بازدید 17743
۵
پیمانه اقتصادی

خبر مهم معاون وزیر راه و شهرسازی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن/ چک‌های برگشتی افزایش یافت/ چین مالیات بر درآمد والدین کودکان زیر ۳ سال را کاهش می‌دهد/ زمان واریز اولین یارانه سال ۱۴۰۱ اعلام شد/ قیمت دلار در بازار امروز

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نخستین افت بورس در سال جدید، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ توصیه‌هایی برای سرمایه گذاری در بازار سهام، انباشت دارندگان بلندمدت بیت‌کوین به بالاترین حد خود رسید، قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی تنظیم بازار چقدر است؟ و ریزش قیمت نفت را در بر دارد.
کد خبر: ۱۱۱۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹ 29 March 2022

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.


به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نخستین افت بورس در سال جدید، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، توصیه‌هایی برای سرمایه گذاری در بازار سهام، انباشت دارندگان بلندمدت بیت‌کوین به بالاترین حد خود رسید، قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی تنظیم بازار چقدر است؟ و ریزش قیمت نفت را در بر دارد.

نخستین افت بورس در سال جدید

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۴۹۹۲ واحدی معادل ۱.۰۷ درصد، به یک میلیون و ۴۱۸ هزار و ۶۰۹  واحد رسید؛ حال در معاملات امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با افت 2900 واحدی مواجه شده است. /جزئیات بیشتر از معاملات امروز

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۱ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۷۵۳ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۵ درصد معادل ۶۵ هزار و ۴۶۹ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۸۵۱ تومان رسیده است.

توصیه‌هایی برای سرمایه گذاری در بازار سهام

میثم فدایی مدیرعامل فرابورس ایران خطاب به سهامداران روش درست سرمایه‌گذاری در بازار سهام را ارزیابی کرد و گفت: سهامداران باید منابع مازاد خود را برای سرمایه‌گذاری وارد بورس کنند و حتما از سرمایه‌گذاری در بازار سهام از طریق فروش اموال ضروری مانند مسکن و خودرو خودداری کنند. فدایی تاکید کرد: بهتر است سهامداران اقدام به خرید سهام شرکتی کنند که دارای روند سودآوری مشخص هستند. 

خبر مهم معاون وزیر راه و شهرسازی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای آن دسته از متقاضیان نهضت ملی مسکن که اطلاعات خود را به صورت ناقص در سامانه وارد کرده‌اند یا در ثبت مشخصات اشتباه داشته‌اند، مدت زمانی را به منظور ویرایش در نظر خواهیم گرفت که متعاقبا اعلام می‌شود. محمودزاده افزود: تمامی متقاضیان تا خردادماه تعیین تکلیف می‌شوند. برای بیش از ۹۰ درصد متقاضیان، سه شرط تاهل، ‌سرپرست خانوار بودن و سابقه مالکیت در ستاد وزارت راه و شهرسازی بررسی شده و شرط چهارم که سابقه سکونت پنج ساله در شهر مورد نظر است به استانها محول شده است. معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: همکاران ما در استانها تا خردادماه فرصت دارند تا شرایط متقاضیان را بررسی و تعیین تکلیف کنند. نهایتا به متقاضیان اعلام می‌کنند که واجد شرایط هستند یا خیر. اگر واجد شرایط هستند به آنها اعلام می‌شود که در بانک عامل حساب باز کنند و وارد اجرای پروژه خواهند شد.

چک های برگشتی افزایش یافت

براساس آمار بانک مرکزی بیش از شش میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ۲۶۵۹ هزار میلیارد ریال در بهمن ماه ۱۴۰۰ در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۳.۵ درصد و ۱.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش در استان تهران بیش از ۲ میلیـون فقره چک به ارزشی بالغ بر ۱۳۵۱ هزار میلیارد ریال مبادله شد. در این میان، بیش از ۵۶۷ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۳۲۷ هزار میلیارد ریال در بهمن ماه ۱۴۰۰ در کل کشور برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۲.۷ درصد و ۷.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. در ماه مذکور از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده، به ترتیب ۹ درصد و ۱۲.۳ درصد برگشت داده شده است. درصد تعداد و مبلغ چک‌های برگشت داده شـده در دی ماه ۱۴۰۰ به ترتیب معادل ۸.۴ درصد و ۱۱.۳ درصد و در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ به ترتیب برابر ۸.۱  درصد و ۱۱.۲ درصد بوده است.
 

انباشت دارندگان بلندمدت بیت‌کوین به بالاترین حد خود رسید

آخر هفته گذشته دو رمزارز دیجیتال جهان، بیت‌کوین و اتریوم عملکرد قوی داشتند و مقاومت‌های حیاتی گذشته را شکستند؛ بیت‌کوین تا ۴۸هزار دلار افزایش یافته است، در حالی که اتریوم بیش از ۳۳۰۰ دلار معامله می‌شود. به نقل از بیت‌کوین نیوز، همان‌طور که بیت‌کوین به روند صعودی خود ادامه می‌دهد، انباشت دارندگان بلندمدت آن طبق داده‌های گلسنود به بالاترین سطح رسیده است. علاوه بر این، از آنجایی که بیت‌کوین روند هفتگی بالاتر از ۴۶هزار دلار را نشان می‌دهد به نظر می‌رسد تسلیم کوتاه‌مدت آن پایان یافته است. بیت‌کوین ۴۵ درصد از پایین‌ترین سطح خود تغییر یافته است و انباشت دارندگان بلندمدت هنوز در بالاترین سطح خود قرار دارد.

دیلان لیکلر، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال، با استناد به داده‌های گلسنود اظهار کرد: بیت‌کوین با قیمت ۴۸هزار دلار معامله می‌شود و در طول تاریخ آن، تنها یک‌بار بوده است که درصد عرضه‌ای که در طول یک سال حرکت نکرده بود (سپتامبر ۲۰۲۰) در این سطح قرار گرفت. اما از آنجایی که قیمت بیت‌کوین (BTC) به ۴۸هزار دلار نزدیک می‌شود، در این مرحله ممکن است شاهد کسب سود کوتاه‌مدت باشیم. دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ جهان نیز امسال نوسانی مشابه بیت‌کوین را نشان داده است و تجمع اتریوم (ETH) توسط نهنگ‌ها در حاشیه ادامه دارد. تعداد آدرس‌های اتریوم به بیشترین مقدار (۱۳۲۹) از دسامبر ۲۰۲۱ رسیده که شامل ۴۰ آدرس دیگر فقط در ۵ هفته است. ارتباط آشکاری بین تعداد آدرس‌های نهنگ و حرکت قیمت در آینده وجود دارد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲.۱۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۶۳ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۲.۲۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت. حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹.۶۷ میلیارد دلار است که ۳۱.۰۳ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۶.۸۴ میلیارد دلار است که ۱۴.۰۷درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۹۷.۹۴میلیارد دلار است که ۸۱.۸۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

قیمت طلا ثابت اما نقره، پلاتین و پادیوم بالا رفت

بهای فلز ارزشمند طلا امروز، سه‌شنبه ثابت ماند زیرا دلار آمریکا در جلسه قبل در بالاترین حد سه هفته‌ای خود ماند و بازدهی آن بالا رفت، در حالی که سرمایه‌گذاران از شرط ‌بندی بزرگ در آستانه مذاکرات صلح روسیه و اوکراین اجتناب کردند و شاخص دلار نزدیک به بالاترین سطح سه هفته اخیر خود ثابت ماند. به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در ساعت ۸ و ۲۰  دقیقه به وقت شرقی، با افزایش ۴.۱۰ درصدی به ۱۹۲۶ دلار و ۷۰ سنت رسید و روز گذشته با کاهش ۱۸.۴۰ درصدی با ۱۹۴۰ دلار معامله شد. همچنین، در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۱۹۲۷ دلار و ۷۰ سنت رسید و روز گذشته با  ۰.۹۴ درصد کاهش، به ۱۹۴۱ دلار و ۱۰ سنت رسید.

شاخص اوراق بهادار ۱۰ ساله ایالات‌متحده نزدیک به بالاترین حد سه سال اخیر بود و بازدهی بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش می‌دهد. اوکراین هدف اصلی خود را در اولین گفت‌وگوهای رو در رو با روسیه که قرار است روز سه شنبه در ترکیه برگزار شود، برقراری آتش‌بس اعلام کرد. به گزارش رویترز، واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ ۱۳.۷ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود در نزدیک به یک سال گذشته رسید زیرا تعطیلات سال نو قمری و قیمت‌های بالا تقاضا را کاهش داده است. در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۴.۹۴ دلار رسید و پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش به ۹۸۶.۶۱ دلار رسید، در حالی که پالادیوم  ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۲۲۵۰ دلار و ۹۷ سنت رسید.

چین مالیات بر درآمد والدین کودکان زیر ۳ سال را کاهش می‌دهد

بر اساس بخشنامه شورای دولتی چین، سیاست‌های تخفیف مالیات بر درآمد شخصی برای والدین دارای کودکان زیر سه سال اجرا می‌شود. به نقل از چاینا نیوز، در این بخشنامه آمده است که از اول ژانویه، درآمد مشمول مالیات فردی این والدین را می‌توان در مجموع ۱۰۰۰ یوان (۱۵۷ دلار) در ماه برای هر نوزاد کاهش داد. این اقدام در گزارش کار دولت در سال جاری در جلسات سالانه قانون‌گذاری چین در اوایل ماه مارس ذکر شد. در بخشنامه اضافه شده است که این قانون می‌تواند کامل برای یکی از والدین اعمال شود یا می‌تواند مساوی تقسیم شود.

این سیاست به دنبال تصمیمی در مورد بهبود سیاست‌های تولد برای ترویج توسعه بلندمدت و متوازن جمعیت است که توسط کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و شورای دولتی در جولای سال گذشته به تصویب رسید. رشد جمعیت چین در سال گذشته با ۴۸۰هزار تولد جدید با وجود سیاست دو فرزند در سال ۲۰۱۶ و سیاست فرزند سوم در سال ۲۰۲۱ به ترتیب به پایین‌ترین حد خود رسید که به زوج‌ها اجازه می‌دهد بیش از یک فرزند داشته باشند. جمعیت این کشور در حال پیر شدن است زیرا جمعیت بالای ۶۰ سال آن از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ بیش از سه میلیون افزایش یافته است.

زمان واریز اولین یارانه سال ۱۴۰۱ اعلام شد

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: «بیست و نهمین» مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی تنظیم بازار چقدر است؟

رضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام تهران گفت: با توجه به جمعیت ۶۵ تا ۷۰ میلیون راس دام سبک و مصرف گوشت گوسفندی نیازی به واردات نداریم، اما در مقطع پایانی سال با افزایش تقاضا، واردات در دستور کار قرار گرفت. به گفته او، در مقطع ۲۰ روز تا یک ماهه که با کمبود گوشت گوسفندی رو به رو هستیم، از طریق واردات و ذخایر به دنبال کنترل قیمت در بازار هستیم. سالمی قیمت کنونی هر کیلو گوشت منجمد گوسفندی برای مصرف کننده را ۱۰۵ هزار تومان، لاشه گوسفندی را ۱۱۶ هزار تومان، ران را ۱۴۰ هزار تومان و چرخ کرده را ۱۲۰ هزار تومان اعلام کرد. مدیرکل پشتیبانی امور دام تهران گفت: با توجه به میزان عرضه و تقاضا بعید است که قیمت گوشت گوساله افزایش داشته باشد و در خصوص گوشت گوسفندی هم به دنبال تامین کسری و کنترل قیمت از طریق واردات هستیم. او می‌گوید: علی رغم ذخایر مناسب گوشت منجمد گوساله و گوسفند و واردات گوشت گرم در ماه رمضان و ایام نوروز همچنان شاهد آرامش بازار خواهیم بود‌.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس جدیدترین نرخ‌های اعلام شده در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، هم اکنون هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۲۵۰۶۵ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به قیمت ۲۵۳۱۷ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود.

هند برای نفت روسیه به روپیه پول نمی‌دهد

هند برای خرید نفت روسیه یا صادرکنندگان دیگر به روپیه پول پرداخت نخواهد کرد.

رامسوار تِلی، وزیر مشاور در امور نفت و گاز هند به پارلمان این کشور اعلام کرد در حال حاضر بخش دولتی نفت نه توافقی دارد نه چنین پیشنهادی را از سوی روسیه یا کشور دیگری برای خرید نفت به روپیه هند در دست بررسی دارد. پیشتر گزارش هایی منتشر شده بود که هند در حال بررسی راه‌هایی برای ایجاد مکانیزم تجارت روپیه-روبل با روسیه شامل خرید نفت است.

ریزش قیمت نفت شدت گرفت

قیمت نفت تحت تاثیر مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه و نگرانی‌ها از کاهش تقاضا برای سوخت در چین، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی کاهش یافت و به روند کاهشی روز گذشته ادامه داد. بهای معاملات نفت برنت یک دلار و ۱۸ سنت معادل ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۱۱ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و ۹ سنت معادل یک درصد کاهش یافت و به ۱۰۳ دلار و ۴۶ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز دوشنبه حدود هفت درصد سقوط کردند. به گزارش ایسنا، مقامات اوکراین و روسیه امروز سه شنبه قرار است برای نخستین بار در دو هفته گذشته برای مذاکرات صلح در استانبول دیدار کنند. تحریم هایی که علیه روسیه پس از حمله این کشور به اوکراین اعمال شده است، عرضه نفت به بازار را محدود کرد و باعث شد، قیمت ها اوایل مارس به بالاترین رکورد ۱۴ سال اخیر صعود کنند.

بیمه نامه های صادره قبل ۲۹ اسفند نیاز به الحاقیه ندارند

رحیم مصدق معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما درباره افزایش نرخ جدید بیمه شخص ثالث افزود: با توجه به اینکه دیه ماه حرام در سال جاری ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود و بر اساس قانون بایستی بیمه شخص ثالث را بر اساس دیه ماه حرام صادر کنیم، محاسبات مربوط به این نرخ را انجام داده و به شرکت‌های بیمه بخشنامه خواهیم کرد. معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی درباره دریافت الحاقیه افزود: برای کسانی که شروع اعتبار بیمه نامه آن‌ها قبل از ۲۹ اسفند سال گذشته بوده برای افزایش مبلغ دیه نیاز به الحاقیه ندارند؛ اما چون تعهدات مالی بیمه نامه آن‌ها ۱۶ میلیون تومان است اگر مایل باشند می‌توانند افزایش دهند. مصدق درباره بیمه نامه‌های صادره اول فروردین ماه اضافه کرد: ما از شرکت‌های بیمه و صندوق تامین خسارت‌های بدنی درخواست کردیم تمهیداتی را برای کسانی که سال جدید بیمه نامه آن‌ها صادر شده است، در نظر بگیرند. معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی افزود: بخش اعظم بیمه نامه‌های صادره ما بیمه نامه‌هایی است که سال گذشته صادر شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
فعلا" خبر درمانی !!اما دریغ از گذاشتن یک خشت روی خشت!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
باید ابزار دلالها که سایتهای آگهی رایگان هستند و این سایتها فروشنده محور و هدایت پذیر (به سمت گرانی)و وسیله هماهنگی سریع دلالان با یکدیگر در جهت افزایشی قیمت و جلوگیری کننده هماهنگ از کاهش قیمت ، بدون نظارت و کارشناسی میباشند مدیریت شده و سامان پذیرند
ساخت و سازها با استفاده از تسهیلات بانکی فقط نقدینگی و تورم را افزایش میدهد
سرمایه گذاری در رمز ارزها وبورس یعنی مفت خوری وقمار
نمی خواد نهضت ملی مسکن راه بندازید از این شعارهای پوچ زیاد شنیدیم اگر توان دارید مسکن های مهر را تمام کنید که الان عمرشان به ۵ دولت رسیده و هیچ دولتی عرضه نداشت آنها را تکمیل کند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان