بازدید 26270

شرط ایران برای‌بازگشت به‌برجام در شورای‌حکام مطرح‌شد

سرپرست نمایندگی دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین، ضمن سخنرانی در نشست شورای حکام با موضوع راستی آزمایی و نظارت بر اجرای برجام در جمهوری اسلامی ایران، مواضع اصولی کشورمان را خطاب به نمایندگان دولت‌های عضو مطرح کرد.
کد خبر: ۱۱۰۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵ 08 March 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمدرضا غائبی سرپرست نمایندگی دائم کشورمان با اشاره به محرومیت ایران از حقوق مشروعه خود ذیل برجام بواسطه خروج آمریکا و اعمال سیاست رسوای فشار حداکثری توسط این کشور، افزود: کوتاهی سه کشور اروپایی (E۳) و اتحادیه اروپا در اجرای تعهدات خود و جبران نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی ایالات متحده، چاره‌ای برای ایران جز توسل به تنها راه حل موجود، یعنی توقف اجرای تعهدات متقابل که به صراحت در بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام مجاز شمرده شده است، باقی نگذاشت.
غائبی در ادامه با اشاره به تصویب قانون مجلس شورای اسلامی سه سال پس از خروج آمریکا از برجام و محقق نشدن الزامات مندرج در قانون مذکور در بازه زمانی تعیین شده و در نتیجه انجام اقدامات جبرانی ذیل آن و در قالب بند‌های مربوطه برجام توسط دولت ایران، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است در صورتی که طرف‌های دیگر به اجرای کامل و قابل راستی‌آزمایی تعهدات خود در چارچوب برجام بازگردند، اقدامات جبرانی خود را برمی‌گرداند.

وی همچنین تأکید کرد که با این حال، آژانس طبق موافقتنامه پادمان به تاسیسات هسته‌ای ایران دسترسی منظم دارد و گزارش‌های مدیرکل، جلوه بارزی از سطح بی‌سابقه شفافیت در برنامه و فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.
این دیپلمات کشورمان همچنین با اشاره به پیشرفت‌های اخیر در همکاری‌ها میان ایران و آژانس و همچنین توافق دوجانبه ۵ مارس میان دو طرف، در پایان خطاب به دولت‌های عضو تأکید کرد: "جمهوری اسلامی ایران به طور جدی و موثر در مذاکرات با اعضای برجام جهت رسیدگی به مسائل مرتبط برای احیای برجام شرکت کرده است. پیشرفت چشمگیری در مذاکرات تاکنون حاصل‌شده‌است و در صورتی که آمریکا و سایر اعضای برجام حسن نیت خود را نشان دهند و تصمیمات سیاسی لازم و درستی برای رفع سریع تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی اتخاذ کنند، جمع‌بندی موفقیت آمیز مذاکرات دور از دسترس نیست. "
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی