بازدید 17970
آخرین تحولات خاورمیانه

وحشت در تل آویو با کشته و زخمی شدن چند صهیونیست/ حمله پهپادی و موشکی به پایگاه عین‌الاسد/ واکنش گروه‌های فلسطینی به عملیات تل‌آویو/ موضع‌ ژنرال ارشد آمریکا درباره خروج نیروی قدس از فهرست گروه های تروریستی

وحشت در تل آویو با کشته و زخمی شدن چند صهیونیست، حمله پهپادی و موشکی به پایگاه عین‌الاسد، واکنش گروه‌های فلسطینی به عملیات تل‌آویو، موضع ژنرال ارشد آمریکا درباره خروج نیروی قدس از فهرست گروه‌های تروریستی و بازگشت سفیر عربستان به لبنان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۱۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵ 08 April 2022

وحشت در تل آویو با کشته و زخمی شدن چند صهیونیست/ حمله پهپادی و موشکی به پایگاه عین‌الاسد/ واکنش گروه‌های فلسطینی به عملیات تل‌آویو/ موضع‌ ژنرال ارشد آمریکا درباره خروج نیروی قدس از فهرست گروههای تروریستی

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: وحشت در تل آویو با کشته و زخمی شدن چند صهیونیست، حمله پهپادی و موشکی به پایگاه عین‌الاسد، واکنش گروه‌های فلسطینی به عملیات تل‌آویو، موضع ژنرال ارشد آمریکا درباره خروج نیروی قدس از فهرست گروه‌های تروریستی و بازگشت سفیر عربستان به لبنان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

وحشت در تل آویو با کشته و زخمی شدن چند صهیونیست

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات صهیونیستی اعلام کرد که عامل تیراندازی شب گذشته در تل آویو به شهادت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس اسرائیل گفته عامل تیراندازی شب گذشته در تل آویو جوان فلسطینی اهل جنین در کرانه باختری بوده است که سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی او را به شهادت رساندند.

عملیات تیراندازی پنجشنبه شب در یک کلوب شبانه تل آویو ۲ کشته و ۱۶ زخمی بر جای گذاشت.

گروه‌های مختلف فلسطینی اعلام کردند که این عملیات متهورانه نتیجه خشونت‌ها، آزار و اذیت و جنایات‌ این رژیم علیه ملت ما و برآیند خشم فلسطینیان است.

وحشت در تل آویو با کشته و زخمی شدن چند صهیونیست/ حمله پهپادی و موشکی به پایگاه عین‌الاسد/ واکنش گروه‌های فلسطینی به عملیات تل‌آویو/ موضع‌ ژنرال ارشد آمریکا درباره خروج نیروی قدس از فهرست گروههای تروریستی

به نوشته رویترز، این جوان فلسطینی پس از ساعت‌ها تعقیب و گریز در شهر، روز جمعه مورد اصابت نیروهای امنیتی اسرائیل قرار گرفت و کشته شد.

«شین بت» سازمان اطلاعات و امنیت داخلی صهیونیستی اعلام کرده است که افسران صهیونیستی مرد مسلح را در نزدیکی مسجدی در یافا در جنوب تل آویو پیدا کرده اند.

اُفیر جندلمن سخنگوی نخست وزیری رژیم صهیونیستی در توئیتی نوشت که نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم پنجشنبه شب در جریان حمله تروریستی تل آویو قرار گرفت و او ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه امروز به وقت محلی، جلسه دیگری برای ارزیابی وضعیت با حضور وزرای جنگ و امنیت داخلی و روسای دستگاه‌های امنیتی برگزار خواهد کرد.

حمله پهپادی و موشکی به پایگاه عین‌الاسد

منابع امنیتی عراق از حمله موشکی و پهپادی به پایگاه عین‌الاسد در الانبار عراق خبر دادند.

به گزارش سایت روزنامه العربی الجدید، منابع امنیتی عراقی اعلام کردند، پایگاه عین الاسد در الانبار عراق در معرض حمله دو موشک قرار گرفت. پیش از آن نیز سامانه دفاعی ارتش عراق دو پهپاد را که نزدیک این پایگاه شده بودند، سرنگون کرد.

وحشت در تل آویو با کشته و زخمی شدن چند صهیونیست/ حمله پهپادی و موشکی به پایگاه عین‌الاسد/ واکنش گروه‌های فلسطینی به عملیات تل‌آویو/ موضع‌ ژنرال ارشد آمریکا درباره خروج نیروی قدس از فهرست گروههای تروریستی

مربیان و مشاوران نظامی ائتلاف آمریکا در پایگاه عین الاسد مستقر هستند.

هنوز دولت عراق بیانیه‌ای درباره این حملات صادر نکرده و هیچ گروهی نیز مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

واکنش گروه‌های فلسطینی به عملیات تل‌آویو

گروه‌های مختلف فلسطینی در واکنش به عملیات تیراندازی پنجشنبه شب در یک کلوب شبانه تل آویو ـ که ۲ کشته و ۱۶ زخمی بر جای گذاشت ـ اعلام کردند که این عملیات متهورانه، نتیجه خشونت‌ها، آزار و اذیت و جنایت‌های این رژیم علیه ملت ما و برآیند خشم فلسطینیان است.

به گزارش ایرنا از المیادین، جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای عملیات قهرمانانه امشب در تل آویو را که به کشته و زخمی شدن بیش از ۱۶ اسرائیلی منجر شد، ستوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دشمن صهیونیستی در حال پرداخت بخشی از هزینه‌های مربوط به جرایم خود و اقدامات تروریستی شهرک‌نشینان علیه مردم ما در بیت‌المقدس و کرانه باختری است.

وحشت در تل آویو با کشته و زخمی شدن چند صهیونیست/ حمله پهپادی و موشکی به پایگاه عین‌الاسد/ واکنش گروه‌های فلسطینی به عملیات تل‌آویو/ موضع‌ ژنرال ارشد آمریکا درباره خروج نیروی قدس از فهرست گروههای تروریستی

این جنبش اعلام کرد، بازگشت این عملیات‌ در عمق سرمزین های اشغالی نتیجه طبیعی تجاوزگری این رژیم است که پا را از تمام مرزها فراتر گذاشته است.

یوسف الحساینه عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی تاکید کرد که این عملیات همچون طوفانی بود که لرزه بر اندام صهیونیست‌های بزدل در خیابان دیزنکف انداخت.

احمد المدلل از رهبران جهاد اسلامی نیز گفت، این عملیات را حامل این پیام به سران دشمن صهیونیستی دانست که به هر میزان جنایات آنان علیه ملت فلسطین افزایش یابد، عملیات‌ قهرمانانه فلسطینیان نیز افزایش خواهد یافت و ملت و مقاومت قهرمان فلسطین برای پاسخ به جنایات این رژیم علیه ملت و مقدسات فلسطین گزینه‌های زیادی دارند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که ملت فلسطین امنیت و آرامش نداشته باشند، اشغالگران صهیونیست نیز رنگ آرامش را به چشم نخواهند دید.

جنبش حماس

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای پس از تیراندازی تل‌آویو اعلام کرد: این عملیات، پاسخی طبیعی و مشروع به تشدید جرائم اشغالگران علیه ملت ما، سرزمین ما، بیت‌المقدس و مسجد الاقصی است.

این جنبش اعلام کرد، مقاومت ملت ما در کمین تمام کسانی است که در اندیشه ضربه زدن به قدس و مسجد الاقصی هستند.

اسماعیل رضوان یکی از رهبران جنبش حماس نیز در این ارتباط ضمن تبریک به خاطر این عملیات قهرمانانه در تل‌آویو، آن را نتیجه پاسخ به تجاوزات صهیونیست‌ها دانست.

وی بر اهمیت تشدید این گونه عملیات‌ها علیه اشغالگران صهیونیست تأکید کرد.

جنبش فتح

جنبش آزادیبخش فلسطین (ساف) نیز با انتشار بیانیه‌ای به تیراندازی در تل‌آویو واکنش نشان داد و آن را پاسخ طبیعی ملت فلسطین به جنایت اسرائیل دانست.

جمایل حویل عضو شورای انقلابی جنبش فتح نیز در این ارتباط گفت که این عملیات، واکنش به تعدی‌های مکرر صهیونیست علیه شهروندان فلسطینی است.

جنبش مردمی فلسطین

این جنبش با تمجید از عملیات تل‌آویو تأکید کرد که صهیونیست‌ها هیچ جایی در خاک ما (فلسطین) نخواهند داشت.

وی با هشدار به رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان آن خواست، از ادامه تعدی به خاک فلسطین و اقدامات تروریستی علیه مردم آن خودداری کنند.

جنبش احرار فلسطین

جنبش احرار (آزادگان) فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، ما در برابر یک عملیات ویژه به لحاظ زمان و مکان، برنامه‌ریزی، اجرا و نتایج هستیم که البته این آخرین عملیات نخواهد بود.

جنبش خلق برای آزادی فلسطین

این جنبش نیز در واکنش به این اقدام عملیات قهرمانانه تل آویو را ضربه‌ای به سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی و پاسخی به جنایت‌های اشغالگران دانست.

این جنبش اشغالگران صهیونیست را مسئول کامل تمام حوادث جاری در خاک فلسطین (سرزمین‌های اشغالی) دانست.

موضع‌ ژنرال ارشد آمریکا درباره خروج نیروی قدس از فهرست گروه های تروریستی

ژنرال مارک میلی، رییس ستاد مشترک ایالات متحده پنجشنبه شب مخالفت خود را با خروج نام نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست آمریکا درباره گروه‌های تروریستی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مارک میلی در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا گفت: از حذف نام نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست سازمان های تروریستی خارجی حمایت نمی کنم.

وحشت در تل آویو با کشته و زخمی شدن چند صهیونیست/ حمله پهپادی و موشکی به پایگاه عین‌الاسد/ واکنش گروه‌های فلسطینی به عملیات تل‌آویو/ موضع‌ ژنرال ارشد آمریکا درباره خروج نیروی قدس از فهرست گروههای تروریستی

بنا به این گزارش، ایران خواستار حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط وزارت امور خارجه آمریکا به عنوان یک «سازمان تروریستی خارجی» به منزله یکی از شروط بازگشت خود به توافق سال 2015 است.

بازگشت سفیر عربستان به لبنان

پس از حل بحران دیپلماتیک ریاض و بیروت و در پی اظهارات وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان درباره جنگ یمن، دولت عربستان سفیر خود را به لبنان بازگرداند.

به گزارش الجزیره، به دنبال رفع بحران دیپلماتیک عربستان و برخی کشورهای شورای همکاری با لبنان، وزارت امور خارجه سعودی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر عربستان به بیروت بازگشته است.

عربستان آبان ماه گذشته در پی اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان پیرامون یمن، سفیرش در بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان در ریاض نیز خواست ظرف ۴۸ ساعت کشور را ترک کند.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که قرداحی در یک برنامه شبکه تلویزیونی الجزیره حمله ائتلاف سعودی به یمن را محکوم کرد که این موضوع واکنش اعضای شورای همکاری خلیج فارس از جمله ریاض را به همراه داشت.

وی در پاسخ به سوالی درمورد موضعش درباره جنگ یمن گفته بود: ملتی که از خودشان دفاع می‌کنند آیا به کسی تجاوز می‌کنند؟ به نظر من این جنگ یمن پوچ است و باید متوقف شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱۴
هر کس از خاورمیانه دور باشد دنیا و آخرت خود را ساخته است

بدترین منطقه جغرافیایی جهان با بیشترین جنگ های داخلی و قومی و مذهبی و ..........
منبع درآمد گروههای فلسطینی از کجاست ؟
هیچ وقت کشتن مردم عادی با هر کیش و دینی درست نیست.
هرگز از مرگ انسان ها خوشحال نشوید.
جالبه که از نظر عده ای قاتل انسان های عادی قهرمان و از نظر عده ای دیگر تکفیری و تروریست هستند.
ترویج خشونت برای رسیدن به اهداف عده ای خاص برای غارت ملت ها است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
اگر یک گروه خارجی آمدند و کشور ما را گرفتند و سعی کردند ما را از کشورمان بیرون کنند. شما چکار می کنید؟ آنکس که از کشور دیگر آمده می داند که اینجا کشور او نیست و بدون اجازه مردم آن کشور ساکن آنجا شده است. اگر هم خود را به آن راه زده باید به او فهماند. مردم شهرک نشین ها
حتی به اراضی کمی که به فلسطینی ها
داده شده رحم نمی کنند
پنج میلیون مهاجر افغان تو چهار ماه به ملت ایران تحمیل کرده خودش بالاترین ضرر اقتصادی مردم
اسیب های ناهنجاری آینده که ملتی به فرهنگ ملت دیگر بیگانه هستند با تمام نقاط قوت مشترک

افغان ها بم یک درصد انقلابی ها از نظر فرهنگی مذهبی. نقاط مشترک دارند با فرهنگ ۹۹درصد ملت ایران بیگانه اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
جمله بندی شما فارسی نیست. لطفا ادبیات فارسی رو پاس بدارید و قبل از ارسال مطلب یکبار حداقل آنرا مطالعه بفرمایید. ضمنا، فرهنگ ایران محدود به جغرافیای کشور ایران نیست و بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در این منطقه اشتراکات فراوان دارند. افاغنه ضمن اشتراک فرهنگی نیروی کار ارزان و فوق العاده خوبی هستند و این ما ایرانی ها هستیم که باید وجدان داشته باشیم و آنها را آزار و اذیت نکنیم.
بعد از روسیه نوبت چین است.
آمریکا همه کشورهای رقیب خود را وارد حاشیه می کند حتی اگر جیبوتی باشد.
شما که میگین بتا مردم یهودی دشمن نیستین . اینم از این هر کی کشته میشه میگین صهیونیست
فقط فلسطینیان باید در ترس و وحشت باشند. چرا باید مردم عادی اسرائیل در ترس و وحشت باشند یا در خیابان کشته شوند.
باید همگی اقدام مبارز فلسطینی را محکوم کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
همه باید مردمی مثل افکار شما را محکوم کنند!؟ که این همه جنایت مردم شهرک نشین ها را که کم کم
فلسطینی ها رااز سر زمین خود بیرون می کنند. نمی بینید و محکوم نمی کنید
وقتی مردمی را تحت ظلم قرار می دهید آنها حق دادند هر عکس العملی نشان دهند!.
کشتار غیرنظامیان هنر نیست چه در طرابلس و چه در مشهد
افغان ايران را خراب خواهند كرد
چرا جمعيت ايران را خراب ميكنيد
شما به یه عده اشغالگر میگید مردم عادی. انصافتون را برم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار