بازدید 8818
۱

قیمت طراحی سایت در سال 1401

در این مقاله سعی داریم که اجزای اصلی یک وب سایت را خدمت شما توضیح دهیم تا بتوانید تصویر واضح تری از قیمت طراحی سایت در سال 1401 داشته باشید.
کد خبر: ۱۱۱۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲ 17 March 2022

قیمت طراحی سایت در سال 1401

یکی از سوالات پرتکراری که در زمینه طراحی سایت پرسیده میشود این است که هزینه ها به چه نحوی محاسبه میشود و اینکه لیست تعرفه های خدمات طراحی وب و سئو چقدر است. قیمت طراحی سایت بر اساس نیازها و امکانات سایت مشخص میشود و به عوامل متعددی بستگی دارد. 

هزینه طراحی سایت اگر مشاهده کرده باشید از دو میلیون تا صد ها میلیون در شرکت های طراحی سایت قیمت گذاری میشوند. و برای مشتریان سخت خواهد بود که بتوانند تصمیم گیری نمایند. شرکت های طراحی سایت چندین بخش برای توسعه وب سایت و ارائه خدمات خود دارند که میتوان به تیم طراحی وب، گرافیک، برنامه نویسی، آموزشی، پشتیبانی، سئو، بهینه سازی و غیره اشاره کرد. هر یک از این تیم ها دارای تعدادی کارشناس هستند که در زمینه کاری خود متخصص هستند. شرکت های کوچکتر که تیم کوچکتری دارند هزینه کمتری را بابت سرویس های وب سایت ارائه دهند زیرا افراد کمتری به عنوان متخصص بر روی وب سایت شما کار خواهند کرد.

عواملی مانند محلی که شرکت قرار دارد میتواند بر روی هزینه طراحی سایت موثر باشد. شرکت هایی که در کلان شهرها هستند هزینه های بالاتری را پرداخت میکنند. سفارش طراحی سایت در تهران هزینه بالاتری نسبت به سایر شهرها دارد.

فاکتورهای مهم قیمت طراحی سایت در سال 1401

قیمت دامنه و هاست سایت

فاکتور های مهمی بر روی هزینه های مربوط به طراحی وب سایت تاثیر گذار است اما یکی از موارد آن میتواند مربوط به هزینه هاست و دامنه باشد. هزینه دامنه بسته به نوع پسوند دامنه مانند .IR ، .com ، .net و غیره متفات باشد. هزینه های هاست و سرور نیز بسته به نوع سیستم، نوع تنظیمات و غیره متفاوت است که هزینه های آن به صورت ماهانه یا سالیانه پرداخت میشود. انتخاب نوع هاست و سرور یک بحث تخصصی است که باید با کارشناس مربوطه مشاوره داشته باشید تا متناسب با نوع سایتی که دارید هزینه بابت خرید هاست و سرور کنید.

تاثیر سیستم مدیریت محتوا بر روی تعرفه طراحی سایت

یک سیستم مدیریت محتوای خوب به شما کمک میکند تا بتوانید به راحتی با کمترین دانش برنامه نویسی یک وب سایت خوبی را راه اندازی نمایید. سیستم های مدیریت محتوا میتواند به صورت اختصاصی یا به صورت آماده باشد. سیستم های مدیریت محتوا وردپرس، جوملا و دروپال آماده هستند که امروزه بسیاری از سایت ها با آن ها راه اندازی شده اند. سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی نیز توسط یک تیم برنامه نویس به صورت انحصاری برای شرکتی که درخواست سایت دارد کدنویسی شده و ساخته میشود.

استفاده از یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی گرانتر از سیستم های مدیریت محتوای آماده است زیرا این cms برای شما از ابتدا و از صفر مطابق با نیازها و سلیقه ای که دارید ساخته میشود. اما وردپرس یک  Content management system است که دارای یک هسته آماده برای تولید محتوای است که انواع پلاگین ها بر ر وی آن نصب شده و باعث میشود که هر کدام کاری را انجام دهند. طراحی سایت وردپرسی نیز در شرکت دئووب با قالب اختصاصی برای شما انجام میشود که به صورت انحصاری مطابق با کسب و کار شما خواهد بود.

امکانات سایت

در طراحی وب سایت یک سری امکانات عمومی و یک سری امکانات تخصصی وجود دارد. قابلیت های عمومی در تمامی وب سایت ها وجود داشته و الزامی است که قرار داده شود. امکانات و قابلیت های اختصاصی شامل آپشن هایی هستند که وب سایت معمولی و ساده را تبدیل به یک وب سایت حرفه ای و پیشرفته میکند. که تمامی این ویژگی ها بر اساس نیازها و درخواست مشتریان است که ممکن است وجود آن ها الزامی نباشد. قابلیت های عمومی و اختصاصی هر دو بر روی قیمت طراحی سایت تاثیرگذار هستند .

قیمت طراحی سایت در سال 1401

طراحی گرافیکی و بصری سایت

پس از انتخاب و تهیه سیستم مدیریت محتوا نوبت به بخش ظاهر سایت یا همان طراحی رابط بصری وب سایت میرسد. طراحی رابط کاربری یا همان UI شکل گرافیکی قالب سایت است که توسط کاربر قابل مشاهده است. حدود 95 درصد کاربران در ابتدای ورود به سایت به طراحی و ظاهر وب سایت توجه میکنند. گاهی شرکت ها هزینه های چند صد میلیونی بابت طراحی گرافیک و بصری سایت خود پرداخت میکنند تا بتوانند نظر مخاطبان خود را جلب کنند. که تمامی این موارد به نوع سازمان، نوع مخاطب و فعالیت شرکت و غیره بستگی دارد.

طراحی وب سایت و رابط کاربری به صورت مستقل بر روی قیمت طراحی سایت نقش دارد. برای مثال در طراحی سایت فروشگاهی این موضوع بسیار مهم است که گرافیک سایت به گونه ای باشد که کاربران مجاب شوند که از سایت موردنظر خرید انجام دهند. در سایت های فروشگاهی قالب سایت باید به صورت اختصاصی و مطابق با نوع فروشگاه طراحی و ساخته شود.

امنیت و پشتیبانی سایت و تاثیر آن بر روی تعرفه طراحی سایت

سایت مانند یک درخت است که باید به صورت دائم از آن نگهداری کرد. بنابراین باید وب سایت در مقابل هر تهدید داخلی و خارجی که وجود دارد حفظ شود. امنیت یک وب سایت باید دائم بررسی شود. که مبادا مشکلی ایجاد شود و اطلاعات سایت و کاربران از دست برود.

 شرکتی که طراحی سایت را انجام میدهد باید بتواند بعد از تحویل وب سایت نیز امنیت و پشتیبانی آن را انجام دهد. تا بتوانید هرچه بیشتر وب سایت خود را ارتقا دهید. البته همیشه پشتیبانی سایت برای این نیست که جلوی اتفاقات بد گرفته شود. گاهی ممکن است که شما نیاز به یک سری تغییرات از نظر فنی و ظاهری در وب سایت خود باشید که تیم پشتیبانی فنی یا طراحی این کار را برای شما انجام خواهند داد. یا اینکه بخواهید تغییراتی را در دیتابیس سیستم خود بدهید.

بهینه سازی سایت

بهینه سازی موتورهای جستحو یا به اختصار سئو به معنای بهینه سازی وب سایت است که کمک میکند کاربران بتوانند تجربه خوبی از وب سایت شما داشته باشند. بهینه سازی میتواند به صورت فنی بوده و بر روی ساختار سایت شما تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد. بهینه سازی بخشی از فرآیند طراحی وب سایت است که به صورت اختصاصی کدهای سایت را بهینه سازی میکند و باعث بهبود سرعت و عملکرد وب سایت شما میشود. عموما در مرحله طراحی وب سایت این بخش به صورت رایگان انجام نمیشود. اما در شرکت طراحی سایت دئووب این نوع بهینه سازی وب سایت که پیش زمینه ای برای سئو است به صورت رایگان انجام میشود. بهینه سازی یک مبحث تکنیکال و تخصصی است که طراحان وب سایت ممکن است با آن آشنایی نداشته و در مرحله ساخت سایت قواعد مربوط به آن را رعایت نکنند.

سئو سایت

حال که با مفهوم بهینه سازی سایت آشنا شده اید باید بدانید که سئو سایت چقدر مهم است و فاکتوری مهم برای رسیدن به موفقیت در راه اندازی سایت کسب و کار اینترنتی است. هزینه سئو سایت معمولا بر اساس عملکرد رقبا، سختی کلمات کلیدی، نوع وب سایت، خواسته ها و نیازها و غیره تغیین میشود. گاهی ممکن است که هزینه سئو سایت چندین برابر با هزینه طراحی وب سایت باشد.

نحوه محاسبه قیمت طراحی سایت

یکی از موارد مهم در نحوه محاسبه قیمت طراحی سایت بسته به نوع پروژه و امکانات موجود در آن تعیین میشود. قیمت طراحی سایت با توجه به اختصاصی یا وردپرسی بودن پروژه محاسبه میشود. رابط کاربری، تجربه کاربری ، زبان برنامه نویسی، هاست و دامنه، پشتیبانی و قابلیت های انحصاری و غیره هر کدام بر روی هزینه های طراحی وب تاثیر میگذارند.

در واقع قیمت ثابتی برای طراحی سایت وجود ندارد و سرویس ها، نوع قالب، مدت زمان تحویل و امکانات نیز تعیین کننده تعرفه های سایت خواهند بود. در واقع توصیه ای که به شما میشود این است که بدانید هیچ گاه یک وب سایت با کیفیت و استاندارد را نمیتوان با هزینه کم انجام داد. چنانچه پروژه قیمت ارزان مدنظر دارید باید خود را برای دردسرهای عظیمی شامل عدم پشتیبانی شرکت مجری، کسب رتبه پایین ، هزینه های سنگین برای باز طراحی وب، عدم بهینه بودن سایت و مشکلاتی از این قبیل آماده سازی کنید.

برای تعیین هزینه طراحی سایت فاکتورهایی وجود دارد که از مهمترین آن ها میتوان به موارد زیرا اشاره کرد :

  • رابط کاربری
  • تجربه کاربری
  • زبان برنامه نویسی
  • طراحی اختصاصی یا آماده
  • دامنه و هاست
  • خدمات پشتیبانی
  • مدت زمان تحویل پروژه
  • بهینه سازی سایت
  • محتوای گرافیکی و بصری و متنی سایت

بهتر است که درابتدا نیازهای خود را لیست کرده و با توجه به خواسته های مشتریان و شرکت خود امکانات و سرویس هایی که نیاز دارید را به شرکت طراحی سایت اعلام کنید و از این میان بودجه  خود را اعلام کنید که بر اساس آن امکانات مشخص شود. فاکتورهایی که بر روی هزینه طراحی سایت در سال 1401 تاثیرگذار است در بالا عنوان شد. البته فاکتورهای دیگری هستند که شامل هزینه های پنهان طراحی سایت هستند. چنانچه یک سایت از نظر ظاهری و ساختاری از کیفیت خوبی برخوردار هیچ گونه کاربردی نخواهد داشت و باعث منصرف شدن کاربر از ماندن در سایت خواهند شد که مضر برای شما است.

برای ارتباط با شرکت وب سازان مرصاد از طریق :

آدرس سایت : https://www.dewoweb.com

تلفن :

۰۲۱۷۱۰۵۷۴۷۷

۰۲۱۲۸۴۲۳۰۷۷

در ارتباط باشید .

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
با سلام مطلب بسیار خوبی در زمینه اطلاع رسانی قیمت های طراحی سایت در سال جدید بود ممنون
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها