت ایران متا مراجعه کنید. در ایران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهیم همچنین از هیچ خبر جدیدی در این حوزه بی‌اطلاع نخواهید ماند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر