بازدید 5422

عراق کاردار سفارت سوئد را احضار کرد

سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که کاردار سفارت سوئد در بغداد در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در این کشور احضار شده است.
کد خبر: ۱۱۱۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱ 17 April 2022


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری عراق (واع)، احمد الصحاف گفت: کاردار سفارت سوئد در بغداد به وزارت خارجه احضار و اعتراض دولت عراق به سوزاندن قرآن کریم در این کشور به او ابلاغ شد.

پیش از این مقتدی صدر، رئیس جریان صدر عراق در توئیتی نوشته بود: در ماه [نزول] قرآن، قرآن در یک کشور اروپایی که تعداد زیادی از جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند، سوزانده می‌شود. علت این برانگیختن احساسات مسلمانان چیست؟ اگر به خدا و شرع باور نداری، به هیچ وجه مجاز نیستی این کتاب را بسوزانی. این اتفاق همزمان با حمله به قدس شریف افتاد. اگر مظلوم علیه ظالم قیام کند، گناه قدس چیست؟! طبق درک و فهم من وزارت خارجه عراق باید نماینده سوئد را احضار کند تا از واقعیت این جنایت تروریستی و فتنه ای که هدف آن ایجاد تفرقه بین ادیان است، آگاه شود. نه تندروهای داعشی نماینده اسلام هستند و نه تندروهای ملحد نماینده اروپا هستند. اگر این اتفاق نیفتد، علیه تعرض به مقدسات و قرآنمان تجمع مسالمت آمیز برگزار می کنیم. در پایان از دولت سوئد می خواهم مقابل چنین تعرضاتی بایستد تا صلح و آرامش حفظ شود.

روز جمعه راسموس پالودن، رهبر حزب راست گرای افراطی در دانمارک اقدام به سوزاندن قرآن در یکی از محله ها در سوئد که بیشتر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند، کرد. پالودن در سال ۲۰۱۹ نیز اقدام به سوزاندن قرآن کریم کرده بود.

پس از اهانت به کتاب مقدس مسلمانان، معترضان در تظاهرات‌هایی در سوئد خواستار برخورد با عاملان این اقدام شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل