بازدید 18152
۶
آخرین تحولات خاورمیانه

گزارش رسانه آمریکایی از ۴۰۰ حمله هوایی اسرائیل علیه مواضع ایران/ اعلام آمادگی برای درگیری فراگیر با اسرائیل/ گفت وگوی مقام انصارالله با نماینده سازمان ملل درباره آتش‌بس یمن/ زمین گیر شدن بیش از ۱۰۰ جت روسیه در دبی

گزارش رسانه آمریکایی از ۴۰۰ حمله هوایی اسرائیل علیه مواضع ایران، اعلام آمادگی برای درگیری فراگیر با اسرائیل، گفت وگوی مقام انصارالله با نماینده سازمان ملل درباره آتش‌بس یمن، زمین گیر شدن بیش از ۱۰۰ جت روسیه در دبی و اعتراض دمشق به سازمان ملل درباره حملات رژیم صهیونیستی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 11 April 2022

گزارش رسانه آمریکایی از 400 حمله هوایی اسرائیل علیه مواضع ایران/ اعلام آمادگی برای درگیری فراگیر با اسرائیل/ گفت وگوی مقام انصارالله با نماینده سازمان ملل درباره آتش‌بس یمن/ زمین گیر شدن بیش از 100 جت روسیه در دبی

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: گزارش رسانه آمریکایی از ۴۰۰ حمله هوایی اسرائیل علیه مواضع ایران، اعلام آمادگی برای درگیری فراگیر با اسرائیل، گفت وگوی مقام انصارالله با نماینده سازمان ملل درباره آتش‌بس یمن، زمین گیر شدن بیش از ۱۰۰ جت روسیه در دبی و اعتراض دمشق به سازمان ملل درباره حملات رژیم صهیونیستی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

گزارش رسانه آمریکایی از ۴۰۰ حمله هوایی اسرائیل علیه مواضع ایران در منطقه

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی با تیتر «جنگی بین جنگ‌ها با ایران» به نقل از منابع رژیم صهیونیستی گزارش داد: ارتش اسرائیل از سال ۲۰۱۷ تا کنون بیش از ۴۰۰ حمله هوایی در سوریه و دیگر مناطق غرب آسیا در راستای اقدامات خود علیه ایران و متحدان این کشور در منطقه انجام داده است.

این منابع مدعی هستند که بیشتر این حملات در سوریه و حومه دمشق و تعدادی نیز علیه اهداف کوچکتر در لبنان و عراق انجام شده است.

بر اساس این گزارش، مقامات رژیم صهیونیستی، کمپین خود را با نام جنگی بین جنگ‌ها با هدف بازدارندگی در برابر ایران و تضعیف توان این کشور برای ضربه زدن به اسرائیل نامگذاری کرده‌اند.

با این حال، تحلیلگران نظامی صهیونیستی مدعی هستند که حملات هوایی اسرائیل در سوریه جاه طلبی‌های ایران را مختل کرده، ولی در عین حال درگیری را به عرصه‌های دیگر نیز کشانده است.

این در حالی ست که طی ماه‌های اخیر، شکست‌های متنوعی را در داخل فلسطین اشغالی در برابر فلسطینی‌ها و در خارج در برابر ایران متحمل شده است؛ از جمله حمله موشکی اخیر به اهداف اسرائیلی در اربیل.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، اخیرا با انتشار اطلاعیه‌ای، با اشاره به هدف قرار دادن مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها توسط موشک‌های نقطه‌زن تاکید کرد: «تکرار هرگونه شرارت با پاسخ‌های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد.»

وال استریت ژورنال در ادامه نوشت، «آمیکام نورکین» ژنرال تازه بازنشسته اسرائیلی و رئیس سابق نیروی هوایی این رژیم در این زمینه می‌گوید: این کمپین صددرصد موفق نبوده است؛ اما بدون اقدامات ما شرایط می‌توانست خیلی منفی‌تر باشد.

«کارمیت والنسی» پژوهشگر موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل نیز گفت: کمپین اسرائیل منجر به عقب نشینی گسترده نیرو‌های ایرانی از اطرف مرز‌های فلسطین اشغالی به مناطق امن‌تر شده است. این یک استراتژی موثر است، اما برای مقابله تمام عیار با ایران و تهدیداتی که از سوی این کشور متوجه اسرائیل است کافی نیست.

تحلیلگران نظامی می‌گویند، ایران نفوذ گسترده خود را در سوریه حفظ کرده و به تجهیز حزب الله با سامانه‌های موشکی پیشرفته که قادرند اسرائیل را با دقت بالا هدف قرار دهند، ادامه داده است.

وال استریت ژورنال در ادامه به نقل از منابع و تحلیلگران ایرانی نیز نوشت: از هر ۲۰ یا ۲۵ حمله فقط دو حمله اهداف را منهدم می‌کنند و در مقابل نیروی قدس سپاه پاسداران ایران نیز به انواع مختلف به این حملات پاسخ می‌دهد.

این منابع ایران همچنین می گویند، سپاه خط قرمز تعیین کرده است، اگر حمله کنید، ما پاسخ می‌دهیم؛ چشم در برابر چشم.

یک مشاور دولتی سوریه نیز می‌گوید، حملات هوایی اسرائیل به طور قابل توجهی نفوذ ایران را در سوریه کاهش نداده و ایرانی‌ها حضور خود را در سراسر این کشور تقویت کرده‌اند و تضعیف مواضع آن‌ها بسیار دشوار است.

اعلام آمادگی برای درگیری فراگیر با اسرائیل

یکشنبه شب «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در گفت وگو با شبکه المنار لبنان گفت: هر لحظه باید منتظر درگیری همه جانبه و فراگیر با رژیم اشغالگر باشیم. فلسطین گزینه‌های گسترده‌ای روی میز دارد و وحدت گروه‌های مقاومت فلسطین برای مقابله با دشمن ضروری است.

گزارش رسانه آمریکایی از 400 حمله هوایی اسرائیل علیه مواضع ایران/ اعلام آمادگی برای درگیری فراگیر با اسرائیل/ گفت وگوی مقام انصارالله با نماینده سازمان ملل درباره آتش‌بس یمن/ زمین گیر شدن بیش از 100 جت روسیه در دبی

او ادامه داد: عملیات‌ دلاورانه اخیر تأکیدی بر توانایی فلسطینیان برای مقابله شجاعانه با رژیم اشغالگر است.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی اضافه کرد: آنچه از عملیات‌ علیه رژیم اشغالگر مشاهده می‌شود، واکنش به اقدامات آنان نیست بلکه تلاش‌های طبیعی ملت فلسطین تحت اشغالگری است. فلسطینیان گزینه‌های زیادی برای مقاومت در کرانه‌باختری، قدس و نوار غزه دارند. مقاومت پاسخ صهیونیست‌ها را می‌دهد و آمادگی رویارویی همه‌جانبه را داریم و نمی‌توانیم چشم خود را به روی آنچه در قدس یا کرانه باختری می‌گذرد، ببنیدیم.

وی افزود: ما در ماه رمضان در آستانه نبرد هستیم و با ایمان و مجاهدت خود و اعتقادمان به اینکه رژیم اشغالگر با وجود قدرتش در برابر اراده ملت فلسطین ضعیف است، قوی هستیم.

این مقام فلسطینی هشدار داد که اقدامات رژیم اشغالگر در مسجد الاقصی و کرانه باختری باعث تشدید خشم فلسطینی‌ها می‌شود.

دبیرکل جهاد اسلامی همچنین گفت: ما در مقابله مستقیم با رژیم اشغالگر هستیم و هر لحظه باید منتظر درگیری همه جانبه و فراگیر باشیم.

النخاله افزود: کشورهای عربی که به دنبال عادی سازی بودند، مشخص شد که فلسطین را برای همیشه ترک کردند و خواهان منع فلسطینیان از واکنش به جرایم اشغالگران هستند.

وی تصریح کرد: ملت‌های عرب و اسلامی باید بدانند که مردم فلسطین در مقابل چشمان حاکمان و پادشاهان عرب و با تایید آنها کشته و از سرزمین خود بیرون رانده می‌شوند.

گفت وگوی مقام انصارالله با نماینده سازمان ملل درباره آتش‌بس یمن

رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن روز یکشنبه در مسقط، پایتخت عمان با نماینده سازمان ملل متحد درباره روند اجرای آتش‌بس گفت وگو کردند.

به گزارش المسیره، «محمد عبدالسلام» گفت: عصر یکشنبه با «هانس گروندبرگ» نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن و هیأت همراهش در پایتخت عمان درباره روند آتش بس دیدار کردم.

وی افزود: با نماینده سازمان ملل درباره پایان دادن نقض آتش بس از سوی طرف مقابل و شروع بحث در مورد پرونده بشردوستانه گفت وگو کردیم. همچنین درباره موضوع ضرورت تسریع در روند پروازها از فرودگاه صنعاء و تسهیل در ورود کشتی‌ها بدون هیچ گونه مانعی رایزنی کردیم.

گزارش رسانه آمریکایی از 400 حمله هوایی اسرائیل علیه مواضع ایران/ اعلام آمادگی برای درگیری فراگیر با اسرائیل/ گفت وگوی مقام انصارالله با نماینده سازمان ملل درباره آتش‌بس یمن/ زمین گیر شدن بیش از 100 جت روسیه در دبی

پیش از این دیدار نیز «بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان و «هانس گروندبرگ» نماینده سازمان ملل در امور یمن درباره تلاش‌های انجام شده برای تضمین ادامه آتش‌بس و ورود به یک روند سیاسی جامع تبادل نظر کردند.

وزارت امور خارجه عمان در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که «البوسعیدی» از «گروندبرگ» که به عمان سفر کرده است استقبال نمودو آن‌ها در دیدار با یکدیگر درباره تلاش‌های انجام شده جهت تداوم آتش بس در جنگ یمن تبادل نظر کردند.

پیشتر حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در توییتی از نقض مکرر آتش‌بس از سوی ائتلاف سعودی و عدم پایبندی به آن انتقاد کرده بود.

از شنبه هفته گذشته، تمامی عملیات نظامی تهاجمی زمینی، هوایی و دریایی متوقف شده و نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن تاکید کرد که موفقیت این ابتکار به تعهد مستمر طرف‌های متخاصم به اجرای توافقنامه آتش بس بستگی دارد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض بناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

زمین گیر شدن بیش از صد جت روسیه در دبی

رسانه‌ها شبانگاه یکشنبه به وقت تهران گزارش دادند که جت‌های خصوصی ثروتمندان روسی در دبی گیر افتاده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» به نقل از روزنامه «وال استریت ژورنال»، از زمان آغاز جنگ بین روسیه و اوکراین، بیش از ۱۰۰ فروند هواپیما در فرودگاه‌های دبی گیر افتاده‌اند. تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده توسط یک شرکت نقشه برداری زمینی، نشان داد که شماری از جت‌های خصوصی روس‌ها از اواسط فوریه تا اوایل آوریل در دبی زمین گیر شده‌اند.

منابع آگاه گفتند، از آنجایی که این هواپیماها برای جلوگیری از تحریم‌ها به دبی پرواز می‌کنند، در نهایت در آنجا گیر می‌کنند زیرا صاحبان روس هواپیما نمی‌توانند در جای دیگری با آن‌ها پرواز کنند.

«استیو وارسانو» مدیر عامل یک کارگزاری جت خصوصی مستقر در لندن، گفت: «بسیاری از هواپیماهای مرتبط با روسیه به امارات متحده عربی نقل مکان کرده‌اند، زیرا می‌توانند در حریم هوایی آنجا پرواز کنند.»

گزارش رسانه آمریکایی از 400 حمله هوایی اسرائیل علیه مواضع ایران/ اعلام آمادگی برای درگیری فراگیر با اسرائیل/ گفت وگوی مقام انصارالله با نماینده سازمان ملل درباره آتش‌بس یمن/ زمین گیر شدن بیش از 100 جت روسیه در دبی

وزارت بازرگانی ایالات متحده اخیراً تحریم‌هایی را اعمال کرده است که سوخت گیری، تعمیر و نگهداری هواپیماهای مرتبط با روسیه را ممنوع می کند. شرکت‌های هواپیمایی بزرگ از جمله «بوئینگ» و «ایرباس» نیز تحویل قطعات یدکی به خطوط هوایی روسیه را متوقف کرده‌اند.»

چندی قبل، وزیر حمل و نقل روسیه با اشاره به توقیف ده‌ها فروند هواپیمای این کشور در خارج به واسطه تحریم‌ها گفت که از تجربیات ایران در این زمینه استفاده می‌کند.

«ویتالی ساولیف» وزیر حمل و نقل روسیه در جلسه کمیته سیاست اقتصادی روسیه گفت: «حدود ۸۰ فروند هواپیمای خطوط هوایی روسیه در خارج از کشور به دلیل تحریم‌های ضد روسیه توقیف شده است.»

ساولیف گفت: «ما ۱۳۶۷ هواپیما در کشور قبل از تحریم‌ها داشتیم. اینک ۷۸ هواپیما را از دست داده‌ایم، آنها توقیف شده‌اند.این هواپیماها در کشورهای دوست روسیه از جمله ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، توقیف شدند.»

ساولیف در بخش دیگری با اشاره به تداوم پروازها و تامین قطعات یدکی هواپیما افزود: «مسئولان روس با تکیه بر تجربیات ایران که سال‌ها تحریم بوده، به دنبال راه حلی برای این موضوع هستند.»

اعتراض دمشق به سازمان ملل درباره حملات رژیم صهیونیستی

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه، درباره حملات رژیم صهیونیستی، پیام اعتراضی به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد فرستاد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از مقداد گزارش داد، تداوم حملات رژیم صهیونیستی به سوریه، به سطح تجاوز هدفمند و سیستماتیک رسیده و موضع سوریه، مبتنی بر رد تجاوز و در معرض خطر قرار دادن امنیت و صلح در خاورمیانه است.

وی با بیان اینکه سوریه نسبت به خطر و عواقب این مسئله تأکید کرده است، گفت که سوریه این حملات را تهدیدی برای امنیت و صلح بین‌الملل و نقض اصول حقوق و قوانین بین‌الملل می‌داند.

گزارش رسانه آمریکایی از 400 حمله هوایی اسرائیل علیه مواضع ایران/ اعلام آمادگی برای درگیری فراگیر با اسرائیل/ گفت وگوی مقام انصارالله با نماینده سازمان ملل درباره آتش‌بس یمن/ زمین گیر شدن بیش از 100 جت روسیه در دبی

وزیر خارجه سوریه خاطرنشان کرد، محکوم نکردن حملات مداوم صهیونیست ها، رژیم صهیونیستی را تشویق کرده است که به حمله به اراضی سوریه ادامه دهد و این مساله، اعتبار و کارآیی سازمان ملل را زیر سؤال می‌برد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۶
400 حمله دست کم چند هزار تلفات دارد آنهم بخاطر هیچ!
نهال دشمنی برکن که رنج بی شمار آرد
آقایان شما هم مثل اعراب رابطه با اسرائیل را عادی کنید حالا دوستی نکنید ولی دست از دشمنی بردارید مردم دیگه توانی ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
مصریان به یهودیان پناه داد و مورد لعن یهودیان اند ؛ ایرانیان آنان را اسارت بابل رها کردند ، جشن ایرانی کشی دارند ؛ عثمانی در برابر کشتار مسیحیان به آنان پناه داد ، اسباب تکه تکه شدنش را فراهم کردند . نمونه بارز این رفتار ، مادلین آلبرایت بود : در زمان جنگ دوم صرب ها او را حفظ کردند و در زمان وزارت او صربستان ویرانه شد . خیال می کنید آنان فرشته اند ؟!اسرائیل رکورد دار نقض قوانین بین المللی و اصول همزیستی است . هیچ نشانه ای دال بر پشیمانی در آن دیده نمی شود ، برعکس به شدت عمل بیشتر پافشاری می کنند . چانبداری از اسرائیل نشانه آشکار و غیرقابل توجیه دشمنی با ایران است .
یعنی 400 بار حمله کردن به نیروها و مدافعان حرم؟؟؟؟
سلام
دیدگاه من این هست که ما با مصر رابطه برقرار کنیم اسراییل از سایه ملت 100 ملیونی مصر هم میترسد ضمن اینکه مردم عادی مصر هم هیچ از اسراییلی ها خوششون نمی اید حتی مرد عادی امارات و دیگر کشور های عربی دیدید که چطور پرچم اسراییل در مصر به زمین کشیده شد
منتها ما سیاست مداران درستی نداریم و میخواهیم به خاطر مثلا نام یک خیابان در تهر یا خالد استامبولی روابط با ملت بزرگ مصر قطع کنیم خالد استامبولی خودش زنده بشه میگه من بهتر از کل مردم مصر نیستم شما روابط بر قرار کنید
دریغ از یک پاسخ موثر و متناسب و دندان شکن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل