بازدید 24983
آخرین تحولات خاورمیانه

اعدام و گردن زدن ۸۱ تن در یک روز در عربستان سعودی/ اظهارات زشت سناتور آمریکایی علیه ایران/ سفر وزیر خارجه قطر به روسیه برای گفت‌وگو درباره ایران/ هدف قرار دادن دو کاروان لجستیک آمریکا در عراق

اعدام و گردن زدن ۸۱ تن در یک روز در عربستان سعودی، اظهارات زشت سناتور آمریکایی علیه ایران، سفر وزیر خارجه قطر به روسیه برای گفت‌وگو درباره ایران، هدف قرار دادن دو کاروان لجستیک آمریکا در عراق و درخواست جهاد اسلامی فلسطین برای تشدید مقابله با اسرائیل، از جمله مهمترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵ 13 March 2022

اعدام و گردن زدن ۸۱ نفر در یک روز در عربستان سعودی/ اظهارات زشت سناتور آمریکایی علیه ایران/ سفر وزیر خارجه قطر به روسیه برای گفتگو درباره ایران/ هدف قرار دادن دو کاروان لجستیک آمریکا در عراق

بین‌الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: اعدام و گردن زدن ۸۱ تن در یک روز در عربستان سعودی، اظهارات زشت سناتور آمریکایی علیه ایران، سفر وزیر خارجه قطر به روسیه برای گفت‌وگو درباره ایران، هدف قرار دادن دو کاروان لجستیک آمریکا در عراق و درخواست جهاد اسلامی فلسطین برای تشدید مقابله با اسرائیل، از جمله مهمترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.

اعدام و گردن زدن ۸۱ تن در یک روز در عربستان سعودی

وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد که ده ها تن را که به تعبیر آن دارای افکار، خط مشی و عقاید انحرافی بوده‌اند، اعدام کرده است.

اعدام و گردن زدن ۸۱ نفر در یک روز در عربستان سعودی/ اظهارات زشت سناتور آمریکایی علیه ایران/ سفر وزیر خارجه قطر به روسیه برای گفتگو درباره ایران/ هدف قرار دادن دو کاروان لجستیک آمریکا در عراق

در بیانیه وزارت کشور عربستان سعودی آمده است: این افراد به ریختن خون بی گناهان، تجاوز به مقدسات شناخته شده دین، هدف قرار دادن عبادتگاه‌ها و تعدادی از مقرهای دولتی و اماکن حیاتی که اقتصاد کشور بر آن استوار است، زیر نظر گرفتن تعدادی از مقامات و اتباع خارجی و هدف گرفتن آنها، زیر نظر گرفتن نیروهای امنیتی و قتل آنها و مثله کردن اجساد برخی از آنها، کاشتن مین، ارتکاب جرایمی نظیر ربودن، شکنجه، تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه، قاچاق سلاح و مهمات به داخل عربستان محکوم بودند.

بر اساس این بیانیه، این افراد که حکم آنها اعدام شده، به دنبال ناامن کردن و ایجاد فتنه انگیزی و آشوب و هرج و مرج در کشور و یا به مناطق درگیری در خارج از کشور رفته و یا نقشه‌های داعش و القاعده را پیاده کرده بودند.

وزارت کشور عربستان سعودی همچنین مدعی شد، برخی از این افراد با جنبش الحوثی و گروه‌هایی ضد سعودی در ارتباط بودند و با آنها همکاری اطلاعاتی داشتند.

در ادامه بیانیه وزارت کشور عربستان، اسامی افرادی که حکم اعدامشان به تازگی اجرا شده و جرم‌های منتسب به آنها آمده است؛ اسامی هفت تبعه یمنی و یک تبعه سوری در جمع ۸۱ نفری است که عربستان سعودی از اعدام آنها خبر داده است.

اظهارات زشت سناتور آمریکایی علیه ایران

به رغم حسن نیت ایران در مذاکرات وین، یک سناتور ارشد کنگره بدون اشاره به اقدامات غیر قانونی و یکجانبه آمریکا در قبال برجام، اظهاراتی توهین آمیز و وقیحانه علیه ایران بیان کرد.

اعدام و گردن زدن ۸۱ نفر در یک روز در عربستان سعودی/ اظهارات زشت سناتور آمریکایی علیه ایران/ سفر وزیر خارجه قطر به روسیه برای گفتگو درباره ایران/ هدف قرار دادن دو کاروان لجستیک آمریکا در عراق

طبق گزارشی که وبگاه کمیته روابط خارجی مجلس سنای ایالات متحده آمریکا از کنفرانس خبری سناتورهای جمهوری‌خواه این کمیته منتشر کرده است، «جیم ریش» عضو ارشد جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی علیه ایران اظهارات زننده‌ای بیان کرد.

وی در این نشست که عصر پنجشنبه (به وقت تهران) برگزار شد، درباره تنش‌های آمریکا و روسیه بر سر بحران اوکراین هم صحبت کرد و ضمن انتقاد شدید از مواضع دولت دموکرات جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور، به صحبت درباره «تهدید اتمی» علیه ایالات متحده به سخنرانی پرداخت.

نماینده ایالت آیداهو در سنای آمریکا گفت: «طی ده روز گذشته، ما شاهد تهدید مستقیم از سوی یک کشور دارای قدرت اتمی علیه ایالات متحده آمریکا بوده‌ایم؛ تهدیدی برای استفاده واقعی از سلاح‌های اتمی علیه ما. همه ما شنیدیم، همه شما شنیدید، ولادیمیر پوتین گفت که اگر واقعاً ما کاری برای مداخله در اوکراین انجام می‌دادیم، شاهد مرگ و ویرانی و آن نوع آسیبی در ایالات متحده خواهیم بود که این کشور قبلاً هرگز ندیده است. او البته در مورد سلاح‌‌های اتمی صحبت می‌کرد.

جیم ریش ادامه داد: «وقتی کشوری تسلیحات اتمی دارد، خطرات کاملا متفاوت است و بدیهی است که شما باید با آنها متفاوت رفتار کنید. هر کشوری باید تهدید انرژی بمب اتمی را جدی بگیرد و اگر افراد غیرمنطقی سلاح اتمی دارند، اینجاست که به آن می‌رسید. در نتیجه، بزرگی چیزی که ما در اینجا در مورد آن صحبت می‌کنیم، این است که یک کشور دیگر، یک کشور بد دیگر دارای سلاح اتمی است، یک مشکل بزرگ برای جهان است و مخصوصا مشکلات بزرگی برای دشمنانش وجود دارد».

وی با اشاره به رویکرد دولت بایدن در قبال مذاکرات وین مدعی شد: «ببینید هر اختلافی می‌تواند توسط دو طرف حل شود. اگر دو چیز وجود داشته باشد، شما فقط به دو چیز نیاز دارید؛ اول، شما به یک هدف مشترک نیاز دارید و دوم، شما باید طرف‌هایی داشته باشید که با حسن نیت رفتار کنند. شما با ایرانی‌ها هیچ کدام را ندارید.»

سناتور ارشد جمهوری‌خواه ادعا کرد: «هدف آنها (ایرانی‌ها) دستیابی به سلاح اتمی است. هدف ما و دنیا این است که آنها سلاح اتمی نداشته باشند. اکنون، آنها برای رسیدن به آنجا، کاری را که باید انجام دهند، انجام خواهند داد. زمان برای آنها معنایی ندارد. این جمعیت (ایرانی‌ها) صدها سال است که وجود دارند. ۱۰ سال، ۱۵ سال، ۱۰۰ سال برای آنها معنایی ندارد، تا زمانی که بتوانند به هدف خود برسند و سلاح اتمی داشته باشند».

قانونگذار ارشد کنگره آمریکا با لحنی توهین آمیز و وقیحانه ادامه داد: «دوما، آنها باید با حسن نیت اقدام کنند. ببینید من فارسی حرف نمی‌زنم اما اگر می‌زدم، تردید دارم می‌توانستم از واژه "حسن نیت" استفاده کنم. اگر هم چنین کلماتی (در زبان فارسی) وجود داشت از آنها استفاده نمی‌کردم چرا که من هرگز از سمت ایرانی‌ها حسن نیتی ندیده‌ام.»

وی گفت: «خوب، چه کنیم؟ اولین کاری که باید در مورد این موضوع انجام دهیم این است که از مذاکرات وین خارج شویم. همانطور که سناتور تد کروز گفت، این کاملا حیرت‌آور است که این توافق توسط دو نفر از بدترین دشمنان ما در این سیاره مذاکره می شود! شما ایرانی‌ها را دارید و روس‌ها را. آنها حتی به آمریکایی‌ها اجازه ورود به اتاق مذاکرات مستقیم را نمی‌دهند. آیا هیچ یک از شما توافقی را امضا می‌کند یا وارد مذاکره می‌شود که در زمان مذاکره اجازه ورود شما را به اتاق ندهند؟ این دو در حال مذاکره بر سر توافق هستند و افراد ما (نمایندگان دولت آمریکا) بیرون در سالن در میز بچه‌ها (مخصوص بازی بچه‌ها) حضور دارند و از سوراخ کلید به آنچه در آنجا می‌گذرد، نگاه می‌کنند. این درست نیست.»

وی خطاب به دولت بایدن افزود: «چه کار باید بکنیم؟ باید از مذاکرات وین خارج شویم. در حال حاضر نیازی به انجام این کار نیست به ویژه زمانی که ما با مشکلاتی که در اوکراین داریم، نیازی به انجام این کار نداریم. باید خارج شویم. آقای رئیس جمهور، شما تنها کسی هستید که در آمریکا با روس‌ها مراوده می‌کنید. مراوده با روس‌ها را متوقف کنید. نگذارید آنها برای ما مذاکره کنند. از این معامله خارج شوید.»

اظهارات این مقام ارشد کنگره آمریکا در شرایطی مطرح شد که ساعاتی بعد از نشست خبری سناتورهای ارشد جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنای این کشور، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز جمعه از وقفه در مذاکرات وین خبر داد.

بورل روز جمعه در توییتی اعلام کرد: به دلیل عوامل خارجی به وقفه در گفت‌وگوهای وین نیاز است. متن نهایی اساسا آماده و روی میز است. به‌عنوان هماهنگ‌کننده، من به همراه تیمم به ارتباط با همه اعضای برجام و ایالات متحده برای غلبه بر وضعیت فعلی و نهایی کردن توافق ادامه خواهم داد.

به دنبال وقفه در مذاکرات وین، پایگاه خبری میدل‌ایست‌آی در گزارشی درباره این موضوع نوشت که خواسته‌های جدید آمریکا باعث شگفتی و عصبانیت تیم ایران شده است.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح پنجشنبه ۱۹ اسفند ماه در توئیتی درباره مذاکرات وین نوشت: شیوه مواجهه آمریکا با پیشنهادهای اصولی ایران، طرح پیشنهادهای غیرقابل قبول و اصرار بر توافق سریع با طرح بهانه‌های واهی، نشان می‌دهد که آمریکا اراده‌ای برای توافق قوی و قابل دفاع برای طرفین ندارد. مذاکرات وین بدون تصمیم سیاسی توسط آمریکا هر ساعت پیچیده‌تر از قبل می‌شود.

در همین روز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفت‌وگو کردند. وزیر امور خارجه در این گفت‌وگو از اهتمام و تلاش هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین و پیشرفت‌های حاصله قدردانی و تصریح کرد: اگر واقع بینی بر رفتار همه طرف‌ها حاکم باشد، همچنان به نقطه وصول توافق خوب و قوی نزدیک هستیم.

امیرعبداللهیان افزود: طرح برخی درخواست‌های جدید از سوی آمریکا هیچ گونه توجیه منطقی نداشته و با مواضع این کشور در مورد دستیابی سریع به توافق در تناقض است. موضوعات اصلی و لغو موثر تحریم‌ها نباید تحت تاثیر زیاده خواهی طرف آمریکایی قرار گیرد.

سفر وزیر خارجه قطر به روسیه برای گفت‌وگو درباره ایران

وبگاه خبری-تحلیلی بلومبرگ گزارش کرده است که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر امروز (یکشنبه) عازم روسیه می‌شود تا با همتای خود درباره مساله ایران گفت‌وگو کند. 

اعدام و گردن زدن ۸۱ نفر در یک روز در عربستان سعودی/ اظهارات زشت سناتور آمریکایی علیه ایران/ سفر وزیر خارجه قطر به روسیه برای گفتگو درباره ایران/ هدف قرار دادن دو کاروان لجستیک آمریکا در عراق

طبق این گزارش آل ثانی قرار است در این دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارج روسیه در ارتباط با مذاکرات وین که چند روزی است وقفه‌ای در آن ایجاد شده است، گفت‌وگو کند و آن طور که یک منبع آگاه گفته، ممکن است دیداری هم با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در این زمینه داشته باشد.

بلومبرگ می‌گوید که این دیدار در حالی انجام می‌گیرد که قطر برای احیای مذاکرات وین درباره لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که آل ثانی، جداگانه با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز شنبه گفت‌وگوی تلفنی انجام داد اما وزارت خارجه آمریکا به درخواست بلومبرگ برای اظهارنظر درباره این خبر پاسخ نداده است.

طبق گزارش بلومبرگ، آل ثانی همچنین قصد دارد قبل از سفر به مسکو با «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین درباره تحولات این کشور گفت‌وگو کند. این سفر در پی سفر این هفته او به فرانسه و آلمان انجام شد؛ جایی که او در مورد توافق ایران موسوم به برجام و جنگ در اوکراین با همتایان خود در آنجا گفت‌وگو کرد.

پیش از این روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» مدعی شده بود که قطر به درخواست واشنگتن و تهران به عنوان یک واسطه عمل کرده و مذاکرات در پایتخت اتریش را تکمیل می‌کند تا بین دشمنان دیرینه اعتمادسازی کند.

طبق این گزارش، دوحه پیام‌هایی را بین بازیگران اصلی منتقل کرده و برای رفع نگرانی‌های ایران، از جمله موارد مربوط به درخواست این کشور مبنی بر ارائه تضمین از سوی دولت بایدن در این خصوص که هیچ دولت آینده ایالات متحده نمی‌تواند یکجانبه از توافق، مانند ترامپ خارج شود، تلاش کرده است.

هدف قرار دادن دو کاروان لجستیک آمریکا در عراق

منابع رسانه‌ای عراق، از هدف قرار گرفتن دو کاروان لجستیک آمریکا در استان «الدیوانیه» عراق خبر دادند.

اعدام و گردن زدن ۸۱ نفر در یک روز در عربستان سعودی/ اظهارات زشت سناتور آمریکایی علیه ایران/ سفر وزیر خارجه قطر به روسیه برای گفتگو درباره ایران/ هدف قرار دادن دو کاروان لجستیک آمریکا در عراق

به نوشته کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، دو کاروان لجستیک ارتش آمریکا در استان الدیوانیه با فاصله زمانی اندکی از یکدیگر هدف قرار گرفتند. به کاروان نخست در نزدیکی یک مرغداری و به کاروان دوم نزدیک تقاطع سومر حمله شد.

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر در دست نیست. این حمله در حالی صورت می‌گیرد که بامداد امروز نیز با بیش از ۱۰ موشک، دو مرکز پنهان موساد در اربیل عراق هدف قرار گرفت.

پس از مصوبه پارلمان عراق درباره اخراج نظامیان بیگانه از خاک این کشور و تعلل بغداد در این امر، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.

گروه‌های عراقی تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.

درخواست جهاد اسلامی فلسطین برای تشدید مقابله با اسرائیل

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن تصویب قانون «شهروندی» توسط پارلمان رژیم صهیونیستی خواستار تشدید رویارویی و مقابله با این رژیم اشغالگر شد.

اعدام و گردن زدن ۸۱ نفر در یک روز در عربستان سعودی/ اظهارات زشت سناتور آمریکایی علیه ایران/ سفر وزیر خارجه قطر به روسیه برای گفتگو درباره ایران/ هدف قرار دادن دو کاروان لجستیک آمریکا در عراق

این جنبش با صدور بیانیه ای تصویب قانون مزبور را که به موجب آن رژیم صهیونیستی خانواده‌های فلسطینی را که در آن یکی از همسران ساکن کرانه باختری یا نوار غزه باشد، از شهروندی محروم می‌کند، محکوم کرد.

به گزارش آناتولی، در بیانیه روز شنبه این جنبش آمده است: تشدید مقابله با دشمن در همه عرصه‌ها مؤید حق مقدس هر وجب از سرزمین فلسطین است. 

در این بیانیه آمده است: باید تلاش های خود را بر تقویت صلابت و ماندگاری مردم فلسطین در این سرزمین متمرکز کنیم، به گونه ای که حس ملی موثر و دائمی برای مردم فلسطین  ایجاد و حس استقرار و ثبات را از دشمن صهیونیستی سلب کرده و بیش از پیش بر ابعاد بحران هویت و وجودی که دامنگیر این رژیم است،  بیفزاییم.

جهاد اسلامی فلسطین از سازمان های مرتبط با این موضوع خواست در مقابل این تصمیم‌های تجاوزگرانه و جنایتکارانه علیه حقوق مردم فلسطین، در عرصه های مختلف حقوقی، سیاسی و رسانه‌ای مقابله کنند.

این جنبش ضمن محکوم کردن شدید این اقدام پارلمان رژیم صهیونیستی، آن را نماد و تجسم سیاست تجاوزگرانه که موجودیت و حق فلسطینیان را هدف قرار می دهد، توصیف کرد.

این بیانیه همچنین اضافه کرد: رژیم اشغالگر قدس نشان داده که همچنان با سیاست های تهاجمی خود علیه مردم فلسطین ادامه می‌دهد ... و این تصمیم هم در چارچوب همین سیاست‌های اشغالگرانه علیه حضور مشروع فلسطینی‌ها در سرزمین و میهن خود اتخاذ شده و برای تغییر بافت قومیتی در فلسطین اشغالی صورت گرفته است.

قانون شهروندی در سال ۲۰۰۳ به منظور مجازات فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی به دلیل مشارکت در انتفاضه دوم فلسطین، برای اولین بار تصویب و از آن زمان تا کنون هر سال تمدید شده است.

قانون یاد شده تابعیت رژیم صهیونیستی را به هر کسی که بخواهد در فلسطین اشغالی ساکن شود اعطا می‌کند؛ اما بند ۳ این قانون فلسطینیان را از دستیابی به شهروندی و تابعیت رژیم صهیونیستی منع می‌کند حتی اگر این فلسطینیان با یک شهروند رژیم صهیونیستی ازدواج کرده باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴۸
روسیه = عربستان = جنایتکاران جنگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
پس امریکا و اسرائیل حافظ صلح هستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
امریکا با وجود این همه پادو چطور خرج شان را می دهد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
آمریکا که جنایتکار نیست؟
آمریکا اصلا نمیدونه ژاپن ویتنام افغانستان ایران سوریه عراق یمن مکزیک پاکستان کویت کجای نقشه است؟
آمریکا اصلا جنایتکار نیست!!
ن شاالله که قوانین اسلام در مملکت ما هم اجرا شود تا دست اختلاسگران ،دزدان ، محتکرین ،رشوه گیران ، وووووووو قطع گزدد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
باشه
دلم بیشتر برای سلبریتی ها روشنفکران فیک می سوزد کاش این اعدام ها در روسیه کره شمالی و چین اتفاق افتاده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
دلت برای خودت بسوزه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
چرا آلمان فرانسه انگلیس امریکا و کانادا رابطه شان را با عربستان سعودی توجیه می کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
هیچ کس یادش نمی ماند چرا سلبیریتی ها و.... مسبت به جنگ روسیه واکنش نشان می دهند و نسبت به جنگ یمن ساکت هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
و.. بیچاره ترانه علیدوستی، بیچاره حمید فرخ نژاد
بیچاره تاجزاده بیچاره دکتر صادق زیبا کلام
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
انها هم مشغولند ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
اگر 81 نفر در ایران اعدام شوند ون گردن زده شوند، چه می شود؟ حمیدجون فرخ نژاد چی میگه؟ پروِز جون پرستویی چی؟ اربابشون آمریکا و اروپا چه خواهند گفت؟؟
هر چی این سربازان سیاه پوست و طبقه پست جامعه امریکا را بکشیدهیچ اتقاقی یرای مدیران شرکت های چند ملیتی نمی افتد چیزی از ارزش سهم شان کم نمی شود.
نرمش مقابل ظلم امریکا این دولت را زیاده خواه تر می کند. امریکا مظهر ایدئولوژی ظلم و زیاده خواهی است.
پاسخ ها
مهدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
به آمریکا ربطی ندارد.
رژیم عربستان تمامیت‌خواه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
اگر ترامپ بجای بایدن رییس جمهور امریکا بود، آنوقت میدیدی که اوضاع منطقه جور دیگه ای میشد
بایدن یک آدم پیر و خرفت است که با تقلب رییس جمهور شد و امریکا و دنیا را به گند کشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
در مورد آمریکا هیپچی نگید!!! یه عده ای حساسیت شدید دارند و بر آشفته میشن
کشورهای دنیا دو حالت دارن
یا نوکر آمریکا هستن
یا زیر پرچمش نیستن
هرکی مخالف آمریکا باشه متهم میشه به نقض حقوق بشر و نداشتن دموکراسی ، حتی اگه آزاد ترین و متمدن ترین کشور دنیا باشه
اگر زیر پرچم آمرکا باشی کسی کاری به کارت نداره و هر جنایتی هم بکنی صداشون در نمیاد ، حتی اگه مستبدترین کشور دنیا باشی
یه سوال دیگه
دلواپسان اکراین چرا در مورد این جنایت غیر انسانی عربستان ساکتن ؟
گردن زدن یه بچه 13 ساله مشکلی نداره ؟
نسل کشی شیعیان عربستان جنایت نیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
افراد مجرم، بنا به رای دادگاه های صالحه عربستان اعدام شده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
اگر روسیه و چین هم مثل امریکا و اروپا جذاب بودند ملت کشورما در گفتن واقعیت ها متعادل بود.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
والا شما لیست جرم هاشونو نگاه کن. اینا اگه شیعیان عربستان هستند که همون بهتر نباشن. ابرو واسه کسی نذاشتن. یعنی جرم نیست مرتکب نشده باشن.
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
آقايی که اسم خود را علی گذاشته ای!
این جرم ها در کدام دادگاه صالحه ثابت شده است؟ دادگاه های عربستان فرمایشی هستند و هرچه میل شاه و شاهزاده باشد، همانگونه رای صادر خواهد شد.
عربستان قصد تحریک ایران را دارد. موذی تر از حاکمان عربستان نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
دولت سعودی صرفا مطابق با شریعت و جهت اجرای احکام خدا مشرکین و خرابکاران را به جهنم می فرستد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
چرا چرند میگی؟ به ایران چه مربوط که عربستان چند نفر جاسوس و قاچاقچی را اعدام کرده است
خوشت میاد که شیوخ عرب در مورد اعدامها در ایران اظهار نظر بکنند؟
کشور گشایی بنام پوتین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
عربستان خیلی بفکر مردمشه خیلی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
80 نفر از مردم خودش رو به جرم هایی که لیستش بالا هست اعدام کرده. باید به ایران و من و شما جواب پس بده؟
جالبه چه سکوت رایویی در فضای مجازی برقراره !!؟؟؟ سینه چاکهای انسانیت الان دقیقا کجا هستن ؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
تو گذرت به غرب نمی افتد شجاع هستی و رک گو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
جشن اربیل گرفتن.
ببینید این سناتور امریکایی ناخواسته به ما گرا داد . با روسها کاری ندارند چون سلاح اتمی دارند و این تحریمها علیه روسبه نیز پا برجا نمی ماند چون سلاحی اتمی دارند . آمریکا جزو معدود ابرقدرتهای تاریخ است که فقط برای ضعفا ابرقدرت است و جلوی گردن کلفتها فقط هارت و پورت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
تحلیل عمیقتون در مورد کره شمالی و تحریم‌هاش چیزی نمی‌گه؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
علیه کره شمالی هم هیچ غلطی نتوانستن بکنند
خبرهای خوب برای دلال ها و احتکار کنندگان ارز و کالا و ......
اگه گرایش غربی نداشتن مهم نیست به جای 81 نفر 81000 نفر بکشند ، مگه چی میشه. دعا کنید آرامش غربگراییان آسیب نبینه که مصیبته
به گفته خارجی‌ها کاری ندارم، ولی به عنوان یک ایرانی، دیگر به افراد اعتماد ندارم. جدیدترین مورد دعوت عموم مردم به بورس با شعارهای آنچنانی و غارت پس انداز مردم.
حالا هم ماهها است که در این مورد وعده بی عمل میدهند.
روزانه هزاران دشنام، آرزوی نابودی و هزاران تحلیل عجیب و غریب از زبان مسئولان درباره آمریکا نقل می شود و پرچم آمریکا اتش می زنیم و ...
خوب انتظار داشته باشیم آنها از چه ادبیاتی علیه ما استفاده کنند؟؟؟!!!!
اگرواقعاًمفسدین وظالمین ومزاحمین بمال وناموس مردم گردن زده شوند ویاوجودشان ازجامعه محوشودبدکه‌نیست بلکه بسارخوب است البته درکشوری مثل عربستان که‌مردم دررفاه هستند ووضع اقتصادی خوبی داردچنین برخوردهائی باخطاکاران باعث
آرامش جامعه میشودولی دربعضی کشورهاسنگ رابسته وسگ رارهامیکنندخطاکاران ومفسدین وقانون شکنان آزادند وهرکاری مبکنندکسی کاری بکارشان ندارد
مرگ بر آمریکا، لعنت خدا بر آنها،
بیچاره و بدبخت ترین آدمها، ایرانی های مقیم آمریکا هستند.
وایبرشما به ذلت آمریکا دادید واسه یه لقمه نون
کثیف تر از روسها خودشونن
تعدادی افراد شرور در داخل ایران هستند که مستحق اعدامند و ایران تاکنون نسبت به آنان رافت داشته است
خدایا تو انسان ها را آفریدی تا دیگران جانشان را بگیرند این اعدام ها دیگر بس است
به آقای نماینده آمریکایی بفرمایید ترامپ هم فارسی بلد نبود اما بعد از عین الاسد از برخی ایرانی ها حرفه ای تر توییت فارسی منتشر می کرد طوری که روح فردوسی شاد می شد. الان برای شما هم این گزینه روی میز است.
تو هر کجای دنیا هر کس که جنایت کنه و خون بی گناهانان را بریزه و جان افرادی را به خطر بندازه باید اعدام بشه زندانی کردنش فایده نداره دوباره آزاد میشه همین کار را میکنه چه ایران چه عربستان فرقی نداره باید اعدام بشه تمام
اگر افراد غیرمنطقی سلاح اتمی دارند، اینجاست که به آن می‌رسید. در نتیجه، بزرگی چیزی که ما در اینجا در مورد آن صحبت می‌کنیم، این است که یک کشور دیگر، یک کشور بد دیگر دارای سلاح اتمی است، یک مشکل بزرگ برای جهان است و مخصوصا مشکلات بزرگی برای دشمنانش وجود دارد».
وقتی خبر از تحولات خاورمیانه منتشر میشود پای بازیگران خارجی در آن مشهود است و نزدیک به 100% جنایات اتفاق افتاده در خاورمیانه بطور مستقیم و غیر مستقیم توسط بازیگران خارجی که هزاران کیلومتر از خاورمیانه دور هستند اتفاق می افتد.
چرا ؟؟
چون آنان برای چپاول منابع خاورمیانه باید ملت های خاور میانه را به جان هم بیندازند .
خوب ما اعدام می کنیم اونها گردن می زنند به هر حال حدود اسلامی فرمان خداست و باید جاری بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار