بازدید 11680
۷
آخرین تحولات خاورمیانه

نامه ضد ایرانی سناتورهای آمریکا به بایدن/ آمادگی کویت برای ازسرگیری مذاکرات حقوقی با ایران/ تقدیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از محمود عباس/ درخواست‌ها برای استعفای نفتالی بنت بعد از عملیات در تل‌آویو

نامه ضد ایرانی سناتور‌های آمریکا به بایدن، آمادگی کویت برای ازسرگیری مذاکرات حقوقی با ایران، تقدیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از محمود عباس، درخواست‌ها برای استعفای نفتالی بنت بعد از عملیات در تل‌آویو و ابتکار عمل حکیم برای خروج از بن بست سیاسی عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۱۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳ 09 April 2022

نامه ضد ایرانی سناتورهای آمریکا به بایدن/ آمادگی کویت برای از سرگیری مذاکرات حقوقی با ایران/ تقدیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از محمود عباس/ درخواست‌ها برای استعفای نفتالی بنت بعد از عملیات در تل‌آویو

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: نامه ضد ایرانی سناتور‌های آمریکا به بایدن، آمادگی کویت برای ازسرگیری مذاکرات حقوقی با ایران، تقدیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از محمود عباس، درخواست‌ها برای استعفای نفتالی بنت بعد از عملیات در تل‌آویو و ابتکار عمل حکیم برای خروج از بن بست سیاسی عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

نامه ضد ایرانی سناتورهای آمریکا به بایدن

چند سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در هراس از بازگشت احتمالی دولت دموکرات جو بایدن به توافق هسته‌ای با ایران، در نامه‌ای ضد ایرانی خواستار حمایت از رژیم صهیونیستی شدند.

در این نامه خطاب به بایدن ادعا شده است: به نظر می‌رسد، دولت شما قصد دارد به یک توافق هسته‌ای جدید با ایران دست یابد که مسیر این کشور برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را هموار کند. ایران مجهز به سلاح هسته‌ای، پیامدهای منفی بزرگی در منطقه خواهد داشت.

نامه ضد ایرانی سناتورهای آمریکا به بایدن/ آمادگی کویت برای از سرگیری مذاکرات حقوقی با ایران/ تقدیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از محمود عباس/ درخواست‌ها برای استعفای نفتالی بنت بعد از عملیات در تل‌آویو

سناتورهای جمهوری خواه از جمله «مارکو روبیو»، «تد کروز»، «تام کاتن»، «جیم ریش»، «لیندسی گراهام»، «بیل هاگرتی» و «راگر ویکر» در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود افزودند: ایران هسته‌ای موجودیت اسرائیل و دولت‌های عرب متحد ما را به خطر انداخته، موقعیت آمریکا را در خاورمیانه تخریب می‌کند و در نهایت آمریکا را تهدید خواهد کرد؛ بنابراین، اصلاح مسیر لازم است. ما از دولت شما می‌خواهیم برای ارائه قابلیت‌های نظامی به اسرائیل با هدف دفاع از خود در مقابل ایران اقدامات فوری انجام دهید.

 تد کروز سناتور جمهوری‌خواه تگزاس در مصاحبه با رسانه سعودی ایران اینترنشنال مدعی شد، دلیل اینکه دولت آمریکا نمی‌خواهد جزئیات این مذاکرات (مذاکرات وین) آشکار شود، این است که نتیجه این مذاکرات یک توافق وحشتناک برای آمریکاست.

آمادگی کویت برای ازسرگیری مذاکرات حقوقی با ایران

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و شیخ احمد ناصر محمد الصباح وزیر امور خارجه کویت امروز (جمعه) ۱۹ فروردین ماه تلفنی گفت‌‌‌‌‌‌‌‌وگو کردند.

امیرعبداللهیان ظرف روزهای گذشته با وزرای خارجه عراق، ترکمنستان، صربستان و مجارستان نیز تلفنی گفت‌‌‌‌‌‌‌‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در این تماس تلفنی، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به دولت و ملت کویت درباره مسائل مورد علاقه فیمابین از جمله مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی به گفت‌‌‌‌‌‌‌‌وگو پرداخت.

وزیر امور خارجه ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای بسط مناسبات دوجانبه با کویت و انجام گفت‌‌‌‌‌‌‌‌وگوهای منطقه ای، تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اولویت سیاست توسعه همه جانبه روابط با همسایگان، علاوه بر گفت‌‌‌‌‌‌‌‌وگو، بر همکاری عملی منطقه ای تاکید دارد و ما همکاری منطقه ای را به نفع امنیت، پیشرفت و توسعه منطقه می دانیم.

نامه ضد ایرانی سناتورهای آمریکا به بایدن/ آمادگی کویت برای از سرگیری مذاکرات حقوقی با ایران/ تقدیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از محمود عباس/ درخواست‌ها برای استعفای نفتالی بنت بعد از عملیات در تل‌آویو

امیرعبداللهیان برقراری آتش بس موقت در یمن را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از برقراری آتش بس در یمن استقبال کرد و در ادامه بر ضرورت رفع کامل محاصره انسانی و ارسال کمک های انسانی به یمن تاکید دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این گفت‌‌‌‌‌‌‌‌وگوی تلفنی با همتای کویتی، آخرین وضعیت مذاکرات وین برای لغو تحریم ها را مورد اشاره قرار داد و‌ روند مذاکرات را تبیین کرد.

شیخ احمد ناصر الحمد الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز در این گفت‌‌‌‌‌‌‌‌وگوی تلفنی، متقابلا ماه مبارک رمضان را به همتای ایرانی خود، دولت و مردم ایران تبریک گفت و بر عزم این کشور برای توسعه مناسبات با ایران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کویت ابراز امیدواری کرد، با استمرار آتش بس، زمینه ساز گفت‌‌‌‌‌‌‌‌وگوهای یمنی و حل و فصل بحران یمن شود.

وزیر امور خارجه کویت در پاسخ به لزوم تعیین مرز آبی و بهره برداری از میادین مشترک، آمادگی کویت را برای ازسرگیری مذاکرات حقوقی دو کشور اعلام کرد.

شیخ احمد الصباح با دعوت از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به کویت و گفت‌‌‌‌‌‌‌‌وگو در خصوص روند گسترش مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای، بر موضع حمایتی کویت از مذاکره و گفت‌‌‌‌‌‌‌‌وگوی منطقه ای تاکید کرد.

تقدیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از محمود عباس

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، بعدازظهر روز جمعه، از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بابت صدور بیانیه در محکومیت عملیات استشهادی تل‌آویو تقدیر کرد.

بنا بر گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی «گلگلتز»، بنی گانتز گفت: «خوب است که تشکیلات خودگردان این حمله تروریستی را محکوم کرده، ولی خواسته من این است که علاوه بر محکومیت، تشکیلات خودگردان فلسطین اقدامات خود را علیه تروریست‌ها افزایش دهد.»

نامه ضد ایرانی سناتورهای آمریکا به بایدن/ آمادگی کویت برای از سرگیری مذاکرات حقوقی با ایران/ تقدیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از محمود عباس/ درخواست‌ها برای استعفای نفتالی بنت بعد از عملیات در تل‌آویو

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، ظهر امروز، در بیانیه‌ای این عملیات را محکوم کرد و خواستار برقراری ثبات شد.

درخواست‌ها برای استعفای نفتالی بنت بعد از عملیات در تل‌آویو

عملیات پنجشنبه شب در تل‌آویو که تنها یک هفته پس از عملیات شهادت‌طلبانه در «بنی براک» نزدیک تل‌آویو رخ داد، خشم صهیونیست‌ها از ناکامی رژیم صهیونیستی در مقابله با چنین عملیاتی را در پی داشته و با انتشار پست‌هایی در فضای مجازی، خواستار استعفای «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم شده‌اند.

در عملیات جدید که شامگاه پنجشنبه در مرکز تل‌آویو رخ داد، دو صهیونیست کشته و ۱۵ تن زخمی شدند. عامل این عملیات در ساعات اولیه بامداد روز جمعه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید شد، اما ساکنان فلسطین اشغالی همچنان در ترس و وحشت هستند.

نامه ضد ایرانی سناتورهای آمریکا به بایدن/ آمادگی کویت برای از سرگیری مذاکرات حقوقی با ایران/ تقدیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از محمود عباس/ درخواست‌ها برای استعفای نفتالی بنت بعد از عملیات در تل‌آویو

صهیونیست‌های ساکن تل‌آویو در فضای مجازی درباره ترس و اضطراب حاکم بر نه تنها تل‌آویو بلکه بر بخش‌های دیگر فلسطین اشغالی نوشتند. به گزارش «اسپوتنیک»، یکی از آن‌ها نوشت: تل‌آویو ۲۰۲۲، کاملاً وحشتناک است.

یکی دیگر از آن‌ها با توصیف فضای امنیتی تل‌آویو نوشت: سربازان با تفنگ‌ها و فشنگ‌های آماده در خیابان‌های تل‌آویو؛ تردد در شهر ترسناک است؛ اسرائیل ۲۰۲۲؛ بنت، برو!

کاربر اسرائیلی دیگری نوشت: آن‌ها ضعف اسرائیل را حس می‌کنند و تشخیص می‌دهند که بنت ناکارآمد است. آن‌ها کامل ترس خود را از دست دادند و می‌فهمند مترسکی در بالفور (خیابانی در قدس اشغالی که محل اقامت رسمی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است) نشسته است. آن‌ها می‌دانند که دولت رژیم صهیونیستی به عباس وابسته است. برای آن‌ها روشن است که اسرائیلِ بنت اسیر و محاصره شده و بر این اساس عمل می‌کنند. این داستان راست یا چپ نیست. این یک رهبری شکست‌خورده و بی‌تجربه است. بنت برو خونه!

درخواست‌ها برای استعفای بنت پس از عملیات استشهادی دیشب در تل‌آویو در حالی است که کابینه رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی است و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و هزاران هوادار او دیروز با برگزاری تظاهرات در مقابل مقر دولت اشغالگر در قدس غربی، خواستار استعفای نخست‌وزیر شدند.

ابتکار عمل حکیم برای خروج از بن بست سیاسی عراق

رهبر جریان حکمت ملی عراق ابتکار عملی را برای پایان دادن به بن بست سیاسی در کشورش که از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در اکتبر گذشته ادامه دارد، ارائه کرد.

به گزارش العربیه، عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در ابتکار خود که شامل چندین محور است، از همه طرف‌ها خواست تا پای میز گفت‌‌‌‌‌‌‌‌وگو بنشینند و «بدون پیش‌شرط یا محدودیت» به بررسی راهکارهایی برای حل بحران بپردازند.

طبق اعلام خبرگزاری رسمی عراق الحکیم همچنین از همه طرف‌ها خواست طبق قانون اساسی از طریق نمایندگانشان در پارلمان فراکسیون اکثریت را تشکیل دهند.

نامه ضد ایرانی سناتورهای آمریکا به بایدن/ آمادگی کویت برای از سرگیری مذاکرات حقوقی با ایران/ تقدیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از محمود عباس/ درخواست‌ها برای استعفای نفتالی بنت بعد از عملیات در تل‌آویو

بزرگترین مؤلفه این ابتکار حل موضوع ریاست قوای سه گانه از طریق تفاهم اعضای احزاب بین خود و موافقت با نامزد مورد توافق اکثریت کردها، سنی‌ها و شیعیان است.

این ابتکار همچنین خواستار تدوین برنامه‌های خدماتی و سیاسی برای دولت بعدی، تعیین محدودیت‌های زمانی «واقع بینانه» برای اجرای آن و تعیین معیارهایی برای انتخاب کابینه مورد انتظار است.

با گذشت شش ماه از انتخابات پارلمانی، عراق همچنان بدون رئیس جمهور و نخست وزیر جدید برای به دست گرفتن قدرت اجرایی است.

در مارس گذشته، پارلمان عراق نتوانست به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان حاضر رئیس جمهور جدید را انتخاب کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
برجام بی نتیجه است
بیشتر از این وقت مردم و کشور را نگیرید
پاسخ ها
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
اون رئیس جمهوری قبلی بود تمام وقتش را صرف برجام کرد.
تنها مانع توافق برجام سپاه پاسداران است
نه روسیه که یک ماه قبل در بوغ رسانه ای غرب تبلیغ میشد
نه زیاده خواهی آمریکا
نه پیمان شکنی آمریکا
نه فشار جمهوری خواهان و حتی هم حزبی های بایدن
نه لابی صهیونیستی و فشار آنها در کنگره و سنا
نه عربستان و امارات و کسانی که موش می دونن
این ایتکاری که امریکا در عراق و روسیه بخرج داد دنیای درس برای سیاستمداران کشورمان دارد.
بعد از اتفاقات برای سوریه، یمن، ایران، روسیه نفر بعدی چین است. جهان فقط یک قطب دارد.
برجام‌ زمانی‌به نتیجه‌عالی‌و شیرین‌ و همه جانبه‌رسیده‌بود‌که اقای‌دکتر‌ظریف‌ با جان کری‌ وزیر خا‌رجه‌امریکا‌ قدم‌ زدند‌ و میرفت که در جوی آشتی جویانه‌ مسائل‌ ایران با دنیا حل بشه‌ تا‌ ما ملت هم دو روز رنگ زندگی را ببینیم‌ !
ولی‌ طمع‌ و چشمداشت‌ عده ای‌ قدرت، طلب‌ مغرض‌ این امر را به ضرر جاهطلبی‌ خود دید‌ه‌ و با گرد و خاک‌ و جنجال‌ همه رشته های بافته‌شده توسط‌وزیر خارجه‌ کاردان و دلسوز‌ ایران را پنبه‌ کردند‌ !
و حالا‌ افتاده اند‌ دنبال‌ غرب‌ تا با هزاران منت و خواهش‌ شاید همون‌ پیمان و شاید کمتر از آن را به اسم خود سند بزنند‌ تا شاید مدال قهرمانی بگیرند‌ از این ملت به جان امده‌ از تحریم‌ و گرانی‌ !!
زهی خیال باطل‌ ! از جایگاه‌ استیصال‌ ؟! خیال میفرمائید‌ !!!!
دریافت خسارت های جنگ حدود ۴۰۰ میلیارد دلار از عراق چرا پیگیری نمیشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر