بازدید 10035

چگونه شناسه شبا از بانک ایران زمین دریافت کنیم؟

مشتریان بانکی می‌توانند با ارسال عدد ۲ به شماره ۳۰۰۰۶۹۰۵ تمامی شماره حساب‌ها و شناسه شبای خود را از طریق پیامک دریافت کنند.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰ 11 March 2022
به گزارش خبرنگار «تابناک» امروزه بانک‌ها از شیوه‌های مختلف برای شماره‌گذاری حساب‌های مشتریانشان خود استفاده می‌کنند، به عنوان مثال شماره‌حساب‌های بانک ایران زمین با بانک ملی شبیه به هم نیستند و به همین دلیل انتقال پول بین بانک‌های گوناگون، دردسرساز خواهد شد. برای جابجایی پول بین‌بانکی به یک فرمت یکپارچه و واحد نیاز است. شبا مخفف شبکه بانکی ایران است به همین منظور شناسه استاندارد بین‌المللی IBAN برای یکپارچه‌سازی شماره‌حساب‌های بانکی طراحی شده است و بانک‌های ایران نیز از همین استاندارد‌ها بهره می‌گیرند.
می‌توان گفت؛ در این استاندارد هر حساب بانکی دارای یک شناسه یکتاست که در ایران با نام «شناسه بانکی ایران» و یا به‌طور اختصار «شبا» شناخته می‌شود. این شماره در ایران با IR شروع شده و پس‌ازآن ۲۴ رقم دیگر قرار می‌گیرد.
به عبارت دیگر شبا یا شماره سپرده بانکی ایران، به منظور تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین بانکی و بین المللی بانک‌های کشور، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مطابق با استاندارد ۱۳۶۱۶-ISO، تعریف و تبیین شده است. هر شماره سپرده بانکی، قابل تبدیل به یک شماره سپرده شبا خواهد بود. 
شمارهٔ «شبا» در انتقال وجه بین‌بانکی «پایا» و «ساتنا» نیاز است. همچنین هنگام گرفتن ابزار‌های «دریافت پول» مانند دستگاه کارت‌خوان (POS) و یا درگاه اینترنتی باید شماره شبا خود را نیاز دارید.
بانک ایران زمین اعلام کرد:
مشتریان بانکی می‌توانند با ارسال عدد ۲ به شماره ۳۰۰۰۶۹۰۵ تمامی شماره حساب‌ها و شناسه شبای خود را از طریق پیامک دریافت کنند.
ارائهٔ شماره شبا به دیگران، امنیت حساب شما را به خطر نمی‌اندازد؛ اما به دلیل اینکه شمارهٔ کارت، برای خرید اینترنتی استفاده می‌شود، ارسال آن به دیگران ازنظر امنیتی درست نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی