بازدید 16284

پولیتیکو: پوتین در حال پیروزی در اوکراین است

نشریه آمریکایی پولیتیکو در نوشتاری با استناد به برخی شواهد و با وجود تحریم های گسترده به رهبری غرب علیه روسیه، این کشور را درحال حرکت روی ریل پیروزی در جنگ اوکراین دانست و دلایلی را برای این موضوع برشمرد.
کد خبر: ۱۱۱۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ 12 April 2022

به گزارش تابناک، نشریه آمریکایی پولیتیکو در نوشتاری با استناد به برخی شواهد و با وجود تحریم های گسترده به رهبری غرب علیه روسیه، این کشور را درحال حرکت روی ریل پیروزی در جنگ اوکراین دانست و دلایلی را برای این موضوع برشمرد.

این نشریه نوشت: اگر تصور می کنید روسیه پیروز این نبرد نیست، این مساله را در نظر بگیرید که عایدی ماهیانه صادرات گاز مسکو نسبت به سال گذشته سه برابر شده؛ مارین لوپن نامزد حزب راستگرای افراطی «مجمع ‌ملی» فرانسه که به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور راه یافت، یک بلوک سیاسی طرفدار روسیه را رهبری می کند و رهبران غربی برای ترغیب ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به حل و فصل اختلافات با اوکراین وارد مسکو می شوند.

کارل نهامر صدراعظم اتریش اولین رهبر غربی بود که از زمان حمله روسیه به اوکراین، شخصا با پوتین در مسکو دیدار کرد. نهامر با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نیز در کی یف دیدار کرده است.

صدراعظم اتریش گفت که جنگ روسیه باید متوقف شود. وی همچنین خواستار راه اندازی کریدورهای بشردوستانه، برقراری آتش بس و تحقیقات کامل در مورد ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین شد.

پولیتیکو تاکید کرد که اتریش با برخورداری از روابط تجاری تاریخی با روسیه، طرفی نسبتا نزدیک به مسکو در نظر گرفته می شود.

آن سوتر، در آمریکا جو بایدن رئیس جمهوری این کشور با نارندرا مودی نخست وزیر هند ملاقاتی مجازی داشت که هدف آن پایان دادن به بی طرفی دهلی نو در مورد تهاجم روسیه به اوکراین عنوان شد.

این نوشتار در ادامه به شرح انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پرداخت و عنوان کرد که مارین لوپن و امانوئل مکرون دو نامزدی که به دور دوم راه یافتند، هر دو خود را به میانه تهاجم روسیه به اوکراین انداختند، اما به شیوه هایی متفاوت.

مکرون تلاش کرد خود را فردی صلح طلب معرفی کند، اما لوپن شرط بندی سیاسی قوی تری انجام داد و متوجه شد که این تهاجم، فشارهای هزینه بر زیادی را به فرانسه تحمیل می کند.

پولیتیکو در ادامه این نوشتار، پوتین را برنده جنگ اقتصادی دانست و نوشت: تحریم ها شروع به لطمه زدن به روسیه کرده است، اما تصویری بسیار درهم از اوضاع وجود دارد.

بانک جهانی پیش بینی کرده است که اقتصاد اوکراین در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵ درصد کوچکتر شود که این رقم ۴ برابر انقباض ۱۱ درصدی روسیه است. بدترین سناریویی که این بانک مدل سازی کرده، کاهش ۷۵ درصدی تولید ناخالص داخلی اوکراین است.

همچنین مقایسه درآمد گازی روسیه نشان می دهد که صادرات این کشور رو به افزایش است و قیمت ها در مقایسه با سال قبل رشد داشته است.

در ژانویه ۲۰۲۲، روسیه ۹.۵ میلیارد دلار از خط لوله های گازی درآمد کسب کرد که این رقم در سال قبل از آن ۳.۴ میلیارد دلار بود، ضمن اینکه ۱.۳ میلیارد دلار دیگر نیز از صادرات گاز طبیعی مایع یا ال ان جی به دست آورد.

برای اولین بار، صادرات گاز روسیه به ارزش ۱۰.۸ میلیارد دلار از صادرات نفت این کشور به ارزش ۱۰.۱ میلیارد دلار پیشی گرفته است.

اگر این خط لوله ها مشمول تحریم انرژی قرار گیرد، هزینه آن برای خزانه داری روسیه ۳.۵ میلیارد دلار در ماه خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل